Itse vaihdoin bridgestone potenza re070:at alle nokian z:an tilalle, pitoa ihan toiseen malliin joka tilanteessa ja yllättävän hiljaiset kun ovat pehmeät. Nankang ns-2 on tullut myös kokeiltua ja ikinä en siihen kuraan koske, niin ala-arvoiset vanteen suojat ne oli, sateella olisi pelkät vanteet pitänyt paremmin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiVi bilägare on kirjoittanut hiukan koskien nimenomaan Nokian V vs. Nokian Hakka V eroista.
Comment
-
Itse olen ajanut samassa autossa 5 sarjaa halpoja pingopangobongoja ja sitten 5 sarjaa merkkirenkaita. Noiden kokemusten perusteella ei tule ikinä omaan autoon merkittömiä renkaita joita foorumilla ja abc:n baarissa pidetään hyvinä, joskus uskonut noita ja joka kerta huomannut että omat vahingot on laitettu kiertämään. Merkkirenkaassa kyllä nimi maksaa, mutta kyllä samalla saa renkaan jolla voi ja uskaltaa ajaa huoletta joka tilanteessa.
Comment
-
Pakko kompata Jondea tässä kumiasiassa. Monia halpakumeja köyhyyttäni itsekin joskus kokeillut ja joskus niitä hyviksikin luulleena on nykyään kallistuttava merkkikumien puoleen. Foorumeita lukiessa moni kumi muuttuu hyväksi, ellei jopa erinomaiseksi kun omia kokemuksia jaetaan siinä hengessä "ettenhän minä huonoja voi tunnustaa ostaneeni". Taas monia vuosia merkkikumeilla ajaneena ajattelin että jospa nuo vähemmän menestystä niittäneet olisivat kehittyneet kun niin moni niitä kehuu... Menin ja ostin Audiin Falken FK-452:t kokoa 235/35-19" jotka nyt eivät edes halvimmasta päästä ole ja ovathan sentään japanilaiset. Jouduin pettymään. Tulee ajossa Dunlop SP 01 -fiilis. En osaa yksittäistä huonoa ominaisuutta nimetä mutta ikävä on 1000km matkalla tulla edellisiä GY F1-kumeja.
Comment
-
OK! Kiitos vastauksista.
Omalta kohdalta vain mietityttää, kun ajotietokone 1000 ajetun kilometrin
jälkeen näyttää keskinopeutta 49 km/h. Että mihinköhän noita hienoilla testereillä saatuja eroja kalliimman ja halvimman renkaan välillä voisi käyttää taajama-ajossa?
Suomessa taidetaan testata normikokoja ei isompia matalaprofiili renkaita?
Comment
-
Ovat siis kohtuudella hyvät, ilmeisesti. Itsellä ei BFG:n tuotteista ole kokemusta, mutta Eagle'llä hetken päästelleenä kehtaan todeta, ettei nekään mitkään mölypesät olleet.
Yllätyin oikein, kun pikkasen pelotti tuo matalampi profiili ja sen tunnetusti kovempi ajomelu.Siinä suhteessa ei ihmeellistä muutosta tullut 15" verrattuna.
Verrokkina tosin kuluneet Dunlop ja Nokian NRe, jotka molemmat lienevät vielä tunnettuja äänekkyydestään.
Comment
-
Ihmetyttä tuo porukan leveitten renkaiden kanssa kokeilut.Sillä kyllähän tuo nähty että kulutus nousee ja ajettavuus huono ura-asfaltilla>soutaa.Esim.audissa A4 on normirengas 205/55 16" erittäin tasainen ajettava ja kulutus noin 8.o l/100km
Comment
-
No jos järkevä olis niin pysyis vakiokoossa, mutta mulla on ainakin ihan se, että onhan se 17" vanne paljon hienompi. Siitä sitten kompromissia renkaan ja vanteen leveyden ja et:n suhteen. 7X17" vanne ja 225/45 Hakka V (18,5kg) ET 43+5mm spacer on ihan hyvä ainakin.Ei vetele eikä vaikuta kulutukseen.Ainakaan paljoa. Eri asia sitten on joku hullun leveä ja painava paketti.Mutta auton alusta vaikuttaa paljon.
Comment
-
michelin energy saver kokemuksia?
Onko kellään polttoaineen kulutustilastoja ennen ja jälkeen uusien energy saver renkaiden asennuksen?
Diesel corolla ainakin muuttui taloudellisemmaksi mutta entäs bensamalliset audit?
Itse tuli kyllä pudotettua bensankulutusta Hakka H renkailla mutta kun samalla kapeni profiili niin ei ole oikein vertailutuloksista apua. (entinen oli 205/60R15 V ja nyt 195/65R15 H)
Comment
-
Ei ole vielä, saverit odottaa tuossa asennusta vanteille. Ja sitten matkaan, eli Saksassa pidennetty viikonloppu tiedossa.
Tilasin kokeeksi tuolta: http://www.fi.nordendack.se/
Comment
-
Mulla on kokemuksia BF-Goodrich renkaasta sekä tällä hetkellä Nokian Z vai mikä lie 2v sitten nopeimman luokan rengas.. Koko on 235/35/19.
BFG on erittäin hiljainen uutena ja tuskinpa enää tuosta mukavampaa rengasta saa hakea mutta kuluu nopeammiin kuin Nokian ja tulee kyllä todella äänekkääksi kun on kulunut.
Nokian on taas jo uutenakin äänekäs mutta hiukan pitävempi kuin BFG, kuluu selvästi hitaammin mutta myöskin todella hyvä ajaa.
Pakko sanoa paljon erilaisia autoja ajaneena ja työkseni autoa ajaessani että jos jonkun mielestä 17" vetelee jo urissa liikaa niin kyllä silloin saattaa olla autossa enemmän vikaa kuin renkaissa. Toki on selvä että eriautoissa eri alustoilla saattaa olla huomattavia eroja. Omassa autossani ei ainakaan esiinny vetelyä enkä ikinä ajaisi autoa 19" renkailla 60 000km/v jos auto vetelesi urissa tai olisi huono ajaa. Joten automaattisesti ei aina voi tuomita että isommat renkaat ovat mahdottomia ajomukavuudessa, melussa kylläkin...
PS. Ehkä surkein auto matka ajoon oli 225/18" renkailla varustettu RX-8 jolla jo 15min ajo sai kädet puuduksiin.
Comment
-
Nangkang ns 2 alla nyt reilun kuukauden. Tosi hyvät ajaa, ei vetele. Ei ravista yms. Äännekkät pikkase, mut kaikki leveät on. Positiivinen yllätys.
Jos rahalla ei olis väliä,ajaisin Contin PremiumContacteilla.Parhaat kumit millä olen ajanut, harmi että oli 16" vanteilla->menivät myyntiin.Noita vaan 17" on vähän nihkeässä.
Comment
-
onkahan 225 tarpeeksi leveä 8" vanteelle?
Comment
Comment