Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4-pyöräsuuntaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4-pyöräsuuntaus

    käytin autoa pyöränsuuntauksessa jousetvaihdoin takia ja kaikki kulmat oli ok mutta vasen takarengas auraa 0,20astetta kun ohjearvo olisi 0.04-0.14 astetta.voiko jotenkin vääntää/lämmittää akselia että arvo muuttuisi lähemmäksi oikeaa kun nyt syö takarengasta.renkaat on 205/55/16.

  • #2
    Ei sitä saa mennä vääntämään taikka lämmittämään!

    Jos siinä ei ole aurauksen säätöä, niin sitten apurungon asennolla sen voisi edes keskittää niin että molemmat renkaat auraa saman verran.

    Comment


    • #3
      Shimmilevyjä ehdotettiin 3B Passattiin aikanaan kun oli sama ongelma.
      Tuo lienee kokoonpanoltaan melko lailla samanlainen.

      Comment


      • #4
        mikä tuo shimmilevy on kun ei googlella oikein mitään löytynyt.miksi audi ei ole voinut tehdä säädettäväksi myös takapäätä...

        Comment


        • #5
          Ne on levyjä (usein prikan tapaisia) joita on eri paksuisia.

          Useimmin shimmilevyjä käytetään venttiilivälysten säädössä.

          Sen tarkemmin en tiedä minkälainen levy tuonne sitten menis ja mihin kohtaan. Asentaja sanoi mulle, että vähän työläs homma se on. Mutta tiedä sitten...

          Comment


          • #6
            Pitäskö muuten iskarien vaihon jälkeen suuntia vai vaikuttaako mitenkään?

            Comment


            • #7
              Riippuu varmaan siitä jouduitko irrottelemaan raidetankoja yms. osaa, mikä voisi vaikuttaa kulmiin.

              Comment


              • #8
                nuo shimmilevyt voisi laittaa laakerin alle kun tässä näkyy olevan tuo pyöränlaakeri viidellä pultilla kiinni taka-akseliin.jos tuohon etkan kuvaan on uskominen.pitää ruveta kokeilemaan

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja anttik Näytä viesti
                  nuo shimmilevyt voisi laittaa laakerin alle kun tässä näkyy olevan tuo pyöränlaakeri viidellä pultilla kiinni taka-akseliin.jos tuohon etkan kuvaan on uskominen.pitää ruveta kokeilemaan
                  Nyt kyllä putosin... ?

                  Comment


                  • #10
                    Itellä on tollasilla levyillä säädetty aurausta ja camperia taka-akselilla.

                    http://www.spcalignment.com/PROD_DIR...%2B10408&cmd3=

                    Comment


                    • #11
                      Nyt kyllä putosin... ?
                      Ethän loukannut?

                      Ilmeisesti kuitenkin pyörän-napa ja sen alle.
                      Peltisiä jotain ohuita levyjä on käytetty, nytkin harrastepelissä oikealla jarruneste purkin paloja ja vasemmalla kaljatölkin kylkeä:)

                      Comment


                      • #12
                        pyörän-napaa tarkoitan tietenkin.pitää ostaa nyt laatikko olutta että saa materiaalia tuonne pyörän-navan alle.olenko oikeilla jäljillä jos meinaan että tuo 0,20 astetta on 2 milliä milleiksi muutettuna?tuolla teemun laittamassa linkissä ihan pätevän oloinen tuo säätösysteemi.

                        Comment


                        • #13
                          Tuolla säätölevyllä saa tosiaan helposti just sellasen muutoksen mitä haluaa, eikä tarvitse mittailla et paljonko sinne tarvitsee latikkaa väliin. Oiskohan tuossa ollu asteikko 0.05 asteen välein.

                          Comment

                          Working...
                          X