Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auttakaa tietämätöntä.. (c4 100)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auttakaa tietämätöntä.. (c4 100)

    Käytin sitten eilen satkua (c4 2.8 v6 -91) insinöörin pakeilla ja hylsyhän sieltä tuli..

    Syynä :

    "Alatukivarren pallonivel, välyksellinen, vasemmalla"
    ja
    "Alatukivarren pitkittäistuenta, välyksellinen, vasemalla ja oikealla"

    Kysymys kuuluu..

    Varmaankaan tätä alapalloa ei saa irrallaan, että pitää koko tukivarsi vaihtaa..??

    Entäs nämä "pitkittäistuennat"..?
    Sillä varmaankin tarkoitetaan sitä "kallistuksenvakaaja" systeemiä mikä tulee siihen alatukivarteen kiinni..? Ja siitä vielä sen verran, että voiko siihen ostaa erikseen niitä puslia, vai tulevatko tukivarren mukana..??

    Selviää vaan että pitääkö ostaa kummallekkin puolelle uusi tukivarsi jos/kun
    se alapallo on rässätty siihen ja jos/kun niitä puslia ei voi ostaa erikseen..??

    Yritin etsiä haulla apua ja oppia, mutta en löytänyt, niin sillä aloitin uuden topikin..

    Audi urani on vielä aika alku metreillä, vajaa vuosi, niin jos jollain on hyviä
    vinkkejä tämän remontin/varaosien suhteen, niin niitä otetaan kernaasti ja nöyrästi vastaan..

    Kiitos.. =)

    #2
    Pallonivelen takia koko tukivarsi uusiksi ja tietääkseni/käsittäkseni noita kallistuksen vakaajan pusslia saa erikseen.
    Mutta en allekirjoita tuota että olisi nimenomaan kallistuksen vakaajan pusslat kyseessä, koska kukin inssi/konttori merkkaa omalla tylillään nuo pusslien nimikkeet....

    Comment


      #3
      Eipä C4 kopassa muuta pitkittäistuentaa edessä ole, kuin tuo kallistuksenvakaaja.

      Comment


        #4
        En muista nyt tarkalleen miten meni eräs viisas merkintä mutta suurinpiirtein näin:

        "Valot ja vilkut - Ajovalot -Vasenpuoli - Etummainen-
        Ei hyväksyttyä tyyppiä."

        Suurin piirtein noin oli erään asiakkaan katsastus lappuun merkattu, vika oli oikeasti siinä että ajovalon umpion pohja oli ruostunut, eli jos pelkästään tekstiä lukee niin tulee käsitys että jotta ei e-merkintää umpionlasissa....

        Eli yllä olevasta syystä en allekirjoita inssin merkintöjä pelkästään tekstin perusteella...

        Comment


          #5
          Ettei vaan tarkoittanut tukivarren palloniveltä ja tuolla toisella sitten taas sitä tukivarren toisen pään kumiholkkia. Molemmathan uusiutuvat toki uuden tukivarren myötä. Kallistuksen vakaajan kumit (rungon kumit ja tukivarren ympärille "kumiprikat") ei paljoa maksa ja vaihtuvat ilman lisätyötä siinä samalla, kun tukivarsi on irti.

          Comment


          • #6
            Joo, kiitoksia vaan kaikille auttaneille.. =) Saadaan homma menemään eteenpäin ja udi liikenteeseen.. Suurin yllätyshän tässä tosiaan vanhalle "riisikuppi" autoilialle oli tämä, että alapallolaajennusta ei voi tehdä erikseen, vaan pitää koko tukivarsi ostaa.. =) Mutta hommat on erillaisa kun on saksalaista jalometallia alla.. =)

            Sen verran vielä herää kysymystä että onko nämä alatukivarret jokaisessa c4:ssa samanlaisia..?? Olipa se sitten bensa, tiisseli, kuatro tai ässä ja millä tahanssa motti vaihtoehdolla..??

            Comment


              #7
              Sama varsi mielestäni koko C4-mallistossa riippumatta onko S6, A6, 100 ja onko tehoa liian vähän vai sopivasti.

              Hinnasta sen verran, että italialaiset saa molemmille puolille yhden saksalaisen hinnalla. Hintaeron vaikutuksesta laatuun ja saksalaisten osien nykylaadusta voi itse mietiskellä vaikka tätä lukien: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=52667

              Comment


              • #8
                No niin..

                Eli johan taas töppäsi.. Osat on kaikki halekissa, tukivarret ja helat, ja valmiiina menemään paikalleen.. Pallonivelten ja kallistuksenvakaajan pultit ja mutterit irtosivat yllättävän hyvin, liekkö syynä viikon mittainen, kaksi kertaa päivässä, wd-40 kuuri.. =) Mutta..

                Rupesi kanittamaan se alatukivarren sisempi pää.. Ei meinaa millään irrota sieltä apurungosta..!! Pultti lähtee, mutta varsi oo kiinni ja pysyy..!! Ihan kuin se olisi jotenkin "vulkanisoitunut" sinne kiinni.. On revitty ja hakattu ja paukuteltu, mutta ei..

                Nosturia ei ole käytössä, joten ihan tunkkipelissä ollaan liikenteessä.. Nosturilta saisi varmaankin hieman eri kulmaa sille väännölle.. Mutta jos jollain olisi taas heittää vinkkiä tai muuta apua niin kernaasti ottaisin vastaan..

                Kiitos..

                Pitää lähteä jatkamaan paukuttamista..

                Comment


                  #9
                  siellä on vielä holkki sisällä, ohkanen se on, mutta pitää yllättävän tukevasti sen paikoillaan, btdt. Oikeanlaisella ulosvetäjällä helpoin poistaa, lisäksi tuo pitäisi vaihtaa samalla kun tukivarsi.

                  Comment


                    #10
                    Uudessa tukivarressa on toki mukana tuo pusla.

                    Comment


                      #11
                      Itse päädyin pudottamaan koko etuapurungon ja vaihtamaan kaikki puslat, poislukien apurungon etummaiset. On mukavampi temuta niiden nikaleiden kanssa, kun kaikki on kivasti käsillä. Ei ole pahakaan rasti, joskin nostoapu on ihan jees kasausvaiheessa.

                      Voi toki vain löysätä apurungon etummaiset pultit, josko siten saisi tarvittavan tilan. Nuo holkit tuntui tulevan ylä kautta aika kivutta pois ihan tavallisilla työkaluilla.

                      Comment


                        #12
                        Ne holkit on kartion malliset ja lähtee helposti esim kärkipihdeillä!

                        Comment

                        Working...
                        X