Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 etupyöränlaakeri ääntää, kumpipuoli?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 etupyöränlaakeri ääntää, kumpipuoli?

A4B5 Audin etupyöränlaakeri on alkanut ääntään, kun kääntää vähän vasemmalle niin ääni loppuu,
    kummanpuolen laakeri on silloin lopussa?

Vasemman puoleinen, koska vasemmalle kääntäessä hurjat G-voimat repii autoa oikealle.

Comment

Jos laakerissa on jo vikaa jonkin verran, nosta etupää ilmaan ja pyöritä toisesta pyörästä pitäen samalla hellästi sormea jousen päällä. Rikkinäinen puoli tuntuu jousessa hienona tärinänä.

Noin ainakin itse sain yhden laakerin diagnosoitua. Tuossa on kaksiriviset laakerit edessä, joten on vaikea tietää pelkästään ajaessa kääntelemällä jos ei ääni kuulu selkeästi jommalta kummalta puolelta.

Comment

Periaatteessa se voisi olla vasen, sillä vasemmalle käännettäessä vasen laakeri kuormittuu vähemmän. Oikealle käännettäessä taas paino siirtyy reilusti vasemmalle laakerille, joten ääni kovenisi.

Mutta sitten toisaalta taas, voihan se laakeri ääntää enempi myös vähemmän kunnolla paino päällä, jolloin välykset ikään kuin tasoittuisivat.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja scorp67 Näytä viesti
          A4B5 Audin etupyöränlaakeri on alkanut ääntään, kun kääntää vähän vasemmalle niin ääni loppuu,
          kummanpuolen laakeri on silloin lopussa?
          Vaihda samantien molemmille puolille, ei mene kauaa kun se toinenkin puoli alkaa pitää ääntä.

Comment

Itse vaihdatan lähes poikkeuksetta molemmat puolet, kun toinen alkaa ääntää. On käynyt parikin kertaa niin, että selkeästi rikkinäisen vaihdon jälkeen on nopeasti alkanut toinenkin metelöidä.
            Jos ei itse vaihda, monilla korjaamoilla on varsin edullinen kiinteä hinta vaihdolle.

Comment

Working...
            X