Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat, mutta mitkä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nankangeilla ku alkaa oikeesti ajamaan ni huomaa kuinka liukkaat ne on. :) Ehkä sitä ei niin kadulla normaali ajossa edes tajua.

    Comment


      Nankangeilla ku alkaa oikeesti ajamaan ni huomaa kuinka liukkaat ne on. :) Ehkä sitä ei niin kadulla normaali ajossa edes tajua.
      Ei kai taas tämä :)

      Joka vuosi täytyy todeta, että nuo kiinan ihmeet oli yllättävän hyvät radalla (tullut kierrettyä jokunen vuosi noilla ratoja). Pito ok ja jäykkinä eivät taivu alle, kuten muutama muu "kalliimpi tuote" on mulla tehnyt.

      Sateella ei mitään yllätystä, radalla toki sateella luistaa kaikki.

      Hyvät keskitason kumit eli rahalle vastinetta, jos ei huipusta halua maksaa ;)

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
        Ei kai taas tämä :)

        Joka vuosi täytyy todeta, että nuo kiinan ihmeet oli yllättävän hyvät radalla (tullut kierrettyä jokunen vuosi noilla ratoja). Pito ok ja jäykkinä eivät taivu alle, kuten muutama muu "kalliimpi tuote" on mulla tehnyt.

        Sateella ei mitään yllätystä, radalla toki sateella luistaa kaikki.

        Hyvät keskitason kumit eli rahalle vastinetta, jos ei huipusta halua maksaa ;)
        No tiedä sitten, miten toimivat eri autojen alla, mutta mulla ei ainakaan Nankangit toimineet radalla kovinkaan hyvin. Liukkaat olivat. Ja sateella en pitänyt yhtään tuon renkaan ominaisuuksista.

        Edelleen, jos joku haluaa Nankangeja käyttää ja niillä ajaa, niin aivan vapaasti. Minä esitin vain OMAN mielipiteeni renkaasta. Jonkun toisen mielestä ko. rengas saattaa olla hyvä.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
          Nankang on varmaan yleisimpiä renkaita ellei yleisin harrastepiireissä ja jos oikeasti olisi ihan kuraa niin varmasti se yleinen mielipidekin niistä olisi jotain muuta kuin mitä se on ollut jo vuosia..

          Sama kehuuko vai haukkuuko jotain rengasta niin perustelut olisivat hyviä tai muuten tuollaiset kommentit "oli ihan paskat" ilman vertailukohtaa on aivan turhia.

          Itsellä viimeeksi vaihtui 18" nankang NS2 17 tuumaiseen FK452 "laaturenkaaseen" niin oma mielipide on, että Falken on surkein rengas millä olen ajanut. Kovaa ajoa ei tullut kummallakaan ajettua ja normaalissa kelissä kuiva/märkä ei juuri muuta käytännön eroa kuin että Falken on äänekkäin rengas ikinä..

          Ensi kauden rengastus vielä päättämättä mutta ajattelin uhmata kaikkia näitä "laaturenkaita" kokeilemalla Infinity INF05 kumeja. Muutamien käyttökokemuksien mukaan Nankangia parempi rengas...?? Tiedä sitten...
          Pakko kysyä, että mihin perustat väitteen, että ehkä yleisin rengas harrastepiireissä?
          Aika paljon kavereita eri harrasteautoporukoissa, eikä nyt äkkiseltään tule ketään mieleen, kuka ajelisi Nankangeilla.

          Comment


            Oli kanssa oma mielipide Nankangeista. Kahdesta eri autosta missä semmoiset oli alla. Ajakoot jokainen millä huvittaa.

            Comment


              Jeps mielipiteitähän nuo on.

              Ps. juuri nyt lähti tilaus Camskillistä ja se sisälsi Nankang kumit :)

              Comment


              • Pistinpä itsekin piruuttani Nankangit tulemaan! Aiemmin tullut ajeltua vain merkkirenkailla, nyt ekaa kertaa budjettiluokkalaiset testiin.

                Comment


                  Varo ettet liukastu :)

                  Comment


                  • Onkohan kukaan vielä päässyt kokeilemaan noita Contin uusia EcoContact 5 renkaita ? Saatavilla olevat koot ovat tosi limited, eli 205/55/16 ja 225/50/17 näitä edes hieman isompia mainitakseni.

                    Comment


                      Contin suomen sivujen mukaan vannekoot CEcoC5:elle on 14-16".

                      Sinänsä jännää että 17" koossa ei tehdä "ecorenkaita" sillä tuo alkaa olemaan ihan normaali ensiasennuskoko monessa autossa.

                      Comment


                        Nankangeilla ku alkaa oikeesti ajamaan ni huomaa kuinka liukkaat ne on. :)
                        Tuon lauseen kun sanot, niin kait itselläsi on alla nastat talvella?


                        Ehkä pientä provoa havaittavissa ;)

                        Comment


                          Ei ole nastoja talvella eikä tule. Mutta tässä ei nyt kait ole kyse muista kun kesärenkaista? Talvella ei pidä mikään muu kuin piikkirengas.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                            Contin suomen sivujen mukaan vannekoot CEcoC5:elle on 14-16".
                            Noh, jälleenmyyjillä niitä kumminkin on saatavilla :

                            http://www.nettivanne.fi/renkaat/hak...aa%20sanahaku/

                            Siellä missä mulle tehtiin viimoset rengastyöt oli hyllyssä yksi EcoContact 5 205/56/16 koossa, aika jännä, renkaan sivut vedetty aika ohkaseksi, suoraansanoen fletku - tuntui myös keveähköltä.

                            Comment


                              Ei ole nastoja talvella eikä tule. Mutta tässä ei nyt kait ole kyse muista kun kesärenkaista? Talvella ei pidä mikään muu kuin piikkirengas.
                              Ei ole tarkoitus vääntää nasta vs kitka keskustelua, mutta eikö tuo ole aika kaksi naamaista huudella huippu pidoista kesä renkaiden suhteen ja talvella ajella liukkaammilla renkailla..?

                              Kaikessa rauhassa kukin ajelee juuri sellaisilla renkailla millä haluaa, mutta kannattanee pitää mielessä vanha sanonta "Ei niin tyhmää miestä olekkaan, joka ei toista osaisi neuvoa" ;)

                              Comment


                              • kerrataas nyt vielä, että miten ne talvirenkaat liittyy tähän mm. yhtään mitenkään?

                                Comment


                                  kerrataas nyt vielä, että miten ne talvirenkaat liittyy tähän mm. yhtään mitenkään?
                                  Ei kai mitenkään, äsken vain osui ja upposi nasevasti asian tiimoilta.

                                  Comment


                                    Ei tässä ketään ole neuvottu. Toivottavasti tästä eteenpäin esitän vain muidenkin mielestä oikeita mielipiteitä jos esitän ollenkaan.

                                    Comment


                                    • Nankangit kesärenkaina itselläkin, talvella toki ajelen Nokian nastoilla. Edullisemman pään renkaiden vaatimattomammat suorituskyvyt täytyy tunnistaa ja ajaa sen mukaisesti. Toki äkkitilanteissa se huonompi pito voi aiheuttaa ne pari lisämetriä jarrutuksessa jne. mutta niin voisi vaikuttaa reaktioaika, huomio radiokanavan vaihtamiseen tai vaan kilpipohjien bongailu. Tärkeintä on se, että tietää miten oma rengas ja auto käyttäytyy eri tilanteissa, ettei tule yllätyksiä pidon äkisti kadotessa.
                                      Edullisempia renkaita puoltanee se, että opiskeljallakin on varaa ostaa uudet renkaat sen sijaan, että ostettaisiin nettivaraosasta melkein sakkorajalla olevat. Arvelen, että uusi halparengas on parempi kuin melkein loppuunajettu merkkirengas.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja V8 Sam Näytä viesti
                                        Pakko kysyä, että mihin perustat väitteen, että ehkä yleisin rengas harrastepiireissä?
                                        Aika paljon kavereita eri harrasteautoporukoissa, eikä nyt äkkiseltään tule ketään mieleen, kuka ajelisi Nankangeilla.
                                        Siteeratakseni entisiä pääministereitä tuo oli kategoorinen yleisvastaus, jossa puhuin niin totta kuin osasin :)

                                        Ei ollut varsinainen fakta tai "väite" kun sanoin varmaan yleisin ja ellei yleisin mutta jos katsoo tähänkin keskusteluun osallistuneiden rengashistoriaa niin uskoisin Nankangin on yleisinpiä rengasmalleja mitä on kenenkin alla pyörinyt.

                                        Comment


                                          Ei tässä ketään ole neuvottu. Toivottavasti tästä eteenpäin esitän vain muidenkin mielestä oikeita mielipiteitä jos esitän ollenkaan.
                                          Älä ota mitenkään henk.koht. asiaa, ei ollut tarkoitus päätä aukoa, mutta ymmärtänet mitä ajoin takaa noilla mun teksteillä.

                                          Comment


                                          • Mainittakoon, että myös mulle on muodostunut sellainen kuva, että nimenomaan Nankang NS2 on yleisin budjettiluokan rengas suomalaisissa harrastelija/harrastajapiireissä :)

                                            Comment


                                              Kaikki pistää viimeset roponsa tuninkiin, ni sit ei oo enää varaa sijoittaa paria sataa kunnon renkaisiin:)

                                              Comment


                                              • -tuninkiin +audin korjaamiseen

                                                Comment


                                                  Jos auto esim syö renkaan sisäpinnat kesässä niin aika ymmärrettävää ettei kalleinta laiteta. Tuosta pääsee eroon vain nostamalla auto normikorkeuteen tai hankkimalla laittomat säätöpalikat.

                                                  Comment


                                                    Sinänsä jännää että 17" koossa ei tehdä "ecorenkaita" sillä tuo alkaa olemaan ihan normaali ensiasennuskoko monessa autossa.
                                                    Eihän tuossa nyt sinänsä ole mitään erikoista. Isot vannekoot vaan eivät ole ecoja missään muodossa ja siksi kait olisi hieman hassua tehdä niille pienen vierintävastuksen omaavia ecorenkaita.

                                                    Esim. vannekoon kasvattaminen 16" -> 18" nostaa kulutusta sellaisen 0,5l-1/100km. Jos auto kuluttaa esim. 10l/100km, niin vannekoon kasvatus lisää kulutusta 5-10%. Ecorenkaat puolestaan vähentävät kulutusta n. 0,5-1% samassa rengaskoossa -> vannekoon kasvatus niin paljon merkittävämpi kulutustekijä, ettei maksa vaivaa tehdä ecorenkaita isommille vanteille, koska paljon suurempi ecoilu saadaan aikaiseksi laittamalla pienemmän tuumakoon renkaat alle.

                                                    Tilanne tietysti eri, jos autoon ei esim. ole mahdollista laittaa 17" kokoa pienempiä vanteita. Tällöin se yhdenkin prosentin kulutussäästö olisi kotiinpäin. Tosin eipä nuo isoja vannekokoja vaativat autot muutenkaan ole autoja, joissa eco-ajattelu olisi tärkeimpien suunnittelukriteerien joukossa.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                                      Kaikki pistää viimeset roponsa tuninkiin, ni sit ei oo enää varaa sijoittaa paria sataa kunnon renkaisiin:)
                                                      Tämä jaksaa ihmetyttää kyllä. Laitetaan autoon muuten hillittömät summat rahaa, mutta sitten renkaina Nankangit. Ja mennään esim. radalle näillä samoilla renkailla. Jokin on tuossa kohtaa pahasti pielessä. Esim. ratarenkaina ei tulisi mieleenkään käyttää Nankangeja, vaan ihan joitain kyseiseen tarkoitukseen suunniteltuja rinkuloita.

                                                      Ja ennenkuin joku alkaa taas nurista, mutta kun haetaan vähän halvempaa rengasta, niin edelleen, miten siihen muuhun autonlaittoon rahaa kuitenkin löytyy? Säästöt on sitten syytä tehdä ihan toisessa kohteessa, ei renkaissa. Hyvät renkaat ovat auton tärkeimpiä "osia".

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
                                                        Mainittakoon, että myös mulle on muodostunut sellainen kuva, että nimenomaan Nankang NS2 on yleisin budjettiluokan rengas suomalaisissa harrastelija/harrastajapiireissä :)
                                                        Ollaan varmaan sitten sen verran eri ikäluokkaa ilmeisesti, mutta omissa harrastajatutuissa, kuten jo mainitsin, ei näitä ping pongeja löydy. Nuo Nankangit ovat siis luultavasti nuoremman polven suosiossa.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                                          Esim. vannekoon kasvattaminen 16" -> 18" nostaa kulutusta sellaisen 0,5l-1/100km. Jos auto kuluttaa esim. 10l/100km, niin vannekoon kasvatus lisää kulutusta 5-10%. Ecorenkaat puolestaan vähentävät kulutusta n. 0,5-1% samassa rengaskoossa -> vannekoon kasvatus niin paljon merkittävämpi kulutustekijä.
                                                          Noista eco-renkaista myyjän kanssa jutellessani väitti niitten vaikutuksen olevan parhaimmillaan jopa 0,5 l/ 100 km, voipi olla että oli myyntipuhetta mutta uskon vaikutuksen olevan kumminkin kokonaisia prosentteja - puolet vannekoon aiheuttamasta lisästä ?

                                                          Oli miten oli, meinaan kyllä koklata noita kauden parin päästä jahka sopivassa koossa sitä tarjontaa ilmenee.

                                                          Comment


                                                          • Mitkähän vanteet istuis parhaite audi 200 ? 5x112 taitaa olla jako ja ET: 45 ainakin netin mukaan, mutta mitkä nyt tilaan ja mistä kannattaa tilata? Jotkut sirot, ei mitään bling bling 18" vanteita. Olisi 205/65 r15 kumit tuolla odottamassa. Miltähän näyttäs jos tilais vanteet niille?

                                                            Comment


                                                              Noista eco-renkaista myyjän kanssa jutellessani väitti niitten vaikutuksen olevan parhaimmillaan jopa 0,5 l/ 100 km, voipi olla että oli myyntipuhetta mutta uskon vaikutuksen olevan kumminkin kokonaisia prosentteja - puolet vannekoon aiheuttamasta lisästä ?
                                                              Perustan tuon väitteeni Tekniikan Maailman 5/2012 rengastestiin. Siinä oli kalkuloitu renkaiden vierintävastusta ja muutettu se prosenteiksi suhteessa polttoaineen kulutuksen kasvuun. Paras rengas siis sai lukeman 0% eli se oli vertailutaso, johon muita renkaita verrattiin. Vierintävastukseltaan huonoin rengas sai lukeman 0,8% eli se aiheutti 0,8% suuremman polttoaineen kulutuksen, mitä vierintävastukseltaan paras rengas. Tuon vertailun auto oli etuvetoinen Audi A3. Moottoria ei mainittu, mutta jos sinä oli sellainen perusbensakone 7l/100km kulutuksella, niin tuo 0,8% tekisi tuossa autossa 0,06l kulutuslisän per 100km.

                                                              Mutta, tuo testi siis pätee vain mainittuun autoon 205/55 R16 rengaskokoon. Muissa autoissa eri rengastuksilla erot voivat olla erilaiset.

                                                              Rohkenen epäillä rengasmyyjän puhuneen myyntitykin lailla, esittäessään 0,5l kulutuseroja tavallisen ja ecorenkaan välillä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X