Yleensä mitä kalliimmat renkaat, sen pahemmin vetelee urissa ja kuluu nopeasti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Weskuu Näytä viestiToisessa threadis kyselinkin , ilman vastauksia, tulkohan ostettua ihan paskat vai hyvät renkaat... Avon merkkisiin päädyin.
Comment
-
Renkaat ääritilanteissa?
Aika paljon kehuskellaan renkaita hinnalla ja sillä ettei niissä ole mitään vikaa. Mutta kuinka moni on joutunut esimerkiksi tekemään hätäjarrutuksen sateella? Itse olen, auton raato löytyy edelleen Espoon AVK:lta.
Jossain tapahtumassa voisimme testata asiaa 100-0. Laitetaan sellainen kouluun menevän pikkupojan näköinen nukke 42:n metrin kohdalle. Sitten juodaan väkijuomia ja mennään juttelemaan jarruista, iskareista ja renkaista ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viestiHeti kun pingpong maksaa enemmän kuin nykyiset yhteistyökumppanit.
No joo, en omista itsekään Continentaleja enkä muita kalliimman pään merkkejä, en ihan halvimpiakaan. En tosin uskottelekaan itselleni niiden olevan merkkirenkaita paremmat. En edes yhtä hyvät. Jossain ominaisuudessa joku halpa saattaa pestä kalliimman mutta varmasti tehtaalla jolla on tuhatkertainen budjetti kehittää rengasta, on kokonaisuutena parempi tuote. Varmasti suurin osa halvoistakin on ihan hyviä ajella, mutta kuten ttenhunen on havainnut niin ääritilanteissa ne erot tulee esiin. Toivottavaa tietysti olisi ettei sellaiseen ainakaan liikenteessä joutuisi mutta jos sellainen sattuu sen reppuselkäisen Liisipekan kohdalla niin halpiksen ja arvokkamman renkaan välillä pienen koululaisen kohtalolla voi olla eroa.
Ei mulla kyllä ole sitä kallista autoa eikä kovin kalliita vanteitakaan.Viimeksi muokannut Japi; 11.3.2015, 17:59.
Comment
-
Linglongilla jouduin vetämään 90km/h ---> 0km/h hätäjarrutuksen. Oli vielä märällä, mutta hyvin käyttäytyi. Ei todella valittamista .
Comment
-
Periaatteessahan kesärenkaalle vaatimuksena on että ne ovat mustat ja pyöreät. Tosin ääritilenateessa vaatimuslista saattaa aika nopealla tahdilla nousta.
Itse viime syksynä testasin Hankookien jarru ja väistöominaisuuksia taivaalta putoavan hirven väistössä, kun vastaantuleva mersu sinkosi hirvenvasan yläilmoihin. Tällä kertaa renkaan ja auton ominaisuudet, sekä oma reaktiokyky riitti eikä omaan autoon tullut muuta jälkeä kuin veri-/ulosterantu konepellin ja lokasuoja yli. Tuossa tilanteessa ei olisi tarvinnut olla kovinkaan paljon huonommat renkaat, että vasa olisi päätynyt ikkunasta sisään.
Oma kokemus "halparenkaista" (Nexen ja Nankang) on, että niiden kumiseos kovettuu todella nopeasti jos auto ei ole ajossa. Molemmat renkaat olivat todella äänelkkäät ja liukkaat talvikauden jälkeen. Samassa varastossa olleet Nokialaiset ja Continetalit olivat huomattavasti pehmeämpiä. Molemmilla halpiksilla meteli hiljeni kyllä parin tankillisen jälkeen ja pitokin parani taas normaalille tasolle. Toki näilläkin merkeille on tullut uusia malleja, joten myös kumiseos on saattanut muuttua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Zeronine Näytä viestiOnkos tuosta 1001renkaat.com sivusta kummempia ajatuksia? Saisi sieltä kohtuu hintaan molempiin autoihin gummit..
Comment
-
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viestiYleensä mitä kalliimmat renkaat, sen pahemmin vetelee urissa ja kuluu nopeasti.
Comment
-
Contin SportContact 3:t kesti 4 kesää, tilalle tulee saman sarjat vitoset.
Comment
-
Omalla kokemuksella SportContact 5 ei ole kovin pitkäikäinen rengas, kahteen kesään meni renkaat loppuun (koko 225/40-18). Toki mm. ajomäärä vaikuttaa asiaan, omalla kohdalla vuosittainen suorite oli ~35tkm luokkaa Contien aikaan. Muuten kyllä todella hyvä rengas, voin suositella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiKokeilkaas vaikka rengasliikkeessä joskus ihan sormella renkaan pintaa kiinakumi vs. ns. laatukumi. On nimittäin aika iso ero. Toinen näistä tuntuu muovilta toiseen nähden.Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viestiYleensä mitä kalliimmat renkaat, sen pahemmin vetelee urissa ja kuluu nopeasti.
Comment
-
Aika jännä muuten TM:n testin mukaan esim. Goodride SA-37:n vierintävastus on todella korkea, mutta valmistaja ilmoittaa EU-rengasmerkinnässä luokan C.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiKova yleistys. Ei pysty allekirjoittamaan.
Conti 5 kuluu todella nopeasti, Dunlop Sport maxx rt kuluu silmissä, Michelin PS kuluu nopeasti ja kaikki vetelee urissa.
Nexenit on halvat ja kuluu myös nopeasti, mutta ei vetele yhtään. Nankangit muutuu kesän jälkeen bakeliitiksi eikä kulu mihinkään eikä vetele.
Pirellit ei vielä vetele, mutta jos kuluu kuten yleensä niin juhannuksena on enää 5mm jäljellä sitten sekin alkaa... Ehkä...
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viestiNo joo, Nokian on kallis suomessa. Niissä kuitenkin veltto runko niin ei vetele urissa. Tosin nekin kuluu nopeasti.
Conti 5 kuluu todella nopeasti, Dunlop Sport maxx rt kuluu silmissä, Michelin PS kuluu nopeasti ja kaikki vetelee urissa.
Nexenit on halvat ja kuluu myös nopeasti, mutta ei vetele yhtään. Nankangit muutuu kesän jälkeen bakeliitiksi eikä kulu mihinkään eikä vetele.
Pirellit ei vielä vetele, mutta jos kuluu kuten yleensä niin juhannuksena on enää 5mm jäljellä sitten sekin alkaa... Ehkä...
Ei muuta mutta kai itsekkin ymmrrät, että yhden miehen kokemukkset ei ihan riitä vakuuttamaan, etenkin kun omat ja monen muun ovat päinvastaisia.
Paitsi se, että Nokian runko on löysä, sen uskon ihan jo sillä että asiasta on liian moni rengasmyyjä sanonut.
Faijan Golfissa on ollut kaksi sarjaa Contin Premium Contacteja ja kestää n.30tkm/v ajosuoritteella n.2,5 kesää. Nyt alla GY Efficient Grip ja näyttää menevän samoihin.
Comment
-
Ostettiin joku kesä sitten Premium Contactit toiseen Audiin ja toiseen Misukan Energyt. Misukka-Audi oli ahkerassa päivittäisessä ajossa ja Contit satunnaisemmassa. Kolmin-nelinkertainen ero ajosuoritteissa ja siis Misukat ahkerammassa käytössä. Contit katosi todella nopeasti alta ja kun Contit alkoivat olemaan siloiset, niin Misukoissa oli vielä ainakin kuusi milliä pintaa. Tasaisesti kuluivat molemmissa. Conti-Audissa oli kulmat säädätetty ja itsekin tarkistin kulmat silmämääräisesti, että ei pitäisi syödä ja ei ne silloin syö.
Comment
-
Parin Audin ja BMW:n kokemuksella (plus muutama muu eurooppalainen päälle) Conti ja Michelin ei vetele jos kulmat on kunnossa ja koko oikea. A6 C6 kulki urissa 16-tuumaisella pienimmällä hyväksytyllä koolla, "oikeampaan" 18" kokoon vaihto auttoi heti.
Bemareissa jos vaihtaa ne v***n run-flatit pois niin tuo nykyinen ei ainakaan Michelin PS2:lla ryntäile minnekään.
Comment
-
Tuo Michelin Energy onkin tehty juuri nimenomaan kestämään pitkään, pidosta ja muista ominaisuuksista on tingitty sen takia.
Heikoimman ajosuoritteen sain yhdistelmällä C4 100 + 225/40/18 Nokian NRY. Joutui saman kesän aikana ostamaan toisen sarjan kun kuluivat alta, kaikilla muilla olen päässyt aina kaksi kesää, oli auto mikä tahansa. Ajosuorite vuositasolla 50tkm luokkaa.Viimeksi muokannut Dieselman; 13.3.2015, 21:07.
Comment
-
Vieras
Noita Energy/ Eco/ maailmapelastuu-renkaita ei tosiaan pidä verrat yhtään "normaaleihin" renkaisiin, ne on tehty kovaksi, jotta vierintävastus on pieni. Tai voihan niitä verrata, mutta kun idea on eri kuin vaikka Contin Premium Contactissa. Eco Contact olisi oikea vertailukohta.
On varastossa olevat Nokia Rollsteritikin hyvät jos kulumista katsotaan, on niin kovat että jos voisi teroittaa veitsen teräväksi, olisi kaikki asfalttileikkurit turhia...
Comment
Comment