Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 madalluksen poisto ja uudet iskarit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 madalluksen poisto ja uudet iskarit

    Ajokkiani (-00 TSQ) on aiempi tuunaaja-omistaja madaltanut H&R -40mm jousilla, iskarit on ilmeisesti alkuperäiset ja tiensä päässä. Maavaraa syö myös Simonsin putkisto, tai ainakin arvelen että alkuperäinen ohuempi olisi paremmin "piilossa" kun taas tämän näkee sivusta katsoessa.

    Iskarit pitää joka tapauksessa uusia joten samalla voisi tehdä maavarallekin jotain. Putkisto ei ole häiritsevän äänekäs ja on rosteria, joten sen vaihtaminen tuntuu vähän rahan hukkaamiselta eikä siinä varmasti paljoa voittaisikaan, vaikea tosin sanoa kun ei ole alkuperäistä nähnyt.

    Mites nuo jouset, mitä suosittelisitte tilalle ja mistä kannattaa hankkia? Ilmeisesti alkuperäinen sporttialusta on -20mm mutta tuntuuko +20mm missään on sitten toinen juttu, aika matalahan tuo on vakionakin. Ilmeisesti sellaisiakin alustoja on, että maavaraa voi säätää, mutta alkup. sporttialusta tuskin sellainen on? Ja sitten jousien jäykkyys. Onko jollain käsitystä miten tuollaiset H&R:t eroaa vakiosta tai vakio-sporttialustasta sen suhteen? En halua autosta lullaa, mutta luultavasti siitä ei sellainen tulisi vaikka jouset hieman löysemmät olisivatkin. Tää on vähän arpomista kun ei ole kokemusta originaalista, iskarien toimimattomuus estää saamasta noista kunnon kuvaa ja lisäksi /40 renkaat tuo varmasti vielä oman kovuus-lisänsä.

    Ja entä iskarit, alkuperäistä vai jotain muuta? Alkuperäisessä sporttialustassa on oletettavasti eri iskarit kuin tavallisessa?

  • #2
    Jos haluat vakio alustan, mulla on sun automallin koko sarja.. sarjalla on ajettu noin 130tkm. 50? koko sarja.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen sport-alusta ei ole sädettävä. Monilla valmistajilla on olemassa säädettäviä alustoja, ns. "coilover"-mallisia, esim KW, H&R, FK, Koni... Niillä saa luultavasti auton myös vakiota korkeammaksikin, mutta eipä ole tullut sellaista kokeiltua.

      Jos laitat vakiojousia (ja iskareita), niin vetelä siitä tulee. Nuo H&R:n jouset on luultavasti hieman vakiojousia jäykemmät.

      Comment


      • #4
        Ite ainakin huomasin omalla kohallani että toi H&R setti on huomattavasti jäykempi ja ei todellakaan ota töyssyjä + monttuja nätisti mitä nää suomen tiet on täynnä.
        Jos ihanan pehmeää mukavuutta haet niin alkuperäinen "sport"-alusta. Ajamiseen parempi setti ;).

        Kyllä se 20mm korotus tuntuu. Varsinkin keulassa sen huomaa ku voi ajaa helpommin kaikkiin paikkoihin, et ei tarvii pelkää et nappaa kiinni.

        Comment


        • #5
          Mjoo-o, näemmä nuo on itseasiassa H&R race mallia mikä valmistajan mukaan tarkoittaisi -48mm edessä ja -38mm takana. Jousien jäykkyyksistä mitkään valmistajat eivät katso aiheelliseksi kertoa mitään, mutta jonkun diilerin mukaan nuo H&R:t olis 50-100% alkuperäisiä jäykemmät. Ja kaipa ne aika jäykät on, esim. 270° ramppeja on saanut ajaa aika nopeasti ilman että auto on tuntunut kallistuvan.

          Valmistajien mukaan nuo coilover-systeemitkin madaltaa aina jonkun verran, ts. madallus on 30-60mm tmv. Ehkä se alkuperäinen sport-alusta olisi paras kompromissi. Onko jollain hajua uusien osien hinnoista? Mulla ei ole vielä ETKAa kehissä niin ei voi tuota Kalskeen palveluakaan käyttää, tosin toivottavasti kohta on. Ja en mä ~40/80tkm ajettuja jousia/iskareita ala mihinkään enemmän käytettyihin vaihdatuttamaan, joten sellaisia ei kannata tarjota.

          Comment


          • #6
            Noniin, nyt alkaa osanumerotkin löytyä. Vaan mitäpä eroa on sporttialustalla (1BE) ja quattro GmbH sporttialustalla (1BV)? Ja kun jousissa on mallispesifikaationa esim. PR-1BE/0JB tai PR-1BE/0JC, niin mitä tuo /0JB-osuus meinaa? Nuo PR-koodit jo löysinkin.

            Comment

            Working...
            X