Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:n laakerionkelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4:n laakerionkelmia

    Vaihoin kuukausi sitte molemmat takapyöränlaakerit ja nyt sitte alakanu kuulumaan jurinaa ilimeisesti takaa jommalta kummalta puolelta? Voiko olla mahollista et ois menossa taas laakeri? Kuullu jostain joskus että kannattaa koittaa kiristää sitä kiinnitys pulttia? Voiko vika olla pultissa vai onko asennettu päin seiniä?`

    Onko muuten millanen homma vaihtaa eteen laakerit? Tarviiko irrotella mitä kaikkee sieltä?
    Viimeksi muokannut 8866; 29.7.2009, 14:39. Perustelu: Lauseen loputtua pisteeseen tai muuhun merkkiin, tulee välilyönti.

    #2
    Onkos pysyny rasvat sisällä?

    Comment


      #3
      Ilmeisesti vajaavedosta kyse, eli kartiorullalaakerit takana? Kiristys voi auttaa, itsekin joutunut joskus uutta laakeria kiristämään hetken ajon jälkeen. Kiristä ensin napamutteri niin että alkaa hieman ahdistamaan, sen jälkeen aukipäin niin kauan että se alla oleva prikka liikkuu kohtuudella. Näin menetellen itse olen kiristellyt laakerit.

      Samalla voi tosiaan ottaa sitä napaa eli levyä sen verran auki että saa tarkistettua rasvan määrän ja tarvittaessa lisättyä, niinkuin Jukka sanoikin. Kai se stefa vaihdettiin uuteen samalla?

      Eteen vaihtaessa pitää melkein ottaa olka/tolppa käteen, eli napapultti auki, kulma ilmaan, rengas irti, jarrut irti, ABS-anturi läpiviennin takaa liittimestä auki (liitin on siis korin sisäpuolella), olka irti tukivarsista ja raidetangon päästä ja koiranluusta, vetonivel irti navasta ja tolppa kädessä lähimmän prässin luo prässäämään laakeri irti ja uusi tilalle.

      Prässätessä pitää huomioida, ettei uutta laakeria paineta missään tapauksessa sisäkoolista paikalleen, ja napaa laakeriin painaessa tuetaan laakerin sisäkooli toiselta puolelta.

      Comment


      • #4
        Jep.Stefa vaihettiin.Kokeillaampa.Pittää melekeen käyvä kaikki laakerit läpi ja kiristellä tarpeen vaatiessa.Mihin tiukkuuteen ne kannattaa vääntää?Ilimeisesti ei ihan hampaat irvessä kannata vejellä niitä kiinni?sillai et prikka liikkuu siinä alla sormilla?
        Viimeksi muokannut kkatajainen; 30.7.2009, 08:43.

        Comment


          #5
          Kartion muotoisia [COLOR="Red"]ei tosiaankaan[/COLOR] saa vetää hampaat irvessä kiinni, käy vanhan aikaset parin kilsan jälkeen....

          Jos kiinnostaa niin voin vaihtaa etulaakerit 50€ per puoli........

          Comment


          • #6
            Suuret kiitokset nopeasta vastauksesta.Laitetaan vaihtoasia korvan taakse niisanotusti..:)

            Comment


            • #7
              Yks juttu..kiristetäänkö etupyörien laakerit samalla periaatteella

              Comment


              • #8
                Ei. Etupyörien laakereita ei voi kiristää vaan ne on prässätty kynkkään. Laakeri vaihdetaan, jonka jälkeen vetari kiristetään valmistajan ohjeen mukaan uudella mutterilla / pultilla.

                Comment


                  #9
                  Ittellä kans kävi sama homma että ei kerinny uus laakeri kauan vanheta(n.puoli vuotta) kun toinen puoli takaa oli jo paskana. Syynä tähän oli että jarrut oli laahannu sen verran paljon että ei kumminkaa savu noussu eikä haissut mutta sen verran kumminki että sulatti rasvat pikkuhiljaa. Laakeripesä oli aivan kuiva. Ulosvetäjällä joutu repimään levyn irti.

                  Comment

                  Working...
                  X