Ei ole eroa FL ja pre-FL alustoilla, ja kaikki sarjat sopii jos vaan akselimassat natsaa. Myös A5:ssä on samat alustan hilut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B8 madallus
Collapse
X
-
H&R OE Sport Springs jouset..?
Nonni lomat lusittu ja aika hommata jouset FSD konien kaveriksi. Kenelläkään tietoa mikä tämä H&R.n OE Sport Springs kaikista vähiten madaltava setti oikein on? Kokemuksia? Saatavissa miltei kulkineeseen kuin kulkineeseen ja madaltaa mainosten mukaan n tuuman.. plus / miinus. siis n pari senttiä? Sitten tulee perus Sport Springs hr.ltä (n -35mm) ja lopuksi Super Sport (-45mm, mikä ainakin itselleni liikaa). Mutta tietoa kenelläkään tästä hillitystä OE setistä.. Suomen saiteilla ja myyjilläkin aika harvinainen, miksiköhän.?
Comment
-
-
Kiitos! Näin aavistelinkin. Eli jenkkeihin autot menee vakiona matalampina, jolloin todellinen madallus samalla jousella jää pienemmäksi. Nyt on vain sitten tehtävä enää se valinta h&r.n ja eibachin -30mm perussettien välillä.. Kommentteja puolesta ja vastaan otetaan. Ikuisuuskysymys: kumpi siis pehmeämpi ajaa.. ..
Comment
-
Ei missään (pl. ehkä suhinamiehet), B8:ssa ei voi vakaaja ottaa kiinni esim. vetoakseliin vaikka kuinka madaltaisi ja väittäisin, että pitää madaltaa rajusti, että ottaisi kiinni esim. raidetankoon.
Comment
-
Tässä suuntaa-antava ohje. Ihan kaikkea ei kannata uskoa, joitain asioita voi tehdä vähän yksinkertaisemminkin. Esim. ylätukivarret kannattaa irroittaa helojen päästä, pitkää pulttia pallojen päästä ei kannata alkaa turailemaan. Takana ei tarvi puristimia, toisella tunkilla vääntää korin ja tukivarren väliin tilaa niin jousi mahtuu tulemaan pois. Vähän googlailua niin muutamasta eri tavasta saa muodostettua itselleen sopivan käsityksen.
Comment
-
Ajattelin kokemuksia kirjoitella jos joku muukin näitä miettii eli omassani on Vogtlandin coilover sarja ja olen kyllä ollut tyytyväinen hintalaatu suhde ainakin kohdallaan. Ollut alla parisen vuotta nyt ja n. 50 000km eikä ole ongelmia ollut. Kierteet pelittää hyvin vaikkei ole suojattu millään toki putsasin ennen kuin ruuvailin edestakaisin.
Katsastus meinas olla tuskasta kun katsuri väitti että pitää olla positiivista kampperia renkaissa kun vein 4pyörä suuntaus lapun missä oli negatiivista sen verta mitä pitääkin sline alustan mukaan olla :D Menin konttorin vastaavalle jutteleen niin inssikin aukas silmänsä. Saa madallettua maahan asti jos haluaa. Ei ole mielestäni liian kova toki se on mielipide kysymys.
Comment
-
Itselläni on käyttöautossa Eibachin Pro-Kit jouset tehdas sporttialustan iskareiden kanssa.
Madallus on mieto, lähinnä etuakselilta, mutta alusta on pinta-pehmeämpi kuin vakioilla sporttialustan jousilla.
Itselläni rengastus 255/30/20 ja vanne 9x20 ET38
Mukavuuttakin vielä löytyy, ihan toimiva yhdistelmä arkiajoon edelleen.
Comment
-
Millaisilla kokoonpanoilla löytyy käytöstä BC Racing, D2 tai muita vastaavia alustoja, joihin voi kokoonpanoja vaihtaa tarpeiden mukaan?
Keväästä asti B8 avantin alla ollut BC:n BR. Laadukkaan oloinen alusta, Mamasanilla palvelu toimii, mutta jos nyt tilaisin uudelleen, en ottaisi yhtäkään tehtaalta oletuksena tulevaa osaa.
Pitää kirjailla tarkemmat kokemukset paremmalla ajalla, mutta olisi mielenkiintoista kuulla millä kokoonpanoilla muilla toimii.
Comment
-
Moro. Silmät kipeänä surffaillut nettiä ja kaivanut tietoa/tilaillut palikkaa uuteen saksantuliaiseen.
Auto on 2009 3.0 TDI quattro S-line, mutta 1BE merkinnällä eli siis sportti alustalla. Osaako joku neuvoa mihin seuraavat viikkorahat laitetaan, jos haluan autostani hiukan matalammalla kulkevan? Autolla ajetaan Lappiin kärryn kanssa joten ns, "messumadallus" on ehkä liikaa??????
Mitenkä tuo menee jos tilaa esim Eibachin - 45mm pro kitin niin tippuuko se vakio a4. sta sen 45mm ja minulla 20mm vai miten? ??????
Comment
-
Sarjojen madallukset ilmoitetaan aina ns. vakioalustasta. Oma A4 1BE-alustalla putosi H&R:n jousilla n. 25mm siitä, mitä se tehtaalta oli.
Comment
-
Itselläni B8 jossa 1BL alusta (drive select). Iskarit on kyllä tosi hyvässä kunnossa, mutta kilometrejä takana 220tkm. Uskaltaakohan noille asentaa matalemmat jouset vai sylkeeköhän nesteet miten nopeasti pihalle? -20mm korkuinen tuo 1BL vakiona.Viimeksi muokannut masuuuu; 19.10.2016, 16:41.
Comment
-
Päivitin -11 B8:n profiilin mukaiseen kulkineeseen (A4 2.0TDI -14). Pirssi on täysin alkuperäinen, Land of quattro varustelu ml. 1BE. Toimiiko Eibach pro-kit alkuperäisten Sachs-iskareiden kanssa lainkaan?
https://www.modificars.fi/tuotteet/a...di-A4-8K2-B8-2
Vanhassa B8:ssa oli aivan ajettavuudeltaan aivan mahtava alusta ja madallustakin aika reilusti, edessä pyörän navasta kaareen n.340mm ja takana 345mm mutta enpä tyhmyytttäni tullut katsoneeksi mitkä jouset ja iskarit siellä on... FL.n alusta tuntuu siihen verrattuna todella huteralta ja terävät epätasaisuudet kolahtaa läpi aivan eri tavalla vaikka mittarissa on vasta 37tkm. Hankinko suosiolla bilstein/eibach-setin?
Comment
-
Kari onko sulla alunperin sportti alusta vai s-line? Paljonko on mitta pyörän navasta kaareen pro-kitillä? Alkuperäiset 1BE iskarit on vissiin sachsin tekemät? Eibach pro-kit on kehuttu hyvin mukavuuspainotteiseksi mutta silti jämäkäksi joka sopii minulle. Alkuperäisalusta ottaa pienetkin töyssyt terävästi, meno tuntuu vähän huojuvalta ja ei niin vakaalta. Siinä mielessä ex-pirssin alusta oli lähellä täydellistä...
Comment
-
Onko kenelläkään kokemuksia H&R Cup-kit setistä? Siinä olisi -40mm madallus ympäriinsä sisältäen iskarit ja jouset, hintakaan ei ole kuin vähän reilu 500€ ebaysta. Tarkalleen ottaen 40059-4 malli. Toinen vaihtoehto olisi bilstein/eibach -45/35 setti eli B12 sportline noin satasen kalliimpaan hintaan.
Onko suosituksia/ kokemuksia?
Kokemukset tuosta eibachin sarjasta rajoittuu siihen että samaisessa autossa johon tämä sarja tulisi oli vuoden päivät sitten eibachin sportline jousisarja samaisella 45-35 madalluksella vakio iskunvaimentimilla. Perä jäi noin 15mm korkeammalle kuin keula, tämä ärsytti niin paljon että vaihdoin h&r -30mm jouset tilalle, niillä taas madallus oli ihan ok, matalampi voisi olla, mutta hirveä kivireki taas ajaa.. alunperin ne jouset olivat A5 jouset joten voi olla että olivat suunniteltu raskaammalla autolle. Joten jos tuo h&r koko sarja tarjoaisi nyt sitä mitä kaipaan. Voisi kuvitella että näiden settien jouset on optimoitu toimimaan saman sarjan iskunvaimentimien kanssa hyvin. Kaipaan jämäkämpää alustaa kuin vakio, mutta en todellakaan kivirekimäistä tunnelmaa.
Autoni on siis FL vakio alustalla, ei s-lineä.
Lisäyksenä että: A4 2.0TDi quattro akselimassat näkyy olevan 1090/1130 etu/taka. Ja tieto löytyi konehuoneen VIN kilvestä. Samat tiedot näkyy olevan myös otteessa.
Comment
Comment