Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat, mutta mitkä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sítten seuraavaksi takaisin kesärenkaisiin, kuten otsikossa lukee.

    Comment


    • http://www.vannetukku.fi/pro-contact-p-3948.html

      Tuollaiset Contit iski silmään. Onko kokemuksia? Itsellä oli SportContactit yhden kesän ja tykkäsin kovasti, joten siirtyminen Goodyeareista on ollut mielessä. GD:n Eagle F1:t eivät ole oikein vakuuttaneet.

      Comment


        Ei niitä Eagle F1:ä ainakaan erityisen hiljaisiksi päässyt haukkumaan. Rouvan Passatissa (taas) tuommoiset alla, tällä kertaa 225/50/16 ja on vähän hiljaisemmat, kuin 225/45/17. Ei paljon, mutta vähän.

        Taitaa ProContact olla kokolailla tuore malli. Ota selvää ja raportoi!! :)
        Premiumit ainakin on hyvät..

        Comment


        • Nankangit vaan alle. Ominaisuuksiltaan täysin riittävä perusautoilijalle eikä edes kevennä kukkaroa paljoakaan.

          Comment


            Määrittele perusautoilija.

            Comment


              Hyvin sanottu siinä ylempänä.

              Ei kai sitä kukaan suunnittele joutuvansa ääritilanteisiin.. Jos huomaa suunnittelevansa, lienee syytä hakeutua lääkäriin, ajoissa ei ajosta.

              Comment


              • Väitän että uudet nankangit pitävät paremmin kuin 5mm pinnalla olevat Contit,tilanteessa kuin tilanteessa, kuivalla nuo nankangin ns-2:t ovat kai erinomaiset ja märälläkin ihan kohtalaiset.

                Nyt olen näitä vm 02-05 5-6mm pinnalla olevia merkkisatseja ostellut vanteille 140-200€ hintaan, sanoisinko että on vielä nankangejakin kustannustehokkaampaa, mutta nankangit kyllä varmaan olisivat turvallisemmat jos uudet viittis ostaa...

                Comment


                  Perustan mielipiteeni lähipiirin kokemuksiin ja kertomaan.

                  En uskalla väittää vastaan, kun en ole yksiäkään kiinalaisia ostanut (enkä kyllä aiokkaan). Kuluneilla Dunlopeilla, Nokialaisilla ja Conteilla on tullut ajeltua sen verran, että uskaltaa sanoa niistä jotain. Sitä tulee ajettua sen verran paljon, ettei viitsi lähteä kokeilemaan onneaan. Vielä kun lähhtemisen kanssa ei aina ole vaihtoehtoja. Se on mentävä, oli keli mikä tahansa.

                  Jos ajotarpeet olisi vain kaupungilla ja se välittömässä läheisyydessä, voisi olla mielipide toinen. Olisi kyllä autokin varmaan eri.

                  Comment


                  • Et taida sitten Arctos talvikeleillä paljon ajella kun jo kesällä tulee kitkan kanssa vaikeuksia.

                    Comment


                    • Kuluneilla Dunlopeilla...ettei viitsi lähteä kokeilemaan onneaan.
                      Itse en keksi yhtään syytä miksei Nankangeilla voisi lähteä kelillä kuin kelillä? Mä ajoin niillä lumellakin (edit_ oli sliksit,tuli vanteiden kanssa),ja pysyin tiellä.tosin muutaman kymmenen kilometriä parin päivän aikana.

                      Ja jos sataisi kissoja taivaalta, olisi kuluneet dunlopit ne millä en lähtisi...

                      Enkä nyt sano että ostakaa itämaiset renkaat koska wanlit, federalit, star performerit yms kannattanee jättää kauppaan.(vaikka ainakin autokeskuksessa wanlin kumeja myydäänkin)

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                        Määrittele perusautoilija.
                        Perusautoilija = autoilija, joka ajaa yksinomaan yleisillä teillä niiden nopeusrajoitusten puitteissa eikä siis missään ratapäivillä käyvä.

                        Olen ajanut tämän kesän Nankangin NS-2:lla eikä kertaakaan ole ollut henki vaarassa renkaiden takia. Pito on ollut märällä sellainen ettei vesiliirtoon ole ollut tarvetta, vaikka ajelenkin aika railakkaasti myös sateella. En tiedä, ehkä se vaatii sen yhden rysäyksen, mutta siltikin uskon vian olevan aivan jossain muualla kuin renkaissa!

                        Comment


                        • mä olen vapaaehtoinen testaamaan puolikuluneita ja sliksejä,auringossa, sateella ja vaikka lumella jos joku hankkii testiautoksi jonkun 2+ litraisen turbokoneen,ja saan pitää testeissä alla pyörineet 17" vanteet =D

                          EDIT_ ai miksei näitä voi testata 1.6 golfilla? koska nyt ei puhuttu tavallisesta autoilijasta, joten ei niitä silloin golfilla testailla... (arctos älä vedä palkokasveja keuhkoihin) ;-)

                          Comment


                            En vedä.
                            Jouni taitaa nyt olla ainut, joka sai kiinni siitä, mitä koitan tässä sanoa. En sitä, etteikö vaikka se 70-luvulla valmistettu rengas ajaisi asiansa, jos tosiaan ajetaan rajoitusten mukaan kiltisti jonossa tai vaikka miten, mutta ilman minkäänlaisia ylläreitä (hirvi, tollo kolmion takaa, tollo kuski tekemässä ihme peliliikkeitä..). Kaikkeen/kaikkiin kun ei aina voi vaikuttaa.

                            Ja kyllä, ajan myös talvella ja ihan yhtä paljon kuin kesällä. Tai oikeastaa enemmän. Kesällä on pitemmät lomat. Toistaiseksi ei ole ollut pidosta niin puutetta, toivottavasti ei tulekkaan. Ymmärrätteks?

                            Ja ne kuluneet Dunlopit on tosiaan ihan vihon viimeiset kumit (kuluneiden kiinalaisten jälkeen ;) ).. Pyrin vaihtamaan aina ajoissa, eli kun pintaa on jäljellä noin puolet tai aavistuksen alle, eli se ~4mm.

                            Edit:

                            Noista Nankangeista on nyt kovin ristiriitaista tietoa, toiset kiittelee, toiset haukkuu. Liekö totuus siitä puolivälistä? Onko jollakulla laittaa linkkiä johonkin testiin, missä noita olisi ollut?
                            Viimeksi muokannut arto s; 6.8.2008, 21:26.

                            Comment


                            • Ainut kotimainen testi missä muistan Nankangin olleen mukana on tämä (huom; vanhempi NS-1 versio, miten lie eroaa uudemmasta):

                              http://eu.goodyear.com/middle_east_e...m195-19101.pdf

                              Comment


                              • mutta ilman minkäänlaisia ylläreitä (hirvi, tollo kolmion takaa, tollo kuski tekemässä ihme peliliikkeitä..). Kaikkeen/kaikkiin kun ei aina voi vaikuttaa.
                                Tätä juuri yritin ajaa takaa. Eikö näitä yllättäviä tapahtumia tapahdu talvella? Talvella kuitenkin ajetaan samoja nopeuksia kesät-talvet ainakin täällä lapissa ja silti noista on selvittävä. Kitkaa on silti käytettävissä vähemmän kuin millään linglongeilla kesäkelillä ikinä. Normaalikäytössä itsellä ainakin ovat kriteereinä hiljaisuus, vetelemättömyys ja kohtuullinen vedenpoisto. Radalle on omat renkaansa.

                                Comment


                                  Kyllä multa nopeudet tippuu talvella.

                                  Siinä olet kyllä oikeassa, että kesärenkaalta ei vaadita ihan niin paljon, kuin talvirenkaalta.

                                  Comment


                                  • Liikenteessä ei tapahdu yllättäviä tapahtumia tosta noin vaan. Niitä tulee koska ei osata ennakoida tarpeeksi tai kuskilla on liian suuri tilannenopeus. Johtuuko tämä niistä merkkirenkaista joiden oletetaan tappavan se vauhti metriä ennen onnettomuutta? ;)

                                    Vitsi vitsinä, mutta edelleen olen sitä mieltä, että renkaat eivät tee kuskia vaikka ne maksaisi kuun taivaalta ja voittaisi TM:n viisi tähteä.

                                    Comment


                                    • Liikenteessä ei tapahdu yllättäviä tapahtumia tosta noin vaan. Niitä tulee koska ei osata ennakoida tarpeeksi tai kuskilla on liian suuri tilannenopeus.
                                      Minkälaisia hirviä siellä porin suunnalla liikkuu?

                                      Comment


                                      • En osaa sanoa, koska en ole törmännyt.

                                        Comment


                                        • Itse viime talvena yhden B5:n ilman omaa syytä mällänneenä voin sanoa, että renkailla on väliä.Etenkin talvirenkailla.Nokian RSI:t oli alla, eikä pysähtynyt.Ei olis kyllä pysähtyny muilla kuin rallipiikkipyörillä...

                                          Osoittakaa joku, että Nankangin NS-2:t ovat epäterveelliset, niin uskon. Ainoat ongelmat mitä itse olen niistä lukenut on että joitain yksilöitä on nihkeä tasapainottaa.Sama päti ainakin jokin aika sitten suomalaisten "maailman parhaisiin merkkirenkaisiin" Noksuihin

                                          Comment


                                            Juupas eipäs tarinointia voi jatkaa sitten jossain muualla. Joten palataan tuohon otsikossa olevaan aiheeseen.

                                            Comment


                                              Liikenteessä ei tapahdu yllättäviä tapahtumia tosta noin vaan.
                                              No huhhuh. Suomalaisilla on yli kolme miljoonaa voimassaolevaa ajokorttia. Näiden lisäksi liikenteessä pörrää epälukuinen määrä ajo-oikeudettomia, -kyvyttömiä ja -taidottomia. Kuka mistäkin syystä, osalla ei näkökyky riitä edes turvalliseen jalankulkuun, puhumattakaan siitä, että keskimäärin joka sadas vastaantulija on kännissä.

                                              Huumekuskeja ja muuten harhaisia mielenterveysongelmaisia on jatkuvasti ratissa yhä enemmän. On vaikea kuvitella, miten ennakoimalla tai ajonopeutta entisestään pudottamalla voisi varautua kaikkiin yllätyksiin, mitä voi tien päällä kirjaimellisesti tulla vastaan.

                                              Ajan keskimäärin 50 tkm vuodessa ja kokonaissuoritteeni on ylittänyt miljoonan ajat sitten. Valtaosa tulee hämärässä ja muutenkin kehnojen keliolosuhteiden vallitessa. Vaikka halparenkaat ovat ostaessa halvemmat (sic!), en yksinkertaisesti usko, että yhtäkkiä autonrenkaissa halpa ja hyvä olisi saatu mahtumaan saman vanteen ympärille.

                                              Riskejä on ajamisessa aina, mutta niitä voi omilla valinnoillaan minimoida. Jotenkin tuntuukin kummalliselta, että sijoitetaan premium-automerkkiin, mutta sitten pitää ehdointahdoin tinkiä siitä kämmenenkokoisesta kontaktista tienpintaan. Ne pari metriä jarrutusmatkassa ovat korvaamattomia siinä vaiheessa, kun naapurin dementoitunut mamma päättää yhtäkkiä sännätä ilman heijastinta postilaatikolle tien yli, BTDT.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viesti

                                                Ajan keskimäärin 50 tkm vuodessa ja kokonaissuoritteeni on ylittänyt miljoonan ajat sitten. Valtaosa tulee hämärässä ja muutenkin kehnojen keliolosuhteiden vallitessa.
                                                Aamen! Halpisrenkaat ovat tappoväline.

                                                Comment


                                                  Tästä voidaan vääntää vaikka maailman tappiin, mutta jossain kohtaa tämä keskustelu alkaa mennä saivarteluksi ja ehkä viimenään ihan v.. piruiluksi.

                                                  Tyydyn tiivistämään kantani; Ajakaa millä ajatte, itse en uskalla kokeilla onneani.

                                                  Comment


                                                  • Tänään sitten testasin noita GoodYearin Eagleja tiellä, jossa oli urissa useampi milli vettä. Renkaissa on tällä hetkellä pintaa n. 4mm ja koko 227/45/17. Auto veteli todella rajusti, mutta ihan vesiliirtoon asti ei sentään menty.

                                                    Näillä kokemuksilla palaan joka tapauksessa Continentaliin ja koko muuttuu todennäköisesti hieman uraystävällisempään 215/50/17.

                                                    Comment


                                                    • Nokian Nrvi 225/45 17

                                                      Itellä lievä pettymys Nokialaisten suhteen. Eteen vaihdettiin kuluneiden Syroneiden(joku kiinalais- tms. rengas) tilalle uudet Nokian nrvi:t kokoa 225/45 17.

                                                      Heti kun lähin ajeleen huomasin ratin "tutisevan", kiinalaisrenkailla ei ollut mitään ongelmaa.

                                                      Nooh, uusia renkaita tasapainotettiin asennuksen jälkeen vielä 3 kertaa ja vapina vaan jatkui.

                                                      Sitten renkaan selkäheitto mitattiin heittokellolla ja molemmissa yli 1 mm heittoa. Renkaan heiton näki selvästi tasapainotuskoneessakin. Pyöräytettiin renkaita vanteella ja edelleen tutisi.

                                                      Rengasliike koitti tutkia mahdolliset alustan väljyydet ja vanteiden kieroudet, mutta ei huomautettavaa.

                                                      Lopulta takana olevat kiinalaisrenkaat vaihdettiin eteen ja Nokialaiset taakse. Ratin tutina hävisi, mutta tutina tuntuu nyt sitte vastaavasti penkissä.

                                                      Harmittaa, kun Nokialaiset oli paljon paremmat ajaa kuin nuo kiinalaiset, mutta nyt ne vaan tutisee "turhaan" takapäässä.

                                                      Uusia renkaita ei saa, sillä heitto menee liikkeen mukaan toleranssien sisään.

                                                      Comment


                                                        Jos Nokialisilla on tuollaiset toleranssit, pitänee siirtyä seuraavaan merkkiin.. Olkoon kotimainen tai ei.

                                                        Comment


                                                        • Sama täällä, kuulemma Michelinillä ois sen rengasliikkeen asentajan mukaan "pyöreimmät" renkaat, tarvii vähiten painoja.

                                                          Tiiä sitte.

                                                          Comment


                                                          • Eikös toi ole (ainakin vanhempien=NRVi) Noksujen ominaisuus =D

                                                            Se, että rengas on kallis, ei tee siitä hyvää.

                                                            edit_ mitäs sitten kun ne 700 euron Potenzat (hyvät renkaat,ei siinä mitään) on kuluneet 2 milliä? Säästättekö ja ajatteko vielä pari milliä pois vai menettekö ja ostatte uudet,jos kerran hyvä rengas on kaikki kaikessa?

                                                            Comment


                                                            • Oho, ompa siihen sitte saatu hieno ominaisuus =D

                                                              Joo, ei ainakaan pyöreää... Mutta oli ne paljon mukavammat ajaa kuin nuo kiinalaiset, ei ollut enää uria teissä ja ehkä ohjautuivat tarkemmin..

                                                              Ite oon ostanu tähänmennessä aina uudet renkaat (lähinnä nokialaisia), ajanu niillä niin pitkään että alkaa olla sakkorajalla ja sitten uudet tilalle.

                                                              Tiedä sitte onko direktiivien mukainen tapa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X