Olisi tarkoitus ostaa uudet valot auto A4 B7. Ajattelin jotain (6000k-7000k)? Mistä kannattaisi tilata/ostaa hintoja? Samalla tarkoitus ostaa uudet parkki lamput mitkä olisivat väriltään valkea/sinertävä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenon lamput
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
Itse ostin Meronetistä ja siellä oli Philipsin ja Osramin D1S polttimoita halvalla. Näytti olevan melko edukkaita Philipssin D2S:ää http://www.meronet.com/catalog/produ...roducts_id=417
Comment
-
ebay.com.
Itse painiskelin saman ongelman kanssa viime viikolla. Philipsin D1S xenon-polttimot suomalaisesta kivijalasta = kuusikymmentä euroa KAPPALE.
Intternetseistä 1:1 samat Philipsin parkit, xenon-like halogeenit pitkille, ja lyhkäset xenonit = seitsemänkymmentä euroa kotiovelle...
Comment
-
Itse tilasin juuri B6:n xenon+:iin D1S:t Meronetistä, toimitus oli nopea ja tavara oli sitä mitä pitikin. Albanzolle suosittelen lämpimästi linssien ja heijastimien putsausta polttimoiden vaihdon lisäksi. Ero on lievästi sanottuna iso. Virittelin vielä pienet prikat linssiyksikön kiinnityksiin, jotta sain xenonien ja apupitkien keskinäisen suhteen kohdilleen. Nyt näkee pitkilläkin, eikä enää näytä siltä että apupitkät osoittaa pari naksua liian lähelle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiItse tilasin juuri B6:n xenon+:iin D1S:t Meronetistä, toimitus oli nopea ja tavara oli sitä mitä pitikin. Albanzolle suosittelen lämpimästi linssien ja heijastimien putsausta polttimoiden vaihdon lisäksi. Ero on lievästi sanottuna iso. Virittelin vielä pienet prikat linssiyksikön kiinnityksiin, jotta sain xenonien ja apupitkien keskinäisen suhteen kohdilleen. Nyt näkee pitkilläkin, eikä enää näytä siltä että apupitkät osoittaa pari naksua liian lähelle.
Comment
-
Umpio irti autosta, sitten takakannet auki, johdot ja polttimo irti. Ei välttämättä ole pakko ottaa polttimoa irti, mutta itse suoritin linssien putsauksen ja polttimoiden uusimisen samalla. Linssiyksikkö on neljällä ruuvilla kiinni umpiossa.
Tarkoitus on siis laittaa prikat kahteen alaruuviin, umpion sisäosan ja linssiyksikön väliin. Näin linssiyksikön asento muuttuu ja xenonin saa näyttämään hieman alemmas, enemmän samalle tasolle halogeeniapupitkän kanssa. Tämän jälkeen vaan säädetään valot kohdilleen normaalisti korkeussäädöllä ja apupitkät näyttää enemmän sinne mihin pitää. Itse lisäsin yhdet pienet prikat kumpaankin alaruuviin.
Tämä pätee siis xenon+ umpioon, jossa ainakaan ei ole erillistä korkeussäätöä halogeeniapupitkälle. Olen ainakin tähän asti ollut siinä uskossa, että muissa B6:n umpioissa olisi halogeenipitkälle oma säätönsä, eikä vastaavaan virittelyyn tarvitsisi ryhtyä?
Comment
-
Usein noissa on tehtaan jäljiltä kumiset prikat joiden varassa sitä voi muutaman millin säätää. Tarvikeumpioissa ei välttämättä ole ja valojen keskinäinen suhde päin persettä, ainakin A3 8L:n TYC umpioissa.
Umpiot voi liimata kasaan ihan Sikaflexillä tai vastaavalla. Kannattaa hieman lämmittää tuubia vaikka kuumailmapuhaltimella, helpottaa kummasti hommaa.
Ja niiden heijastimien putsauksessa sitten TODELLA varovainen, lähtee pinnoite helposti kävelemään.
Comment
Comment