Misukan PS3:et olleet alla nyt 1000 kilometrin verran ja hyvä rengas on ajaa. Sisäänajo siis suoritettu. Hiljainen, vetelemätön, pitäväkin ja aika rullaavan oloinen. Onhan ne tietty uudetkin, joten kuluneisiin vertaus ei ihan suoraan käy.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Golfin mukana tuli uunituoreet Nokian Nordman e:t. Paistettu 14/10, eli vain muutamaa viikkoa ennen auton ostoa. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen, tosin rengasäänet ovat huomattavasti esim. Barumin kumeja kovemmat. Osittain toki johtuu kolopallon melko huonosta äänieristyksestä. Koko on vain 205/55R16, joten olisin odottanut hieman hiljaisempaa ääntä. Muuten ei pahaa sanottavaa. Eivät vetele ja käyttäytyvät johdonmukaisesti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A3Tq Näytä viestiMitä raati on mieltä 255/30/20" rengastuksesta A6 3.0 TDI:hin kun olisi seuraavat ehdot:
1. Pyöreäolkainen (mahd. vähän vetelyä) = suuntavakaa
2. Hiljainen
Olen käynyt läpi foorumeja ja mm. http://www.tirestest.com/ ja tullut siihen lopputulokseen että Michelin Pilot Sport PS2 ja Hankook Ventus S1 evo K107 voisivat olla kelpo renkaita. Toisaalta Dunlop SP9000 jätti hyvät muistot edellisessä kutosessa (tosin koko oli 235/35/19) joten Dunlop Sport Maxx voisi mahtua listaan..
Vai onko nämä liian kovia vaatimuksia tässä kokoluokassa?
Comment
-
Huoh, pikku vipatuksen ongelma selvisi. C5:ssa oli jo edellisen omistajan aikana vaikeuksia saada eturenkaat tasapainoon. Viime kesäkuussa hän laitatti alle 235/40/18 Nankang NS2 ja vaikka moneen kertaan tasapainotettiin ja katottiin pyöränkulmia ja käännettiin rengasta vanteella (samassa yhteydessä uudet Tomason neloset), niin hyvin pieni vipatus sinne jäi. Sen huomasi maantienopeuksissa kun turvaistuin oli tyhjänä pienenä värinänä ja istuimen vöiden heiluntana.
No, nyt alkoi ratissa tuntua 80 nopeudessa jo selvä värinä ja auto vetää vähän vasemmalle kun ratista irrottaa. Samoin ihmettelin kun kovemmista nopeuksista jarrutuksessa täristää välillä aika voimakkaastikin. Luulin ensin, että uudet palat (Redstuffit) eivät ihan istuneet vanhoihin (vielä aivan hyväkuntoisiin) levyhin. Vein varmuudeksi auton kulmien ja tasapainotuksen tarkistukseen. Soittivat sieltä ja kaveri sanoi vasemman eturenkaan rungon olevan aika paskana. Rengas vispaa tasapainotuskoneessa ihan pirusti. kulunut melkein kankaille sisäreunasta. Muuten pintaa on vielä hyvin jäljellä. Oikeassa eturenkaassa myös voimakasta kulumaa sisäreunassa. Tosin niinhän noi madalletut tuppavat leveillä renkailla tekemään.
Nyt on pakko saada alle jotain äkkiä ja heillä oli jotain kiinalaisia tarjolla. Sellaiset menee eteen ja alkaa pohdinta milloin vaihtuu koko satsi. Tähän astiset kokemukset Nankangista oli ihan ok, mutta tämä painaa arvosanaa alas vaikka tuollainen ilmeinen valmistusvirhe voi sattua paremmissakin perheissä.
Onneksi tämä tuli esille ennen Ahvenistoa ... vaikka olisihan siitä voinut saada kovaa materiaalia videomiehille siitä oikealle kääntyvästä mutkasta maalisuoralle tultaessa? :-o
Comment
-
Oikeassa eturenkaassa myös voimakasta kulumaa sisäreunassa. Tosin niinhän noi madalletut tuppavat leveillä renkailla tekemään.
Comment
-
Joo kyllä mullakin syö etusisäkulmat noin vuoden aikana pahaan kuntoon camberin ollessa väärä. Näin kävi taas ja alla tällä kertaa NS2:set. Samat täristys hommat tuli taas eteen ja menee 2 rengas vaihtoon, takana on melkein uuden verran pintaa jäljellä vuoden ajoissa.
Tuota renkaiden kulmia aftermarket osilla yms jumppaa ei ole vielä jaksanut harrastaa, helpolla kun ei noita cambereita saa oikeiksi.
Mutta samalla lailla on alkanut renkaan runko vipattamaan kaikkilla kumeilla tähän mennessä, kun tarpeeksi sisäreuna kuluu epätasaisesti (sen verran härskisti kuitenkin aina muokkaa sisäreunaa). Sen puolesta ennemmin ostaa NS2:sia pari per vuosi, kuin kertaluokkaa kalliimpia.
Radalla kuitenkin joka vuosi sahataan, joten kulumaa tulee sielläkin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.CrossfireKyllä tuo johtuu siitä että renkaan kulmat eivät ole kohdallaan
Pitää kuiteista tarkastaa, mutta auton Suomessa olon aikana ei mielestäni tukivarsia ole vaihdettu. Saksasta tullessa mittarissa oli jotain 90 tkm. Nyt on 207 tkm.
Comment
-
No niin...pari tuhatta on tullut mittariin GY Eagle F1 Assymetric renkailla 225/45-17 ja OZ ultraleggeroilla Audin (A4 B7 2.0TDI Q) alla. Ei mitään hirveän negatiivista, mutta ei mitään poikkeuksellisen erinomaistakaan kun vertaa edellisiin 205/55-16 Dunlop Sport S1 renkaisiin. Etupää ohjautuu selvästi tarkemmin, tuntuma tiehen on vähän tunnokkaampi ja välittömämpi sekä hyvässä että pahassa. Todella sporttista ajoa rajoittanee nyt enemmän pehmyt alusta kuin renkaat. Terävät kuopat ja siltojen saumat välittyy selkeämmin ohjaamoon. Ei suoranaisesti hae urissa, mutta ohjausvaste muuttuu/kevenee urien kohdalla kun ylittää kaistaa viistosti. Melutaso suunnilleen sama mitä edellisillä renkailla, jotka olivat jo tosin kuluneet (pintaa n. 2-3mm). Summa summaarum, ihan OK normikäyttöön kun peilaa alle 400€ ostohintaan.
Comment
-
Nyt tarviis vinkkiä kulutuskestävyydeltään hyvästä renkaasta, Nexen 3000 kuluu todella nopeaan, alkaa sakkorajoilla jo olemaan, joten pitäisi äkkiä saada pientä selvyyttä minkä merkkistä ja mallista tilailla. Rengas-onlinesta ajattelin tilata, hintaluokka 100-140e kpl aika maksimi.
Jotku kehuu Pirellin Zeroa, mutta ei kestä kulutusta kovinkaan hyvin? Falkeneissa sama juttu? Mites Hankook?
Koko siis 225/40-18.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viestiMisukan PS3:sesta muuten sellainen huomio näillä helteillä että kun lämpöä on yli 25 ja asvaltti jossain kait +40, niin sitten on hemmetin hiljainen joka kohdassa motarinopeuksilla. Suunnittelu- ja testauslämpötila näkyy/kuuluu...
Comment
-
Monessa paikassa on paljon mutua, mutta katsotaan löytyiskö täältä oikeaa tietoa. Eli siis onko Suomessa myytävä Nokian Hakka Z sama rengas kuin esim. Rengas-Onlinessa myytävä Nokian Z G2? Kuvien perusteella kyllä, mutta jotkut väittävät että olisivat eri seosta ja valmistettu jossain Kiinassa, mutta ainakin mitä olen kuvia nähnyt, niissä lukee Made in Finland.
Comment
-
[OT] Juu, kyllä Suomessa myytävät Nokialaiset tehdään Suomessa Nokialla, ja Saksan pikkumarkkinoille tehdään paskaa Kiinassa. Ruotsalaiset saavat tyytyä venäläiseen tuotantoon.
Myöskin Audin tehtaalla on erikseen Suomi-autopuoli, jossa töitä tehdään silkkihanskat kädessä ja joka autossa on isompi laturi, isompi akku, lohkolämmitin (vois kyllä olla eeberi suorilta), ja matkamittarin ruuvaaminen on softakoodilla disabloitu. Töissä on vain insinöörikoulutuksen saaneita saksalaisia. Toisessa hallissa sitten töissä on sokeita ja työllistettyjä turkkilaisia, ja osatkin tulevat Valeolta Ranskasta, kun Suomi-autoissa käytetään pelkkiä Boschin made in Germany tuotteita. Ja tottakai Nokian kumeja, muissahan on ties missä tehtyjä Continentaleja ja muita testihuijareita...[/OT]
Ei herneitä. Oli pakko avautua =D Itse kysymykseen ei ole mitään fiksua vastausta antaa. Modet voi tuon siirtää jonnekin avautumisketjuun jos siltä tuntuu.
Comment
-
Monessa paikassa on paljon mutua, mutta katsotaan löytyiskö täältä oikeaa tietoa. Eli siis onko Suomessa myytävä Nokian Hakka Z sama rengas kuin esim. Rengas-Onlinessa myytävä Nokian Z G2? Kuvien perusteella kyllä, mutta jotkut väittävät että olisivat eri seosta ja valmistettu jossain Kiinassa, mutta ainakin mitä olen kuvia nähnyt, niissä lukee Made in Finland.
Comment
-
Sitten tietysti herää kysymys, että eroa on mutta mihin suuntaan?
Jos siinä oikeasti on jotakin fiksua haettu, niin Suomiversiossa vois kuvitella olevan vähän enemmän mukavuuspainotteista ominaisuutta kun nämä tiet ovat täällä mitä ovat.
Mitään muuta järkevää syytä en keksi.Tämä siis täyttä mutua. Mutta tuon taakse faktatietoa voi kaivaa jos kiinnostaa.
Comment
-
Kohta saakin laittaa tilaukseen uudet Hankook K110, 265/30-19.
Siis täysin samat mitkä on alla nytkin.
Ei mitään pahaa sanottavaa renkaasta, ja toimii radallakin ihan hyvin.
Nyt on loppuun kuluneet, eikä niitä vieläkään saa taittumaan alle, eikä pitoa puutu! =)
Toista oli loppuun kuluneilla ContiSportContact3:lla, taittui kaikki, siis etu- ja takarenkaat alle joka kurvissa... =)
Suosittelen tuota K110:ä, ainakin jos haluaa renkaat "kovaan" ajoon.
Melua, saati "mukavuutta" en ole liiemmin ajatellut, halusin renkaat nimenomaan kovaan ajoon. Mutta en ainakaan ole huomannut mitään erityisen epämukavaakaan kuten melu.
Ja mikä parasta, näitä saa vielä ihan kohtuu rahaan! =) Ainakin Haaparannalta, suomen hinnoista ei hajuakaan...
Suosittelen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti[OT] Juu, kyllä Suomessa myytävät Nokialaiset tehdään Suomessa Nokialla, ja Saksan pikkumarkkinoille tehdään paskaa Kiinassa. Ruotsalaiset saavat tyytyä venäläiseen tuotantoon.
Myöskin Audin tehtaalla on erikseen Suomi-autopuoli, jossa töitä tehdään silkkihanskat kädessä ja joka autossa on isompi laturi, isompi akku, lohkolämmitin (vois kyllä olla eeberi suorilta), ja matkamittarin ruuvaaminen on softakoodilla disabloitu. Töissä on vain insinöörikoulutuksen saaneita saksalaisia. Toisessa hallissa sitten töissä on sokeita ja työllistettyjä turkkilaisia, ja osatkin tulevat Valeolta Ranskasta, kun Suomi-autoissa käytetään pelkkiä Boschin made in Germany tuotteita. Ja tottakai Nokian kumeja, muissahan on ties missä tehtyjä Continentaleja ja muita testihuijareita...[/OT]
Ei herneitä. Oli pakko avautua =D Itse kysymykseen ei ole mitään fiksua vastausta antaa. Modet voi tuon siirtää jonnekin avautumisketjuun jos siltä tuntuu.
Comment
-
No niin tämän siitä sai kun aattelin että ostan laatu renkaat että ajais muutaman kesän. Elikkäs tilasin vredestein sessanta normi kokoisena(225/45 ZR 17 94 Y XL) tohon rouvan ajossa olevaan s4 b5;seen, renkailla on ajettu nyt 5400 km ja kunto on järkyttävä.
Rengaspaineita on tarkastettu 2 viikon välein ja ovat olleet audin suosituksen mukaiset.Renkaat valmistettu 1010 eli on tuoreet.
Onko tämä muka normaalia kulumista?
Maahantuojan mielestä näin on.....
Comment
Comment