Kulmat on säädetty kaksi kertaa vuoden aikana ja molemmat kerrat eri firmassa ja on olleet rajojen sisällä....
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
-
Siis edessähän nämä olleet ja ässässä (nelivetoisessa), miltäs takarenkaat näyttää?
Jos ollut sisäreunasta kuluneempi vasemmalla tuntuu oudolta kun yleensä oikea sisäkantti kuluu enemmän. Tuohan johtuu siitä että oikeanpuoleisessa liikenteessä on enemmän oikealle kaartuvia liittymiä joissa moni ajaa raskaalla autolla pienessä luisussa. Siviiliautossa sisäkaarteen puoleinen rengas on vähän "lintassa" ja sisäreuna kuluu, kilpurissa paino on enemmän ulkokaarteen puoleisella pyörällä.
Tapiolassa oli aikoinaan paikallisella Pizzakuskilla joku Daihatsu, Subaru tai vastaava mikrokaappi joka nelivetoinen. Kuritti autoa ihan sairaasti ja renkaita meni kuulemma useampi satsi vuodessa. Oli pakko käydä juttelemassa tyypin kanssa onko liukkaat sateella kun ei ollut yhtään kuviota jäljellä ja kudos paistoi jo parista kohtaa. Tuo painoi sentään kolmasosan S4:n massasta mutta aggressiivinen reuhaaminen söi rengasta.
Comment
-
Mulla meni takaa kankaalle kun urutti huolella (sisäpuoli suti mutkissa).
Jos alusta on tontissa eli camberii paljon niin myös aurausta pitää olla enemmän jos haluu tasasesti kuluvan pinnan. Renkaita tosiaan menee tiheeseen edessä matalalla alustalla ja tasasella kulutuksellakin.
Kumhot meni tasasesti 2milliin edessä ja takana oli vielä noin 6mm. jos olisin tarkastanut ajoissa niin olis voinut vaihtaa edestä taakse jossain välissä.
Comment
-
Nyt sitten ihan tarkennusta asiaan : AA nämä renkaat on ollu takana ja BEE nill ei ole ajettu niin että on polettu autoa hullun lailla se kun ei kuulu mun ajotyyliin !!Joku roti se nyt pitää olla.Ihan normi ajossa on renkaat menny tuohon kuntoon.
Ja niin kuin parempipuolisko jo kirjoittikin niin alustan säädöt on tsekattu kahdesti ja ilmanpaineita on sännöllisin väliajoin tarksitettu.
Ja eipä mulle ihan ekana tule meileen että renkaat kuluu näin paljon ekana kesänä ja puhumattakaan näin lyhyessä ajassa...
Comment
-
Tommoista sananvaihtoa on tullut tehtaalta
Viesti 1.
Dear Mr. Ripatti,
First of all: we hope you enjoyed the grip of the tyres.
Indeed a figure of 5400 km. is not very long.
As you will be aware of is tyre wear influenced by many things, such as power of the car, roadholding of the car, the roads that are driven (straight of cornered) and the driving behaviour of the driver concerned.
Analysing the pictures you have made we can clearly see that these tyres are used for high speed cornering. Than the tyre wear will be higher than maybe expected by you.
Best regards,
Apollo Vredestein B.V.
Tyre Information Centre
Regarding the traction and power your car does have the potential to wear the tyres down within the mileage you have indicated.
In that case your wife will be an very good rallydriver.
You will understand that it is not possible to judge everything from here without the tyres here to judge.
When the Vredestein dealer agrees with you that the tyres are not O.K. (which I have doubts on) he can run the normal claim procedure.
I advise you to go to the company that have sold you these tyres and ask them to sent them in as a claim.
Then our local organisation will take care of the claim request.
Ois ees kalenterin laittanut tuolta tehtaalta......
Comment
-
Kevääksi pitäisi suunnitella uutta kumisettiä tuoreempaan kulkineeseen. Meneekö b7 audiin 8,5" eteen ja 9,5" taakse et 35 tai jopa 30? Silmiä hivelee nuo IA:n mesh to inox vanteet, mutta laadusta ei taida olla tietoa. Osa IA:n tuotteista on käsittääkseni kohtuu keveitä(B9 malli), mutta tuo ei taida olla..
Alunperin ajattelin 18", mutta nyt on alkanut kiinnostaa 19". Meneekö miten "kovaksi" jo kyyti noilla? Oikea leveyshän tuossa taitaa olla 235 ja profiiliksi tulee 35 tuolle isommalle vaihtoehdolle.
Alusta vaihtuu keväällä samalla kumien vaihdon kanssa. Talveksi saa jäädä vakioalusta.
Toinen asia on kumit, ovatko kumho / falken / nexen millaisia? Kokemuksia jonkin verran etsinyt ja löytyy yleisesti puolesta ja vastaan. Jonkinlainen kuva, että falken ja nexen ainakin ovat ihan ok, mutta ovatko ne oikeasti hyvät esim. kehuja saaneisiin hankookin k107 malliin verrattuina?
Comment
-
Kaksi kesää kumhon ku31:sillä takana (235/35/19) ja voin vilpittömästi suositella, eipä oikein tule mitään negatiivista niistä mieleen. Hiljaiset, kulutuskestävät, enkä pidossakaan puutteita havainnut. Vastaavilla kilometreillä työkaverilla suli falkkenit alle, kumhoissa ~6mm jäljellä...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viestiKaksi kesää kumhon ku31:sillä takana (235/35/19) ja voin vilpittömästi suositella, eipä oikein tule mitään negatiivista niistä mieleen. Hiljaiset, kulutuskestävät, enkä pidossakaan puutteita havainnut. Vastaavilla kilometreillä työkaverilla suli falkkenit alle, kumhoissa ~6mm jäljellä...
Mulla yksi kesä takana Kumhon KU31 235/35-19 kummeilla. Yllättivät kyllä positiivisesti! ...hintaansa nähden torella hyvät kummit.
Comment
-
En ole kyllä rengas-alan asiantuntija, mutta jotenkin näyttäisi omaan silmään siltä että yllä postatut vredsteinit eivät nyt ihan kovassa mutka-ajossa olisi menneet. Tuo vasemmanpuolinen ehkä, mutta oikeanpuoleinen on niin tasan kulunut että Audin vakioalustageometrialla tuskin tuohon pystyy. Noh, tietääpähän mitä renkaita ei ainakaan tarvi ostaa jatkossa.
Comment
-
olis suunnitteilla tälle kesälle vielä kesärenkaiden osto. hankookit on käyny mielessä koska ovat sopivan hintaisia. mutta muukin merkki käy, kriteerinä ovat hiljaisuus. haluan siis todella hiljaiset kesärenkaat alkuperäisille audin 17" vanteille profiilin kulkineeseen. alla on nyt bf goodrich g-forcet joissa vielä on pintaa mutta ulvoo jo niin pirusti.
eli mitäs merkkiä porukka suosittelee??
Comment
-
Ugemille..Itsellä on S-line alustaisessa B7:ssa juurikin nuo Inter Action Mesh vanteet 8,5" edessä ja 9,5" takana 19 tuumaisina.Molemmissa ET35,edessä vanteen reuna lokarin tasolla ja takana tulee n 10mm...15mm yli,mutta 235 renkaan kulutuspinta ja olkapää pysyy lokarin sisällä.Vanteet tuntuvat olevan ihan ok laatua,ainakin ne olivat täysin suorat ja vielä tasapainossa.Ainoastaan niiden mukana tulevilla soviterenkailla ei tehnyt mitään,Audin napa on senverta haastava.Soviterenkaat.fi paikasta tilasin uudet,joihin joutu vielä sovittaan jeesusteippiä kierroksen navan ja sovitteen väliin,ennenkun vanne keskittyi hyvin.Eli alumiinista sorvatut tarkat sovitteet olisi tohon Audi-malliseen napaan mielestäni ainoa oikea vaihtoehto,suorasovitteisen vanteen lisäksi.Renkaina mulla on Falkenit 235/35 koossa ja yllättävän pintapehmeä paketti,ei ainakaan mua häiritse.Ei juurikaan vetele ja kohtuu hiljaisetkin ovat.Ja tuo 9,5" vanne ei sit mene eteen,jos sitä olet sekunninkin haaveillut niinkuin mä.Vanteen puolat ottavat ainakin 3.0TDI koneisen jarrusatuloihin niin pahasti että ET tarvisi olla joku 20 että olisi toivoakaan ja sit vanne on jo senttitolkulla ulkona lokarista..
Comment
-
Kokeile Kumhon KU31 escta sportteja.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarkkojh Näytä viestiolis suunnitteilla tälle kesälle vielä kesärenkaiden osto. hankookit on käyny mielessä koska ovat sopivan hintaisia. mutta muukin merkki käy, kriteerinä ovat hiljaisuus. haluan siis todella hiljaiset kesärenkaat alkuperäisille audin 17" vanteille profiilin kulkineeseen. alla on nyt bf goodrich g-forcet joissa vielä on pintaa mutta ulvoo jo niin pirusti.
eli mitäs merkkiä porukka suosittelee??
Comment
-
Hommaa Misukan SP 3. En ole (vielä) paremmalla renkaalla ajanut. Ei vetele ja on hiljainen . Näyttää kestävän kulutustakin kelvosti. 480 euroa oli hinta keväällä Rengas Onlinessa.
Comment
-
Lainaus:
Kokeile Kumhon KU31 escta sportteja.
Mulla on tuollaiset myös, 225/40-18. Ettekö ole havainneet uraherkkyyttä niiden kanssa? Mulla on kovastikin eikä tilanne ole toistaiseksi muuttunut vaikka alustaa on uusittu. Mietityttää pitäisikö kokeilla kapeampia vanteita/renkaita, ainakin 195 leveät talvirenkaat on huiman paljon paremmat ajaa samoilla teillä.
Mulla on vieläpä etuvetoisessa 235/45R17 Potenzat 7" vanteella ja muistaakseni 42 offsetilla, toimii.
Ei tuo Kumho kauhean jyrkkäolkaiselta näyttänyt,eli pitäisi kyllä toimia jos ET on kohdallaan...?
Comment
-
Onko porukalla kokemuksia Uniroyalin watersport 2 kumeista? Olisi tuon aiemmin mainitun vannepaketin toimittavassa liikkeessä oikeastaan ainoa saatavilla oleva oikeankokoinen paketti. Muutenhan noita on kehuttu, mutta kestosta ei ole tietoa. Toinen olisi tuo vredestein, mutta kuulostaa tuon aiemman postin mukaan vähemmän houkuttelevalta vaihtoehdolta.
Comment
-
Kumhon KU31set ovat muuten hyvät renkaat, mutta ajan kanssa alkavat myös pitää melko kovaa ääntä kun kilometrejä tulee.
Uniroyalista sen verran kokemusta, että oli ensimmäisen auton alla joskus vuonna miekka ja kilpi talvirenkaina ja oli ehkä huonoimmat renkaat millä ikinä olen ajanut ja kestihän ne jopa 2 talvea ja kaikki nastat poissa. Auto oli 1.6 litrainen kaasari koneellinen joten tehojenkaan puolesta ei tarvinnut revitellä :D
Comment
-
Uniroyalista sen verran kokemusta, että oli ensimmäisen auton alla joskus vuonna miekka ja kilpi talvirenkaina ja oli ehkä huonoimmat renkaat millä ikinä olen ajanut ja kestihän ne jopa 2 talvea ja kaikki nastat poissa.
Itsellä nyt pirellin kitkat jotka on kyllä aivan hanurista, mutta kyllähän nuo osaa kesärenkaita tehdä.
Ja Ugemi tarkoitit luultavasti uniroyalin Rainsport 2-renkaita??
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiKumhon KU31set ovat muuten hyvät renkaat, mutta ajan kanssa alkavat myös pitää melko kovaa ääntä kun kilometrejä tulee.
Comment
-
Hautami, kyllä, Rainsport 2 kumeja. Ongelma on, ettei toimittavassa firmassa muita ole ja onhan nuo kehuja pitojen puolesta saaneet. Tosin 235/35/19 koossa reilu 600€ ei ole paha hinta, etenkään kun laskee, että muualta ostettaviin tarttee rengastyöt ja postit maksaa. Tuolta saa kivasti pakettiin kaikki mukaan. Taitaa käydä niin, että huomenna tilailen nuo ja sitten keväällä saa nähdä miten nuo toimii.
Paketti jo maksettu, mutta pitää vielä ihmetellä, sopiiko tuo pyörimään. Nähtävästi et35 on jo taakse liikaa, joten käynyt mielessä pitäisikö ottaakin 225/35 kumit ympäri. et35 saatavilla, mutta hinta on huntin kalliimpi, joten mietityttää hieman sen suhteen. Kuitenkin 50€ vanteelta lisää :(Viimeksi muokannut Ugemi; 16.12.2010, 14:02.
Comment
Comment