Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 2.0 FSI kaksiputkiseksi (1 pakoputki atm)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 2.0 FSI kaksiputkiseksi (1 pakoputki atm)

    Tahtoisin toteutusehdotuksia, että kuinka olisi fiksuinta muuttaa yksiputkisesta kaksiputkikseksi - vai onko lainkaan ;)

    Syy muutoshalukkuuteen:


    Autosta tunnetusti on se kaksputkinenkin versio, joten ihan hirmuinen taikatemppu ei pitäisi olla kyseessä, mutta haaste onkin se, että kuinka tehdä homma helposti ja suht edullisesti.

    Tuleeko siis hommattavaksi esim 1.8T keskipönttö ja siihen loppupään putki? Tarvitseekö vielä loppupäähän vaimenninta tai muuta vastaavaa? Vai olisiko pelkkä loppupään putki riittävä ja sen hitsailee nykyiseen pönttöön? Tuleeko missään tapauksessa tuosta uudesta haarasta mitään pihalle, vai onko se ihan puhdas koriste? Eli olisiko fiksuinta vaan tehdä köyhänmiehen viritys ja laittaa pelkästeen kannakkeelle roikkumaan esim putken "koristepää".

    Tahtoisin vielä kysyä, että kuinka nuo "koristeputkenpäät" kestävät, eli onko joka vuosi edessä uuden satsin osto? (Ja puhun siis näistä alle 20e/kpl päistä) Mielessä olisi:
    Sopisi imo aika ok tuohon aukon muotoon. Takapään kuva hieman heikko, mutta muoto on siis about samaan tahtiin viistoava kuin kuvan putkenpää. Saa toki muitakin päitä ehdotella jos on mielessä jokin :]
    Tuleekos nää koristeet siis tuohon putken päälle tolla pantakiristyksellä vai kuinka? Koska tuossa olemassa olevassa putksessa nääs toi loppupää on levennetty. Eli olisi edessä putken loppupään katkasu, että toi sopis sinne :/ Vai oonko käsittäny taas ihan väärin? Ja mieluusti pitäisin noi putkenpäät hieman ulompana tosta puskurin alaliuskasta, ettei molemmat puolet ole kokoajan yhtä mustina kuin ne tuossa kuvassa on.

    Ja nyt kovasti odottelen niitä fiksuja ehdotuksia, että miten itse hoitaisitte moisen rempan, tai kuinka se olisi paras tehdä (pienellä budjetilla). Kiitos jo etukäteen kaikille (fiksuille) vaivautuneille.
    Viimeksi muokannut Jerccu; 16.5.2009, 13:12.

    #2
    Ylempi kuva ei toimi.

    Kolariautosta 1.8T putkisto keskipöntöstä taaksepäin on luultavasti halvin tapa saada mitään järkevää aikaan.

    Älä nyt mitään koristeputkea laita - sillä herätät korkeintaan hilpeyttä: "Isi, miksi tuon audin toisesta pakoputkesta ei tule mitään". Paistaa kilometrin päähän.

    Loppuun voi vielä sanoa että markalla saat markan osan. Orkkispäät ovat huomattavasti paremman näköiset kuin 20eur pantakiristeiset tunigopäät, jotka usein jäävät vielä vinoon ja tulevat 10cm liian ulos aukoista...

    Comment


    • #3
      Olen dumon kanssa samoilla linjoilla. Helpoiten onnistuu varmasti, kun hommaat juuri vaikkapa 1.8T:n putken katilta eteenpäin. Kolariautosta voi hyvinkin löytyä, mutta kannattaa silmäillä fooruminkin tarjontaa, sillä aina silloin tällöin joltakulta jää loppupätkä ylimääräiseksi paremmin virtaavaan putkeen siirtymisen myötä.

      Putket saattavat olla erikokoisia (mutu), mutta sekään ei ole mikään ongelma, kun käyt hakemassa vaikka Motonetistä edes joten kuten käypäisen supisteen ja sovitat putket sen avulla. Välttämättä et joudu edes hitsaamaan.

      Vaparin putki ei taida sopia ilman välivaltaa nelikkoon, mutta en tiedä miten nelikon putki sopii vapariin. Kannattaa yrittää tarkistaa asia ennen ostamista.

      Comment


      • #4
        tarttis varmaan pistää tuo kuvaboxin kansio julkiseen jakoon niin kuva näkyis..

        Comment

        Working...
        X