Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 farkku -93 etualatukivarsien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 farkku -93 etualatukivarsien vaihto

    Katsastuksessa tuli piiitkä lista kaikkia ninveliä ja kumeja, eteen alatukivarsien molemmat päät ja vakaajankumet, ja taakse vänkärunpuolen ylätukivarren ulompi nivel.
    Ostin eteen vakaajankumit uudet ja löysin purkaamolta 'ehyemmät' alatukivarret nivelineen. Mutta kun aloin katsomaan kotona niin niistä on ilmeisesti jouduttu nirhaamaan purkaessa se sisempi pusla jotenkin? Katselin foorumilta haulla juttuja niin näköjään se jotenkin pitää 'nirhata'. Teenkö nyt niillä purkaamolta ostetuilla vanhoilla mitään eli kannattaako alkaa purkaan?

    Ja toinen: se ilmeisesti menee purkaa tuossa pihalla kun nostaa vaan koko keulan kerralla ilmaan ettei vankaaja vänkää? (Eli ilman mitään jousipuristimia jne?)

    Sinne takapäähän menen vasta kun olen etupään saanut vaihdettua, mutta jos jollakulla on semmoinen ehyt takaylätukivarsi (oikea) hyllyssä niin ostan mielelläni sen kiitos!;)

  • #2
    Jep, koko keula ilmaan niin helpottuu huomattavasti. Alapallo lähtee irti tolpasta kun kampeaa rautakangella vakaajaa ja apurunkoa vastaa, sopivat pehmukkeet toki suositeltavia välissä. Mulla oli ainakin uusissa tukivarsissa se sisempi pusla melko kiinteän näköisesti kiinni, eikö kannattaisi samantien laittaa ihan uusia niin ei sitten tarvitse taas ens katsastuksessa urheilla uusia paikoilleen? :)

    Comment


      #3
      Itse olisin ostanut suosiolla uudet (tai siis ostinkin), nii ei tarvi enää ehkä ikinä vaihtaa. Fixus myy Lemförderin (= OEM-laatu) alatukivarsia á 140€ (sis. vakaajan puslat tukivarteen). Motonetistä saa 60€/pala, mutta valmistajasta ei ole hajua, eikä niistä vakaajan puslista.

      Etuapurunkoa ei tarvitse kokonaan pudottaa tukivarsien takia, mutta se helpottaa vaihtoa. Tukivarsi on peltisellä kartioholkilla nivottu apurunkoon ja holkkihan tulee pois vain, jos apurungon yläpuolella on riittävästi tilaa. Samassa rytinässä menisi etuapurungon puslatkin kätevästi vaihtaen.

      Comment


        #4
        Se poikittaisen etutukivarren sisemmän puslan alumiiniholkki lähtee oikein sievästi ulos ilman väkivaltaa ja ylimääräistä osien irrottelua oikeanlaisella ulosvetäjällä. Ja ohjeistushan toki sanoo, että ko. holkki tulee uusia aina kun sen kerran käyttää poissa...

        Comment


        • #5
          Ouman.;)
          Nyt se on komiasti purettu ja uudet osat on jigissä mutta ei saada kasaan oikein mistäänkautta?!?:P
          Olisko sitten jousipuristimet tie onneen tässä vai, ne pitää huomiseksi hommata jos ei tule viisaampia ideoita?
          Missäjärjestyksessä te olette kasanneet niitä?
          Eli:
          -Ensin sisempi nivel ja holkkisydeemi ja sit vasta vakaajankumit ja alapallo?
          .Vai ensin alapallo ja vakaaja ja viimeiseksi sisempi nivel ja holkki?

          Comment


          • #6
            Ensin sisempi holkin kera, sitten jollaintapaa vääntää sen vakaajan tukivarresta läpi ja puslat molemmin puolin ja viimeiseksi alapallo. (Vink. Jossain oli kuormaliinalla kiristetty vakaajaa apurungon ympäriltä jottai sen tukivarren saa helpommin menemään, on muuten hieman hankala.)

            Edit: Tuolla taisi olla: http://personal.inet.fi/koti/kkoski/...paivakirja.htm

            Comment


              #7
              Itse käytin varmuudeksi jousipuristimia, en tiedä oliko niistä mitään apua. Minulla oli koko apurunko irti ja siten koko paketti oli helppo pultata nippuun. Kaikki pultit ja mutterit toki vielä löysässä.

              Kokonainen apurunkopaketti paikoilleen, pallot kiinni ja pultteja/muttereita tuikkailemaan.

              Comment

              Working...
              X