Elkää nyt hyvät ihmiset niitä nankangeja alle laittako! Kyllähän niillä eteen ja taaksepäin pääsee, mutta odottamattomissa tilanteissa ootte sitten ihmeissänne. Ja ovat vesikelissä ihan älyttömän liukkaat, testattu on.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Elkää nyt hyvät ihmiset niitä nankangeja alle laittako! Kyllähän niillä eteen ja taaksepäin pääsee, mutta odottamattomissa tilanteissa ootte sitten ihmeissänne. Ja ovat vesikelissä ihan älyttömän liukkaat, testattu on.
t max 1 millin pinnalla varustetuilla nokialaisilla viime syksyn pahimpana sadeyönä Tammisaari-Tampere eikä olleet yhtään liukkaat.
edit_2 en mä tässä siis paskoja renkaita puolusta, mutta kyseenalaistan sen että niitä pitää testata kuten formulankumeja. Mitäs helevettiä sitten tapahtuu kun ne Misukan Pilot Sportit on 5mm merkissä ja uudet Nankangit pitääkin jo paremmin? Tietysti ostetaan uudet misukat kaupasta 800 eurolla. Eikös juu?
edit_
Itse jokusen sata kilometriä ajellut vanhempien Passatilla, jossa Nankangin NS-2:t alla ja noita renkaita en kyllä itselleni ota!Viimeksi muokannut kontio; 21.4.2010, 00:15.
Comment
-
Mitähän mallia jos saan tiedustella? Tyretest.com ja noin 100 foorumeilta lukemaani kommenttia puoltavat ostosta IMO.
Comment
-
jotka kovasti varoittelevat näistä halvoista kiinalaisista.
En mäkään linglongia tai fortunaa alle laittais... enkä myöskään sunnya vaikka Autokeskus sitä näytti vuosi sitten myyvän urheilullisena renkaana... nuo noista testeistäkin on pohjanoteerauksia kolanneet.
Oisko ollu NS2... olivat kostealla asfaltilla pirun liukkaat.
Joskus tekis mieli vaihtaa renkaita NS2:iin ihan vaan sen takia, että vois sitten sanoa omalla rintaäänellä kokemukset eikä tarvis 2nd hand "faktaan" näitä väitteitä perustaa.
edit2_ ja niin, omassani on Bstonen Potenzat etten ole edes puolueellinen NS-2:ia puolustaessaniViimeksi muokannut kontio; 21.4.2010, 00:26.
Comment
-
http://www.tyretest.com/pkw_sommerre...s_2/index.html
No ei nuo nyt hirveen mairittelevia tähtiä ole märkäpidosta antaneet:)
Mitä sä sillä ässällä puuhaat, että kostealla asfaltilla on kumi liukas? Sileäkin pitää ihan hyvin jos ei ole uusi öljyinen asfaltti...?
Edelliset Dunlopit ja nykyiset Hankook V12 kumit ei oo säikytelly.
Comment
-
Mun mielestä 3/5 tähteä nyt ei ihan "hengenvaarallinen" leimaa ansaitse. ehkä jonkun mielestä ansaitsee.
aika mielenkiintoiselta tuntuu tuo teikäläisen ongelma noiden kanssa. noh, uskon kun kerran niin sanot.
edelleenkään mulla ei tullut kertaakaan pelkoefektiä, vaikka aika roheasti sileiden noksujen rajoja hain rampeissa yms. ehkä ne aidot suomirenkaat on sitten niin hyviä että pitää sileänäkin...just joo...
Lumella oli "vähän" vaikeuksia kylläkin, mutta ei onneksi montaa kilometriä tarvinnut ajella.
ehkä tää etuveto, 150hp/350Nm ja eibach+audi sport alustasatsilla varustettuna ei sitten riitä oikeasti ripeään ajoon jossa renkaiden ominaisuudet tulis esille...just joo...
Noh, mielenkiintoinen asia.
Comment
-
Kait nuo nankangit ovat hinta laatu suhteeltaan ihan jees renkaat, sen verran noista itse olen lukenut että olen tullut siihen tulokseen että saa rahoilleen rahojen verran vastinetta.
En varsinaisesti suosittele noita gumeja, mutta lukemani perusteella väitän että huonommatkin renkaat löytyy joista joutuu pulittamaan enemmän euroja.
Itselleni tuli alle Rockstonen valmistamat renkaat, ovat kiinalaiset renkaat Hankookin kuviolla ja tähän mennessä tulleilla kilsoilla olen ollut tyytyväinen. Hinta ja ominaisuudet vaikuttaisivat kohtaavan toisensa.
Ja syy kiinalaisiin renkaisiin on se perinteinen, budjetti. Ei ollut tähän hätään varaa laittaa "kunnon merkkirenkaita" auton alle joten lompakolla valittiin renkaat. Itse olen oppinut aika hyvin elämäni aika myöskin sellaisen, että merkkituotteessa maksat aika usein enemmän ainoastaan sen merkin takia...Viimeksi muokannut Metsässä; 21.4.2010, 01:14.
Comment
-
Voipi tietysti olla että ne oli NS1:set, en muista.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/k...alpa-olla-hyva
"Jopa tasakaasulla ajettaessa perä saattaa karata äkkinäisesti sivulle ilman pienintäkään varoitusta. Varsinkin jarrutus tai kaasun löysäys mutkan keskellä ovat Nankangille myrkkyä."
Mut mielummin jätän muutaman baariillan väliin ja pistän muutaman satasen renkaisiin lisää kiinan kumien sijaan.
edelleenkään mulla ei tullut kertaakaan pelkoefektiä, vaikka aika roheasti sileiden noksujen rajoja hain rampeissa yms. ehkä ne aidot suomirenkaat on sitten niin hyviä että pitää sileänäkin...just joo...
Autobildissä 03/06 ollu NS2 testissä. En löydä artikkelia nyt äkkiseltään, mut btcf foorumilta lainaus artikkelin sisällöstä:
NS-2:sten märkäominaisuudet todettiin kelvottomiksi, mukavuus hyväksi, melu ja vierinvastus erittäin hyviksi. Ajettavuus kuivalla arvioitiin tyydyttäväksi.Tuo autobildin rengastesti 3/06 on kyllä Nankangin NS-2:n osalta todella surullista luettavaa. Yleisarvosana: kelvoton.Viimeksi muokannut VilleP; 21.4.2010, 01:29.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rammo Näytä viestiTärytin sitten kuitenkin ne Kumhon Ku31 tilaukseen. Josko ensviikolla sais kesäpyörät alle.
Olisit saanut renkaat alle heti. :)
Comment
-
Ns2:set on ihan hyvät kumit (nyt siis alla), märkäpidossa ei ainakaan ässässä ole huomannut mitään huomautettavaa normiajossa, radalla märällä ei ole tullut ajettua :)
Vertailupohjaa on Hankook K104 ja Potenza, noiden edellisten kokemuksien perusteella tulee Ns2 alle myös uudestaan ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleTRE Näytä viestiTietysti jotkut renkaat vaan ei toimi jonkun automallin kanssa alkuunkaan. Lisäksi liian leveät/nopean luokan kumit sopimattomassa autossa,tiedä sitten. Taksarien kanssa paljon puhunu ko. aiheesta.Jotkut ylistää kotimaista ylikaiken ,toisilla ei ole muuta kuin haukuttavaa. No Barumeilla mä aloitan kesän ja sillä siisti.Kun se kesä nyt vaan alkaisi!
Tuulilasin testi oli vuodelta 2007.Siinä sijoitus hivenen erilainen.
Kaikilla renkailla pärjää normaalissa ajossa kuivalla kesäkelillä ihan hyvin (jos jaksaa kuunnella melua ja ne vaan saa tasapainoon, kaikkia ei saa..). Hankalat olosuhteet ja äkkinäiset tilanteet erottavat jyvät akanoista. Tärkeintä on tiedostaa se, että erityisesti huonossa kelissä pitää nopeutta laskea enemmän kuin merkkirenkailla koska ajettavuus, pidon menetys ja palautuminen, ohjattavuus ja jarrutusmatka ovat huonompia kuin parhailla renkailla.
Radallakin halparenkaat voivat tuntua ihan hyviltä koska tilanteisiin osaa valmistautua ja yleensä vauhtia nostaa pikkuhiljaa ja tunnustellen. Olenkin miettinyt että pitäisi joskus saada järjestettyä tilaisuus jossa voisi testata omassa autossa vaikka kaksia erilaisia renkaita (halpikset ja huiput) ja huomata sen eron ajettavuudessa ja kierrosajassa. Pitäisi vaan olla pari sarjaa samanlaisia vanteita joita voisi asentaa autoihin alle. Audin tapauksessa varmaan jokin 225/45-17 ET35 voisi olla sopivin "testirengas".
Comment
-
Autobildissä 03/06 ollu NS2 testissä. En löydä artikkelia nyt äkkiseltään, mut btcf foorumilta lainaus artikkelin sisällöstä:
NS-2:sten märkäominaisuudet todettiin kelvottomiksi, mukavuus hyväksi, melu ja vierinvastus erittäin hyviksi. Ajettavuus kuivalla arvioitiin tyydyttäväksi.
Comment
-
UltimateVW.llä on ketju, missä on kerätty testituloksia. tuommoisen google löysi:
vielä ei alkais pelottamaan, vaikka NS:2t alla oliskin.
ÖAMTC (Itävalta) kevät 2007, 205/55 R16 V
Erittäin suositeltavia: (suluissa arvosana)
Pirelli P7 (2.0)
Bridgestone Turanza ER300 (2.1)
Continental Premium Contact 2 (2.1)
Uniroyal Rallye 550 (2.2)
Vredestein Sportrac 3 (2.3)
Suositeltavia
Michelin Primacy HP (2.1)
Fulda Carat Progresso (2.2)
Hankook Ventus Prime K105 (2.3)
Good Year Excellence (2.5)
Firestone Firehawk TZ200 FS (2.5)
Kumho Ecsta SPT (2.5)
Nokian NRVi (2.6)
Avon ZV3 (2.8)
Suositeltavia varauksin:
Nankang Ultra Sport NS-2 (2.9)
Marangoni Vanto (3.2)
Ei suositeltavia:
Falken Ziex ZE512 (3.7)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viestiUltimateVW.llä on ketju, missä on kerätty testituloksia. tuommoisen google löysi:
vielä ei alkais pelottamaan, vaikka NS:2t alla oliskin.
Comment
-
totta tuokin...ja käytettyinä saa ihan hyvin näitä priimakumeja edullisesti.
varauksin suositelteva arvosanan nopealla vilkaisulla ovat saaneet jossain testissä myös:
Hankook Ventus Prime K105
Vredestein Hi-Trac
Hankook Optimo K415
Marangoni Vanto (3.2)
Noita näkee liikenteessä aika paljonkin... riskejä kaikki. mutta niinhän se 5mm Pilot Sportkin on.
ja anteeksi skeptisyyteni.
Comment
-
Täräytin sitten nämä tilaten: http://www.lonsinkumi.com/shop/popupcard.php?id=10474
Hintaero camskilliin muutama kymppi ja Lonsista on aiemmin tilattu Contin nastat ja positiiviset kokemukset, joten se ratkaisi. Audicenter laittaa noi sitten huollossa alle, joten monta kärpästä samalla iskulla.
Comment
-
Minä ajelin viime loppukesästä vajaan 6000 NS2:lla. Autossa oli sellaiset 235/40-18 (aika paljon varmaan vaikuttaa renkaan kokokin?) ostaessa alla. Vaikea sanoa melusta mitään kun ei muuta vertailupohjaa kuin talvella alla olleet Noranza 2:set. Niihin verrattuna riittävän hiljaiset mulle. Pidostakaan ei sen kummemmin ole valittamista, en minä normaalissa ajossa tuota ole kuivalla saanut edes sutimaan 4B BES:in kanssa. Tai no, hiekalla. Märän kelin normaalista poikkeavia kokemuksia ei mieleen tule, mulla lienee tosin sen verran rauhallinen ajotyyli, ettei ääritilanteisiin joudukaan. Ja ilman niitä melkein kumi kuin kumi on ihan hyvä.
En minä noista NS2:sta mitään negatiivista vielä ole löytänyt, varsinkin kun huomioi hinnan. Noitahan saa vissiin kaks settiä Pirellin hinnalla. Ja mitähän testit sanois kun rinnakkain laitetaan kaksi kesää rullatut Pirellit ja tuoreet Nankangit?
Comment
-
Noniin. salapoliisityön seurauksena löysin tuon ko artikkelin.
eu.hankooktire.com/german/images/gfs2006.pdf
Tässä nopea analyysi Nankang NS-2:sta: (Jokainen voi sitten itse päätellä, kuinka surullista luettavaa tuo oikeasti on kuten tuossa yllä oli lainattu BTCF:ltä)
Melu (ohiajo) +
Mukavuus ++
Vierintävastus ++ (että se siitä)...
Märkäympyrätesti --. NS-2 pääsi kokonaiskiihtyvyyteen 6,83m/s^2, GY excellence 7,40 Bstone Turanza 7,25 jne...parhaana Hankook 105 8,05m/s^2.
Turanza sai neutraalin 0 ja GY plussan. Hmm. Koska tuossa ei tangenttikiihtyvyyttä ole, 60m pitkässä ympyrässä säde on noin 10m ja vauhdiksi tulee kohtuullinen ~30,6km/h Turanzalle ja TÄYSIN KELVOTON 29,5km/h Nankangille. Henki tuossa menee. Hankookilla henki säilyy parhaiten, vauhti r=10m ympyrässä saa olla jopa ~32km/h.ostan hankookit. EDIT_ Korjattu pieni typo->erot pieneni ja vauhdit hieman kasvoi.
Nojoo. sitten jatkuu:
-Vesiliirto mutkassa (6mm vettä) -- eli henki menee 3.29m/s^2 kohdalla, OK arvo Goodyearille 3.70 kohdalla, Dunlopilla henki lähtee vasta 3.73 kohdalla. No tähän pätee suht samat jutut kuin ylläolevaan.Ja itse ajan suht usein uran sivussa enkä siellä uran pohjalla.
Maantiekaarteessa r=100m tämä tekee Nankang/Dunlop on 66km/h / 69km/h. Henki säilyy tuolla erolla.
-Vesiliirto suoralla (7mm vettä) -, tuloksena 82,3km/h, Dunlop on jo turvallisempi ok tuloksella 85,x ja parhaiten säilyy henki Uniroyalilla, 90.x km/h. Ostan siis uniroyalit.
-ABS jarrutus märkä 100-0km/h -- eli henki menee 74,3m päästä. Turanza 68m, GY 69m ja muut vähän paremmin. Pirelli on oikeasti hyvä, 60m. Siinä on jo iso ero.
Noihin muihin ero tasoittuu varmaan viimeistään siinä vaiheessa, kun Turanza tai GY on 7mm merkillä pinta. Kaikkihan ostavat sitten heti uudet kumit?
Tuossa toi NS-2 voisi kyllä olla parempi, se on myönnettävä.
-ABS jarrutus kuiva ++, porukan paras. Erot tosipieniä.
-Käsiteltävyys märällä --, testaajaa pelottaa subjektiivisesti 70km/h keskarilla 1,8km rataa ympäri, muilla voi ajaa jopa 72-74km/h. Se on toki ikävä jos ei tiedä autonsa mittarivirhettä, voi henki mennä ihan turhasta.
-Käsiteltävyys kuivalla 0, keskinopeus hyvä 3,3km radalla mutta ilmeisesti testaaja ei tykännyt tuntumasta kun ei tuon parempaa ole antanut,kriteerinä myös reagointi pidon rajalla.
Nyt on nähty niin paljon vaivaa tämän spekulaation eteen, toivon jonkinmoista ymmärrystä vaikka ihan eri mieltä olisitkin. Tai hullun leimankin saa antaa kun moisia jaksoin laskea.Enkä tarjoa mäyräkoiraa, ei tuo noista mielestäni kelvottomia todista.
Ja loppukaneettina väite, että kukaan ei itseään vaaraan saata noilla NS2:illa renkaiden takia. Mikä tahansa 6mm pinnalla on varmasti missä tahansa testissä huonompi kuin uudet NS2:t ja keskimäärin jengi ajaa (8mm+2mm)/2= 5mm pinnalla olevilla renkailla.
Sen sijaan uskon tuohon Waynen kertomaan, ettäNs2:set on ihan hyvät kumit (nyt siis alla)
ps 235-leveät Potenzatkin sutii kuivalla kun linttaa kakkosella kaasun pohjaan 2000 kierroksillaViimeksi muokannut kontio; 21.4.2010, 17:27. Perustelu: korjailua,lisäilyä ja äidinkieltä.kiitos ja anteeksi.
Comment
-
-
Hienoisella sarkasmilla kirjoitettu^^:)
En ossoo saksaa niin pitää etsiä suomenkielinen versio jostain käsiini.
Nuo kaarrekiihtyvyydet ei varmaan ihan kaikkein parhaita ole kuvaamaan renkaan toimintaa. Mutta uskaltaisin edelleen väittää että tuollaiset nankangit ovat arvaamattomat kun olosuhteet on kosteat. Eikä testit tätä väitettä ainakaan kumoa, pikemminkin tukevat.
Mikä tahansa 6mm pinnalla on varmasti missä tahansa testissä huonompi kuin uudet NS2:t ja keskimäärin jengi ajaa (8mm+2mm)/2= 5mm pinnalla olevilla renkailla.
Rengas on testattu ammattilaisten toimesta ja kehnoksi todettu joiltakin ominaisuuksiltaan. Ja yleensä sellaisilta ominausuuksilta, mitkä ei perus autoilijalle tule esille kun semmoisessa tilanteessa, johon kukaan ei halua joutua. Perus autoilija kun huomaa normi ajossa renkaastaan ainoastaan sen melun, mukavuuden ja pitkittäispidon. Noiden testien tarkoitus on kertoa kuluttajalle renkaan toimintaa ääritilanteessa. Veikkaan että nämä internetfoorumien "nankang on hyvä rengas" jantterit eivät ole ihan samanlaisia testejä renkailleen tehneet, ja siten heidän väitteet eivät ole vedenpitäviä. On aika naivia uskoa sitä mitä joku internetissä sanoo, jos "tieteelliset" testit todistavat toista.
Tarkoitus ei ole Mikko sinua sättiä mielipiteesi johdosta. Vaan ylipäänsä kehotan suhtautumaan kriittisesti täällä ja muualla kirjotettuihin "mielipiteisiin" renkasta, kun kerta tutkittuakin faktaa löytyy.
Minä voin tarjota mäyräkoiran jos jossain testissä osoitetaan nankang hyväksi renkaaksi:) "mulla on ollu 5000km nankangit alla ja hyvät on" ei ole pätevä testi;)Viimeksi muokannut VilleP; 22.4.2010, 00:48.
Comment
-
Vastasivat vihdoin camskillistä, saan uuden renkaan rikkinäisen tilalle. Eivät korvaa mitenkään tuosta aiheutunutta vaivaa, kun jouduin ostamaan suomesta 2 kpl uutta rengasta että pääsin jatkamaan matkaa rengasliikkeestä + työt yms.. Ei mitään hyvityksiä tai mitään. Hankookit maksoivat 400e pari ja työt 90e. Samaan rahaan olisin jo saanut suomesta renkaat. Tuosta uuden renkaan lähettämisestä ei taas ole kuulunut mitään. Sanoisin että jos kiire on renkaiden kanssa niin ei niitä tuolta kannata tilata. Jos sattuu 1 rikkinäinen mukaan niin uuden saa EHKÄ kuukauden päästä. Noh ompahan sitten syksyksi 2 vaihtorengasta jos se uusi sieltä sattuisi tulemaan siihen mennessä.
Comment
-
No juu, pientä sarkasmia pitää olla aina välillä =D
Tuota NS-2:ta on ikävän vähän testattu, kaikkia muita taiwanilaisia kyllä muttei juurikaan noita.
Njoo, onhan se toki niin että itse pitäisi päästä testaamaan, niin voisi täällä paremmin huudella mutta nuo kohtuullisen pienet erot kaarreajossa ei mun mielestä ole kovin olennaisia. Ainoastaan se jarrutus märällä oli oikeasti huono suoritus.
Ääritilannehan renkaalle on se, että väistetään hirveä 120km/h vauhdista kuivalla, 90km/h kaatosateella. etenkin ensimmäisessä vaikuttaa alusta aika paljon. No joo, renkaistahan tässä puhutaan.
Voipi tietysti olla että ne oli NS1:set, en muista.
itse itseäni lainaten,
aika mielenkiintoiselta tuntuu tuo teikäläisen ongelma noiden kanssa. noh, uskon kun kerran niin sanot.
Comment
-
Pohdiskelua hankintapaikoista
Kyllähän siinä ulkomaisia rengashintoja katsellessa helposti sokeutuu, jos säästääkin muutaman kympin on vaikeampi hoitaa takuuasioita ja aikataulu voi hieman elää monistakin eri syistä. Vaimo täräytti viime kesänä yhden 18" kumin rikki kuopan reunaan, enpä edes miettinyt lähtisikö tilailemaan jostain kauempaa rengassarjaa jonka vaihto oli muutenkin lähestymässä. Sopivasti keskustelemalla löytyi haluamani setti kohtuuhintaan ihan kotimaasta alle laitettuna seuraavaksi päiväksi, ei tarvitse lähteä selvittelemään ja käyttämään aikaa vaan pääsee heti tien päälle. Tuntuisi aika hölmöltä kiertää sesonkiaikana ulkomailta tilattu rengassetti takakontissa etsien paikkaa missä saa laitettua vanteelle. Suurin ongelma kuten monella muullakin on renkaan valinta, mikä siihen kikottimeen nyt sitten kannattaa valita kun jokaisella käyttäjällä on omat kriteerinsä.
Renkaiden ostoa voi verrata oikeastaan sähköisten komponenttien hankintaan. Joskus houkuttelee eksoottinen hankintapaikka ja valmistaja johtuen halvasta hinnasta mutta pitää pakottaa itsensä järkevään päätökseen missä otetaan huomioon kokonaisuus, mukana myös mahdolliset jälkihoidot. Peruspelaaja tilaa parinsadan euron näytönohjaimen kauempaa kun saa kympin halvemmalla, joutuu usein odottelemaan ja kuuntelemaan selityksiä toimituksen viivästyessä. Mahdolliset takuuasiat ovat toisinaan mahdottomia hoitaa ja tilanne avoinna jopa useita viikkoja kun lähiputiikista asia hoituisi kevyemmin. Kyseisten kohdalla toimittajat ovat muutenkin varuillaan koska kokemus on osoittanut että näytönohjaimia rikotaan tahallaan tietyistä syistä.
Periaatteessa kannatan myös Suomalaista työtä, älytöntä kantaa rahansa maailmalle kun vientiteollisuudella on kova työ saada valuuttaa takaisinpäin. Hyvinvointiyhteiskuntaa ei pidetä pystyssä sillä että naapurit leikkaavat toistensa hiuksia.
Comment
-
"Onneksi" en ole noita testejä lukenut. Alla on nyt edessä Dunlop sport maxxit, takana vajaan kesän ajetut Nankangit (Ultra sport NS-II). Eipä kyllä ole ollut Nankangeista valittamista missään suhteessa. Melua noista lähtee ihan yhtälailla kuin Dunlopeista, ja ajettavuus on mainio. Viime kesänä nuo Dunlopit oli takana.
Varsinkin kun vertaa hintaan, Dunlopit oli 400€ kipale, Nankangit ~130€.Viimeksi muokannut okkim; 22.4.2010, 12:00. Perustelu: Muistinpas mallin kun kävin renkaasta katsomassa
Comment
-
Ai niin, piti tuosta Waynesta sanoa ja nyt Okkimistakin, että varmaan sitä ässää on joskus vähän poljettu ja "siellä rajoilla" on käyty, vaikkei hirviä toivottavasti ole tarvinnutkaan väistää.
edit_ ja ässäkuskeja pidän muutenkin yleensä suht luotettavina foorumilähteinä, koska keskimäärin siellä on ihan kohtuullinen tieto autosta,alustasta ja renkaiden toiminnasta ja sitä autoa myös joskus käsketään.
Edit_ sama toki pätee VilleP:hen, jos sen S2:n perän on sivulle saanut niin ei siinä ihan pintakaasulla ole ajeltu =D
Tuossa on tuo ÖAMTC:n testi, isoimmat haukut jarrutuksesta märällä ja muuten ihan ok suoritus,kuivalla hyvä ja märällä vähemmän hyvä. Kuivan painotus 20% ja märän 40%, Noksun Nrvi:lle hävisi tuon painotuksen takia.
http://www.oeamtc.at/refresh/framese...uebersicht.htm
Aikas samanlainen testitulos kuin tuo Autobildin, nyt hengenvaarallinen statusta ei sentään tullut noilla 3km/h hitaammilla kaarrenopeuksilla (joita ei tässä ollut mainittu), mutta semmoiset voi päätellä arvosanoista.
Comment
-
Itse tilaan renkaat periaatteesta netistä sillä minua kismittää rengaskauppiaiden basaari-meininki että OVH-hinta on 900?, tarjous 600? kun camskill tarjoaa saman setin hintaan 350?. Minä pidän tinkimistä jotenkin vanhanaikaisena tänä internetin kaudella ja haluan vertailla hintoja suoraan.
Comment
-
Aivan, tinkiminen on vastenmielistä ainakin itselleni. Sama prosenttimeininki on kuitenkin monella muullakin alalla, kuinka moni juoksee eräässä urheiluliikkeessä jossa on jatkuva 40-60% ale. Hinnat näyttävät hyvältä mutta myyvät huonolaatuista perus-skeidaa ylihintaisena. Ihan sama on esimerkiksi laakereita tai maalia ostettaessa, haepas yksityisenä tonkka automaalia niin tiskillä lyödään kysymättä "50% alennusta" ns. ovh hinnasta.
Eihän siellä rengasliikkeessä tarvitse kuin kysyä mihin hintaan nämä sitten saa, ei sillä ovh hinnalla ole kuin suuntaa antava merkitys.
Comment
-
Ai niin, piti tuosta Waynesta sanoa ja nyt Okkimistakin, että varmaan sitä ässää on joskus vähän poljettu ja "siellä rajoilla" on käyty, vaikkei hirviä toivottavasti ole tarvinnutkaan väistää.
edit_ ja ässäkuskeja pidän muutenkin yleensä suht luotettavina foorumilähteinä, koska keskimäärin siellä on ihan kohtuullinen tieto autosta,alustasta ja renkaiden toiminnasta ja sitä autoa myös joskus käsketään.
Märällä motarinrampit eivät ole olleet ongelma myöskään joskus mielenhäiriössä tai säätöajojen tiukat jarrutukset :)
Comment
Comment