tuli pistettyä tilaukseen 225/35-18" Continental ContiSportContact 5:t. Viime kesänä ajelin 225/35-19" vastaavalla kumilla, mut 5P -mallilla ja tykkäsin isosti. Yllättävän pehmeä ja hiljainen matalaks kumiksi. Jännityksellä odotan pikku venytysprokkista...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Rengasvalinnan kanssa nyt raavittu päätä useampi viikko, ja valinta taitaa olla GY EfficientGrip Performance koossa 225/40R18.
Aiemmat oli saman valmistajan F1 Eagle Asymm. 2, joista ei oikeastaan ole mitään pahaa sanottavaa, korkeintaan asteen pehmeämmät ja hiljaisemmat olisivat voineet olla. Ajattelin nyt kuitenkin vaihtaa hieman alemman suorituskykyluokan renkaaseen juurikin pykälän alemman melun ja vierintävastuksen takia. Uusina nuo ovat nettikirjoitusten perusteella meluisat, mutta hiljenevät merkittävästi parin sadan kilometrin jälkeen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Teukka76 Näytä viestiNämä taitaa tulla B8 Diudin alle ensi kesäksi, Dunlopit ois muuten kiinnostanut mutta kulutuksen kestoa vähän arvosteltu.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 245/35R19
Comment
-
Onkos kellään mitään arviota mahtuuko 225/55/17 pyörimään alla kun alkuperäinen on 225/50/17? Halkaisijaa tulee 2 senttiä lisää. Auto on emännän 2009 Accord farmari. Ison oloiset kotelot siinä on kyllä, en ite usko että olis ongelmaa.
Comment
-
Juuri hommasin Nokian Hakka Zlinet 215/45/r17 koossa kesäksi, kokeillaan millaiset on :) ainaki löytyy coolzonea jne ominaisuuksia:D
Comment
-
Ensi viikolla tulee uusien vanteiden kanssa Nexen n7000 275/30R20 A5:een (tosin tuskin vielä alle ensi viikolla). Nähtäväksi jää minkälaiset nuo ovat. Viime syksynä ostin viimeisiksi "kesäkuukausiksi" Milestone Greensport 255/35r19, jotka ovat samaa hintaluokkaa. Niistä ei moitteita löytynyt.
P.s. Jäivät lähes uudenveroisina tarpeettomiksi nuo 255/35r19, jos jotakuta kiinnostaa..
Comment
-
Saattaa olla vähän tyhmä kysymys mutta kun pitäis isän autoon hommata renkaat (205/55 R16) ja ehdotin noita EfficientGrip Performanceja. Vahvistamattomissahan kantavuus on 91 (615kg) ja rekisteriotteen mukaan 1. akselin massa on 1200kg ja 2. 1160kg. Eli kantavuus riittää juuri mutta onko tästä jotain "haittaa", esim. rengas kuluis jotenki normaalia nopeammin ku ollaan noin rajoilla? 3BG 4motion kysees.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiEli kantavuus riittää juuri mutta onko tästä jotain "haittaa", esim. rengas kuluis jotenki normaalia nopeammin ku ollaan noin rajoilla?
En ole asiasta 100 varma mutta painoluokka on enempi renkaan runko- kuin kulutuspintakysymys ;-) .
Comment
-
Pientä viilausta tarttis rengasonlinen asiakaspalvelu DOT-numeron suhteen.
Hei,
kiitos tiedustelustasi. DOT-numerohan koostuu kkvv eli 0514 kuulostaa erikoiselta.
Toimitamme rengasteollisuuden tavoin korkeintaan 2 vuotta vanhoja renkaita. Voit tarkistaa tämän toimitettujen renkaiden DOT-merkinnästä. Koska toimitamme ympäri Eurooppaa samoista varastoistamme, emme valitettavasti pysty sanomaan valmistuskuukautta tarkemmin. Luonnollisesti renkaat ovat samasta tuotantoerästä.
Comment
-
Nokian Hakka Z on loistava pyörä. Itsellä kokemusta 4B:stä koossa 225/55/ZR16 ja täytyy sanoa, että pitoa riitti. Hiljainen, mukava ja sopii hyvin nopeaan ajoon. Itsellä kului tosin loppuun miltei kesässä, sen verran pehmeää kamaa niinkuin muutkin kalliimmat uhp:t ja zetärrät.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Munkkiniemen Kreivi Näytä viestiNokian Hakka Z on loistava pyörä. Itsellä kokemusta 4B:stä koossa 225/55/ZR16 ja täytyy sanoa, että pitoa riitti. Hiljainen, mukava ja sopii hyvin nopeaan ajoon. Itsellä kului tosin loppuun miltei kesässä, sen verran pehmeää kamaa niinkuin muutkin kalliimmat uhp:t ja zetärrät.
Itsellä oli kahden kesän ajojen (n. 15-20 tkm) jälkeen GY Eagle F1 Asym. 2:ssa vielä kaikissa yli 5 mm pintaa, painavasta autosta (A6q C5) ja reippaasta ajotyylistä huolimatta. Tuohon sisältyi myös muistaakseni 4 ratapäivää, joilla renkaita ei ole juuri säälitty.
Comment
-
Comment
-
Eli siis Hankook Ventus S1 Evo? Itsellä ihan samat kokemukset kyseisestä.
Laitetaas myös näistä GY EfficientGrip Performanceista muutama sana. Hiljaisemmat ja pehmeämmät kuin aiemmat GY Eagle F1 Asym. 2:t, vaikka ovatkin tuumaa isommat (225/40R18). Märkäpito tuntuu olevan tautisen hyvä, vaikka kelit on varsin viileät. Mitään pahaa sanottavaa näistä en oikein keksi, käyttöautoon varsin passelit kumit. Todennäköisesti kulutuksenkesto ei ole ihan samaa luokkaa kuin Eagleissa, joissa oli vielä lähes 20 tkm (kovaa) ajettuna yli 5 mm uraa, mutta se jää nähtäväksi.
Comment
-
Ei viitsi kesällä noita kitkoja sulatella, kun ovat jonkin hintaisia..
Asiaan, mistä ja mitkä liirumlaarumit kannattaa kesäkumeille tilata ja ennenkaikkea mitä ei kannata tilata?
Onko rengasonline ja camskill.co.uk vertailukelpoiset vai joitain muitakin nettikauppasuosituksia?
Näyttäisi aikapaljon rengasonline aasia-kumeja tarjoavan siihen sadan euron alle per rengas...
Koko olisi 225/50 17"
Comment
-
Itsellä nimenomaisessa koossa (225/50R17) Linglong Greenmaxit. Todella loistavat hintaisiksiin. Pito hyvä, äänikään ei kova. Todella loistavat ja maksavat tosiaan sen 75e/kpl.
Comment
-
Itelle ostin bridgestone turanzat 350€ alle laitettuna. Siirtoajetut eli käytännössä uudet. Ei ainakaan vielä mitään huonoa sanottavaa, hinta oli ainakin edullinen. Juurikin tuo 225/50/17 koko.
Comment
-
235/40R18 Potenza S001 95Y (käytettynä ostin, 6mm pintaa) näytti olevan tosi ikävä vanteelle väännettävä mutta rengasmeteli melko maltillinen ja mukavuuskin ihan jees.
Hiukan hakee uraa ET45 vanteellakin mutta kai se on vaan täällä hyväksyttävä tosiasia.
Laatukumi kaikenkaikkiaan.Viimeksi muokannut kontio; 30.5.2014, 10:09.
Comment
-
Kesärenkaita hankkimassa
Otsikon mukaisesti vastaan tulee jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa uusien kesärenkaiden hankkiminen.
Koko tulee olemaan 225/18/40, mutta lieneekö raadilla alla olevista mitään mahdollisia kokemuksiin perustuvia vinkkejä/tietoa.
Nämä siis ainakin kiinnostaa. Toki muutakin asiallista saa ehdottaa, kunhan se vaan on "pyöreetä ja mustaa"... :)
Nokian Hakka Black
Continental ContiPremiumContact 5
Vredestein Sportrac 5
Ps: Jos täällä jossain on jo aihe joka käsittelee tätä, niin modet siirtäkööt.
Comment
-
GT Radialin UHP1 245/40R18 nyt takana about 10 000km ja kulumisvaroittimiin on matkaa enää 1,5mm. Eivät ole mitkään pitkäikäiset renkaat. Seuraavat ovat varmasti eri merkkiä ja pari senttiä kapeammat.
Comment
-
Onko tarpeettoman suurilla kantavuus- ja nopeusluokilla jotakin haittapuolia?
Olen katsomassa Hankook Ventus Prime 2 K115 renkaita kokoa 225/45 17. Vaihtoehtona olisi 91V ja 94W XL versiot. Tuon 94 version kulutusarvosana on B ja 91 version E, joten siinä on jo melkoinen ero. Autona on 8L S3, jos sillä tiedolla on jotakin merkitystä.
Comment
-
Käsittääkseni korkeampi nopeusluokka->kovempikylkinen(kin)->useimmissa tapauksissa metelöi ajossa hieman enemmän. Se on sitten eri asia, huomaako tuota ajossa itse.
Itselle tuli keväällä nexen n8000 245/35/19 tuohon kutoseen ja olen ollut tyytyvänen. Ovat kestäneet alla, hiljaisemmat kuin edelliset sport contact(olikohan vitoset) ja aikalailla halvemmat.
Comment
Comment