Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

etupään "rapsahdus"

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• etupään "rapsahdus"

tere, mun audi a4 -04 liikkeellelähtiessä oikealta puolelta kuuluu "rapsahdus" renkaiden ollessa käännetty vasempaan. auto meni heittämällä katsastuksesta ja viime huollossa (60000km) ei asentaja omien sanojen mukaan löytänyt mitään.mielestäni kuitenkin auto on levottomampi ja uraherkempi ajettaessa. mikä voisi olla vikana ja onko jollain samaa ongelmaa?

Kevättalvella vaihdatin omaan -06 b6:een iskunvaimentimet ja samalla vaihtoivat myös eteen uudet ylätukivarret (2x2kpl). Se korjasi levotonta ajotuntumaa ja poisti jumpsahdukset jotka satunnaisissa tilanteissa kuuluivat. Tuo mainitsemasi rapsahdus kyllä kuuluu edelleen. Esimerkkitilanteena peruutus ulos katoksesta oikealle kääntyen, siitä lähtö eteenpäin vasemmalle kääntyen, jolloin pieni rapsaus kuuluu. Ei mitään tietoa mistä se ääni on lähtöisin. Mittarissa 230tkm.

Comment

itellä silleen, että kun hidastaa esim mutkaan jarrulla ja kääntää samalla, niin tuntee semmosen "duk" äänen, ihankuin joku osa loksahtaisi. Auto käyttäytyy hyvin, eikä vetele ja kaikki tukivarret vaihdettu talvella!

Comment

tähän jos joku osaisi vastata...

Itsellänikin kuuluu tuo sama "rapsahdus" kun lähtee liikkeelle pyörät linkussa, sopvasti parkkiruutu niin että saa tuon joka aamu autosta diagnisoida

Comment

Murros tulee ekaks mieleen.... Sehän siellä on kovilla kun on renkaat täysillä jonpaan kumpaan suuntaan....

Comment

Itsellä samantyyppistä rapsahdusta tai napsahdusta kuskin puolella. Luulen, ettei ole murros ainakaan itselläni (melko tuoreet) ja ääni kuuluu monesti juuri ennen pysähtymistä normaalisti liikenteessä siis kevyen jarrutuksen lopussa, mutta kuitenkin niin, että auto on liikkeessä vielä ja ohjaus suorassa. Ääni ei ole kolahdustyyppinen, vaan enemmän terävä napsahdus. Jos ajaa ikkuna auki mukulalla, niin joku kyllä rämisee/helisee hieman myös kyseisessä kulmassa. En ole vielä viitsinyt perehtyä, koska olen päätynyt siihen, että joku osa jarruissa pitää tuon äänen ja en viitsisi vanhoja jarruja korjata, vaan laittaa mieluummin uutta. Sitä odotellessa kuuntelen noita napsahduksia :)

Comment

kiitoksia osallistumisesta keskusteluun. ja huomaan joillain muillakin olevan samoja murheita. unohdin kertoa vielä kun auto oli huollossa ja tota rapsahdusta etsittiin niin Audilta oli tullut tiedote, että auto itse tekee jotain testejä esim. ABS-jarruihin lähdettäessä ja sekin aiheuttaisi jotain ääniä. Mutta miksi se aiheuttaisi sitä ajon aikana? en tiedä. mystisiä laitteita nämä on. mulla toi ääni on kuulunut jo muutaman kymmenen tuhatta kilometriä ja alkoi jo 40000 kilometrissä, eli alusta ei ollut vielä hirveästi kulunut. En ainakaan vielä ole valmistautunut kaikkien nivelien vaihtoon.

Comment

murros?

Comment

Onko sulla Pasi vielä silleen, että kun jarruttelet hiljaisessa vauhdissa esim. risteykseen, niin kun kuuluu se napsahdus, niin sen tuntee myös jarrupolkimella? Ite kans toivon, että jarrukilkkeiden vaihdossa lähtis veke tuo ääni.

Comment

Nyt en persmuistista muista, että tuntuko napsu polkimessa, mutta päivitän sen jahka olen taas ratissa käynyt.

Arppi: murros=vetonivel

Comment

En kyllä tunne polkimessa mitään, kun napsahdus kuuluu, MUTTA mielestäni olin kerran tuntevinani ohjauspyörässä sen. Eli voisko tuo haiskahtaa kuluneen ja/tai kuivuneen raidetangon pään narahdukselta? Ei kyllä tarvitse olla renkaat käännettynä, jotta kuuluu, joten empä tiedä. Leimakin tuli jokunen viikko sitten, joten kai inssi olis väljän raidetangon pään löytäny. Veikkaisin kuitenkin jarruosia.

Comment

En tiedä minkälainen ääni on muilla mutta kuvauksen perusteella sama kun minullakin, Olen huomannut että kapeammilla renkailla (talvirenkailla) ääni lähes hävisi.
                        Se ei ole ainakaan minulla vetareiden nivelistä tuleva ääni, 2 kertaa ollut tutkittavana ja hammastankoa on veikkailtu syyksi ja 750? + työt eli saa metelöidä edelleenkin....

Comment

pittää noita jarrukiluja sitten koittaa vaihella ja katotaan miten äijän käy.

Comment

Jarrut laittelin kuntoon (levyt+palat eteen ja taakse) ennen kesälomareissua ja kolahtelu loppui. Tiedä sitten mikä oli aiheuttajan syynä.

Comment

Mulla loppui täysin tuo hiljasessa vauhdissa jarrua "runkuttaessa" tuo kolina, kun vaihdoin alatukivarret ja sen pienet välitangot..Mutta välissä kuuluu joskus myös tuo rapsahduksen tapainen ääni. Huomasin, että vasemmanpuolen ulomman vetonivelen suojamuovi oli rikki ihan millin verran..perjaatteessa on jo voinut ottaa itseensä eikö ? Laiton vähän kontakti liimaa siihen, ettei nyt ainakaan heti hajoa eli pelasin vähän aikaa.

Comment

Working...
                              X