Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

hylsy madallussarjan takia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • hylsy madallussarjan takia

    Eli käytin tänään autoa leimalla ja katsastusmies ei löytänyt muuta moitittavaa niin pompautti sit jousista, kun auto on madallettu, eikä sitä lue rekisteriotteessa.

    Itselläni ei ole mitään hajua, että mikä jousisarja siellä on, kun ne oli jo ostaessa.

    Inssikin yritti etsiä netistä tietoa jousista muttei löytänyt mitään.

    Jousissa lukee jotenkin näin 10-197 va / 00.1223

    mitään tietoa kellään miten löydän tarvittavat tiedot?

  • #2
    http://www.tuningplattform.com/gutachten/1223.pdf Mitä itse huonosti saksaa ymmärrän, niin tuossa olisi ainakin tuolla tyypillä olevien jousien TUV hyväksyntä pdf :)

    edit: Googlen hakusana: 10-197 va Audi A8
    Viimeksi muokannut civo; 7.9.2009, 18:53. Perustelu: hakusana lisätty

    Comment


    • #3
      menin aamulla tuvin lapun kanssa konttorille ja leima tuli.

      50? maksoi muutoskatsastus, aika kallista mielestä, kun inssi kävi vaan mittaa korkeuden pyörännavasta lokasuojan alareunaan ja kirjoitti uuden otteen.

      Comment


        #4
        Vähä offtopic mutta et ole varmaan isompia vanteita muutoskatsastanut?

        Parhaimmillaan jotain 65e ja jäbä vaan kahtoo mitkä kumit alla :)

        Tuntipalkka kohillaan kun 65e menee 3 minuuttia.

        Comment


        • #5
          Ainakin mitä itse olen juossut muutoskatsastuksissa heillä on nykyisin ollut kaksi kiinteää hintaa (noin 60/100 euroa) laajuudesta riippuen. Tuntuu aika hölmöltä maksaa pelkästään renkaiden muutoksesta vuosikatsastuksen lisäksi erikseen, mutta laajemmat rakennemuutokset saattavat vaatia enemmän tutkimista ja selvittelyä. Jos tekee enemmän muutoksia kannattaa yhdistää mikäli mahdollista, itse juoksin saman auton kanssa pari vuotta sitten useamman kerran ja jokaiselta käynniltä tuli iso maksu. Jos eivät hyväksy taitaa katsastus keskeytyä ja siitä ei tarvitse uudelleen maksaa, en ole tuosta kuitenkaan aivan varma.

          Meille jotka ovat rakentaneet autoja jo roiskeläppäaikoina nykyinen katsastustoiminta on miellyttävää ja helppoa. Pahimmillaan varattiin aikoja viikkojen päähän ja hylkäyksen jälkeenkin piti taas odottaa pitkään ennen kuin pääsi näyttämään. Katsastusmiehelle piti aina esittää jonkinlaisia selvityksiä ja lupia rakennemuutoksista, joskus hain "luvan" VW autolta ja se maksoi sairaasti. Joillakin katsastumiehillä oli asennevamma, yhdestä harrasteautosta ei löytynyt vikaa mutta hylkäsi "ruostevaurion" perusteella. Mainittua ruostevauriota autosta ei koskaan löytynyt edes tulevien vuosien aikana. Seuraavana vuonna hylkäsi ja määräsi muutoskatsastukseen sen perusteella että ajovalojen korkeus tien pinnasta oli liian pieni. Koriin integroitujen ajovalojen paikkaa olisi ollut aika mahdotonta muuttaa ja muutoskatsastuksessa löytyikin joku erivapaus tyyppihyväksynnästä. Kyllä katsastus on nykyisin helppoa kun muutoskatsastuksenkin voi tehdä samalla käynnillä ja data löytyy suoraan koneelta.

          Comment


          • #6
            Ainekin täällä saa vuosikatsastuksen yhteydessä 20€:llä muuttaa niin montaa kohtaa kun haluaa. normaalisti 40€

            Comment


            • #7
              Sitte saa pikkuhiljaa se joensuulaisten pullistelu halvoilla katsastushinnoilla loppua! :-p

              Comment


              • #8
                Vajaa 30€ maksoin itse kun viimmeeksi muutin alustan ja vanteet ja sekin oli normaalin katsastuksen yhteydessä.

                Comment


                • #9
                  Vinkkinä maahantuontia varten, kannattaa heittää alustat ja vanteet alle ennen katsastusta ja ruinata muutoskatsastus siihen rekisteröinnin yhteyteen. näin olen pari kertaa tehnyt...

                  Comment


                  • #10
                    Itse kävin muutoskatsastamassa oman audin vanteet samalla, kun laitoin alustasarjan vajaa kaksi vuotta sitten.
                    Hinta oli tosiaan 50-55? jos en ihan väärin muista, mutta halvaksihan tuo tulee jos vertaa esim. isommat vanteet joita ei ole merkitty auton rekisteriotteeseen ja poliisit pysäyttää ja tarkistaa rengastuksen niin sakko taisi olla 80-90? jos muutoskatsastusta ei ole tehty...

                    Comment


                    • #11
                      Niin ja jos sattuu vahinko niin vakuutusyhtiöllä on hyvä syy pestä kätensä, mikäli alustaa tai renkaita ei ole muutoskatsastettu, näin inssikin sanoi.

                      Comment


                      • #12
                        Toi vakuutuksella pelottelu on nyt jo niin vanhaa hommaa, ei se noin mene. Vahingon pitää johtua sitten niistä muutoksista, ja harvemmalla varmasti sellaista rengastusta on mikä johtaa siihen onettomuuteen...

                        35euroa on ollut sakot väärästä rengaskoosta ainakin mulla, jostain syystä niistä on kokemusta kun autoa ei saa muutoskatsastettua sen renkaille :D

                        Comment


                        • #13
                          Sen verran vakuutuksella voi kyllä pelotella että nykyisin monella yhtiöllä on ehdoissaan jokin tämänsuuntainen lause: "Muutoskatsastusta edellyttävät mutta muutoskatsastamattomat laitteet, varusteet, osat ja rakenteet eivät ole vakuutuksen kohteena." Toisin sanoen, jos autosta varastetaan 19" vanteet ja renkaat alta mutta niitä ei ole ao. autoon muutoskatsastettu, ne eivät ole vakuutuksen kohteena ja vakuutuskorvausta ei makseta.

                          Comment


                          • #14
                            Tuo päti muuten omalla kohdalla aikoinaan kun corradosta joku piripää puhkaisi toisen eturenkaan. Tein ilkivallasta rikosilmoituksen ja ilmotin vakuutusyhtiöön. Jonkin ajan päästä poliisista soitettiin ja kysyttiin oliko ilkivallan kohteena ollut rengas sama mikä oli muutoskatsastettu (205/40-17)?
                            Jos ei olisi ollut muutoskatsastettu, niin tuskin olisi maksettu pyydettyä summaa...

                            Comment


                            • #15
                              Hieman vanhempaa aihetta nostaen:

                              Olen menossa muutoskatsastamaan alustaa (TÜV-todistus löytyy) sekä 18" renkaita.

                              Miten tarkkaan täällä pk-seudulla tsekataan tuo alusta eli tarkastavatko myös maavaran?
                              Mulla tuo muovinen pohjapanssari on nyt n. 40mm korkeudella maasta ja alin näkyvä alustan metalliosa n. 60mm korkeudella. On vaan niin pirun kiva ajella tuolla korkeudella että harmihan sitä on mennä nostamaan pelkän muutoskatsastuksen takia...

                              Comment


                              • #16
                                Katsastusnosturille ajettaessa nousukulma vaatii 80 mm korkeuden...

                                Comment


                                • #17
                                  Siis täytyy nostaa. Onpahan sitten turvallisempi ajaa lätäköistäkin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mites, tuleeko hylsy kun korkeussäädettävä alusta on muutoskatsastettu tiettyyn korkeuteen ja sitten seuraavan vuonna korkeus onkin vaikka 15mm matalampi? Täytyykö korkeus olla just millilleen sen verran mitä rekisteriotteeseen on merkattu?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Auto ei saisi olla leimalla matalampi kuin otteessa lukee, korkeampi saa olla. Jos ei mitat täsmää niin, saa kutsun uusinta kierrokselle kunnes auto on tarpeeksi korkea.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Taitaa olla nykyisin aika haasteellista selvitä 40mm maavaralla kun hidastetöyssyjä ja isoja kuoppia on vähän joka paikassa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei mulla ainakaan viime katsastusreissulla kattoneet auton korkeutta, vaikka papereissa lukee alustan muutoskatsastuksesta maininta ja korkeus. Autokin oli matalampi mitä sallitaan.

                                          Luulen siis näin että katsastajaa ei kiinnosta onko se muutoskatsastusreissun jälkeen laskettu vielä hieman kunhan ei oo laskettu tosi linttaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sanoisin että noissa katsureissa on paljon muutenkin eroavaisuuksia kuinka nöpönuuka haluaa olla ohjeitten kanssa.. Itellä ollut kahtena vuonna xenonit pitkissä ja konttorilla kehuttu yhteen ääneen että onpa Audissa hyvät valot.:D

                                            Comment


                                            • #23
                                              No saahan siellä pitkissä xenonit ollakkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Osaisko kukaan kertoa mistä löytyis edullisimmat muutoskatsastuspaikat PK-seudulta vanteita ajatellen?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Katsastusmiehen mukaan ei saa myöskään nostaa alustan korkeutta muutoskatsastuksen jälkeen. Eli täytyy olla sillä korkeudella, joka rekisteriotteeseen on laitettu. Tietty alkuperäinen korkeus lienee sallittu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Omaani kun alustan katsastin niin merkinnäksi tuli "autossa on se ja se alusta, säätövara edessä 80mm ja takana 45mm"... En muista nyt noita lukuja ulkoa enää. Olettaisin siis että säätövaran sallimissa rajoissa saan siis ruuvailla ylös ja alas niin kuin sielu sietää.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei otteesen pitäisi tulla muuta tietoa, kuin etäisyys kaaresta napaan milleinä ilmoitettuna.
                                                      Ainakaan ole kolmeen säädettävällä alustalla olevaan autoon ikinä muuta tullut, enkä tiedä yhtään tuttuakaan jolla olisi muuta mainittuna.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja juudas
                                                        No saahan siellä pitkissä xenonit ollakkin.
                                                        Saisiko tuosta jotain faktaa?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Lainaus:
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja juudas
                                                          No saahan siellä pitkissä xenonit ollakkin.
                                                          Saisiko tuosta jotain faktaa?
                                                          Faceliftin alkuperäisumpiot on xenon hyväksytyt (edit_ se numerokoodi siinä umpiossa, B vai mikä se xenonjuttu oli), jos on korkeussäätö (ei tarvi periaatteessa olla automaattinen, vähän tulkintakysymys) ja ajovalopesurit niin homma kunnossa.
                                                          Mulla on pelkät pesurien läpät ässän puskurissa, hyvin menee läpi =) jos koittaa että peseekö valoja, niin sanon että tukittu letkut ettei "se yleisin vikavalo" aina pala...
                                                          edit_ 2 tämä tietysti edellyttää, että pitää valot reissussa puhtaana, ja itse kyllä teen niin ihan näkyvyyden kannalta eli aina kahvitauolla pyyhin umpiot jos on pimiää.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Faceliftin orkkisxenonit tuossa omassa on (joten on pesimet ja automaattinen korkeudensäätökin), mutta pitkille kaipaisi kyllä lisää valoa, varsinkin nyt kun tulevalla työmatkalla joutuu varmaankin tiirailemaan "metsien lehmiä" vähän aiempaa tarkemmin. Pitää koittaa vähän katsoa noita merkintöjä, hyvähän se olisi jos saisi xenonit pitkiinkin laillisesti.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X