Pitäs riittää, jos tuo on ainoa kohta. Ite oon Point-S liikkeen kautta, mutta modificarsilla on kans varsin laaja tarjonta. Ne femmathan menee vielä vakiopulteillaki.. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ja vanteiden sopivuus
Collapse
X
-
Biltsusta hain tänään semmoset yleismallin 3mm lätyt sovitusmielessä, ei ottanu enää kiinni mihinkään eli pitää metsästää jostain laadukkaammat tuommoiset. Se hyvä puoli vielä noin ohkasissa, että tuntui vanne keskittyvän vielä suht hyvin. Pultit pitää kyllä hommata pidemmät. Takapäähän ei ollu vielä mahdollista sovittaa niitä 9,5" leveitä vanteita et miltä ne sit näyttää, etupää näyttäs tolta.
Comment
-
Pitää noi varmaan sit tilata. Tuntu ettei pultit kyllä pyöriny ku ehkä muutaman kierroksen ku sovitin. Ei mulla ole ikinä ollu tommosia pyöriä et ne tulis noin ulos kaaren reunaan ni näyttää vielä vähän jännältä, siks aattelin et tommonen 3mm lätty on hyvä mut eipä sillä paljo ole eroa tohon 5mm paksuuteen.
Comment
-
Jos käyttää Audin omia pultteja niin niissä ei suurimman osan vanteita kanssa riitä pituus edes 3mm lätylle turvallisesti, saatika paksummalle. Nuo ovat mitoitettu tehtaalta just ja ylimääräisiä ei ole.
Comment
-
Mulla nuo on ainaki pysyneet iha vallanmainiosti orkkispulteilla. :D siis vitoset, eikä pari eri rengasasentajaa/myyjää sanonu, että tarvis. Tosin myyjäthän nyt voi mutulla heittää, mutta asentaja joka harrastuksensa puolesta noilla leekaa ja vielä alallla ollu hyvinki 20 vuotta sano, että kierteet riittää. Ihan oma valinta se kuitenki on ottaako pidemmät. :D toki nyt talvisilla on 16mm ja 12mm joten vaatii jo vähän pidempää ja kesäsille ei oo mitään ku tulee muutenki jo sen verta ulos..
Comment
-
Olis Audissa alla Makin xcave 8.5/19 et42 225/40 ni oonko laskeskellu oikein et 12mm spacerit toisen vanteen kaarelle? Entä pitäiskö taakse laittaa leveämmät spacerit? Mahtaakohan noi olla mistään kotoisin? http://www.kiiltovaunu.com/spacer-12...di-p-4695.html
Comment
-
Joo, ei mulla muuten raavi paitsi jos on tiessä (lue mutkassa) painaumaa/heittoa ja siihen körryyttelee vähä reippaammin, nii ottaa kulutuspinta kaareen. Periaatteessa kuitenki normitöyssyt ja ajaminen menee ihan ilman raapimista. Eessä 7cm vakiosta alempana, takana semmonen 6cm..
Talvellahan mulla oli 8x18 ET etu/taka 32 ja 31. Huoletta ois voinu joka nurkassa olla 20mm limput että ois saanu kaarelle. Tosin, niin ku Rammo sano, jos vakiokorkunen niin en minäkään välttämättä kauheasti mitään tekis, jos s-line tai matalampi nii sitten kyllä..
Comment
-
-
Onko kenelläkään kokemusta a5 vanteista b8 A4 alla?
Lähinnä itseä kiinnostaisi nuo a5 18x8,5 et29 vanteet talvi käyttöön. Renkaana tulisi olemaan mitä todennäköisemmin 225/45 r18 nastarengas joten epäilyttää tuleeko ne liian kaarelle?
Mitä mieltä viisaammat on siitä kannattaako nastarengasta talvella tuoda ihan kaarelle?
Tällä hetkellä alla pyörii 7x17 et 46 ja kaipais hieman aggressiivisempaa ulkonäköä. Yksi vaihtoehto toki on myös nuo 8x18 et 47 mutta nekin pahukset jäävät niin sisälle :DD
Miten muuten kannattako talvivanteiksi ylipäätänsä hommata oem vanne vai kestääkö nuo replica vanteiden lakat maantiesuolaa?? :/
Olipas taas laajaa pohdintaa :DD
Comment
-
Itsellä oli B8:ssa juurikin nuo A5 18"x8,5" ET29 vanteet. Kumit edessä 245/40/18" ja takana 255/40/18". Autossa -35mm H&R jouset. Hyvin mahtui pyörimään ja tuli sopivasti kaarelle.
Aikoinaan oli samanalaiset vanteet nastarenkailla 245/40/18" ja hyvin nekin mahtui ja ilman eturoiskeläppiä ihan ok ei kyljet pahasti likaantuneet ajaessa.
Comment
-
Siististi näyttäis istuvan alle :) itellä on S-line alusta joten se on ehkä hieman korkeampi kuin tuo mutta aika samoissa mennään :) löytyykö makelja enempää kuvia?? :) Pitääkö muuten tuo et29 vanne muutoskatsastaa, että sen voi laittaa laillisesti alle?? Eli muuttuuko raideväli liikaa?
Comment
-
Comment
Comment