Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2005 ajovalopolttimon vaihto? (ei xenon)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2005 ajovalopolttimon vaihto? (ei xenon)

    Ohjekirjassa lukee, että älä yritä itse vaan vie pajalle ajovalopolttimon vaihtoon. Oletteko vaihtaneet itse polttimoita uusikoriseen A6:een? Vinkkejä ja ohjeita kaivataan!

  • #2
    Jaahas, tuolla lontoonkielisillä foorumeilla oli muutama jannu tehny polttimonvaihdon itse ja raportoivat sen oleva v-mäinen homma.

    Eli Autobernerille sit on vissiin mentävä.

    Mahtaakohan satasella selvitä?

    Comment


    • #3
      Jopa xenonit menee uusikoriseen a6:seen vaivatta, eli ei todellakaan ole vaikea homma vaihtaa polttimoita. Aikaa menee äkkiä 10-15min.

      Comment


        #4
        Ihan vaan mielenkiinnosta, voisitko laittaa jotain ohjetta miten se käy, jos se kerran on helppoa? Kysyy epätietoinen ;) Ite koitin kattoa miten ne umpiot lähtee irti, mutta en löytänyt alapuolen kiinnikkeitä joten jäi silloin vaihtamatta.

        Comment


        • #5
          Ei umpioita tarvitse irroittaa. Vänkärin puolelta helpottaa vaihtoa kun ottaa ilmanputsarin pois edestä. (näin ainakin 3.0tdi:ssä)
          Kuskin puolelta ei ole tarvinut riisua mitään edestä.
          2.0tdi:hin ei ole tullut vaihdettua polttimoita, mutta tuskin siellä vähempää tilaa on kuin V6:ssa.

          Comment


            #6
            Kuskin puolelta ei ole tarvinut riisua mitään edestä.
            Sulla on ilmeisesti pienemmät kädet kuin mulla (tai niveliä enemmän) ;) ;) sain nimittäin sen umpion takaluukun auki, mutta ei sieltä enää mahtunut polttimoa irroittamaan, edes kuskin puolelta.
            Muistaakseni siihen kuskinpuolelle tulee joku metalliputkihässäkkä eteen.

            Edelleen jos joku on nuo umpiot irroittanut niin vihjettä otetaan vastaan mistä löytyy ne alareunan kiinnitykset?

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Mkurtti Näytä viesti
              Ei umpioita tarvitse irroittaa. Vänkärin puolelta helpottaa vaihtoa kun ottaa ilmanputsarin pois edestä. (näin ainakin 3.0tdi:ssä)
              Kuskin puolelta ei ole tarvinut riisua mitään edestä.
              2.0tdi:hin ei ole tullut vaihdettua polttimoita, mutta tuskin siellä vähempää tilaa on kuin V6:ssa.
              MKurtti on oikeassa.

              Aloin puuhastella vaihtotyötä kuskin puolelle, mutta homma tyssäsi heti alkuunsa siihen, että työkalupakista ei löytynyt sopivaa torx -päistä avainta. Ko. avaimella olisin siirtänyt edessä olevan "pömpelin" pois näin saaden tilaa vaihtaa polttimo.

              Soitin tutulle korjaamolle (autofit), mekaanikko vaihtoi polttimon irroittamatta yhtään ruuvia. Eli hoikat ranteet jos on, niin kuskin puolen polttimo vaihtuu 5 minuutissa.

              Vänkärin puolella ei ole mitään mahiksia saada vaihtotyötä aikaiseksi ilman ilmanputsarin irti ottoa.

              Comment


              • #8
                No joka tapauksessa jos haluaa umpiot irroittaa niin puskuri eka edestä pois. (eli ei mitään järkeä alkaa irroittaa umpioita polttimon takia)

                Comment


                  #9
                  Pitäis ite kans vaihtaa polttimot vastaavaan autoon. Onko bi-xenonien vaihtamisessa jotain erikoista tai ongelmaa? Aattelin alkuun pelkät lyhyet vaihtaa.

                  Comment


                  • #10
                    Olisiko sinulla kumminkin lyhyet ja pitkät samalla polttimolla, eli xenon+
                    Ei niissä ole mitään erikoista oli ne sitten bi tai plus.

                    Comment

                    Working...
                    X