Alkuperäinen kirjoittaja Heksi
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Saksassa tehdään niin paljon rengastestejä
Comment
-
Minulle ei tullut kovin hyviä kokemuksia viimeisimmistä kesärenkaista, Hankook K105 koossa 225/45-17.
Aluksi tuntuivat erinomaisilta renkailta, mutta loppukesästä alkoi hurja vetely urissa ja hetken päästä vielä lievä tärinäkin. Lokakuussa kun vaihdoin kitkat alle, totesin renkaiden olevan kulutuspinnan osaltakin jo lopussa, 2-3mm pintaa jäljellä. Kilometrejä noille renkaille kertyi n. 16tkm kesän aikana. Monilla aiemmilla renkailla, eri koossa tosin, on sentään päässyt sellaiset lähemmäs 25tkm.
Comment
-
Välttämättä ne vaan aina eivät ole suoraan verrannollisia meidän kurjiin tieolosuhteisiimme? Ihan oma luulo vain mutta luulen silti että erilaisilla tienpinnoilla renkaat käyttäytyvät eri tavalla eli en vetäisi suoria johtopäätöksiä saksalaisista testeistä suomalaisille teille. Voihan olla että renkaiden testimenestyksen järjestys ei kokonaisuutena paljoa vaihdu mutta kehutut ja haukutut ominaisuudet saattaisivat täällä olla erilaiset.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juha TalikkaMinulle ei tullut kovin hyviä kokemuksia viimeisimmistä kesärenkaista, Hankook K105 koossa 225/45-17......totesin renkaiden olevan kulutuspinnan osaltakin jo lopussa, 2-3mm pintaa jäljellä. Kilometrejä noille renkaille kertyi n. 16tkm kesän aikana.
Comment
-
Nankang[COLOR=#0000ff]NS-2[/COLOR]
[COLOR=#0000ff]245/30 ZR20 95Y TW[/COLOR]
Tuollaiset oli "pakko" tilata, kun ei kantavuutta tuossa koossa tahdo löytyä tarpeeksi juuri keltään valmistajalta. Minimi kantavuus pullukan alle on 93.
Merkkinä ei varmaan kovin kummoinen, mutta tulee normi ajoon.
Comment
-
Mulla on nokia hakkapelitta nordman eli 2:set. Koossa 205/55 r16. Aivan kauheat ajaa! En kyllä dumlobin kesiksillä huomannu että auto ois noin herkkä vikurtamaan joka suuntaan, Kuvaillaan ehkä paremmin vaeltaa. Tosin en kerenny montaa sataa ajaa ennen talvea. Käytin kärrin nelipyörasuuntauksessa. Ei mitään suurempaa vaikutusta! Jännityksellä kesää odotellen paraaneeko vai huononeeko. Toivottavasti vika renkaissa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viestiMulla on nokia hakkapelitta nordman eli 2:set. Koossa 205/55 r16. Aivan kauheat ajaa! En kyllä dumlobin kesiksillä huomannu että auto ois noin herkkä vikurtamaan joka suuntaan, Kuvaillaan ehkä paremmin vaeltaa. Tosin en kerenny montaa sataa ajaa ennen talvea. Käytin kärrin nelipyörasuuntauksessa. Ei mitään suurempaa vaikutusta! Jännityksellä kesää odotellen paraaneeko vai huononeeko. Toivottavasti vika renkaissa...
Comment
-
Saa nähdä minkälaiset on falkenit 245/35 ja 285/30 r20 koossa.
Orginaalikokoisena 245/45 r18 tuli vähän aikaa viimekesänä falkeneita testattua enkä kyllä huomannut mitään sellaista miksen niillä ajaisi jatkossakin.
Ihan ei kehdannut contia tai muuta harkita tuossa koossa, kuluvat ihan samalla lailla kuin edullisemmatkin vaihtoehdot.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja karppa Näytä viestiItselläni K105:set 225/50-R16 kokoisina ja sama ilmiö, sulaavat alle. ~20tkm tuli kaudessa kilsoja ja pintaa tasaisesti 3-4 milliä jäljellä. Edellisillä Continental PC2:lla tuli työnnettyä ~50tkm että pääsi 2-3mm urasyvyyteen.
Comment
-
Eikös sinullakin Jyppe ole renkaan kantavuus valintakriteeri, joka karsii osan suoraan pois harkinnasta. Mahtuukos 35 sarjan rengas pyöriin koskematta mihinkään? Lähinnä edessä. Takana ei ongelmaa.
Samoten tuo halkasija on molemmissa alkuperäisen 245/45 r18 kanssa sama.
Kasissa on vähän isommat pyörät kuin pikkuveljissään.
Comment
-
Eli olen päätyny tilaamaan tai ainakin melkein nuo nankang ns-2 . Mitä mieltä olette noista nopeus luokista ja kantavuudesta yleensä ottaen? Vaihto ehtoja olis 225/40 R18 88W ja 225/40 ZR18 92W RF TW Jälkimmäisessä oli ainaki vahvistettu runko(RF). Tuota TW merkintää en tiedä. Mutta Onko tuo 92W turhan kova kantavuus 620kg ja turhan koviin nopeuksiin 270 kmh? Kuinkahan jäly rengas? Kovasti ovat ylistäneet tuolla bimmer clubilla näitä nankang renkaita, Onks täällä kokemusta? Vai oisko joku parempi vaihtoehto tohon hintaan?
Comment
-
Rengasonline nankang 92€/kpl, fulda carat exelero jotain 129€. Fuldan extremo on kuulemma äänekäs.
On se nankang edullinen, mutta tm testissä ei kyllä aivan loistanut, päinvastoin.
Comment
-
-
Mulle ei tule enää IKINÄ Nokian NRe-mallisia kumeja. Vähän niin ja näin tuleeko mitään Nokialaisia.
Nyt tarvisin uuden kesäkumikierroksen Volkkarin alle. Kooksi olen arvaillut vähän epätavallista 205/50/17. Oishan tuo perus 225/45 mahdollinen sekin, mutta korkeampi profiili ja kapeampi rengas houkuttaisivat. Ovat muuten kevyemmätkin kuin 225 leveät.
Kysymys kuuluukin, mitkä ottaisi? Kilometrejä tulee, joten hiljainen ja kestävä saisi olla, pitävän lisäksi. Kaikenkaikkiaan siis täydellinen.. :) Ei tarvitse maksaa mansikoita.
Comment
-
Omalla kokemuksella en ostaisi noita nankangeja... En koskaan enää.
Itseäni ärsyttää varsin suunnattomasti tuommoiset suomi24 tyyliset kommentit.
Tuolta voi lueskella monikielisiä kommentteja, pisteet ihan kohtuulliset.
http://www.tyretest.com/pkw_sommerre...s_2/index.html
Varsin paljon positiivista itse olen lukenut ainakin, ainoana riskinähän noissa lienee se, että arviolta 5% kumeista ei ole pyöreitä.Sama ongelma koskee osaa Nokialaisia.
Comment
-
Comment
-
Tuulilasin testi, jossa mm nankang mukana. Kiva kun pääsisi lukemaan se varsinainen testikin.
edit: kirjautumalla pääsee lukemaan
Kendan ominaisuudet ovat kuitenkin Nankangia tasapainoisemmat. Tämä nostaa sen lopputuloksissa pois jumbosijalta. Nankangin käytös muuttuu erilaisissa ajotilanteissa selvimmin. Siinä on vielä pahempia yliohjaavia piirteitä kuin Goodyearissa. Jopa tasakaasulla ajettaessa perä saattaa karata äkkinäisesti sivulle ilman pienintäkään varoitusta. Varsinkin jarrutus tai kaasun löysäys mutkan keskellä ovat Nankangille myrkkyä.
Comment
-
Mulle ei tule enää IKINÄ Nokian NRe-mallisia kumeja. Vähän niin ja näin tuleeko mitään Nokialaisia.
Nyt tarvisin uuden kesäkumikierroksen Volkkarin alle. Kooksi olen arvaillut vähän epätavallista 205/50/17. Oishan tuo perus 225/45 mahdollinen sekin, mutta korkeampi profiili ja kapeampi rengas houkuttaisivat. Ovat muuten kevyemmätkin kuin 225 leveät.
Kysymys kuuluukin, mitkä ottaisi? Kilometrejä tulee, joten hiljainen ja kestävä saisi olla, pitävän lisäksi. Kaikenkaikkiaan siis täydellinen.. :) Ei tarvitse maksaa mansikoita.
Comment
-
No onhan se 205/50-17 hiukan suurempi halkaisijaltaan, ympärysmitta 2001mm vrt. 225/45-17
1993mm. Noin puolen prosentin heitto. Hiusten halkomista ehkä.
Arctos sanoi profiilia korkeammaksi, ei rengasta.
Kellarissa on setti 205/50R17 NRVi jotka ovat A4:en alla olleet. Ihan hyviähän nuo. 200mm leveä
riittää kyllä, joten jos siltä tuntuu tuo 205/50R17 ei ole mikään huono koko.
Comment
Comment