Eli laitatin H&R:n -35mm jouset kasikymppiin. Takana tuntuisi joustoa olevan, mutta edessä ei ole juuri yhtään, kun käsillä nokasta painaa maata kohti. Voisiko nyt olla niin, että iskari makaa motonetistä ostetun pohjaanlyöntikumin päällä? Pitänee soittaa asentajalle huomenna ja kysyä lyhensikö niitä asennuksen yhteydessä. Jos ei ole lyhentänyt, pystyykö niitä lyhentämääm ilman, että purkaa koko iskari-jousipaketin pois?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pitääkö pohjaanlyöntikumeja lyhentää, kun madaltaa autoa?
Collapse
X
-
Mitä noita katselin vieterisarjoja B4:n, ihmettelin noiden madaltavien kovia kantavuuksia. Kaikki tuntuivat olevan järjestään yli 1000kg akselimassoille mitoitettuja, kun karvalakki-ABK:n akselimassat pyörii siinä 800 ja rapiat kilossa. Aika kova ero. Voisiko olla tulosta sellaisesta ja onko tuolla joku korrelaatio kovuuden kanssa?
Comment
-
Kurkkasin auton alle, ja näyttäisi siltä, että edessä on joustovaraa max 1cm. Aika vähän? Pohjaanlyöntikumia ei varmaan voi lyhentää, koska kumin alapää on leveämpi, jotta siihen saa kiinni sen iskarin pölysuojan. Yläpäästä ei varmaan uskalla pois palaa ottaa? Onko olemassa matalempia pohjaanlyöntikumeja, jotka on tarkoitettu alustasarjoille? Vai pitäisikö ostaa pidemmät iskarit?
Comment
-
Mimmoset iskarit?
Ei Audin kohdalta kokemusta, mutta vanhassa 626 Mazdassa kun pisti -40mm sarjan alle vanhoilla öljyiskareilla, loppu iskarista joustovara.
Kumit otti kiinni iskareihin, joten ne veke. Suorastaan siis makasi kiinni.
Olisi pitäny olla lyhyemmät (runko-osa) ja jämäkämmät iskarit.
Arvatenkin auto oli hirveä ajaa.
Jos nyt lasket, että siellä on se 1cm+kumin vara, niin se ei älyttömän pitkälle piisaa. Onko auton maavara yli 8cm nyt?
Comment
-
Kyllä maavaraa on ihan reilusti yli tuon 8cm. Jouset on oikeaa tyyppiä, ja tarkoitettu nimenomaan Sedanille. Iskarit on TA-Technixin 60/40 alustasarjasta, joka on tarkoitettu Avantille. Mutta eikös avantilla ja sedanilla ole sama etuakselimassa? Ajomukavuus parantui kuitenkin huomattavasti, kun vaihtoi TA-Technixin jouset noihin H&R jousiin. Samalla loppui takapään kolina, joka johtui jousista, jotka oli tarkoitettu avantille.
Comment
-
Itsellä kun löin tuohon A4:seeni konin -60mm madaltavat jouset eteen niin etupää nojasi juuri tuolloin pohjaanlyöntikumeihin, kumista noin puolet pois ja etupää toimii paremmin ja tippuikin samalla lisää. Edellisillä -40mm jousilla ei niihin nojannut, 80 malleissa on yleisesti muutenkin paljon pienempi kaaren reunan ja renkaan väli mitä A4 malleissa joten voi olla mahdollista että -40mm madalluksella voi jo hieman nojata kumeja vasten.
Comment
-
Minulla oli entisessä C5 Avantissa juurikin -30mm Eibachin jouset ja Sachsin sport-iskarit. Vakiokumeilla mentiin enkä kyllä kertaakaan saanut niihin osumaan, vaikka olisi auto ollu täynnä tavaraa ja 18" renkaat alla. Toki tuolla kokoonpanolla en ehtinyt edes vuotta ajamaan, mutta edes jonkin verran kokemusta. :)
Comment
Comment