Itse ajattelin parantaa ohjaustuntoa ja ajovakavuutta KW v2:lla ja Achilleksella. ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viestiPienen lapsen isänä tekee mieli ajella testeissä pärjäneillä renkailla. Molemmissa autoissa ollut Hankook Ventus Evo V12 -renkaat. Mainiot.
18-tuumaiset 235/50 saa tonnilla.
Pirellit tainnut menettää maineensa, kun ei ole omaan korvaan hyvää sanottavaa niistä kuulunut käyttäjien keskuudessa.
Comment
-
Hommasin itselle taas uskolliset Nankang ns-2. 225/40/18, 300€/sarja kotiin tuotuna. Kolmas kierros kaikkiaan menossa ja omaan ajoon pelaa hienosti.
Comment
-
Itse olen miettinyt toit testeissä hyvin pärjänneitä Linglongeja
http://www.vannetukku.fi/greenmax-uh...s-p-43967.html
Onko kokemuksia ?
Comment
-
Comment
-
Seuraavassa Tekniikan Maailmassa (ilmestyy 6.3.2013) on kesärengasvertailu. En tiedä mitä renkaita siellä on mutta tekstin mukaan testissä on jokin kiinalaisrengas sekä intiassa valmistettu kumi. http://tekniikanmaailma.fi/seuraavas...-6-maaliskuuta
Comment
-
Hommasin itselle taas uskolliset Nankang ns-2. 225/40/18, 300€/sarja kotiin tuotuna. Kolmas kierros kaikkiaan menossa ja omaan ajoon pelaa hienosti.
Tällä kertaa tuntu ok-kohteelta säästää rahaa. Enköhä mäki tule olee tyytyväinen noihin.
Comment
-
Täytyy myöntää että ne hankookin v12 evot oli paremmat kun nankangit, mut en kuitenkaan toisia hommannut. Saattoi johtua raideleveydestä mutta hankookit vetelivät enemmän ajossa. Todella mukavat oli ajaa muuten, meni ihan sukkasillaan.
Comment
-
Hankookit kyllä oli hiljaiset renkaat. Tulevaksi kesäksi kuitenkin nankang ns2 pistän tilaukseen Falken 452 tilalle. Ei oikein Falkenin kovakumit säväyttäneet. Pito oli kyllä hyvä ja eivät kovuutensa ansiosta nopeasti kuluneetkaan. Hirveän äänekkäät ja itsellä 225/40 18" vetelee minne sattuu urissa.
Kokeillaan saman hintaluokan nankangeja seuraavaksi. Se miksi en osta hyväksi todettua hankookia on varmaan piheys, kun samalla rahalla saa 2 sarjaa nankangeja jotka on hintaisekseen huhujen mukaan hyvät renkaat.Kokeilemalla selviää.
Itse en ainakaan ole muualta tilannut renkaita kuin camskill. En tiedä muita englannin rengasliikkeitä. Miksipä hyvää toimittajaa vaihtamaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja EviliOnko kellään kokemuksia Dunlopin SportMaxxeista ? Jarrutustesteissä saanut ihan ok tulokset, samoin ilmeisesti suhteellisen hiljaiset, mutta miten ajettavuus / kuluminen?
Koko tulisi olemaan 245/40/18
Samoin jos jollain on hyviä kokemuksia yo. rengaskoosta, jostain muusta merkistä niin otetaan kiitollisena vastaan.
Pirellin ja Nokian hakkasivat mennentullen tuossa käyttöympäristössä.
Voisin ostaa järkevään hintaan uudestaankin.
Comment
-
Mulla oli Nangkangin 235/40-18 ja alle 15 tkm kohdalla ihmettelin kun täristää pirusti. Eturenkaista rungot paskana. hyvä ettei menneet motarinopeudessa, tuo tärinä kun alkamisen jälkeen kehittyi aika nopsaan tahtiin. Olkoonkin halvat, mutta kun niitä saa ostaa ainakin kahdet samaan aikajaksoon kuin parempia, niin ei oikein ole hyötyä. Noissa alkoi nimittäin pintakin olla melkein vaihtokunnossa tuossa ajassa. Ehkä yksilöt, mutta ei ole mun merkki enää.
Onko jollain kokemuksia Kumhon KU39:eistä? Sellaisia tuntuis saavan sopivasti. Sarja alle pari sataa halvemmalla kuin esimerkiksi Goodyearin Eaglet.
Comment
-
Onko kokemuksia Fulda SportControl'sta tai Vredestein Ultrac Cento'sta?
Molemmat ainakin rengasonlinen mukaan hiljaiset renkaat. Vredesteinin hintakin on kohdallaan. 235/40/18 koossa 143e/kpl. Fuldat kympin kalliimmat.
Kesävanteiden mukana tuli Kumho KU39:t. Kokemusta niistä ei vielä ole. Aiemmissa vanteissa on Falken Ziex912:t, jotka oli ihan mukavat renkaat, mutta märällä sai olla jonkinverran tarkkana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiSeuraavassa Tekniikan Maailmassa (ilmestyy 6.3.2013) on kesärengasvertailu. En tiedä mitä renkaita siellä on mutta tekstin mukaan testissä on jokin kiinalaisrengas sekä intiassa valmistettu kumi. http://tekniikanmaailma.fi/seuraavas...-6-maaliskuuta
Comment
-
Mites toi renkaiden muutoskatsastus kun kyseessä oleva kulkine A3 8L korinen 1.8T quattro joka paino on se n. 1400kg?
Vannetukku.fi:n laskuri antaa kokonaismassan mukaan kantavuudeksi 72 eli 355kg.
Linglong GreenMax UHP 225/35-19 W renkaissa kantavuus on 88 eli 560kg.
Jos rekisteriotteessa on merkintä vaikka kantavuudesta 91, niin käykö noi 88 load indexin omaavat renkaat leimalla vai koskeeko se noita esim 15" renkaita se 91 kantavuus?
Comment
-
TM 5/2013 kesärengastesti 205/55/16 luettavissa ilmaiseksi digilehden kautta. (Nokian Renkaat tarjoaa.)
http://digi.tekniikanmaailma.fi/
Comment
-
Tuohan olikin hyvä juttu. Tässä vielä testissä mukana olleet renkaat:
Apollo Alnac 4G
Barum Bravuris 2
Bridgestone Turanza T001
Continental ContiPremiumContact 5
Dunlop Sport BluResponse
Goodyear Efficient Grip Performance
Hankook Ventus Prime 2
Michelin Primacy 3
Nankang Green/Sport
Nokian Hakka Blue
Pirelli Cinturato P7
Toyo Proxes CF2
Vredestein Sportrac 5
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viestiEnpä näe muuta kuin NS-20 olisi 1db äänekkäämpi, eli lienee kovempi kumiseos ja sitä myöten ei kuluisi niin nopeasti. Vertailin 235/35/19" renkaita.
Comment
-
Onkos kellään kokemusta/tietoa minkälainen tämä Vianorin myymä Imperial Ecosport rengas on? Tietoa tuntuu Googlellakin löytyvän hyvin nihkeesti. Hinnalla noita ei ole pilattu, mutta millaisetkohan mahtaisi olla verrattuna esim. Nankang NS-2?
http://vianor.fi/renkaat/henkiloauto...l-ecosport/19/
Comment
-
Itse en koskisi pitkällä tikullakaan täysin tuntemattomiin renkaisiin. Säästökin on vähän siinä ja siinä. Tuon edellä mainitun TM:n testin mukaan vierinvastuksessa on isoja eroja eri renkaiden välillä. Testissä paras oli 500 euron hintainen GoodYear ja toiseksi huonoin 400 euron hintainen Nankang. Kulutuksen lisäys oli 6,1 prosenttia. Jos laskin oikein niin Nankang tulee kalliimaksi jos renkaat kestävät 20.000 km ja bensan hinta on 1,6e/l.
- auton kulutus on Goodyeareilla 8 litraa sadalla
- auto kulutus Nankangeilla 8,488 litraa sadalla
- Goodyearien polttoainekustannus 20tkm matkalla: 2560 euroa
- Nankangien polttoainekustannus 20tkm matkalla: 2716 euroa
Erotus Goodyearien hyväksi on 156 euroa ja renkaiden hintaerot huomioiden omassa lompakossa on 20tkm ajosuoritteen jälkeen 56 euroa enemmän. GY voitti tuon testin ja Nankang oli testin viimeinen.
Olenko ihan väärässä tämän laskelmani kanssa?
Comment
Comment