Tuohon renkaiden ikään vielä, että kun "bensa"-autolla ajaa ja vieläpä 3:lla rengassarjalla vuodessa, niin eipä tule poskettomasti kilsoja per/kumi ja vuosi. Vilaisin tuossa sivussa perheen dieselin kumit ja 34/09 oli 2010 autossa alla. Hakkapelitta 7:ssa pintaa 7.5mm ja kaikki nastat tallella. Kyllä todellakin kiinnostaa, kuinka kumit kestää. Tuli kyllä aikoinaan ajettua n.70tkm:ä/vuosi ja kesärenkaat kesässä. Silloin kyllä huomasi, miten rengas menettää ominaisuudet.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Alkajaisiksi, ihan objektiivisesti kommentoin aiheeseen, en ole puolustamassa/haukumassa merkki/kiinan rengasta.
Vayne, jeesustelen mielelläni muutaman metrin eroista jarrutusmatkassa koska auton nopeus voi olla jalankulkijalle ainakin halvaannuttavaa, ellei tappavaa huonolla renkaalla vauhdissa jossa parempi rengas on jo pysäyttänyt auton. Ei kai kukaan ole tuosta eri mieltä?
Ja tietenkin oma nopeus ja reaktiokyky ratkaisee myös. Mutta ei kaikkea. Jokaisella on vain yhdet renkaat hätäjarrutuksessa eikä vertailua pääse tekemään.
Kun taas järjellä miettii niin onnettomuus on aika helvetin monen sattuman summa, se että väitetään että juuri X asia olisi pelastanut tilanteen on pahemman luokan huuhaata.
Eli pikemminkin "Jokaisella on vain yksi hetki ennen sitä hätäjarrutusta eikä vertailua pääse tekemään miten olisit sen hetken voinut käyttää toisin".
Mutta jos lähdetään linjalle että renkaat olisi pelastanut tai se ettet olisi vaihtanut radio kanavaa tai olisit ajanut 2km/h hiljempaa ymsyms linjalle, niin päästään tilanteeseen jossa voidaan kaikki haistattaa pitkän v*tun autoilulle ja hommata joka ukolle (ja akalle) munamankelit. Päästään sitten yhdessä keksimään minkä takia voidaan sekin homma kieltää :P
Comment
-
Vertailutesteissä on siis aivan turhaan jarrutusmatkojen mittailua. Taitavat testit olla muutenkin aivat turhat.
Comment
-
Metsässä, mikäs sua nyt oikein ärsyttää? Retoriikka? Eikös ole ihan järkevää yrittää minimoida KAIKKIA tekijöitä mahdollisessa hätätilanteessa? Renkaiden osalta se on mahdollisimman hyvä ääritilannekäytös. Sitten on muita tekijöitä. Eli mikä siinä ärsyttää jos haluan mahdollisimman lyhyellä matkalla pysähtyvät renkaat? Sen lisäksi yritän muutenkin toimia oikein. Mutta se ei kompensoi renkaiden ominaisuuksia - ne joko pysähtyvät paremmin tai huonommin, riippumatta siitä mitä muita tekijöitä mukana on.
Niinkuin sanoin, mulla on autonraato edelleen AVK:lla. Renkaat eivät vaikuttaneet syyllisen touhuihin eikä reaktiokykyyni. Mutta hidastivat vauhtia parhaansa mukaan enkä muuttunut itse raadoksi. Liukkaammilla renkailla niin olisi voinut käydä.
Comment
-
Vieras
En äkkisältään löytänyt kokemuksia Bridgestoneista, onko sellaisia? 255/35/19 koossa olisi kiikarissa ja 4F alle.
Comment
-
Ei mua ärsytä yhtikäs mikään, ihmetyttää vain jeesustelu.
Aina kannattaa pitä huolen siitä että on mahdollisimman turvallinen, mutta kun rengas keskustelut on niin hyvä malli esimerkkejä siitä että yhteen osaan ruvetaan kiinnittämään liian totisena huomiota.
Se on faktaa että esim Contin renkaat pysähtyy hätäisemmin kuin LingLongit mutta se ei sitä sano etteikö niitä Linglongeja voisi ostaa ja selvitä aivan yhtä hyvin liikenteessä kuin Conteilla.
Melkein tärkeämpää on tiedostaa millaiset renkaat sulla on alla, aivan niin kuin kitkarekaiden käyttäjien tulee tiedostaa etteivät pysty samaan kuin nastarenkaiden käyttäjät.
Renkaat eivät vaikuttaneet syyllisen touhuihin eikä reaktiokykyyni. Mutta hidastivat vauhtia parhaansa mukaan enkä muuttunut itse raadoksi. Liukkaammilla renkailla niin olisi voinut käydä.
Comment
-
Renkaat on hyvä olla hyvät. Siitä ei voi kai eri mieltä olla. Mutta. Onko se alle sulava testivoittaja parempi läpi elinkaarensa kuin paremmin pintansa pitävä bensansäästäjä? Meillä kun oli testivoittaja-Contit, niin kolmesta kesästä kaksi viimeistä ne oli kuivan kelin renkaita, toki laillisia. Kun taas bensapiheissä oli pintaa yllinkyllin vielä viidentenäkin kesänä. Testivoittajat toimivat ainakin paperilla hienosti, mutta joku toinen sarja voi toimia käytännön olosuhteissa paremmin?
Että jos otetaan käytettynä uudelleen testiin renkaat, niin järjestys voi ollakin eri?
Lähinnä mietin Conteja ja vastaavia "yhden nopean kierroksen renkaita", että onko se loppupeleissä turvallisuutta vai ei.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
Että jos otetaan käytettynä uudelleen testiin renkaat, niin järjestys voi ollakin eri?
Comment
-
Minä tilasin mastercardilla 1001renkaasta, ja ainakin maksu meni perille ja tuli tilausvahvistus. Saa nähdä pääseekö tuosta sitten eteenpäin :)
Comment
-
Vieras
Viime kesänä ei Aeolukset olleet pyöreät. Otin revanssin niistä. Jos näyttää millinkään pystyheittoa koneessa niin vien heti takaisin ja ostan kunnon renkaat. Hintaero on niin tolkuton. Jännityksellä odotan tulosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiKertokaa jos saatte 1001:stä tilattua renkaat ja jos ne vielä tulee perille asti oikein. Minä vähän niin kuin luovutin jo, kun eivät vastanneet enää sähköpostiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiMuistelen lukeneeni että jossain halparenkaassa oli vain 6mm pintaa uutena, onko kukaan törmännyt tälläiseen?
Comment
-
Vieras
Aeolukset on kans leveät. 245/35 menee pystyyn 9"vanteelle. Samoin korkeus on enemmän. Tuntuu että olis ennemmin 255/35 tjsp. Tällä kertaa tuli mustat ja pyöreät, kun viimeksi oli vain mustat.
Comment
Comment