Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
KUMHO KU31 ECSTA SPORT vai FALKEN FK452 profiilin B7:aan 235/35 19 koossa?
Itellä nuo kumhot 18" 225/40 ja on kyllä yllättävän hiljaset ollu ja TT:ssä ne äänet KUULUU hyvin. En kyllä keksi mitään mitä niistä voisi parantaa. Uskaltaisin jopa suositella, hinta/laatusuhde hyvä.
KUMHO KU31 ECSTA SPORT vai FALKEN FK452 profiilin B7:aan 235/35 19 koossa?
Kumhot löytyy täältäkin suunnalta koossa 205/40/R17. Ei ole pahaa sanottavaa ensimmäisen kesän jälkeen, vesikelillä pitoa löytyy ja hinta/laatusuhteeltaan hyvät.
En ainakaan suosittelis noita Falkenin Fk-452. Kuluu epätasaisesti pintakuvion takia, ja on sitten todella äänekkäät pyörät.
Jaa.. Mulla pyöri Fk-452:set yhden kesän alla. Edessä 245/30 20" ja takana 285/25 20" E61 BMW:ssä ja en kyllä pitänyt ihmeen äänekkäinä tuon kokoluokan renkaiksi.. Ehkä autossa oli vain sitten niin hyvä äänieristys. Kuluivatkin tasaisesti..
KU31 on kyl ihan hyvät kumit, vaikka MX sarja oli vähän vielä parempi. Metelistä ei osaa sanoa, kun tulee sen verran muita ääniä, että ei havaitse häiritseväksi :D
Miten sitten Kumho KU37 koossa 225/40R18? Nämä ovat hävyttömän halvat camskillissä á £55.90, eli noin 260€ sarja? Miten tuo eroaa KU39:sistä, joka maksaisi tuolla noin 370€? Jostain syystä tuo KU31 ei ole saatavana tuossa koossa, 235/40R18 kyllä?
Kevät on näköjään tulossa. Onkohan mustat vanteet mustassa autossa sitten liian, miten sen nyt sanoisi, mustat? Vähän on R8 replikat kuolauksen kohteena.
Miten sitten Kumho KU37 koossa 225/40R18? Nämä ovat hävyttömän halvat camskillissä á £55.90, eli noin 260€ sarja? Miten tuo eroaa KU39:sistä, joka maksaisi tuolla noin 370€? Jostain syystä tuo KU31 ei ole saatavana tuossa koossa, 235/40R18 kyllä?
Kevät on näköjään tulossa. Onkohan mustat vanteet mustassa autossa sitten liian, miten sen nyt sanoisi, mustat? Vähän on R8 replikat kuolauksen kohteena.
Nuo uudet KU37 ovat puhtaasti kiinalaiset renkaat kun taas KU39 tulevat KU31 tavoin Etelä-Korean tehtailta
Lähdettä ei ole nyt laittaa enkä pikaisesti löytänyt kuin muutaman käyttäjäkommentin missä tuo Kiina mainittiin, mutta sama homma kun Falkenilla FK-sarja Japanista ja ZE-sarja Thailandista.
Siitä pieni hintaero.
Nankang NS-2
Falken ZE912 ZIEX
Hankook K110 V12 Evo
Millaisia kokemuksia? Muitakin samoissa hintaluokissa liikkuvia voi ehdottaa. Varsinkin Falken ZIEX kokemukset kiinnostaisi kun menneillä sivuilla oli parikin kirjoittajaa viime keväänä moiset hommanneet.
Ne ketkä aikovat uusia renkaita hankkia tulevaksi kesäksi, seuraavassa Tekniikan Maailmassa on perinteinen vertailu. Ainakin itse luotan niihin aika pitkälti, vaikka vertailussa olevat koot eivät vastaakaan omaa. Mut antaa ainakin suuntaviivat ja siitä on hyvä painottaa itselleen tärkeitä ominaisuuksia.
Onko tullut seurattua kesärenkaiden hintakehitystä menneiden kevään / kesän aikana? Mahtaako yhtään euroa säästää hankintahinnassa jos ajeleekin alkukevään 5-vaille sakkorenkailla ja vasta esim. kesäkuun puolella hankkii uudet renkaat? Säästääkö siinä mitään muuta kuin aikaa kun ei tarvitse pahimpaan ruuhka-aikaan rengasliikkeen pihalla jonotella?
Nankang NS-2
Falken ZE912 ZIEX
Hankook K110 V12 Evo
Tuossa olisi myös yksi 235/50 kierros Dunlop SP Sport 01 uutta vastaavina tarjolla. YO malleja hintavampi sarja uutena mutta millaisia kokemuksia siitä on muodostunut?
SP Sport on ilmeisesti ensiasennusrenkaana monessa Audinkin vehkeessä, kehuttu pidosta mm tässäkin ketjussa pastetuissa rengastesteissä mutta on kai sitten meluisampi ja kuluu nopeammin kuin jotkut muut? Kö?
Millaisia kokemuksia? Muitakin samoissa hintaluokissa liikkuvia voi ehdottaa. Varsinkin Falken ZIEX kokemukset kiinnostaisi kun menneillä sivuilla oli parikin kirjoittajaa viime keväänä moiset hommanneet.
Mulla on tosiaan nuo Falkenit 225/45/17 koossa ja en oo yhden kesän kokemuksella huonoa kuvaa niistä saanut. Todella hiljaiset ja tasaisesti kuluneet renkaat. Ei mitään yllätyksiä tullut itsellä ainakaan noissa vastaan, joten voin suositella.
hankook k105 ja barum bravuris 2 on hyvät kokemukset aikaisemmilta vuosilta, vaikka barumeilla en kauaa kerennytkään ajamaan auton vaihduttua. Sen jälkeen hyväksi todettu kumho ku31 jotka on vieläkin käytössä, kestäneet ajoa huomattavasti enemmän kuin hankookit. Nyt kuitenkin ensi kesäksi toisille vanteille tulee toyon cf1 ja toiseen autoon t1r. Mielenkiintoista nähdä millaiset tulevat olemaan verrattuna kumhoihin. Etenkin golfissa 17" koossa hiljaisuus ja kestävyys on aika tärkeitä. Golfin mukana tulleet sportcontactit oli kyllä yllättävän huonot etenkin hintaansa nähden.
Mulla ei ole kovinkaan paljon hyvää sanottavaa Barum Bravuris 2:sta, etenkään märällä kelillä. Pito karkaa ihan yllättäen eikä se palaa millään, auto menee lähinnä kelkkana kunnes vauhti on laskenut riittävän alas. Pahinta tosiaan on pidon ja luiston jyrkkä raja. Auto kääntyy aluksi ihan normaalisti mutta jos käännät "millin lisää" niin sitten ei enää ollutkaan mitään tehtävissä.
Contin SportContact sen sijaan on mun mielestä oikein mainio kumi. Viime kesänä sellaiset oli A3:n alla. Pintaa ei enää ollut paljoa mutta kuumalla kelillä ajettavuus painavan auton alla pysyi hyvänä. Radalla pidon ja luiston raja oli miellyttävä, autoa pystyi ihan oikeasti ajamaan tarkasti, vakioalustallakin.
Ajettavuudeltaan sportcontactit on kyllä hyvät, kulkee todella vakaasti. Pito paikaltaanlähtötilanteessa kuivalla ja märällä oli aika heikko ja ajomelu on yllättävän kova. Golf on kyllä melko kevyt, millä saattaa olla tekemistä pidon kanssa. Sivuttaispitoa noilla ei ole tullut kokeitua kun ei tuolla tule paljon revittyä.
Barumeilla en tosiaan kerennyt montaa tuhatta ajamaan, eli niistä ei paljon muuta osa sanoa kun että ovat hiljaiset eivätkä vetele.
Olen hankkimassa uusia vanteita ja kumeja kokoluokassa 19". Mietin vaan renkaista, että mitä vaikutusta rengasprofiililla ja ET:llä on ajettavuuteen ja ajomukavuuteen? Onko tuossa kokoluokassa jo jotain rajoitteita renkaan tilojen suhteen?
Itsellä tulee matka-ajoa kesäkumiaikaankin 25tkm, joten ei saisi hirveästi ko. asiat mielellään kärsiä. Autona A4 B8 3.0 TDI.
Matala profiili on jämäkämpi ja tarkempi ajettava, mistä seuraa, että se myös lähtökohtaisesti möykkää enemmän. Siihen on vain haettava sopiva kompromissi mukavuuden ja urheilullisuuden väliltä.
ET:n vaikutus on vähän herran hallussa. Voi aiheuttaa jumalatonta vetelyä ja kiemurtelua jo melko pienikin muutos renkaan leveydessä tai ET:ssä. Myös renkaan olkapään pyöreys vaikuttaa uraherkkyyteen. Noiden sopivalla kombinaaiolla voi onnistua pilaamaan auton täysin, tai sitten onnistuu parantamaan ajettavuutta.
Mitä pienempi vannekoko ja yleisempi rengaskoko, sen edullisempi rengas. Kehtaisin jopa väittää, että 19" kumeista ja mukavuudesta on turha puhua samaan aikaan. Aika harvassa on katu autot, joissa edes tarvitaan yli 17" vannekokoa. Isompi vanne on painavampi, mistä seuraa kaikkea epäedullista. Tarkemmin aiheesta täällä.
Viimeksi muokannut arto s; 12.3.2011, 11:30.
Perustelu: Linkki
Nuo vanteet valitsin ihan hienon ulkonäön takia ja noita Kumhon kumeja tässä viestiketjussa on kovasti kehuttu. Rengasliikkeessä kylläkin tarjosivat 245/40 rengasta, mutta ajattelin, että lienee parempi kaiken kannalta tuo 235.
Mielipiteitä kombinaatiosta? Voiko tulla ongelmia noiden replica-vanteiden laadun kanssa?
Onko tollaset Hankook Ventus V12 EVO K110 225/45R17 kokoisena mistään kotoisin? Alkuun mietin Sportcontact 3:a mutta nyt olis ajamattomat Hankookit sopuhintaan tarjolla.
Tarkoituksena olisi ostaa A6:seen kesärenkaat kokoa 245/40R18. Olen katsellut lähinnä seuraavia: Continental Sport Contact 3 ja Goodyear F1 Asymmetric 2. Onko teillä mielipiteitä noista renkaista, vai suosittelisittteko jotain muita samassa kokoluokassa?
Täällä myös A6:n olisi tarvetta hankkia uudet kesärenkaat, 245/40R18.
Ja itseasiassa Ultrac Sessanta kokemuksetkin kiinnostaa.
Ultrac Sessanta oli ex-A3 8P:n alla yhden kesän. Koko oli 235/40/18 ja ainakin omaan makuun varsin passeli rengas. Ulkonäköhän on varsin "häiriintynyt", kuten kaveriporukastani useampi totesi, mutta se ei menoa haitannut. Napakka ohjaustuntuma, mielestäni vähintäänkin kohtuulliset vesiliirto-ominaisuudet sekä kuluneisiin Pirelli PZero Neroihin verrattuna huomattavasti hiljaisempi ja miellyttävämpi äänimaailma. Uskallan suositella.
Kotimaisissa (TM/Tuulilasi) testeissä tuota ei ole käsittääkseni vielä ollut. Ulkomaisia testejä löytynee kuukkelilla.
Comment