Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Golf mk3 korin ruosteherkkyys ja muutakin kyselyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Golf mk3 korin ruosteherkkyys ja muutakin kyselyä

    Mitäs mieltä arvon raati on tuollaisen 1995 mallisen VW Golffin korin ruosteherkkyydestä? Onko noissa kansanautoissa sinkityt korit kuten rinkelisukulaisissa vai dematerialisoituuko 10+ vuotiaan kolopallon kori kovin herkästi.

    Tämä kyllä kuuluisi moottorit -osioon, mutta en halua kahta uutta aihetta avata saman jutun tiimoilta. Elikäpä, mites nuo VR6 koneet. Noista löytyy aika paljon negatiivista juttua netistä. Mikä mahtaa olla totuus moottorista. Onko räjähdysaltis pommi vai oikealla huollolla luotettava voimanlähde? Mitään erityistä huomioitavaa moisessa myllyssä?

    Tarjottiin vaan tuollaista VR6-Golffia vaihdossa tuohon miun ässään ja tässä vaan pohdiskelen toimisiko Golf kehonsiirtimenä uutta quattroa hakiessa ja ehkä perheen kakkosautona jatkossakin.

  • #2
    mk3 golffit tuntuu ruostuvan jopa herkemmin kun mk2:set =) Meidän -97 on saanu jo 2 vuotena peräkkäin korjauskehotuksen pohjan ruosteitten vuoksi. Lisäksi bensa luukun ympäristö ja saman puoleinen lokari kukkii iloisesti.

    Ei se taida olla sinkitty kori vielä. Olisko mk4:ssä jo.

    Comment


    • #3
      Parilla kaveria omistaneet VR6 golffit jo vuosia. Koneissa itsessään ole mitään vikoja ollut, edes sähkösellaisia, mitä nyt öljyä hikoilee sieltä täältä. Ruoste tosiaan alkaa vaan vaivaamaan ainakin noita alkupään -92 malleja. Pohjassa reikiä ja sen semmoista. Muuten toimivia pelejä.

      Comment


      • #4
        Joku heikko paikka noissa Veeroissa kanteen/jakopäähän liittyen oli. FFp:ltä varmaan aukeaa mikä se on.

        Comment


        • #5
          Jakoketju tavallaan "ongelma". Ihan sama kuin näissä audin ketjullisissa koneissa. Eli ei kuulu huolo-ohjelmaan sen vaihtaminen kiristimineen. Eli ei siinäkään mitään jos jakoremppa tehty.

          Comment


          • #6
            Kaverilla on -95:n farmari Golf. Hyvin tuntuu ruostuvan.
            Ovia ja luukkuja täytyy vähän itse avittaa alkuun, mutta alusta ja pyöräkaaret ruostuvat hyvää vauhtia ihan itsenäisestikin.

            Viime leimassa sanoi katsiukko, että seuraavaan pitää todennäköisesti jo alustaa hitsata.
            Japsiin tottuneelle oli järkytys saksalaisen vikaherkkyys ja eikä tuo Golffin korikaan Japsia paremmin tunnu aikaa kestävän.

            Comment


            • #7
              Itse kun on tuossa tullut omistettua Passatteja ja Golf, sekä tsekattua ostomielessä useampi, niin jotakin niissä on verrattuna Audiin.

              Kuitenkin omistanu vm. -87, -93 ja -94 Audit ihan tässä lähivuosina. Kyllä niissä ruosteröpöt on ollu huomattavasti vähemmässä kuin -97, -98 ja -99 volkkareissa.

              Isällä oli myöskin paikattavaa mk3 Golfissa, jopa keskellä ovea.

              Käytetäänkö volkkarissa vähemmän sinkkiä sitten, vai liekö vaan ollu sattumaa nämä.

              Comment


              • #8
                olisko ollut n. vm95 golf farkku joka kävi tuossa 3vk sitten pyörähtämässä pajalla kun oli pari reikää helmassa. Otin auton ylös jotta näkeepi mitä siellä on sitten, vanhoja paikkauksia melkosen monta sekä uutta peltiä olisi tarvinut sen verran laittaa että asiakas rupesi hitusen kiroilemaan ja jätti homman harkintaan............

                Eli kyllä niistä(kin) sitä mätää löytyy.

                Comment


                • #9
                  Erään kaverin III-farkkuun tais joutua melkeen koko pohjan uusimaan, ja tais muutenkin olla melko hapekkaassa kunnossa pellit. :D Hyvä siitä sit tuli.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä niitä mätä peltejä voi aina uusia, se vain miten monella riittää lompakon paksuus :/

                    Comment


                    • #11
                      Mielikuva on että tuo auto ei ole kovin kovassa huudossa, että eroonpääseminen ei välttämättä ole helppoa mikä tässä tapauksessa on varmasti aika ykköskriteeri. Kovia ruostumaan ja moottoria parjaa moni, vaikkei siinä moottorissa tosiaan mitään vikaa ole.

                      Vähän kuin G60 koneet, ahdin kuulemma hajoo heti kun tekee moottorijarrutuksia tai vahingossa lipsahtaa rajoittajaan... Legendoja syntyy aina rakkaista lapsista.

                      Comment


                      • #12
                        Siskolla on mk2 '89 ja mk3 Variant '94. Variant alkaa olla jo ulkoisesti melko happaman näköinen, mutta kakkiksessa ei ole mitään ruostetta missään. Kakkonen on kyllä ruostesuojattu aikanaan uutena, mutta siltikin se on melkoisen hyvässä kunnossa muutamaa lommoa ja naarmuja lukuunottamatta.

                        Comment


                        • #13
                          Mielikuva on että tuo auto ei ole kovin kovassa huudossa, että eroonpääseminen ei välttämättä ole helppoa mikä tässä tapauksessa on varmasti aika ykköskriteeri. Kovia ruostumaan ja moottoria parjaa moni, vaikkei siinä moottorissa tosiaan mitään vikaa ole.
                          Nyt ollaan asian ytimessä. Vaihdokista pitäisi tarvittaessa päästä helposti eroon, mutta tässä tapauksessa se voi olla haasteellinen tehtävä. Pitänee ottaa aikalisä tämän keissin kanssa. kiitoksia kaikille vinkeistä.

                          Comment


                          • #14
                            Kesäkuussa ostin rouvalle -95 kolmosfarkun. Kun halvalla sai, niin odotukset eivät olleet korkealla. Varsinkin, kun edellinen -97 osoittautui mätäpaiseeksi. Tämän kävin siksi huolella läpi ja yllätyin todella, miten vähän ruostetta tässä oli, käytännössä vain pohjan tulppien ympärillä hieman kuplii massa irronnut. Koripelleissä ei nimeksikään. Käsittelin selkeät paikat ja suihkin massaruiskulla muutaman litran verran teräketjuöljyä pohjan puolelle, jospa hieman hidastaisi korroosiota.

                            Comment


                            • #15
                              Näkisin että kaupasta saa nykyään huokeeseen hintaa ruostesuojaukseen paremmin toimivia aineita kuin teräketjuöljy.. Esim Dinitrolin taikka Tectylin tuotteita..

                              Comment


                              • #16
                                Varmaan näin. Kun on jonkun tavan joskus kokenut hyväksi, ei sitä kuitenkaan osaa toiseen vaihtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X