Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 8L Maalipinnan peruskorjausta ja puskurien maalausta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 8L Maalipinnan peruskorjausta ja puskurien maalausta

    Elikkäs aihiona on A3 ja keulan maalipinnat ovat hyvin härskissä kunnossa. Etupuskuri on täynnä pieniä kiveniskuja, auton ollessa musta, pienet valkoiset läikät häiritsevät paljon. Konepellissä myös on muutamia kiveniskuja, mutta nämä eivät häiritse niin paljoa. Käytin auton viikko sitten myllytyksessä ja auto vahattiin Prestan tuotteilla. Maalipinta syveni ja kiveniskut menivät aika hyvin piiloon. Eilen pesin auton ensimmäistä kertaa myllytyksen jälkeen, ja puskurin läikät tulivat takaisin. Pesuaineena käytin AG:n Shampoota. Muualta maalipinta näytti edelleen hyvältä ja vesi helmeili edelleen pesun jälkeen. Puskurin kaikki kauheus vaan tuli taas esiin. Tarkoituksena on ollut (mahdollisesti) maalauttaa nuo muoviset puskurien alaosat ja helmat, mutta vasta tulevaisuudessa. Eli samaan syssyyn pitäisi varmaan maalauttaa myös koko puskuri. Eli miten saisi kotikonstein pientä apua noihin kiveniskuihin? Mitä luokkaa noiden lueteltujen osien maalautus korin värisiksi maksaisi noin arviolta?

  • #2
    Kotikonsti kiveniskuihin on se että haet jostain paikallisesta varaosaliikkeestä muutaman gramman maalia joka on oikeaa sävyä ja pienellä pensselillä paikkailet iskut pois.

    Comment


    • #3
      Joo, siinä vain on varmasti hommaa, kun niitä iskemiä mahtuu 10cm x 10cm pläntille useampi kymmen, ja tätä tahtia koko puskurin matkalta. :D

      Comment


      • #4
        No toinen vaihtoehto on sitten ottaa puskuri irti ja maalata/maalauttaa kokonaan uudestaan. Vaatii huolelliset pohjatyöt varsinkin jos kiveniskut menevät kovinkin syvälle ettei pinta jää kraatereille.
        Edit. Helpoin, joskin ei kovin näyttävä, on tosiaan tuo Mikon ehdottama konsti. Itselläkin konepeltiä korjattu vastaavasti, mutta aika selkeästi osumat jäävät näkymään kun sitä maalia ei koskaan saa niin tasaisesti siveltyä.

        Itse kyrsiintyneenä olen opetellut maalailemaan ruiskulla. Tulikin tossa vaimon auton takapuskuri korjausmaalattua kokonaan ja ihan hyvä tuli, vaikka olihan siinä hommaa. Samaten autolakka on ihan ylivetoa puun pinnalla, esimerkiksi pöytää tekiessä. Sori offtopic.
        Viimeksi muokannut mattik; 14.8.2009, 12:06. Perustelu: Opettelen näköjään vielä lukemaan..

        Comment


        • #5
          Jos kiveniskemiä on paljon, ei siihen oikein auta kuin uudelleen maalaus.

          Muutaman kiveniskemän saa peitettyä aika hyvin kotikonsteinkin. Ensin korjataan kolhu vaikka korjauslakkapullon kanssa (kuopan pitää peittyä kunnolla), ja kun maali on täysin kuivunut, kohta hiotaan tasaiseksi vaikka 2500 - 3000 vesihiomapaperilla ja kiillotetaan. Kokeilut omalla vastuulla :)
          Viimeksi muokannut jannes; 14.8.2009, 13:52. Perustelu: Krijoitusvirheitä

          Comment


          • #6
            Jees.. Vedin nyt pestyn auton päälle AG:n Ultra Deep Shinen, ja tulos vähän parani, eikä kiveniskemät olleet enää aivan niin selviä, mutta näkyvät silti. Pitänee ruveta miettimään tuota maalausurakkaa.

            Comment

            Working...
            X