Monen mielestä Teron mainitsema tilanne on lähinnä teoreettinen. On se kuitenkin mahdollinen, muiden onneksi harvinaisten ääritilanteiden kanssa. Ehkä tämä on sitä henkilökohtaista riskienhallintaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat, mutta mitkä?
Collapse
X
-
Kyllähän niillä kaikilla pärjää, vähintään sovittamalla omaa ajotapaa. Tää viimeisin keskustelu alkoi vissiin siitä että mietittiin mikä rengas johonkin autoon "sopii alle", on tai ei ole pyöreäolkainen jne. Halvat kinuskirenkaat on parantunut mutta edelleen se on sellaista paskan seulomista sen yhden jalokiven löytämisen toivossa. Voi olla että saa tosi hyvät tai voi olla että jää vaan sitä paskaa käteen.
Mulla on ainakin niin herkkä perse minkäänlaiselle urissa vetelylle tai tempoilulle ja varsinkin rengasmelulle että en viitti kokeilla säästää siinä kohtaa. Kuitenkin auto on muuten hiljainen ja sellaisella alustalla ja pyörägeometrialla että menee täysin ongelmattomasti ja hiljaa huonollakin tienpinnalla mitä Suomessa maanteillä riittää. Subjektiivisia asioitahan nämä aina on.
- Likes 1
Comment
-
Alla nyt Kumhon Ecowing ES31 ja sopii hyvin tyohon A6 C6 farkkuun. Ei vetele urissa, on pyöreäolkainen, hyvä märkäpito ja hiljainen. Alkaa vaan pinta loppua, niin kattellu uutta sarjaa, onko kenelläkään kokemusta Marshal MH15 renkaista? On Kumhon tytäryhtiö ja nyt sais loppukesän tarjouksesta edullistesti sarjan.
Comment
-
Varsin mielenkiintoinen testi renkaiden ja autojen kehityksestä.
https://youtu.be/cXNolTd5i20?si=lzHE7uubGEIGd2Q1
- Likes 1
Comment
-
Uusiksi kesärenkaiksi e-troniin tarjosivat Kumho PS71 SUV (285/40 R21 koossa). Hintaeroa Michelinin ja Contin settiin sellaiset 400-500€. Kokemuksia Kumhoista?
Comment
-
Mulla taas on ollut yhdet Kumhon nastat ja toisia ei tuu. Autossa oli alla usean talven vanhat Bridgestonen nastat ja kun ne alkoivat vuotaa, päätin ostaa tilalle Kumhot, koska merkin kesärenkaista oli ihan positiivinen kuva ja olivat edulliset. Pettymys kotimatkalla oli ihan järkyttävä. Nää uudet nastat eivät olleet millään tavalla paremmat, eivätkä ne semmoisiksi muuttuneet sisäänajon jälkeenkään. Ihan uskomattoman huono vetopito, vaikka olikin nastoja. Taisivat olla jotain KW sarjaa... Toisaalta Minissä oli kaks viimeistä talvea jo vähän ehtoopuolella olevat X-ice misukat ja ne olivat hämmentävän hyvät edelleen.
Kesärenkaina mulla on ollut monta settiä Ecsta PS91 rinkuloita ja niistä olen kyllä tykännyt, kuluvat tosin aika nopeasti. Nätillä ajolla 15tkm kohdalla alkoi olla merkit jo aika lähellä ja ajo oli kyllä ollut suhteellisen nättiä. Taitaa olla aika suora kopio pilot sport misukoista. Nuo em. misukat on kyllä parhaat kesärenkaat, mitä itselle on alle osunut. Hintaero tosiaan melkoinen.
Edit:
Nokian Hakka blackit oli ihan jees. Hiljaiset, eivät vedelleet ja tuntuivat ajoakin kestävän ihan mukavasti. Itselle sattui vielä semmonen setti, missä renkaat oli peräti pyöreät. Tää ei nokialaisten kanssa oo aina ollut ihan itsestään selvää. Hakkapleitta talvipyörien erinomaisuutta on tullut etsittyä aika monen auton alla, eikä siitä oo vieläkään havaintoa. Ohjaus menee ihan tunottomaksi ja siihen tulee semmonen tyhjä alue keskelle. Sortavat ja puskevat pienestäkin painonsiirtymästä. Jostain mä onnistun niitä aina saamaan alle vaikken todellakaan haluaisi. Nytkin uuden auton mukana tuli pakasta vedetyt semmoset ja ovat kyllä kamalat ajaa.Viimeksi muokannut JM; 10.3.2025, 12:19.
Comment
-
Nyt löytyy kesärenkaiksi Vredesteinit, ei oikeesti ollut muuta tarjolla rengasliikkeeltä nopealla aikataululla viime kesänä kun yksi rengas puhkesi ja piti äkkiä uusia koko setti.
Parhaita talvirenkaita mikä mulla on ollut on kyllä Michelin X-Ice North mikä oli mun B5 S4 alla yli 10 vuotta sitten. Nyt on Continental merkkisiä kitkoja auton alla, ne tuli auton mukaan kun ostin sen vuosia sitten, tais olla viimeinen talvi käytössä mutta muuten on hyvin toiminneet.
Comment
-
Comment
Comment