Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 menee jousien vaihtoon, mitä samalla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B4 menee jousien vaihtoon, mitä samalla?

    Ajattelin, että voisi ainakin vaihtaa raidetangonpäät, koiranluut, alatukivarren etu- ja takahelat ja pallonivelet. Varmaan jotain pusliakin kannattaisi uusia samalla? Mistä voisi ostaa kohtuu hyviä puslia ja millaiset puslat tarvitsisin, jos edellä mainitut osat vaihdan? Millainen työ noiden kaikkien osien vaihdosta koituu?

  • #2
    Mistä voisi ostaa kohtuu hyviä puslia ja millaiset puslat tarvitsisin, jos edellä mainitut osat vaihdan? Millainen työ noiden kaikkien osien vaihdosta koituu?
    Alatukivarren "etu- ja takahelat" on niitä puslia. Etukelkan (ja miksei takakelkankin) koriin liittävät puslat olisi hyvä ainakin tarkistaa, ja niiden pulttien kireys, samoin ne hilut mitkä kiinnittää kallistuksenvakaajan koriin. Kohtuu hyviä puslia olen löytänyt ihan tarvikeliikkeestä.

    Millainen työ -> riippuu, aiotko teettää pajalla vai tehdä itse; se ei ilmennyt tuosta... Koiranluut ja raidetangonpäät menee vaikka parkkipaikkahommana, pienehkön ulosvetäjän avulla. Alapallo voi vaatia jonkin verran vasarointia, omassa ainakin oli aika tiukassa - sai kuitenkin irti. Vaatii tietysti pyörien suuntauksen sitten, ei niitä niin tarkasti tahdo saada kohdalleen.

    Tukivarren puslat vaatii sitten prässin tai kierretankoa ja sopivia putkenpätkiä. Ei välttämättä mukava homma kotioloissa.

    Comment


    • #3
      B4:n taitaa saada Power Flexin puslasarjaa ihan kohtuu hintaan. Sitä en enää muista, mistä niitä oli tarjolla.

      Comment


      • #4
        Pikainen visiitti Powerflexin saitille tuotti seuraavan tuloksen:

        Euro Racing, Tuusula, www.euroracing.fi
        US Parts Finn-Am, Helsinki, www.usparts.locomail.com
        Uutekki, Pori, www.uutekki.com

        Se on sitten makuasia, nuo uretaanipuslat tekevät kyllä jämäkän alustan, mutta jyrinät ja tärinät sitten myös välittyy tiestä koriin paremmin.

        Tässä vielä linkki Euroracingin hinnastoon.

        Comment


        • #5
          Katselin tuolta motonetistä vähän noita heloja sun muita, näinkö homma menee määrien osalta?

          80 9.91->1994 Etukelkan etukumityyny (ei 6-syl) [1991->1994] 2kpl
          80 1985->94 Etukelkan takakumityyny (ø38,5mm) [1985->1994] 2kpl
          80 8.78->94 Alatukivarren hela TEHOSTIN (metallipääl) [1978->1994] 2kpl (mikä tämä on?)

          80 92-> Alapallonivel O (ei V6/S2) [1992->1994] 1kpl
          80 92-> Alapallonivel V (ei V6/S2) [1992->1994] 1kpl
          80 9.86-> Raidetangon pää V/O/U laatumerkki [1986->1994] 2 kpl.

          Mistä saa sisemmät raidetangon päät ostettua? Entä onko tarvikereaidetangonpäästä mihinkään? halvempi ainakin olisi...

          80 87->94 Etuvakaajan pystytanko OE-vaihtoehto [1987->1994] 2kpl
          80 91->94 Takavakaajan yhdystanko vasen (suora) [1991->1994] 1kpl
          80 91->94 Takavakaajan yhdystanko oikea (suora) [1991->1994] 1kpl

          kaikki osat yhteensä 215,80€... ihanaa... kalleimpia osia nuo vakaajatangot, en taida uusia niitä ollenkaan... vai?
          Ja mikäs osa se ns. koiranluu noista sitten on?

          Comment


          • #6
            Auton pito on.. Itse vaihdoin C4:n etupään puslat ja alatukivarret, 370€ Lemförder ja Febi/Bilstein-osillla. Ei sisällä raidetangonpäitä.

            Käsittääkseni koiranluulla tarkoitetaan tuota etuvakaajan pystytankoa.

            Comment

            Working...