Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat, mutta mitkä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Yleensä mitä kalliimmat renkaat, sen pahemmin vetelee urissa ja kuluu nopeasti.
    No nythän nyrkkisääntöjä tulee.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja Weskuu Näytä viesti
      Toisessa threadis kyselinkin , ilman vastauksia, tulkohan ostettua ihan paskat vai hyvät renkaat... Avon merkkisiin päädyin.
      Mulla oli edellisessä Bemmussa kaksi kierrosta Avoneja ja olin täysin tyytyväinen. Ei mitään valittamista. Hommasin silloin Camskillsistä ja olisikohan kierroksella ollut hintaa himaan raahattuna noin 550€.

      Comment


        Renkaat ääritilanteissa?

        Aika paljon kehuskellaan renkaita hinnalla ja sillä ettei niissä ole mitään vikaa. Mutta kuinka moni on joutunut esimerkiksi tekemään hätäjarrutuksen sateella? Itse olen, auton raato löytyy edelleen Espoon AVK:lta.

        Jossain tapahtumassa voisimme testata asiaa 100-0. Laitetaan sellainen kouluun menevän pikkupojan näköinen nukke 42:n metrin kohdalle. Sitten juodaan väkijuomia ja mennään juttelemaan jarruista, iskareista ja renkaista ;)

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viesti
          Heti kun pingpong maksaa enemmän kuin nykyiset yhteistyökumppanit.
          Autotehtaathan pyrkii säästämään kaikessa. Maalia käytetään mahdollisimman vähän, palloniveliin rasvaa minimaalisesti, kaikista johdoista tehdään liian lyhyitä. Miksi ei siis S8:iin ja S-mersuihin valita vaikka Continentalin sijaan (en tiedä millä renkailla edellämainitut tulee tehtaalta) vaikkapa Sailunit tai Star Performerit? Vuositasolla säästettäisiin miljoonia ja saataisiin vielä ylivertaiset ajo-ominaisuudet.
          No joo, en omista itsekään Continentaleja enkä muita kalliimman pään merkkejä, en ihan halvimpiakaan. En tosin uskottelekaan itselleni niiden olevan merkkirenkaita paremmat. En edes yhtä hyvät. Jossain ominaisuudessa joku halpa saattaa pestä kalliimman mutta varmasti tehtaalla jolla on tuhatkertainen budjetti kehittää rengasta, on kokonaisuutena parempi tuote. Varmasti suurin osa halvoistakin on ihan hyviä ajella, mutta kuten ttenhunen on havainnut niin ääritilanteissa ne erot tulee esiin. Toivottavaa tietysti olisi ettei sellaiseen ainakaan liikenteessä joutuisi mutta jos sellainen sattuu sen reppuselkäisen Liisipekan kohdalla niin halpiksen ja arvokkamman renkaan välillä pienen koululaisen kohtalolla voi olla eroa.
          Ei mulla kyllä ole sitä kallista autoa eikä kovin kalliita vanteitakaan.
          Viimeksi muokannut Japi; 11.3.2015, 17:59.

          Comment


          • Linglongilla jouduin vetämään 90km/h ---> 0km/h hätäjarrutuksen. Oli vielä märällä, mutta hyvin käyttäytyi. Ei todella valittamista .

            Comment


            • Periaatteessahan kesärenkaalle vaatimuksena on että ne ovat mustat ja pyöreät. Tosin ääritilenateessa vaatimuslista saattaa aika nopealla tahdilla nousta.

              Itse viime syksynä testasin Hankookien jarru ja väistöominaisuuksia taivaalta putoavan hirven väistössä, kun vastaantuleva mersu sinkosi hirvenvasan yläilmoihin. Tällä kertaa renkaan ja auton ominaisuudet, sekä oma reaktiokyky riitti eikä omaan autoon tullut muuta jälkeä kuin veri-/ulosterantu konepellin ja lokasuoja yli. Tuossa tilanteessa ei olisi tarvinnut olla kovinkaan paljon huonommat renkaat, että vasa olisi päätynyt ikkunasta sisään.

              Oma kokemus "halparenkaista" (Nexen ja Nankang) on, että niiden kumiseos kovettuu todella nopeasti jos auto ei ole ajossa. Molemmat renkaat olivat todella äänelkkäät ja liukkaat talvikauden jälkeen. Samassa varastossa olleet Nokialaiset ja Continetalit olivat huomattavasti pehmeämpiä. Molemmilla halpiksilla meteli hiljeni kyllä parin tankillisen jälkeen ja pitokin parani taas normaalille tasolle. Toki näilläkin merkeille on tullut uusia malleja, joten myös kumiseos on saattanut muuttua.

              Comment


              • 225/45-17 Pirelli Cinturato P7 ecoimpactit laitoin Audin alle. Saas nähdä miten käy, aika negatiivisia kommentteja löytyy netistä.

                Comment


                  Kokeilkaas vaikka rengasliikkeessä joskus ihan sormella renkaan pintaa kiinakumi vs. ns. laatukumi. On nimittäin aika iso ero. Toinen näistä tuntuu muovilta toiseen nähden.

                  Comment


                  • Kovaääniset noi pirellit ainakin on. Mulla nastatkin hiljasemmat.:O

                    Comment


                      Sama täällä, mulla korput Bridgestonet (1999) Cabrion alla nyt ja ovat hiljaisemat kun kuluneet P7:t.

                      Comment


                      • Hyvä valinta tuli taas tehtyä, ei olisi pitänyt sortua "laatu"kumiin :D Olisi pitänyt ostaa Nexenit...

                        Comment


                        • Näiden "laatu"kumien(kintturaato) jälkeen vaihdoin linglongiin eikä paluuta enää ole.

                          Comment


                            Onkos tuosta 1001renkaat.com sivusta kummempia ajatuksia? Saisi sieltä kohtuu hintaan molempiin autoihin gummit..

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja Zeronine Näytä viesti
                              Onkos tuosta 1001renkaat.com sivusta kummempia ajatuksia? Saisi sieltä kohtuu hintaan molempiin autoihin gummit..
                              Tuolta otin viimeksi ja ok toimi palvelu.

                              Comment


                                Jotain infoa: http://www.iltalehti.fi/autot/2015031219346997_au.shtml

                                Comment


                                • Contin SportContact 3:t kesti 4 kesää, tilalle tulee saman sarjat vitoset.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viesti
                                    Yleensä mitä kalliimmat renkaat, sen pahemmin vetelee urissa ja kuluu nopeasti.
                                    Kova yleistys. Ei pysty allekirjoittamaan.

                                    Comment


                                    • Contin SportContact 3:t kesti 4 kesää, tilalle tulee saman sarjat vitoset.
                                      Tuo on itelläkin vahvasti harkinnassa, vaihtoehtona myös Michelin Pilot Super Sport. Tuolla (http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Mi...uper-Sport.htm) nuo tarjoaa suhteellisen hyviä arvosteluita tälle gummille.
                                      Viimeksi muokannut tpv!; 13.3.2015, 11:17. Perustelu: typoja

                                      Comment


                                        Omalla kokemuksella SportContact 5 ei ole kovin pitkäikäinen rengas, kahteen kesään meni renkaat loppuun (koko 225/40-18). Toki mm. ajomäärä vaikuttaa asiaan, omalla kohdalla vuosittainen suorite oli ~35tkm luokkaa Contien aikaan. Muuten kyllä todella hyvä rengas, voin suositella.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                          Kokeilkaas vaikka rengasliikkeessä joskus ihan sormella renkaan pintaa kiinakumi vs. ns. laatukumi. On nimittäin aika iso ero. Toinen näistä tuntuu muovilta toiseen nähden.
                                          Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viesti
                                          Yleensä mitä kalliimmat renkaat, sen pahemmin vetelee urissa ja kuluu nopeasti.
                                          Kyllä tässä jonkinlainen korrelaatio on. Poikkeuksia tosin löytyy.

                                          Comment


                                          • Aika jännä muuten TM:n testin mukaan esim. Goodride SA-37:n vierintävastus on todella korkea, mutta valmistaja ilmoittaa EU-rengasmerkinnässä luokan C.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                              Kova yleistys. Ei pysty allekirjoittamaan.
                                              No joo, Nokian on kallis suomessa. Niissä kuitenkin veltto runko niin ei vetele urissa. Tosin nekin kuluu nopeasti.

                                              Conti 5 kuluu todella nopeasti, Dunlop Sport maxx rt kuluu silmissä, Michelin PS kuluu nopeasti ja kaikki vetelee urissa.

                                              Nexenit on halvat ja kuluu myös nopeasti, mutta ei vetele yhtään. Nankangit muutuu kesän jälkeen bakeliitiksi eikä kulu mihinkään eikä vetele.

                                              Pirellit ei vielä vetele, mutta jos kuluu kuten yleensä niin juhannuksena on enää 5mm jäljellä sitten sekin alkaa... Ehkä...

                                              Comment


                                                Conti 5 (CSC5) ei vetele urissa. Autossakin voi olla vikaa jos vetelee urissa.

                                                Comment


                                                  Kutosessa (A6 bitukka) ei ainakaan nuo CSC5:t vedelleet urissa, mitä yhden kesän niillä ajelin.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viesti
                                                    No joo, Nokian on kallis suomessa. Niissä kuitenkin veltto runko niin ei vetele urissa. Tosin nekin kuluu nopeasti.

                                                    Conti 5 kuluu todella nopeasti, Dunlop Sport maxx rt kuluu silmissä, Michelin PS kuluu nopeasti ja kaikki vetelee urissa.

                                                    Nexenit on halvat ja kuluu myös nopeasti, mutta ei vetele yhtään. Nankangit muutuu kesän jälkeen bakeliitiksi eikä kulu mihinkään eikä vetele.

                                                    Pirellit ei vielä vetele, mutta jos kuluu kuten yleensä niin juhannuksena on enää 5mm jäljellä sitten sekin alkaa... Ehkä...
                                                    Tämä on toki todettu monessa eri autossa ja kaikki ovat olleet 100% kunnossa?
                                                    Ei muuta mutta kai itsekkin ymmrrät, että yhden miehen kokemukkset ei ihan riitä vakuuttamaan, etenkin kun omat ja monen muun ovat päinvastaisia.
                                                    Paitsi se, että Nokian runko on löysä, sen uskon ihan jo sillä että asiasta on liian moni rengasmyyjä sanonut.


                                                    Faijan Golfissa on ollut kaksi sarjaa Contin Premium Contacteja ja kestää n.30tkm/v ajosuoritteella n.2,5 kesää. Nyt alla GY Efficient Grip ja näyttää menevän samoihin.

                                                    Comment


                                                    • Ostettiin joku kesä sitten Premium Contactit toiseen Audiin ja toiseen Misukan Energyt. Misukka-Audi oli ahkerassa päivittäisessä ajossa ja Contit satunnaisemmassa. Kolmin-nelinkertainen ero ajosuoritteissa ja siis Misukat ahkerammassa käytössä. Contit katosi todella nopeasti alta ja kun Contit alkoivat olemaan siloiset, niin Misukoissa oli vielä ainakin kuusi milliä pintaa. Tasaisesti kuluivat molemmissa. Conti-Audissa oli kulmat säädätetty ja itsekin tarkistin kulmat silmämääräisesti, että ei pitäisi syödä ja ei ne silloin syö.

                                                      Comment


                                                      • Parin Audin ja BMW:n kokemuksella (plus muutama muu eurooppalainen päälle) Conti ja Michelin ei vetele jos kulmat on kunnossa ja koko oikea. A6 C6 kulki urissa 16-tuumaisella pienimmällä hyväksytyllä koolla, "oikeampaan" 18" kokoon vaihto auttoi heti.

                                                        Bemareissa jos vaihtaa ne v***n run-flatit pois niin tuo nykyinen ei ainakaan Michelin PS2:lla ryntäile minnekään.

                                                        Comment


                                                        • Tuo Michelin Energy onkin tehty juuri nimenomaan kestämään pitkään, pidosta ja muista ominaisuuksista on tingitty sen takia.

                                                          Heikoimman ajosuoritteen sain yhdistelmällä C4 100 + 225/40/18 Nokian NRY. Joutui saman kesän aikana ostamaan toisen sarjan kun kuluivat alta, kaikilla muilla olen päässyt aina kaksi kesää, oli auto mikä tahansa. Ajosuorite vuositasolla 50tkm luokkaa.
                                                          Viimeksi muokannut Dieselman; 13.3.2015, 21:07.

                                                          Comment


                                                            Noita Energy/ Eco/ maailmapelastuu-renkaita ei tosiaan pidä verrat yhtään "normaaleihin" renkaisiin, ne on tehty kovaksi, jotta vierintävastus on pieni. Tai voihan niitä verrata, mutta kun idea on eri kuin vaikka Contin Premium Contactissa. Eco Contact olisi oikea vertailukohta.
                                                            On varastossa olevat Nokia Rollsteritikin hyvät jos kulumista katsotaan, on niin kovat että jos voisi teroittaa veitsen teräväksi, olisi kaikki asfalttileikkurit turhia...

                                                            Comment


                                                            • Mulla audissa alla csc5 235/40-18 ja enkä voi sanoa että nuo olisi mitenkään uraherkät. Renkaan kulumisesta paha mennä vielä sanomaan koska muutama tuhat vasta takana, mutta seurannassa on ajetut kilometrit.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X