Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takajarrulevyistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Käsijarru jumissa? En tiedä millaset satulat on tossa mallissa, mutta C4/B4-ikäluokassa ne käsijarrun systeemit on ihan kuuluisia jumimisesta.

    Comment


    • #32
      Niinhän ne on. Pitää koittaa ottaa vaijerit hetkeks irti ja kattoa mitä tapahtuu.

      Comment


        #33
        Ongelma on enemmänkin satulassa kuin vaijereissa.

        Comment


        • #34
          Kyllä ne käsijarrun vivut pelaa hyvin. Ne palautuu kyllä, molemmin puolin ollu satulat kädes. Sen takia ihmetyttääki tuo kuumeneminen.

          Comment


            #35
            Olisko liukutapeissa alkavaa jumittumista? Nimim. "Viime viikonloppuna tappiharjoituksia porakoneella ja polttopillillä."

            Comment


            • #36
              No ku neki on kunnos :) Toisella puolella uudet. Santapaperilla hioin ja kuparitahnan ja uusien kumien kans laitoin kasaan. Tarkotus ois kokeilla ennen vaijerien irrotusta et vapautan käsijarrun ja auton alta koitan vääntää niitä käsijarrun vipuja toppareita vasten. Pitäs ainaki sillon viimestään selvitä onko vaijeriis vika.

              Comment


              • #37
                Ei perkele! Tein just nuon että vapautin käkkärin ja sitte auton alta vielä painoin putkella vipua et varmasti menee toppariin. Toisella puolen meni vähän, toinen ei yhtää. Ja taas suoralle ajaan ja pysähdyin jarruun koskematta. Etulevyt aiva kylmät, takana ei kärsiny kättä yhtää, kumpikaa. Mikä jumalauta! Mä en nin ku keksi syytä ny tähän. Silti auto rullaa vapaalla ihan köykäsesti!

                Comment


                  #38
                  Onko jarruletkut missä kunnossa? Letkusta runko pettänyt ja se imitoi ykssuuntaventtiiliä? Yleensä vähän vanhempien mallien ongelma mutta voi se noinkin nuoreen iskeä. Terv. nimim. Kaikki jarruosat kävin läpi laahamisen takia ja vasta viimeisenä letkut tarkastin ja poikkihan ne oli...

                  Comment


                  • #39
                    Pitää huomenna koittaa kattoa ku pitää kumminki auki taas ottaa. Tiedä ny oikein mitä niille tekis. Jokuhan tuos estää mäntää palautumasta kunnolla..

                    Comment


                    • #40
                      Tässä kun oli puhetta noista takajarrujen suojakumeista, niin lankomies oli ostanu tuommosen samanmallisen B5 quattron ja siinä takajarrut laahas.

                      No minä siinä sitten, että onhan noita tullu laitettua että eiku auto pukille ja tutkimaan. Siinä sitten tutkittiin ja pelkääjänpuolen jarrupalat oli ihan loppu, metallilla asti melkeen niin pistin sen kipasemaan uudet palat molemmille puolille. Jarruja tutkiskellessa huomasin myös, että suojakumi oli revennyt ja osittain tullut pois tuolta kolosestaan. Sain sen kumin herkisteltyä voiteluaineella ja pyöritettyä männän takaisin sisään, mutta se kumi jäi silti hieman repsottamaan sieltä.

                      Kysymys kuuluu, että pystyykö tuota kumia mitenkään vaihtamaan, kun vaikutti aikas hankalalta hommalta(!?) Toinen juttu, että mitenkä vaarallinen tuo rikkonainen kumi nyt on. Tyyliin ruostuuko kiinni viikossa vai viidessä vuodessa?

                      Comment


                        #41
                        taitaa tuo kumi setti maksaa 12,50 tai jotain vastaavaa. eikä ole kauhean vaikea homma vaihdella. Sylinteriä vaan ulos ja vaihtamaan. Jarrut tosin joutuu ilmaamaan tuon jälkeen, mutta ei sekään nyt paha rasti oli.

                        Comment


                        • #42
                          Selvispä tuoki. Toises satulas oli männäntiiviste väärinpäin. Eli se joka on satulan sisällä. Käänsin sen ja lämpenemiset loppu siihen, molemmin puolin.

                          Comment


                          • #43
                            Tiiviste on kyllä ihan samanlainen kumminkin päin.

                            Comment


                            • #44
                              Ei muuten ollu. Valoa vasten katto ni aiva selvästi kartio.

                              Comment


                              • #45
                                Eli tiiviste oli "muljautettu" ympäri.

                                Comment


                                • #46
                                  Ilmeisesti. Nyt ainaki pelaa aivan oikein. JAKKis meille kerrottiin et just tämä kartio hoitas männän palautuksen, n. 0.4mm.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Saatana! Nyt on toimiva pääsylinteri vaihdettu ja sama homma jatkuu. Kirjotin tuos toises topicis et vaihdan toimivasta autosta pääsylinterin omaan. Vaihdoin ja ilmasin paineilmallla. Eli laitoin ylipainetta korkin kautta. Ilmaa tuli hyvin pihalle ku oli letku kiinni. Vaan ku ei auttanu! Yli 20 km ajoin jarruun koskematta ja kotia ku tulin ni vasen etulevy oli haalee, vasen takalevy vähän lämpösempi, oikee takalevy ei kauaa kättä kärsiny ja oikees etulevys poltin käteni heti. Mikä ny voi olla?

                                    e: ja jarrupoljin on edelleen pehmiä.
                                    Viimeksi muokannut horch; 25.9.2009, 17:26.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Just sain vaihdettua taakse toiselle puolelle ne kaks letkua. Ulompi ei tahtonu suosiolla lähtiä irti ja jouduin sitä lämmittään. Räjähti silmille vaikka sisempi letku oli jo irti ja paineen ois pitäny sitä kautta päästä pihalle lämmitettäes. Liekö sit tukos ollu tämä ulompi letku?

                                      e: ja nyt toinen puoli vaihdettu. Hyväänen jysähdys tuli tästäki ja letku repes siitä mistä se on prässätty metalliosaan kii.
                                      Viimeksi muokannut horch; 13.10.2009, 18:15.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Justiinkin prässiliitos aiheuttaa tuon räjähdyksen ei mikään paineen nousu jarrulinjassa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          No nyt samaisella lenkillä minkä oon aina tehny ni takajarrut pysy aiva kylminä. Tukos tais silti olla jossain letkus. Jarru vain on kovin pehmeen olonen vielä, pakko kai käyttää jossain huollos et saa kunnon värkillä ilmattua.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X