Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Aika vähän Linglongien vollotuksesta on kirjoituksia interwepissä, itsellä ei ollut purnattavaa vaikka käytettynä ostin edelliseen autoon.Kerron sitten kuukauden päästä nykylaadun...vertailuksi Goodyeatin Efficientgrip Performancesta sitä meteliä sen sijaan tuntuu valittavan aika moni
Comment
-
Mitä on katulaillisia cup-renkaita? Kokoa 225/40R18 saisi olla.
Edit. Varmaan jotain Extra Load -renkaita pitäisi olla myös, jotta olisi sallittuja roadsterin alla (vm. -00 TT Roadster). Ei tuo auto muistaakseni ihan kevyimpiä ole.
Comment
-
Tuon kokoiset normirenkaat lienee 92 kantavuudella joka taisi olla 630kg (?) kappaleelta, tokko se Roadster pelkän kuljettajan kanssa painaa enempää kuin 1300kg mutta jos tarkoitus on ajaa sen verran kovaa että auton massa siirtyy kulmissa hetkellisesti vain kahden pyörän varaan niin kyllä XL lienee varmempi valinta.
Comment
-
1300 kg? Hahaha! =)
Nyt löysin onneksi auton paperit muuttokaaoksen seasta, niin voin tarkistaa sieltä oikeat tiedot.
Rekisteröintitodistuksen mukaan auton omamassa on 1615 kg ja pienin sallittu kantavuus renkaalla on 91.
Tämä auto on punnittu Alastarolla 2014. Todellinen massa oli 1561 kg ilman kuljettajaa ja 1651 kg kuljettajan kanssa.
Toyolta löytyy Proxes R888R, jonka mitat ja kantavuus 225/40 ZR18 92Y XL. Tämä ainakin toteuttaa speksit eli koko oikea ja kantavuus riittää. Olisiko kenelläkään tiedossa muita hyviä vaihtoehtoja? Ei halvin vaan paras! Toyo olisi varmaan hyvä radalla, mutta uuden renkaan urasyvyys on vain 5 mm. Olisi mukavaa, jos löytyisi jotain syvemmällä uralla sadekelejä ajatellen.
Comment
-
Luulisin, että nettiauton ilmoituksessa on ollut virhe. En millään voi uskoa, että yksikään ensimmäisen sukupolven TT olisi noin kevyt. Ja tosiaan roadster on raskaampi kuin coupe.
Sain jo tarjouksen Toyosta ja Nankangista. Luulenpa, että valinta osuu Nankangiin tällä kertaa suuren hintaeron vuoksi.
Comment
-
Lienee tulkintakysymys tuossa omamassojen ja kokonaispainon kanssa.
Auto-data kertoo 8N TT coupe 1.8t 180hv quattrolle seuraavaa;
Paino 1340 kg
Enimmäispaino 1710 kg
Sallittu kattokuorma 100 kg
Tuon enimmäispainon=kokonaismassa (omamassa+kantavuus) mukaan minä valitsisin ne renkaat.
Comment
-
Renkaat tuli kotiin. Nankang NS-2R Racing Medium 180 92Y. Asennus vanteelle ja tasapainotus oli €550. Hinta olisi ollut €20 enemmän, jos asennus auton alle olisi kuulunut pakettiin. Toyon hinta olisi ollut €400 enemmän eli melkein tonnin. Toivotaan, että nuo Nankangit kestäisivät kulutusta ainakin 2 ajokautta. Todennäköisesti kilometrejä ei tule mitenkään erityisen paljon.
Comment
-
Onko kenelläkään ollut ongelmia Nankangin Ultra Sportin kanssa kulumisen kanssa? Omassa A4:sen alla kuluvat 225/40 19" koko aallolle sisäkantilta, eli toinen pala on n. 2-3 milliä kuluneempi kuin toinen. 70km/h vauhdin jälkeen tulee aivan karmea jollotus/kumina renkaista.
Rengasliike minne tuli reklamaatio tehtyä, väitti ensimmäisenä että 8.5" vanteelle on liian kapea kumi tuo 225.
Aurauskulmatkin ovat ok, eikä autossa tutkitusti ole vikaa.
Comment
-
Nokian Hakka Green 2 ollut Polossa alla nyt kuukauden ja ei ole pahaa sanottavaa. Selvästi hiljaisemmat kuin Contin Premium Contact 5 ja mukavat ajaa. Vesikelillä hyvä, ja ennakoitava pito. Koko hieman tehdaskokoa suurempi 185/65R15. Kulutuksessa en ole huomannut mitattavaa eroa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ramp Näytä viestiItsellä vastaavanlaisia kokemuksia Nangkang:sta. Muutaman tuhannen kilsan jälkeen alkoi kuulostamaan aivan kuin olisi pyöränlaakeri paskana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiMitä meinaat aallolle? Taulokon mukaan tuolle renkaalle sopiva vanne leveys 7,5-9", joten siitä ei kyse. Onko auto madallettu? Mikä on renkaan kantavuus? Oem kokohan on 255/35/19, eli voi jotain vaikuttaa noin kapea kumi.
Autossa vakio Sport- alusta ja kantavuus renkaassa riittää.
Täytyy varmaan kokeilla seuraavaksi LingLongia. Niistä tuntuu olevan hyviä kokemuksia.
Comment
Comment