Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat, mutta mitkä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Linglongit olivat kyllä hyvät kaikin puolin, mutta ne eivät olleet pyöreät, yksikään niistä jotka minulle sattuivat. En menisi ostamaan kyllä ainakaan postimyynnillä. Omani rengasliike päijät-kumi vaihtoi kuitenkin ystävällisesti toisiin pimpelipompelikumeihin. Milestonet olivat sentään pyöreät. Kumit olivat kokoa 235/35/19.

Comment

Eräs virma suositteli SummerStar merkkisiä gummeja jotka olis hintaan 599€ alle laitettuna.
      Saahan tuohon hintaan jo ihan oikean merkkisiäkin renkaita. Hankook, Kumho yms.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Ozku Näytä viesti
        Mitäs ihmiset voisi suositella?
        Tarttis vaihtaa kesägummit uusiin. Nykyiset 225/45R18 Goodyearit huutaa sakkorajaa.

Eräs virma suositteli SummerStar merkkisiä gummeja jotka olis hintaan 599€ alle laitettuna.
        Kuulemma Continentalin valmistamat renkaat joten olis varteenotettava vaihtoehto?

Vai löytyiskös muita vaihtoehtoja jotka olisi samassa hintaluokassa, <600€?
        Ja pitäs saada kumit alle viimoistaan ensi viikon viikonloppuun mennessä. :)
        Avon ZZ3 näyttäisi olevan camskillilla päivän kurssilla 509 € kotiin kannettuna. Oikein miellyttävä rengas ajaa, made in england.

Comment

Taitaa muuten B5:seen oikea koko olla 225/40/18, joka on paljon halvempi kuin 45 profiilinen. Esim. hankook evo12 482€ kotiin kuljetettuna. Tai Dunlop Sport Maxx 509€. Joten en mitään kiinarenkaita tuolla budjetilla miettis.

Comment

• http://www.euromaster.fi/kuluttajat/...FeF6cAodJjQAWA

Comment

• Linglongille ääni, 30-sarjan kumillakin vielä hyvä ajaa :)

Comment

• Hommasin ittelleni eilen uudet renkaat kun pintaa oli pahimmillaan enää 1-2mm renkaiden keskellä.

Renkaat on Nokian zLine 245/40/18. Ne on valmistettu tänä vuonna viikolla 14 (nyt on viikko 20), joten erittäin tuoretta kamaa ja oli vielä made in Finladeses :)

Olin tilaamassa Fipiosta hintaan 635e (sisältää rahdin), mutta kuulin kaverilta Sääksjärveläisestä firmasta joka tarjosi samat renkaat asennettuna 740e. Joten hinta periaatteessa sama kuin Saksasta tilatessa, ehkä muutaman kympin olisi sitä kautta säästänyt.

Vajaan 100km perusteella ei voi kuin suositella. Hiljaiset, hyvin rullaavat ja tarkat tuntuu olevan.

Comment

Mulla tuli Golffiin Linglongit kärrynpyörä koossa 195/55/15 tai jotain sinne päin, eikä niitä ikinä saatu kunnolla tasapainoon. 4 kertaa tasapainotettiin ja silti ne pompotti.

Ei tartte enää linglongeja laitella alle.

Comment

• Niin paljonko on linlongeissa laatuheittoja? Vai onko nämä miten vanhoja tapauksia?

Comment

Mulla oli 2013 tehdyt.

Comment

• Voi olla, et mitä matalempi profiili niin sen parempi. Ootko varma ettei oo vanne kiero/runkovaurio renkaassa?

Comment

Nexenin n8000 ollu alla reilun kuukauden ja n.5000km. En nyt oikeestaan kauheesti voi pahaa sanoo. Kokoa 245/35 r19 eikä juurkaan vetele urissa ja suht hiljainen. Märällä kelillä ehkä parhaat renkaat millä oon ajanu, jopa verraten conti sportcontact 5.

Comment

• Haaparannalta hain 235/40/18 aasialaiset, maksoi 81 euroo kpl, ja nyt ajettuna 2000 km, vähän ääntää, mut johtuu varmaan leveydestä.
                            Hyvin toimivat vesisateella ja jopa räntäkelilläkin.
                            Takana on Sunny 3800 265/35/18, ja ei niissäkään moittimista, saisivat vain olla 10mm kapeemmat, kun tulee jo melkein ulos.

Comment

Mamman audiin laitettiin Kumhon ecstat koko 225/45-17 KU 39 , muuta valittamista ei ole ollut , kuin että urat tuntuu kuulemma . Kumholla on myös solus merkillä varustetut renkaat jotka ovat lyhenteeltään KH ja ecstat ovat KU ja sitten on vielä 758H .
                              Viimeksi muokannut mc22; 18.5.2013, 21:07. Perustelu: lisäys ja perustelu .

Comment

Ihan vaan huomiona, nuo kaikki Kumhon kesärenkaat on mallinimeltään ecstoja. Tarkempi mallierittely on KU31, KU37 tai KU39. Mulla on ollu noista kahta ensimmäistä mallia ja ihan tyytyväinen olin. Tosin en niitä kerennyt kuin muutaman tuhat kilometriä päästellä, kun menivät vanteiden tai auton mukana uusille omistajille.

Comment

Voi olla, et mitä matalempi profiili niin sen parempi. Ootko varma ettei oo vanne kiero/runkovaurio renkaassa?
                                  Yksikään vanne ei vipattanut, mutta jokainen rengas kyllä. Toisella rengasmerkillä ei ollut mitään silminnähtäviä heittoja.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja rsroope Näytä viesti
                                    Mulla oli 2013 tehdyt.
                                    Minkä kokoiset sulla oli? Olivatko matalaprofiiliset? Mulla oottelee tallissa 235/35 19" sarja vanteille laittoa.. :/

Comment

• Mulla 215/45/17 alla ja on kyllä loistavat renkaat. Hakkaa viime kesän ihmeet, pirellit 6-0.

Comment

Mulla noissa pikku linglongeissa urat viipotti kulutuspinnassa oli pientä korkeusheittoa jonka näki tasapainotuskoneessa. Tasapainoon ne sai, mutta ei poistanu täryytystä kokonaan.
                                        Kestävät ne kyllä oli. Olisko mun renkaat jostain 2010, eli jo tovi sitten.

Comment

Hyväthän ne oli tuollaisessa normiajossa, paitsi pompotti. 235/35/19 oli koko.

Comment

Alfa Ruman alla pyöri kaksi kesää Nokian Hakka V:t. Tämän kevään ne palveli tähän päivään saakka ja olivat kyllä vielä lailliset mutta käytännössä ihan loppu. Koitan varmistaa Nokian Renkailta kohtalaiset jälkikäteisalennukset eli osingot joten nyt alla pyörii Nokian Hakka Black. Koko on 225/45-17 ja töineen hintaa tuli 690 euroa kun ostin ne Helsingin Rengaspalvelusta. Helppoudesta ja nopeudesta saattoi joutua nyt maksamaan muutaman euron, mutta koska GTV:n konttiin mahtuu yksi rengas ja hyttiin olisi pitänyt asetella loput kolme, niin en edes harkinnut muuta kuin kotimaisen yrittäjän palveluita.

Kokemuksia ei vielä ole muuten kuin 10 kilsan matkalta. Hiljaisemmat ja vähemmän uraherkät nämä on kuin ne loppuunajetut Hakka V:t.

Comment

• Nyt todella lyhyt kokemus Goodyear Eagle f1 assymmetric 2:sta ja yllätyin renkaan hiljaisuudesta karkeammallakin pinnalla vaikka rengas on 245/45r18. Edellisessä autossa ostin parit Nokian Z:t ja ne oli selkeästi äänekkäämmät 235/45r17 kokoisina. Tämän kyllä kertoo ne EU merkinnätkin, kun Goodyear on 70db vs Z:n 73db tuossa koossa. Katsotaan kestääkö Goodyear hiljaisena kuluessaankin...

Comment

• Miten ihmeessä Hakka Z tossa koossa tuollainen meluarvo? 235/30-20 Linglong ja melu 72db.

Comment

• En tiedä miksi, mutta näin se kuitenkin on... uskoin rengasliikettä ja nyt kävin tarkistamassa Nokiarenkaiden sivulta ja tottahan se on. Arvot näkee oheisesta linkistä, kun klikkaa sieltä alhaalta 245/45 R18 100Y.

http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?i...ize_id=T441470

Comment

Onkos kukaan tilannut tuolta Fipiolta viimeaikoina?
                                                    Nyt näyttää siltä että eivät myy tänne härmään?

Comment

Tuntuis äkkiseltää toimivan kuten keväällä renkaita tilatessa.

Click image for larger version

Name:	fipioreifen.JPG
Views:	1
Size:	100,8 Kt
ID:	1613771

Laitoin renkaat ostoskoriin ja sitten muutin sieltä maaksi Finnland. Tuon jälkeenkö tulee jossain vaiheessa ettei toimiteta Suomeen?

Comment

• Kuukausi sitten tuli Fipiolta ihan kepeästi.

Comment

• Itse en ainakaan voi linglonkeja koossa 18/45/225 suositella, minulla kanssa joka renkaassa heittoa ei tosin ajaessa huomaa mutta, koneessa näkyi selvästi. Melultaan ovat minun mielestä kovempi ääniset kun nastarenkaat (hankook ice pike).

Comment

Fipion ostoskorissa kun yritän vaihtaa maaksi Suomea, niin herjaa että ei voida toimittaa tänne härmään.
                                                            "Leider ist ein Versand, folgender Artikel, in das von Ihnen ausgewählte Land nicht möglich. Länderauswahl wurde nicht geändert!!
                                                            Art.Nr. 264507"

Comment

Googlaamalla toi artikkeli numero 264507 on Goodyear mitä ei ole enää Fipiolta saatavana. Mitäs jos kokeilisit tilata jotain mitä niillä on myynnissä / varastossa?

Click image for larger version

Name:	fipioreifen2.JPG
Views:	1
Size:	124,7 Kt
ID:	1613778

Comment

Working...
                                                              X