Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

takajarrusatulan (levyllinen) remppavinkki

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• takajarrusatulan (levyllinen) remppavinkki

tuossa juttelin kolleekoiden (#audifinns ircnetissä) eli epäonnenmerkin omistajien kanssa, ja tuli ilmoille semmoinen pikkujuttu että kun satulan purkaa atomeiksi on sen kasaaminen pikkustavaille helkutin vaikeaa.

itse ymmärsin yskän kun olin purkanut kaverin osiksi, eihän sitä keskiakselin lukitussokkaa kyllä mitenkään helposti saisi paikoilleen.. keksin kuitenkin tavan mitenkä sokan saa paikoilleen ilman pahempia jippoja, tarvittavat työkalut ovat vain :
    -ulosvedin
    -pitkä 17mm 1/2" hylsy tai vastaava holkki

tuolta löytyy kuva keksinnöstä :
    http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+tak...n-puristus.jpg

Melkoinen keksintö :) En nyt muista miten se sokka siellä on (kerran katselin ja päätin antaa olla rauhassa), mutta eikös sen saisi vaan asettamalla sen akselille ja painamalla meisselillä ympäriinsä?

Comment

muissa kuvissa näkyypi puristettuna ja pohjassa se lukkorengas, ja ei, ei todellakaan ainaskaa mulla riittäny nopeus/voima/tatsi siihen että jaksaisi painaa sen melko jäykän jousen alas, sitten samalla resua jotenkin sokkaa paikalleen.

Comment

Jaa niin siellä oli se jousi myös, niinkuin sanoin, en muista(nut) miten ne siellä oli :)

Tuo jippo kyllä helpottaa elämää.

Comment

itse ymmärsin yskän kun olin purkanut kaverin osiksi, eihän sitä keskiakselin lukitussokkaa kyllä mitenkään helposti saisi paikoilleen
          Tuo on kyl kivä ylläri, jos ei mieti etukäteen sen kasaamista.
          Ite kasasin jollain putkenpätkällä ja liimauspuristimella kasaan. Tuo ulosvetäjäpatentti näyttää vähän stabiilimmalta.

Comment

kumpaa tuossa kuvassa esitetään, työkalupatenttia vai sitä tahdonvoimaa (koff) :D

Comment

Tein kanssa joskus Moponetin mäntätyökalusta puristimen just tuohon hommaan, mutta seuraavan kerran käytänkin ulosvetäjää ;)

Comment

Working...
              X