Oheisesta asiasta ei suoraa threadia löytynyt, joitain juttuja selailin sinkitysongelmista. Kyseessä oleva auto on isäni, vuoden -01 A4 B6, lukuisien episodien mustaama pirssi. Autoon on nyt ilmestynyt (ilmeisesti nopeasti) konepellin reunaan, lokasuojan ja konepellin taitteen kohdalle kupru maalipintaan. Onko tämänikäisissä B6sissa ollut sinkitysongelmaa? Ruostetta tuo tuskin on, vaikka onkin taitteesta hiipinyt näkyviin, sen verran ahkerasti pappa autoaan hinkkaa, vaikka uhkasikin jo paalata koko laitteen vikatiheyden takia. Asiahan tietty selviää rikkomalla tuon kuplan, muttei sitä ole himoa vielä tehdä mahdollisten korvausseikkojen vuoksi. Onko ideoita? Kuvia voin pyytää lähettämään tännepäin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B6 konepellin reuna kuplii - vastaavia tapauksia?
Collapse
X
-
Vieras
Tuttu vika. Oma autoni oli maalattavana (koko auto paitsi katto), mutta siinä ei juurikaan ollut noita kupruja (lähinnä ovien alaosissa pieniä). Maalari sanoi että yleensä niitä sinkkikupruja tai kraatereita kuten hän ilmaisi, ei edes näe ilman erikoislamppua ja/tai maalarin silmiä. Kuulemma niitä on lähinnä kaikissa autoissa, joissain paljon, joissain vähän.
Ruostumisongelmaa ei ole B6:ssa ollut (kolaripommit erikseen). Vikojen osalta voin kompata, en edää edes uskalla laskea paljon profiilin autoon on uponnut rahaa viimeisen vuoden aikana :).
-
Kuopion laakkosella sanoivat, että nuo etupuolen/takapuolen sinkitysongelmat voivat johtua siitä, että kun autot menevät tehtaan linjalla peräkkäin niin jotain sinkkiroisteita saattee vahingossa lentää takana/etupuolella olevaan toiseen autoon ja sen takia jää maali kuprulle.
Tuohon OThen vielä että mitenkä te niillä autoilla ajatte kun saatte kokoajan vikoja aikaiseksi :D
Comment
-
Kerron näitä terveisiä kiukusta kihisevälle papalle. Ja jos vikoja pitää listata, on kyseistä B6 mallia vaivannut:
- Öljyn määrän merkkivalo syttyy aina silloin tällöin, korjattu noin 7 kertaa yhteensä
- Puolia mennyt tasaisesti
- Laturin vapaa"ratas" hajosi metelin kera
- Kuljettajan airbagin sytytin viallinen
- Viimeisenä ja kauneimpana, "jokin" vika multitronic askissa, korjauslasku 2000e
Että tälläviisiin, eipä se oma piirustusarkkikaan halvaksi ole tullut :D
Comment
-
Vieras
Eihän Kallen papan autossa ole mitään vikoja edes ollut, noihan on melkeinpä kulutusosaa.
Itselläni on hieman vakuuttavampi lista ;). Ja tosiaan autolla ajetaan varsin vähän, lähinnä maantieajoa viikonloppuisin. Huoltojen määrä ja tiheys on ajomääriin verrattuna erittäin korkealla minun omistuksessani.
Kilometrejä toki mittarissa yli 260tkm. Ja jos katsoo vaikkapa auton sisustaa, niin maantieajoa sillä on tähänkin mennessä lähinnä ajettu.
Viimeisen vajaan 15tkm aikana lauennut:
- Ahdin (normaalia näillä kilometreillä)
- Kytkin + vauhtipyörä (sama homma)
- By-pass (kulutustavaraa)
- N75 (kuten myös)
- Jäähdytysnesteen lämpöanturi (ja sama)
- Kaikki puolat (jep...)
- Huohotinputki (juurikin se L:n muotoinen)
- Takaluukun avausmoottori
- Laturi (vapaakytkin jumissa, melkeinpä kuuluukin hajota näillä kilometreillä)
- Moottori (3mm päittäisvälys kampuralla)
Taas vaihtelun vuoksi autoon on ilmestynyt joku ylimääräinen ääni, joten saa nähdä mitä vaihtuu seuraavaksi...
Comment
Comment