Käsijarru jumissa? En tiedä millaset satulat on tossa mallissa, mutta C4/B4-ikäluokassa ne käsijarrun systeemit on ihan kuuluisia jumimisesta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Takajarrulevyistä
Collapse
X
-
-
No ku neki on kunnos :) Toisella puolella uudet. Santapaperilla hioin ja kuparitahnan ja uusien kumien kans laitoin kasaan. Tarkotus ois kokeilla ennen vaijerien irrotusta et vapautan käsijarrun ja auton alta koitan vääntää niitä käsijarrun vipuja toppareita vasten. Pitäs ainaki sillon viimestään selvitä onko vaijeriis vika.
Comment
-
Ei perkele! Tein just nuon että vapautin käkkärin ja sitte auton alta vielä painoin putkella vipua et varmasti menee toppariin. Toisella puolen meni vähän, toinen ei yhtää. Ja taas suoralle ajaan ja pysähdyin jarruun koskematta. Etulevyt aiva kylmät, takana ei kärsiny kättä yhtää, kumpikaa. Mikä jumalauta! Mä en nin ku keksi syytä ny tähän. Silti auto rullaa vapaalla ihan köykäsesti!
Comment
-
Onko jarruletkut missä kunnossa? Letkusta runko pettänyt ja se imitoi ykssuuntaventtiiliä? Yleensä vähän vanhempien mallien ongelma mutta voi se noinkin nuoreen iskeä. Terv. nimim. Kaikki jarruosat kävin läpi laahamisen takia ja vasta viimeisenä letkut tarkastin ja poikkihan ne oli...
Comment
-
Tässä kun oli puhetta noista takajarrujen suojakumeista, niin lankomies oli ostanu tuommosen samanmallisen B5 quattron ja siinä takajarrut laahas.
No minä siinä sitten, että onhan noita tullu laitettua että eiku auto pukille ja tutkimaan. Siinä sitten tutkittiin ja pelkääjänpuolen jarrupalat oli ihan loppu, metallilla asti melkeen niin pistin sen kipasemaan uudet palat molemmille puolille. Jarruja tutkiskellessa huomasin myös, että suojakumi oli revennyt ja osittain tullut pois tuolta kolosestaan. Sain sen kumin herkisteltyä voiteluaineella ja pyöritettyä männän takaisin sisään, mutta se kumi jäi silti hieman repsottamaan sieltä.
Kysymys kuuluu, että pystyykö tuota kumia mitenkään vaihtamaan, kun vaikutti aikas hankalalta hommalta(!?) Toinen juttu, että mitenkä vaarallinen tuo rikkonainen kumi nyt on. Tyyliin ruostuuko kiinni viikossa vai viidessä vuodessa?
Comment
-
Saatana! Nyt on toimiva pääsylinteri vaihdettu ja sama homma jatkuu. Kirjotin tuos toises topicis et vaihdan toimivasta autosta pääsylinterin omaan. Vaihdoin ja ilmasin paineilmallla. Eli laitoin ylipainetta korkin kautta. Ilmaa tuli hyvin pihalle ku oli letku kiinni. Vaan ku ei auttanu! Yli 20 km ajoin jarruun koskematta ja kotia ku tulin ni vasen etulevy oli haalee, vasen takalevy vähän lämpösempi, oikee takalevy ei kauaa kättä kärsiny ja oikees etulevys poltin käteni heti. Mikä ny voi olla?
e: ja jarrupoljin on edelleen pehmiä.Viimeksi muokannut horch; 25.9.2009, 17:26.
Comment
-
Just sain vaihdettua taakse toiselle puolelle ne kaks letkua. Ulompi ei tahtonu suosiolla lähtiä irti ja jouduin sitä lämmittään. Räjähti silmille vaikka sisempi letku oli jo irti ja paineen ois pitäny sitä kautta päästä pihalle lämmitettäes. Liekö sit tukos ollu tämä ulompi letku?
e: ja nyt toinen puoli vaihdettu. Hyväänen jysähdys tuli tästäki ja letku repes siitä mistä se on prässätty metalliosaan kii.Viimeksi muokannut horch; 13.10.2009, 18:15.
Comment
Comment