Vanne 8" leveä. Vasta laitoin renkaat alle ja paineet 2.7bar. Eli en ole kokeillut pienemmillä paineilla. Tokkopa tuosta kovin paljon on järkevää pienentää paineita? Luulisin kuitenkin, että vaikka paineita olisi mahdollista tuosta vielä pienentää niin ei renkaan uraherkkyys häviä. Talvivanteina 17", joten mahtuvat jarrujen päälle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Esim. 225/50/18? Vai onko fiksuinta hankkia tuumaa pienemmät vanteet ja siihen 225/55/17 rengastus?
Edit: Olikin kyse A4 Allroadista, ehdottamani kokoiset (235/55 R17) on minun A6 Allroadin talvirenkaat.Viimeksi muokannut Ilkka L; 23.4.2019, 07:40.
Comment
-
Jep, 225/55/17 pyörii talvella ja se on oikea koko. Matkustusmukavuus tässä on tosiaan etusijalla. Eli onko näin, että vaikka laittaisi tuohon 18" vanteelle 225/50/18 kumin niin se ei ole juurikaan sen pehmeämpi kuin 245/45 ja näin ollen matkustusmukavuus ei parane? Kesä- sekä talvipyörää on sikäli vähän huono verrata keskenään pehmeyden suhteen. Mutta kyseiset kesäpyörät ovat omaan makuun liian leveät, uraherkät ja ennen kaikkea kovat vaikka renkaan halkaisija pysyy samana vs 17" pyörä.Viimeksi muokannut Audi; 22.4.2019, 10:41.
Comment
-
Renkaiden nopeusluokka on W. Pienempikin mielestäni riittäisi. Renkaan LI täytyy vähintään olla autossani 91, kun se tässä kohtaa on 100. Joten myös pienempi kantavuus riittäisi vallan mainiosti. Joten jos nopeusluokkaa ja kantavuutta pienentäisi olisikohan siitä vastaavaa hyötyä?
Comment
-
Eli onko näin, että vaikka laittaisi tuohon 18" vanteelle 225/50/18 kumin niin se ei ole juurikaan sen pehmeämpi kuin 245/45 ja näin ollen matkustusmukavuus ei parane?
Väittäisin että jos alusta ja kulmat on kunnossa, niin 245 leveä rengas ei pitäisi vielä vedellä urissa, varsinkaan nelivedon alla. Näin ainakin perus B8 korissa.
Comment
-
Urissa vetelyyn vaikuttaa myös renkaan tyyppi, paineet, kuviointi ja renkaan olan malli yms.
Esim. exA5:sessani oli vakiokoiset 245/40 R18 kesä- sekä talvirenkaat(kitkat). Nuo talvikumit oli ihan mahdottomat vetelemään urissa, kun taas kesäkumit ei juuri urista välittännet. Suvikumeina oli Contin SportContact5 -renkaat, joita voin suositella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Audi Näytä viestiA4 Allroad-13 245/45/18 orkkiskoko ei ole allekirjoittaneen mieleen. Hitusen liian leveät ja kovat renkaat ajella. Voisiko tuohon OEM 18" vanteelle ajatella kapeampaa / korkeampaa kumia? Esim. 225/50/18? Vai onko fiksuinta hankkia tuumaa pienemmät vanteet ja siihen 225/55/17 rengastus?
Loppui möykkä ja vetely ja kyyti pehmeni selvästi.
Renkaan vierintäkehä kasvoi reilut 8cm joka jää alle sallitun max5%. Nopeusmittari näyttää nyt gepsin kanssa tasan samat lukemat.
Edit. Kyyti parani entisestään etupyörien laakereiden vaihdon jälkeen
Comment
-
Juuri tänään alle laitettiin Kumhon PS91 renkaat koossa 255/40R20.
Samoilla vanteilla alla kävi aiemmin 275/30R20 Michelin Pilot Sport 4:t. Ne eivät vaan ikävä kyllä mahtuneet pyörimään ja lisäksi olivat autooni vähän liian matalat.
Suoraa vertaus on vaikea tehdä, koska ajelin välissä yli kuukauden muilla seteillä.
Mielestäni Kumhot menevät väh. yhtä nätisti kuin nuo Misukat. Eli tarkoitan meteliä ja urakäyttäytymistä. Sporttisessa ajossa molemmat lienevät tosi hyviä (olettamus).
Misukat olivat noin 5-6 mm pinnalla ja Kumhot uudet, eli ne olivat vähän eri vaiheissa elinikäänsä. Kumhojen niinkuin Misukoidenkin kanssa tuntee heti pienissäkin nopeuksissa että rengas ei ole äänekäs. Välillä auton alla käyneissä kesärenkaissa sen kuuli heti että nyt mölisee.
60 kilometrin kokemuksella ovat siis ihan ok renkaat :)
Comment
-
Michelin Pilot Sport 4S:t kesti omassa kulkineessa (A6 4G) n.13tkm toisella akselilla. Enimmäkseen taajama-ajoa minulla. Eivät myöskään ole ne hiljaisimmat renkaat. Nyt pitäisi ottaa tilalle jotain vähän kestävämpää ja edullisempaa. Koko 245/35R20. Suosituksia?
Comment
-
Nyt kun kävin ihan mittaamassa, kyllä ne aika tasaisesti on molemmilla akseleilla kuluneet. Pintaa on jäljellä n.4mm kaikissa renkaissa. Ostin renkaat huhtikuun puolivälissä 2019 ja silloin oli mittarissa n.125tkm. Nyt mittarissa 146tkm ja ajelin talvirenkailla marraskuun puolivälistä huhtikuun alkuun. Olin vielä koronan takia etätöissä 1,5kk, jolloin ajoin tosi vähän.
Comment
-
Jos viittaat GY AS3:lla Goodyear Eagle F1 asymmetric 3:een, niin se on aika kaukana hiljaisesta renkaasta, käytännön kokemuksella. 255/35R19 B8.5:ssa oli ainakin aika meluisa, samankokoinen loppuunajettu Nexen oli yhtä "hiljainen" kuin Goodyear uutena.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye Näytä viestiMichelin Pilot Sport 4S:t kesti omassa kulkineessa (A6 4G) n.13tkm toisella akselilla. Enimmäkseen taajama-ajoa minulla. Eivät myöskään ole ne hiljaisimmat renkaat. Nyt pitäisi ottaa tilalle jotain vähän kestävämpää ja edullisempaa. Koko 245/35R20. Suosituksia?
Nuo pyörii A6 4f avantissa sportalustalla, justiinsa mahtuu pyörimään takana mutta on kyllä hiljaiset noin isoiksi renkaiksi. 69dB ilmoitettu ohiajomelu.
Comment
-
GY Eagle F1 on osoittautuneet kulutuskestävyydeltään erinomaisiksi. Kumeilla ajettu 20 000 km, ja pintaa vielä 5-6 mm. Nollakelissä karkeilla asfalteilla kitkojen jälkeen varsin meluisat, mutta kelien lämmetessä hiljenevät jonkin verran. Contin kesärenkaat olisi jo joutunut uusimaan noilla kilsoilla.
Comment
Comment