Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90Q typ89 -89 alustan päivitys muutoskts.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90Q typ89 -89 alustan päivitys muutoskts.

    Asiasta ymmärtäviltä utelisin tarkempia ohjeita sopivan alustasarjan (myös jarruprojekti edessä) etsimiseen jo pelkän ajettavuuden mutta myös muutoskatsastuksen takia. Alla typ89 KV-motilla (vakio alustalla), johon tarkoitus vaihtaa näillä näkymin 20v ahdettu viismukinen (tai 10v, riippuen löytyykö sopivaa). Katsastusmiehen vinkkien mukaan pitäisi vertailumallin alustoja katsella, mutta vertailukohteeksi kun ilmeisesti tulisi ahdettu 5syl (eli S2), on vaikeampi löytää kerralla t89-sedaniin sopivaa. Käsittääkseni S2-coupen alustasetti ei sovi sedaniin, avantista ei ole tarkempaa tietoa?

    Käytännöllisyyden vuoksi korkeussäädettävät alustat olivat alunperin mielessä, mutta maltilla madaltavalla säätämättömälläkin alustalla siitäkin voisi tinkiä, kunhan ei muutoskatsastuksen kanssa tule suurempia ongelmia..

    Käsittääkseni laudalla on muutama herra käynyt läpi typ89 ahtamisen, jolloin on menty jo yli tuon vertailumallina olevan 20venasen vaparin sallitun +20% teholisäyksenkin?

    #2
    Itsehän taistelisin tuon läpi ilman s2 vertailua, koska s2 on coupe tai B4 koriversio, ei suinkaan typ89 90 kori. 7A vertailumalliksi jos ei muuten ni tappelemalla.

    Eikä noin vanhan kanssa tartte taistella papereista (kunhan siis on leimat sitten "isointa" vertailukonetta varten)

    Comment


      #3
      typ89 sedanin mallisarjantehokkain on 7a. Sen alustan tarttet.

      Comment


        #4
        7a vakiojousilla ja konin iskareilla tulee hyvä. Sitten tarvitset varmaankin myös 7a hammastangon?

        Comment


          #5
          typ-89 quattro sedanis ja coupes samanlainen ripustus,b4 quattro sedanis ja avantis samanlainen

          Comment


            #6
            Juu, ässään ei voikaan vertailla, kun se on eri mallisarjaa. 7a hammastanko on sinänsä kai sama kuin 10v malleissa, mutta siihen on ympätty ohjausiskunvaimennin, jonka tarkempi inssi saattaisi vaatia.

            Comment


              #7
              Ja tarkennetaan vielä että kyllä ne s2 coupen palikat siihen autoosi sopii senkun laittaa vaan.
              Löytyisköhän virosta tai ruotsista halpa s2 luovuttamaan kaiken? Olisi aika helppo homma vaan ruuvata autosta toiseen osia.
              Ja siis tosiaan 7A on vertailumalli, mutta eiköhän ne saa ne osat tehokkaammasta sisarmallisarjastakin olla.

              Yli vertailumallin 20% tehonylitystä ei saa suoraan kilpiin vaan tarvitsee poikkeusluvan. Järkevintä lienee ajaa kuristettuna kadulla (josta tehotodistus tarvitaan tietysti muutosleimalla) ja rataillessa sitten ns täystehoisena.

              Edittiä:
              Eli luovuttajaideassa oli takana se, että moottorin, voimansiirron ja alustan lisäksi saat samalla oletettavasti ilmastoinnin, s2 keulan puskureineen, 5-pulttinavat, s2 mittariston ja vielä jää roppakaupalla kaupattavaa. Ja mikä parasta, kaikki sopii paikalleen pulttia kääntämällä.
              Viimeksi muokannut porkkis; 27.5.2009, 13:07.

              Comment


                #8
                Terho, varmaankin enemmänki pommia tässä tarkoitettiin, koska sellainen lienee 7a:ssa niin tarkka inssi sitä saattaa vaatia.

                Comment


                • #9
                  Kiitokset vinkeistä. Täytyy tuon 7A:n mukaan sitten autoa laitella, mutta verkkaisesti ja budjetilla kun edetään niin etsiskellään nyt yksittäisiä osia vaan tarpeen mukaan. Osaisiko joku näin ulkomuistista neuvoa mitä kaikkea tarkalleen vaaditaan typ89 KV:n päivittämisessä vastaamaan alustaltaan 7A:ta? Jarruissa ei käsittääkseni ainakaan suuria muutoksia vaadita, joskin ajattelin levyt ja satulat päivittää jopa ässää vastaamaan (varsinkin mikäli motin laittamisen jälkeen tehoja otettaisiin ulos hieman enemmänkin kuin se "virallinen" 204heppaa).

                  Tarvikeliikkeestä olivat valmiita kauppaamaan kohtuuhintaan 20venasen jousia sekä sachsin iskareita, mutta tiedä sitten jäykentääkö tuollainen setti ollenkaan halutunlaiseksi asti, parempia iskareita ei ollut herroilla edes tarjota. Ajomukavuudella ei ole niinkään väliä, heiluminen ja niiaaminen vain häiritsevät nykyisessä. Nuissa jousissa kun säästää jo sen verran että voisi melkeinpä etsiskellä niitä koneja muualta? Pääsisi kuitenkin sen valmiin alustasarjan hinnan alle.

                  Comment


                    #10
                    Tarvit siihen valetut etutukivarret, taakse kallistuksenvakaajan ja etuvakaaja ehkä paksumpi? 7a/nm koneisissa ainakin edessä 26mm. Jos haluaa hifistellä niin 7a:ssa vakaaja tulee kiinni tolppaan eikä tukivarteen, mutta luulisi kelpaavan oli kiinni kummassa vaan.
                    Jarrut on samat ässässä ja 7a mallissa, eli 276 laikat edessä ja 2-mäntäiset satulat. Takajarrut on samat. Etujouset on varmaan 7a:ssa jäykemmät, takasista en ole varma.
                    Niin tosiaan, hydraulitehosteiset jarrut on 7a:ssa kuten Antti mainitsi.

                    Comment


                      #11
                      7a vanhemmissa tulee etuvakaaja kiinni myös tukivarteen. Ja on myös tehty ilman takavakaajaa.

                      Comment

                      Working...
                      X