Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat, mutta mitkä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Misukan PS3:et olleet alla nyt 1000 kilometrin verran ja hyvä rengas on ajaa. Sisäänajo siis suoritettu. Hiljainen, vetelemätön, pitäväkin ja aika rullaavan oloinen. Onhan ne tietty uudetkin, joten kuluneisiin vertaus ei ihan suoraan käy.

    Comment


    • Sain kohtuu tuoreet 205/55 R16 Semperitin kesätossut Rengas-onlinelta. 1410 oli leima. Haisevat samalle ku Nokian Kontiot kuumana kesäpäivänä(ilman jalkahien lisäaromia). Loppu viikosta sitte alle.

      Comment


      • Sain tänään alle Dunlop SportMaxx 255/30/20 -renkaat. Ei vetele ja mukavuus on samalla tasolla edellisten (uusien) ContiSportContact 3:sten (255/35/19) kanssa. Näin parinkymmenen kilometrin kokemuksella voin suositella :)

        Comment


        • Golfin mukana tuli uunituoreet Nokian Nordman e:t. Paistettu 14/10, eli vain muutamaa viikkoa ennen auton ostoa. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen, tosin rengasäänet ovat huomattavasti esim. Barumin kumeja kovemmat. Osittain toki johtuu kolopallon melko huonosta äänieristyksestä. Koko on vain 205/55R16, joten olisin odottanut hieman hiljaisempaa ääntä. Muuten ei pahaa sanottavaa. Eivät vetele ja käyttäytyvät johdonmukaisesti.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja A3Tq Näytä viesti
            Mitä raati on mieltä 255/30/20" rengastuksesta A6 3.0 TDI:hin kun olisi seuraavat ehdot:

            1. Pyöreäolkainen (mahd. vähän vetelyä) = suuntavakaa
            2. Hiljainen

            Olen käynyt läpi foorumeja ja mm. http://www.tirestest.com/ ja tullut siihen lopputulokseen että Michelin Pilot Sport PS2 ja Hankook Ventus S1 evo K107 voisivat olla kelpo renkaita. Toisaalta Dunlop SP9000 jätti hyvät muistot edellisessä kutosessa (tosin koko oli 235/35/19) joten Dunlop Sport Maxx voisi mahtua listaan..

            Vai onko nämä liian kovia vaatimuksia tässä kokoluokassa?
            Itselläni on 255/30-20 Misukan PS2 rengastus B8 S4 Avantissa ja ekan 2tkm kokemuksella sopii varsin mainiosti! Ajotuntuma tarkempi ja parempi kuin tehdas-asenteisessa (245/40-18) Potenzassa. Rengasmeteliä on reiluhkosti verrattuna orkkisrenkaisiin, mutta luulisin A6:n olevan vielä enemmän äänieristetty. Edellinen kulkine oli E60 M5 ja siinä oli takana 285/30-20 ja edessä 255/35-20 Misukan PS2 joilla tuli rullattua useampi kymmenen tkm ja erittäin hyvät kokemukset silloinkin. Suosittelen!

            Comment


              Huoh, pikku vipatuksen ongelma selvisi. C5:ssa oli jo edellisen omistajan aikana vaikeuksia saada eturenkaat tasapainoon. Viime kesäkuussa hän laitatti alle 235/40/18 Nankang NS2 ja vaikka moneen kertaan tasapainotettiin ja katottiin pyöränkulmia ja käännettiin rengasta vanteella (samassa yhteydessä uudet Tomason neloset), niin hyvin pieni vipatus sinne jäi. Sen huomasi maantienopeuksissa kun turvaistuin oli tyhjänä pienenä värinänä ja istuimen vöiden heiluntana.

              No, nyt alkoi ratissa tuntua 80 nopeudessa jo selvä värinä ja auto vetää vähän vasemmalle kun ratista irrottaa. Samoin ihmettelin kun kovemmista nopeuksista jarrutuksessa täristää välillä aika voimakkaastikin. Luulin ensin, että uudet palat (Redstuffit) eivät ihan istuneet vanhoihin (vielä aivan hyväkuntoisiin) levyhin. Vein varmuudeksi auton kulmien ja tasapainotuksen tarkistukseen. Soittivat sieltä ja kaveri sanoi vasemman eturenkaan rungon olevan aika paskana. Rengas vispaa tasapainotuskoneessa ihan pirusti. kulunut melkein kankaille sisäreunasta. Muuten pintaa on vielä hyvin jäljellä. Oikeassa eturenkaassa myös voimakasta kulumaa sisäreunassa. Tosin niinhän noi madalletut tuppavat leveillä renkailla tekemään.

              Nyt on pakko saada alle jotain äkkiä ja heillä oli jotain kiinalaisia tarjolla. Sellaiset menee eteen ja alkaa pohdinta milloin vaihtuu koko satsi. Tähän astiset kokemukset Nankangista oli ihan ok, mutta tämä painaa arvosanaa alas vaikka tuollainen ilmeinen valmistusvirhe voi sattua paremmissakin perheissä.

              Onneksi tämä tuli esille ennen Ahvenistoa ... vaikka olisihan siitä voinut saada kovaa materiaalia videomiehille siitä oikealle kääntyvästä mutkasta maalisuoralle tultaessa? :-o

              Comment


                Oikeassa eturenkaassa myös voimakasta kulumaa sisäreunassa. Tosin niinhän noi madalletut tuppavat leveillä renkailla tekemään.
                Kyllä tuo johtuu siitä että renkaan kulmat eivät ole kohdallaan, joko ei ole osattu tai ei ole madalluksesta johtuen saatu. Oikeilla palikoilla madalletunkin auton kulmat pitäisi saada kohdalleen, tuossa tapauksessa tarkoittanee aftermarket- tukivarsia tms.

                Comment


                  Joo kyllä mullakin syö etusisäkulmat noin vuoden aikana pahaan kuntoon camberin ollessa väärä. Näin kävi taas ja alla tällä kertaa NS2:set. Samat täristys hommat tuli taas eteen ja menee 2 rengas vaihtoon, takana on melkein uuden verran pintaa jäljellä vuoden ajoissa.

                  Tuota renkaiden kulmia aftermarket osilla yms jumppaa ei ole vielä jaksanut harrastaa, helpolla kun ei noita cambereita saa oikeiksi.

                  Mutta samalla lailla on alkanut renkaan runko vipattamaan kaikkilla kumeilla tähän mennessä, kun tarpeeksi sisäreuna kuluu epätasaisesti (sen verran härskisti kuitenkin aina muokkaa sisäreunaa). Sen puolesta ennemmin ostaa NS2:sia pari per vuosi, kuin kertaluokkaa kalliimpia.

                  Radalla kuitenkin joka vuosi sahataan, joten kulumaa tulee sielläkin.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire
                    Kyllä tuo johtuu siitä että renkaan kulmat eivät ole kohdallaan
                    Hain auton pois. Kulmat olivat kohdillaan, camberitkin, poislukien vasemman etusen auraus, joka oli pielessä. Kaveri sanoi, että noissa Nankangeissa on tullut vastaan paljon omituisia kulumia ja jo melko vähän ajetuillakin. Mulla oli molemmissa eturenkaissa kulutuspinnan sisäreunasta parin sentin päässä pyörimissuuntainen puolen sentin selvästi lähimaastoa kuluneempi ura, paikoin kankaisiin asti. Mikähän lie tuon tehnyt.

                    Pitää kuiteista tarkastaa, mutta auton Suomessa olon aikana ei mielestäni tukivarsia ole vaihdettu. Saksasta tullessa mittarissa oli jotain 90 tkm. Nyt on 207 tkm.

                    Comment


                    • No niin...pari tuhatta on tullut mittariin GY Eagle F1 Assymetric renkailla 225/45-17 ja OZ ultraleggeroilla Audin (A4 B7 2.0TDI Q) alla. Ei mitään hirveän negatiivista, mutta ei mitään poikkeuksellisen erinomaistakaan kun vertaa edellisiin 205/55-16 Dunlop Sport S1 renkaisiin. Etupää ohjautuu selvästi tarkemmin, tuntuma tiehen on vähän tunnokkaampi ja välittömämpi sekä hyvässä että pahassa. Todella sporttista ajoa rajoittanee nyt enemmän pehmyt alusta kuin renkaat. Terävät kuopat ja siltojen saumat välittyy selkeämmin ohjaamoon. Ei suoranaisesti hae urissa, mutta ohjausvaste muuttuu/kevenee urien kohdalla kun ylittää kaistaa viistosti. Melutaso suunnilleen sama mitä edellisillä renkailla, jotka olivat jo tosin kuluneet (pintaa n. 2-3mm). Summa summaarum, ihan OK normikäyttöön kun peilaa alle 400€ ostohintaan.

                      Comment


                      • Tulikin ostettu paikallisesta rengasliikkeestä Firestone SZ90:t. Hankook V12EVO:on verrattuna pikkuisen jämäkämmät, meluisammat karkealla asfaltilla, sateella yhtä hyvät.

                        Jännityksellä seurataan kulumiskestävyyttä ja miten toimii syksyn viileillä.

                        Comment


                        • Nyt tarviis vinkkiä kulutuskestävyydeltään hyvästä renkaasta, Nexen 3000 kuluu todella nopeaan, alkaa sakkorajoilla jo olemaan, joten pitäisi äkkiä saada pientä selvyyttä minkä merkkistä ja mallista tilailla. Rengas-onlinesta ajattelin tilata, hintaluokka 100-140e kpl aika maksimi.
                          Jotku kehuu Pirellin Zeroa, mutta ei kestä kulutusta kovinkaan hyvin? Falkeneissa sama juttu? Mites Hankook?
                          Koko siis 225/40-18.

                          Comment


                          • Misukan PS3:sesta muuten sellainen huomio näillä helteillä että kun lämpöä on yli 25 ja asvaltti jossain kait +40, niin sitten on hemmetin hiljainen joka kohdassa motarinopeuksilla. Suunnittelu- ja testauslämpötila näkyy/kuuluu...

                            Comment


                            • Tilasimpa sitten hätäpäissäni tämmöiset:
                              Falken ZIEX ZE-912 225/40 ZR18 92W XL . Toivottavasti ei ole kauhea pettymys ja kestäisivät kauemmin kuin yhden kesän ja 13tkm...

                              Comment


                              • a6 tuli tänään alle bridgestone turanza er 300 ja koko huimat 205/55/16 eli normi setti..ovat hiljaiset ja mukavat ajaa...

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viesti
                                  Misukan PS3:sesta muuten sellainen huomio näillä helteillä että kun lämpöä on yli 25 ja asvaltti jossain kait +40, niin sitten on hemmetin hiljainen joka kohdassa motarinopeuksilla. Suunnittelu- ja testauslämpötila näkyy/kuuluu...
                                  Aika hiljainen on jopa tuossa B4:ssa. Ja pidän noista Misukoista koko ajan vain enemmän, kun kilometrejä karttuu.

                                  Comment


                                    Hakka Z 235/40-18 on käynyt aika äänekkääksi kuluessaan, nyt vajaa 5mm pintaa, ei ne viime kesänä pitänyt näin kovaa meteliä, autona b7 tfsi q avant

                                    Comment


                                      Monessa paikassa on paljon mutua, mutta katsotaan löytyiskö täältä oikeaa tietoa. Eli siis onko Suomessa myytävä Nokian Hakka Z sama rengas kuin esim. Rengas-Onlinessa myytävä Nokian Z G2? Kuvien perusteella kyllä, mutta jotkut väittävät että olisivat eri seosta ja valmistettu jossain Kiinassa, mutta ainakin mitä olen kuvia nähnyt, niissä lukee Made in Finland.

                                      Comment


                                      • [OT] Juu, kyllä Suomessa myytävät Nokialaiset tehdään Suomessa Nokialla, ja Saksan pikkumarkkinoille tehdään paskaa Kiinassa. Ruotsalaiset saavat tyytyä venäläiseen tuotantoon.
                                        Myöskin Audin tehtaalla on erikseen Suomi-autopuoli, jossa töitä tehdään silkkihanskat kädessä ja joka autossa on isompi laturi, isompi akku, lohkolämmitin (vois kyllä olla eeberi suorilta), ja matkamittarin ruuvaaminen on softakoodilla disabloitu. Töissä on vain insinöörikoulutuksen saaneita saksalaisia. Toisessa hallissa sitten töissä on sokeita ja työllistettyjä turkkilaisia, ja osatkin tulevat Valeolta Ranskasta, kun Suomi-autoissa käytetään pelkkiä Boschin made in Germany tuotteita. Ja tottakai Nokian kumeja, muissahan on ties missä tehtyjä Continentaleja ja muita testihuijareita...[/OT]

                                        Ei herneitä. Oli pakko avautua =D Itse kysymykseen ei ole mitään fiksua vastausta antaa. Modet voi tuon siirtää jonnekin avautumisketjuun jos siltä tuntuu.

                                        Comment


                                          Monessa paikassa on paljon mutua, mutta katsotaan löytyiskö täältä oikeaa tietoa. Eli siis onko Suomessa myytävä Nokian Hakka Z sama rengas kuin esim. Rengas-Onlinessa myytävä Nokian Z G2? Kuvien perusteella kyllä, mutta jotkut väittävät että olisivat eri seosta ja valmistettu jossain Kiinassa, mutta ainakin mitä olen kuvia nähnyt, niissä lukee Made in Finland.
                                          Kyseessä on eri rengas. Hakka Z valmistetaan suomessa tai pietarissa, ja Hakka Z G2 valmistetaan vain Japanissa. Seoksessakin on pientä eroa, vaikka pintamalli onkin sama.

                                          Comment


                                          • Sitten tietysti herää kysymys, että eroa on mutta mihin suuntaan?
                                            Jos siinä oikeasti on jotakin fiksua haettu, niin Suomiversiossa vois kuvitella olevan vähän enemmän mukavuuspainotteista ominaisuutta kun nämä tiet ovat täällä mitä ovat.

                                            Mitään muuta järkevää syytä en keksi.Tämä siis täyttä mutua. Mutta tuon taakse faktatietoa voi kaivaa jos kiinnostaa.

                                            Comment


                                              Omat Hakka Z G2 235/40 R18, kyljessä seisoo "Made in Finland", Rengas-Onlinesta tilattu keväällä

                                              Comment


                                                Kohta saakin laittaa tilaukseen uudet Hankook K110, 265/30-19.
                                                Siis täysin samat mitkä on alla nytkin.
                                                Ei mitään pahaa sanottavaa renkaasta, ja toimii radallakin ihan hyvin.
                                                Nyt on loppuun kuluneet, eikä niitä vieläkään saa taittumaan alle, eikä pitoa puutu! =)
                                                Toista oli loppuun kuluneilla ContiSportContact3:lla, taittui kaikki, siis etu- ja takarenkaat alle joka kurvissa... =)
                                                Suosittelen tuota K110:ä, ainakin jos haluaa renkaat "kovaan" ajoon.
                                                Melua, saati "mukavuutta" en ole liiemmin ajatellut, halusin renkaat nimenomaan kovaan ajoon. Mutta en ainakaan ole huomannut mitään erityisen epämukavaakaan kuten melu.
                                                Ja mikä parasta, näitä saa vielä ihan kohtuu rahaan! =) Ainakin Haaparannalta, suomen hinnoista ei hajuakaan...
                                                Suosittelen.

                                                Comment


                                                  Omat Hakka Z G2 235/40 R18, kyljessä seisoo "Made in Finland", Rengas-Onlinesta tilattu keväällä
                                                  Hmmm., mielenkiintoista, lukeeko renkaan kyljessä Hakka Z g2 vai pelkkä Hakka Z? Mielestäni 235/40r18 koko tulee vain "normi" hakka Zetana.

                                                  Comment


                                                  • Hain s kutoseen korealaiset Syron merkkiset kumit kokoa 235 40 18. Yllätyin positiivisesti ajettavuutta ja äänikin on hiljainen isoksi renkaaksi. Kehuttiin vielä kulutuskestävyyttäkin. Saksassa suunniteltu ja näyttääkin hyvältä.

                                                    Ainakin md-comprex Laitilassa myy näitä...

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                                      [OT] Juu, kyllä Suomessa myytävät Nokialaiset tehdään Suomessa Nokialla, ja Saksan pikkumarkkinoille tehdään paskaa Kiinassa. Ruotsalaiset saavat tyytyä venäläiseen tuotantoon.
                                                      Myöskin Audin tehtaalla on erikseen Suomi-autopuoli, jossa töitä tehdään silkkihanskat kädessä ja joka autossa on isompi laturi, isompi akku, lohkolämmitin (vois kyllä olla eeberi suorilta), ja matkamittarin ruuvaaminen on softakoodilla disabloitu. Töissä on vain insinöörikoulutuksen saaneita saksalaisia. Toisessa hallissa sitten töissä on sokeita ja työllistettyjä turkkilaisia, ja osatkin tulevat Valeolta Ranskasta, kun Suomi-autoissa käytetään pelkkiä Boschin made in Germany tuotteita. Ja tottakai Nokian kumeja, muissahan on ties missä tehtyjä Continentaleja ja muita testihuijareita...[/OT]

                                                      Ei herneitä. Oli pakko avautua =D Itse kysymykseen ei ole mitään fiksua vastausta antaa. Modet voi tuon siirtää jonnekin avautumisketjuun jos siltä tuntuu.
                                                      En laittais ihan päätäni pantiksi, jotta kaikki suomen markkinoilla olevat Nokialaiset ois täällä tehtyjä.

                                                      Comment


                                                        No niin tämän siitä sai kun aattelin että ostan laatu renkaat että ajais muutaman kesän. Elikkäs tilasin vredestein sessanta normi kokoisena(225/45 ZR 17 94 Y XL) tohon rouvan ajossa olevaan s4 b5;seen, renkailla on ajettu nyt 5400 km ja kunto on järkyttävä.

                                                        Rengaspaineita on tarkastettu 2 viikon välein ja ovat olleet audin suosituksen mukaiset.Renkaat valmistettu 1010 eli on tuoreet.

                                                        Onko tämä muka normaalia kulumista?
                                                        Maahantuojan mielestä näin on.....

                                                        Comment


                                                        • Jotain kulumista havaittavissa :D

                                                          Comment


                                                          • Eiköhän tuossa ole pyöräkulmat aika pahasti pielessä, tuntuu varmaan jo ajossakin. Veikkaisin reilua haritusta, sen näkee silmällä kun katsoo edestä renkaiden kylkilinjaa.

                                                            Comment


                                                              Jotain kulumista havaittavissa :D
                                                              Ihan selkeesti maanantai versiot, kuvio on paistettu liian syvälle runkoon :D


                                                              Mutta kyllä tuo enemmän tuohon samin mainitsemaan kulmien haritteluun viittaa, kuin huonoihin gummeihin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X