Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat, mutta mitkä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja antmar
    Camskill FALKEN ZE912:lla ajelin edellisen kesän. Oikeastaan olin noihin enemmän tyytyväinen kuin <...> Falken on tehty Thailandissa.
    Minulla on myös tuollaiset. Muuten tavan_ajeluun ihan ok, mutta melutaso oli pettymys. Tosin autokaan ei ole Audi, vaan ehkä meluisampi. Liekö nopeusluokalla meluun merkitystä, minulla ei aiemmin ole ollut W-nopeuksisia. Kulutuskestosta en vielä tiedä, kun ennätin ajaa vasta 4tkm. Nämä minun kappaleeni on paistettu Japanissa.

    Comment


    • Mitäs mieltä väki seuraavista kumeista B7:n alle:
      Nexen Roadstone N8000 225/40R18" 92W

      -> Onkohan millaiset ajettavuudeltaan, melu yms?

      Uutuusmalli kun on, niin ei varmaan kokemuksia pahemmin löydy, mutta mites edelliset Nexen-mallit ovat pelittäneet? Hinnalla ei noita ole kyllä pilattu! ;)

      Comment


        Mun Falken FK 452 oli tehty Japanissa. Hyvä rengas noin 6 milliin asti. Sitten muuttuu kumiseos ilmeisesti ja ominaisuudet putoaa. Mutta tämä on amatöörin tuntemus.

        Comment


          Soralla ajo?

          Mitkä kumit olis hyvät kun tulee aika paljon ajoa soralla (20-30 km/päivä)?
          GT Champirot 235/45-17 oli alla ennen- hiljaiset, kuivalla hyvä pito, märällä ei pidosta voinut puhua, soralla juuri ja juuri roikuin naapurimökin mummon perässä, on se Fiat punto peto kulkemaan.
          Toki olen vaihtanut myös maltillisempiin kokoihin, 195/65-15 ja 205/55-16.
          15 tuumaisia tule setti Continental Premium Contact 2:sia alle, 16 tuumaisille pitäis miettiä uudet renkaat- suosituksia?

          Comment


          • 16 tuumaisille pitäis miettiä uudet renkaat- suosituksia?
            On. Conti Premium Contact 2 =)

            Tarpeeksi jämäkät, hiljaiset, pitävät, mukavat, kaikin puolin täydelliset tekeleet.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viesti
              16 tuumaisille pitäis miettiä uudet renkaat- suosituksia?
              Hakka H, joka voitti TM:n ja Za Rulemin testit tänä vuonna.
              Molemmissa testeissä Continentalin ContiPremium Contact 2 oli hyvä kakkonen. Contia moitittiin vesiliirron vastustuskyvystä

              Comment


              • Hakka V:t itselläni nyt alla, niitä en voi suositella.edit_ tai siis ei nyt, mutta kesävanteilla =)
                Siihen nähden että auto luikertelee esim rampissa kuin käärme, eivät ole mitkään superhiljaiset jolloin sen voisin juuri ja juuri hyväksyä, tai sitten en.

                Eli liian löysät nuo Hakka V:t ainaskin.

                Conti PC2 on paras kumi millä olen ajanut, harmi kun ei tehdä 45 profiilisina 17" ollenkaan.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                  Eli liian löysät nuo Hakka V:t ainaskin.
                  ...Hakka H on eri rengas kuin Hakka V ja vaikka renkaissa onkin sama pintakuvio ei tarkoota sitä että kyseessä on samarengas mutta vain eri nimellä.
                  Hakka H:n ja Hakka V:n suurimmat erot ovat kumisekootuksissa ja rakenteissa.

                  Comment


                  • ...Hakka H on eri rengas kuin Hakka V ja vaikka renkaissa onkin sama pintakuvio ei tarkoota sitä että kyseessä on samarengas mutta vain eri nimellä.
                    Hakka H:n ja Hakka V:n suurimmat erot ovat kumisekootuksissa ja rakenteissa.
                    Toki tämän tiedän, siksi haukuinkin vain Hakka V:n.
                    Mutta jos oletuksia sopii tehdä, niin ei matalemman nopeusluokan rengas välttämättä kauheasti jäykempi ole...ainakaan keskimäärin. ehkä Nokia on ottanut maata mullistavan tuotestrategian mitä kukaan kuluttaja ei ymmärrä =D

                    edit_ no joo. tietämättä että kuinka paljon noissa on eroavaisuuksia, olis helppo tuo H:kin olettaa lössöksi. Mutta koska en tiedä, tyydyn vain haukkumaan Nokian tuotenimikkeet nurinkurisiksi jos se H on oikeasti hyvä ajaa.

                    Comment


                    • Itse hain juuri eri liikkeistä tarjouksia 225/45/17 kokoluokasta ja paras tarjous oli mielestäni GT Radialchampirot Vianorilta 516€. Opiskelijan hintaluokissa mennään ja tuo oli hinnaltaan halvin setti. Samaan hintaan lupasivat myös 235/45:set. Mitä mieltä olette kannattaako vaihtaa kokoluokkaa leveämpään? Vanteet ovat "8" leveät ja et 35.

                      Comment


                      • Tuossa on contin sp2 8" vanteella, ihan hyvin sopivat 8" vanteellekin.

                        Comment


                          Itsellä on ollut 225/45 rengas 8,5 tuumaa leveällä vanteella ja istuu nätisti. Ja Misukat tulee samoille vanteille. Etuvanne on tosin 7 tuumaa leveä.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                            Hakka V:t itselläni nyt alla, niitä en voi suositella.edit_ tai siis ei nyt, mutta kesävanteilla =)
                            Siihen nähden että auto luikertelee esim rampissa kuin käärme, eivät ole mitkään superhiljaiset jolloin sen voisin juuri ja juuri hyväksyä, tai sitten en.

                            Eli liian löysät nuo Hakka V:t ainaskin.

                            Conti PC2 on paras kumi millä olen ajanut, harmi kun ei tehdä 45 profiilisina 17" ollenkaan.
                            Mulla oli viimeinen setti golfissa Hakka V:t ja hyvät kumit oli ilman mitään vetelyitä, verrokkina alla olleet, GY F1 eaglet, Bridgestonen RE050, contin sportcontactit, niin hinta/laatusuhde oli ainakin parasta, contit paskimmat. GY oli 225/45, muut 205/50-17

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja Rayban Näytä viesti
                              Itse hain juuri eri liikkeistä tarjouksia 225/45/17 kokoluokasta ja paras tarjous oli mielestäni GT Radialchampirot Vianorilta 516€. Opiskelijan hintaluokissa mennään ja tuo oli hinnaltaan halvin setti. Samaan hintaan lupasivat myös 235/45:set. Mitä mieltä olette kannattaako vaihtaa kokoluokkaa leveämpään? Vanteet ovat "8" leveät ja et 35.
                              Opiskelijabudjetilla tilaisin kumhot camskill.co.uk:sta. Viimeksi tulivat ovella noin 280€ hintaan, jäisi opiskelubileisiin vähän rahaakin.

                              http://camskill.co.uk/products.php?plid=m54b0s16p2336

                              Comment


                                Kumhot on kallistunut tai siis kurssi muuttunut, 319 puntaa toimitettuna

                                Comment


                                  322? sanoo camskill toimituskuluineen.

                                  Comment


                                    OT: punnan kurssi on edelleen varsin suotuisa.

                                    Comment


                                    • Mitä Delivery regionia ootte käyttänyt? Finland Auto/van vai Finland 4x4? Onko tuo Finland VAT(ALV-NRO) tarkotettu firmoille, vai mitä se meinaa?

                                      Comment


                                      • Itse hain juuri eri liikkeistä tarjouksia 225/45/17 kokoluokasta ja paras tarjous oli mielestäni GT Radialchampirot Vianorilta 516?. Opiskelijan hintaluokissa mennään ja tuo oli hinnaltaan halvin setti. Samaan hintaan lupasivat myös 235/45:set. Mitä mieltä olette kannattaako vaihtaa kokoluokkaa leveämpään? Vanteet ovat "8" leveät ja et 35.
                                        Itse hakisin renkaani jostain muualta kuin näistä rengasliikkeistä. Toki asennus yleensä kuuluu hintaan, mutta silti tulee aika kalliimmaksi kuin tilata muualta ja käydä asennuttamassa erikseen.
                                        Jos haluaa suosia kotimaista yrittäjyyttä, niin Mdcomprex ja Nexen N3000 tuossa 225/45-17 koossa, 355e...

                                        Comment


                                          Mitä Delivery regionia ootte käyttänyt? Finland Auto/van vai Finland 4x4? Onko tuo Finland VAT(ALV-NRO) tarkotettu firmoille, vai mitä se meinaa?
                                          - Finland VAT on niille joilla ALVin kanssa toimintaa
                                          - Finland 4X4 on offroad yms isot kummit, älä käytä
                                          - Finland Auto on henkilöauton renkaille.

                                          Comment


                                          • Mulla oli viimeinen setti golfissa Hakka V:t ja hyvät kumit oli ilman mitään vetelyitä
                                            Ei ne vetele kun ovat pyöreäolkaiset, mutta rehellisesti liian löysät eli ramppiin kun lataa vähän reippaammin niin meinaa mennä suoraksi. Ero on ihan maantievauhdissa autoa puolelta toiselle käännellessä selkeä verrattuna vähän jäykempään kumiin. Contin PC2:ta olen kehunut, koska se oli suht jämäkkä mutta ei kuitenkaan epämukava.

                                            Comment


                                              Itse laitoin tilaukseen Nokian Hakka Z renkaat koossa 225/40/18, saa nähdä millaset on. Testissä vissiin pärjäsivät ihan hyvin ja ainakin edelliset nokian zetat, jotka käytettynä ostin, palvelivat hyvin.

                                              Comment


                                                Itselle tulee nyt Misukan PS3:set sittenkin alle (pitääkin käydä tänään hakemassa pois). Neuvotteluissa pääsin paikallisen firman kanssa riittävän lähelle, että otin täältä kotosuomesta.

                                                Comment


                                                • Nokian Hakka Z 235/35/19... Entiset Nokia NRY:t ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

                                                  Comment


                                                    Ok, eli toiseenkin autoon varmaan Continentalin PC2:t.
                                                    Hauskaa TM:n testissä oli että 18 tuumainen Nokia sai eniten pisteitä.
                                                    Nokian H mulla oli aikaisemmin (Keskieuroopan markkinoille suunniteltu versio Hakka H:sta) , kai ne oli ihan ok, kuluivat dieselpösössä 90 hv:n runnomana todella nopeasti tosin. Onko tuolla mitään yhtesitä nykyiseen Hakka H:hon on sitten eri asia.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                                      Opiskelijabudjetilla tilaisin kumhot camskill.co.uk:sta. Viimeksi tulivat ovella noin 280€ hintaan, jäisi opiskelubileisiin vähän rahaakin.

                                                      http://camskill.co.uk/products.php?plid=m54b0s16p2336
                                                      Joskus noita camskillin sivuja selannutkin ja noihin kumhon kiekkoihin törmäsin aiemmin täälä sivuilla. Miten tuo maksuhomma noilla toimii, koska tilauslomakkeessa lukee että bank transfer no available for tyres? Toimii ainoastaan varaosille. Onko ainoa maksutapa renkaille vain pankkikortti?

                                                      Comment


                                                      • Renkaiden tilaus olis kanssa edessä, mutta onko kukaan saanut ahtaajalakon aikana renkaita kotiin camskill:ltä?

                                                        Comment


                                                          Tilaus sisässä Camskilliltä, ja trackingin mukaan tulossa UPS Road-kuljetuksella. Rekathan kulkevat ahtaajista huolimatta esim. ruotsinlaivoilla. Voin raportoida tuosta, jahka selviää että tuleeko läpi.

                                                          Comment


                                                          • Hyvin tulee lakosta huolimatta renkaat perille. Itse tilasin 10.3 ja tänään tuli perille.

                                                            Comment


                                                              Ajattelin iteki täl viikol lyödä tilaukseen Kumhon Ku31:t kun olis 430e/kierros 19":na. Ei o paha enään tuo hinta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X