Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 sivupeilien purku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 sivupeilien purku

    Pienehkö "tunausoperaatio" mielessäni kysyisin, että kuinka A4 B6 sedanin sivupeilit puretaan peilinkuorien vaihtoa varten. Pohjasta ensin pari ruuvia auki, sitten irtoaa mikä? Ja mitä irrotetaan sitten? Tuleeko lasi yllättävästi syliin? Entäs muita huomioita? Iso kiitos!

  • #2
    Kiitos, jos tuolla ei onnistu, niin sitten ei millään. Mistäs muuten arvasit, että a) Aion ostaa In.Pron kromikuoret b) Aion ostaa ne Doc-Powerista c) Totesin ne toiset liian kalliiksi? Ihmeellistä.

    Comment


      #3
      Jep..sillaihan se menee kuin Jouni tuossa jo kertoikin.

      Tosin paistinlastaa tai muutakaan vastaavaa työkalua ei välttämättä tarvita vaan ihan sormetkin riittää varsin mainiosti.

      Lyhyt kertaus: ensin peili ääriasentoonsa osoittamaan ylöspäin. Sitten sormet peilin alareunan alle ja vääntö ylöspäin. Vaikka äkkiseltään saattaakin tuntua siltä ettei peili irtoa niin reilu, tasainen vääntö vääntö vaan ylöspäin niin kyllä se irtoaa..ja irtoaa ihan ehjänä..vaikka voimaa siis hiukan saatetaankin tarvita.
      Peilinkuoret taisivat olla myös pohjasta muutamalla ruuvilla kiinni, joten ne ensin auki..ja sitten vaan peilinkuoret klipsuistaan/kiinnikkeistään irti. Kuoret ovat aika monesta kohtaa kiinni ja saattaa olla että osa kiinnikkeistä murtuu tai jopa hajoaa kokonaan, mutta siitäkään ei kannata huolestua koska kuoret istuvat paikoillaan melkoisen jämäkästi jokatapauksessa.

      Sitten vaan uudet kuoret paikoilleen samalla periaatteella, ruuvit alta kiinni ja lopuksi peili napsautetaan takaisin paikoilleen.

      Kuorien vaihto on helppo operaatio, johon aikaa kuluu yhteensä 10-20min..toisella kerralla meni itsellä jo alle 10min kun tiesi alusta pitäen mitä piti tehdä. Ensimmäisellä kerralla meni se 20min johtuen siitä etten meinannut uskaltaa vääntää peilejä irti riittävällä voimalla.

      Oikeastaan ainoa työkalu mitä välttämättä tarvitaan on pieni ruuvari niitä paria ruuvia varten, muuten riittää omat sormetkin vallan mainiosti.
      Inn.Pro-kuorien mukana taitaa tulla myös kuvallinen+sanallinen ohje asennuksesta.

      Kaikkiaan homma on varsin helppo ja nopea tehdä.

      Comment


      • #4
        Kiinni ovat, homma oli kuin olikin helppo. Kiitos ohjeista!

        Comment


        • #5
          Omaani tilasin myös nuo InPron kromiset kuoret.Postissa ovat tulossa.Hyvät ohjeet äijät väsännyt tänne,onnistuu jopa meikäläiseltä vaihto. :-)

          Comment


          • #6
            Jep kyllä nuo oikeat kuoret ovat tietysti paras vaihtoehto. Tosin käytännössä olen nyt viim 4kk aikana huomannut, että ihmiset eivät näitä päälleliimattaviakaan erota kovinkaan helposti. Tietty sit on helppo nähdä kun tietää...

            Comment


            • #7
              joo ei ihan onnistunut peilinkuorten vaihto.peilin lasi halkes....taisi tulla kallis hölmöily

              Comment


                #8
                Lasi lämmitysvastuksilla motonetistä 29€.

                Comment


                • #9
                  tilasin laakkoselta 48e

                  Comment


                  • #10
                    motonetissä tällä hetkellä 39.90 lämmitettävä peilinlasi
                    nimimerkki: vaihdoin peilinkuoret.

                    Comment


                    • #11
                      onko porukalla pidempi-aikaista kokemusta noista inpro peilinkuorista...?aikanaan vaan t5 transporterin peilinkuoret alkoi aika nopeasti kesimään...

                      Comment


                        #12
                        Ihan hyvät ne Inprot on kun niistä pitää vähän huolta. Vahaa ja kiillottaa ne aika ajoin niin pysyy se kiilto ja muutenkin lika ja kesällä itikat irtoo helpommin.

                        Ei ne ainakaan halkeilemaan tai kesimään ole ruvennut.

                        Omassa ollu tosin vasta 1,5v mutta on niin sanotusti kuin uudet :)

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                          Ihan hyvät ne Inprot on kun niistä pitää vähän huolta. Vahaa ja kiillottaa ne aika ajoin niin pysyy se kiilto ja muutenkin lika ja kesällä itikat irtoo helpommin.

                          Ei ne ainakaan halkeilemaan tai kesimään ole ruvennut.

                          Omassa ollu tosin vasta 1,5v mutta on niin sanotusti kuin uudet :)
                          Ei saa vahata. Menee pilalle pinta.

                          Mulla on kahdessa autossa ollut nuo kuoret kesät talvet eikä ole mitänä ongelmia ollut. Kaveri vahasi ne niin meni pilalle.

                          Comment


                            #14
                            No mä oon killottanu ne Chrome kiillotus aineella. Oon tainnu pari kertaa korrekin vahallakin. Ei ole menny mikskään.

                            Vahaus saattoi olla huono ilmaisu aikasemmassa viestissä.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                              No mä oon killottanu ne Chrome kiillotus aineella. Oon tainnu pari kertaa korrekin vahallakin. Ei ole menny mikskään.

                              Vahaus saattoi olla huono ilmaisu aikasemmassa viestissä.
                              Varmisin asian niin meni kuulemma pilalle huoltoaseman harjattomassa pesussa vahaohjelmassa. :D

                              Comment

                              Working...
                              X