Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4/S4 B5 Rengas/vanne sopivuudesta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Eli tuo et ja rengastus kuitenkin varmaan kannattaa valita, kunhan muistaa vaan varoa noita kanttareita?

    Comment


    • #62
      Itsellä oli ko. rengastus edellisessä aanelkussa. Madallusta oli noin 50mm. Hyvin pärjäsi kun vaan muisti nuo kanttarin ylitykset.

      Comment


      • #63
        Mites semmonen setti että eteen 8" et 45 ja taakse 9" et 38 ja rengastus joka nurkkaan 225/40/18? Onko tuosta rengastuksesta haittaa nelivedolle, kun tuota takarengasta joutuu hieman venyttämään tuolle 9" vanteelle, niin eikös se periaatteessa vierintäkehältään sillon hieman pienene? Vai puhutaanko nyt niin pienistä eroista että ei ole mitään merkitystä? Kyllä menee vaikeeks! :)
        Viimeksi muokannut ape88; 6.4.2010, 17:37.

        Comment


        • #64
          Tästä on jo aikaisemminkin puhetta, ei ole haittaa. Kumin teräspunos ei anna niin paljoa periksi, että rengas venyisi. Itsellänikin tulossa juurikin sama homma, eteen 8" ja taakse 9" ja joka nurkkaan 225/40/18

          Comment


          • #65
            Hyvä homma. Entäs tuo 8x18 et45 eteen, meneekö heittämällä ilman spacereita vai ottaako kiinni johonkin?

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja ape88 Näytä viesti
              Hyvä homma. Entäs tuo 8x18 et45 eteen, meneekö heittämällä ilman spacereita vai ottaako kiinni johonkin?
              Samaa pohtii täällä kesävanteita/-renkaita ostamassa oleva.. Olis listalla 18"x8" ET45 RS6 replikat ykkösenä ja pohdin tuota etupäätä myös, että ottaako sisäkaariin kiinni tuolla ET:llä. Kokemuksia kaivataan...

              Comment


              • #67
                Ketjun alkuperäisenä aloittajana voin vastata itselleni: Minulla oli ET 45 8x18" 225 leveillä renkailla. Facelift B5. Ei ottanut kiinni koskaan. Ja madallusta oli. Spacereita kyllä kaipasi eteen 15mm ja taakse 20mm, en sitten koskaan niitä ehtinyt hankkia - myin auton.
                Suosittelen 8x18" ET35 vanteita 225 leveillä renkailla, mutta jos haluaa ottaa varman päälle - ET45.
                Viimeksi muokannut Chocoeye; 8.4.2010, 17:38.

                Comment


                • #68
                  Kiitos Chocoeye viimisestä postauksesta! Sen perusteella päätin ottaa ET45:n omaavat vanteet ja säätää spacereillä (jos tarvetta) juuri kohdalleen. ET35:ttä kun ei enää kasvata millään tarvittaessa..

                  Comment


                  • #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja Mikkelson83 Näytä viesti
                    ET35:ttä kun ei enää kasvata millään tarvittaessa..
                    Juuri näin itsekin ajattelin..

                    Comment


                      #70
                      Eiks sitä varten ole just spacerit, et saadaan ulommas. Eihä kukaan nyt sisäänpäin noit halua enään. ET35 on vähä siinä ja siinä et onko liian sisällä 8" vanteella. ET35-10mm on kaaren kanssa just passeli takan ja edes ET35-5mm välilevy. Tos aiemmin oonki jo postannu näkymät 8½" vanteella.

                      Comment


                        #71
                        ET45 on liian iso B5seen. Suoraan ET35 ja sitten jos haluaa melkein ulos niin siihen vielä 5mm-10mm spacerit.

                        Comment


                        • #72
                          Ai millä tavalla liian "iso"? Jäähän se hieman sisään joidenkin mielestä, mutta eipä ainakaan raavi paikkoja.. Ja tosiaan spacereilla saa korjattua mieleisekseen.

                          Comment


                            #73
                            Kaikki B5:n orkkisvanteet taitaa olla ET45, eli tavallaan se on tehtaan suositus raideväliksi.

                            Comment


                              #74
                              Joo mut ota huomioon, et orkkisvanne on 6.5" tai 7" levee. :)

                              Comment


                                #75
                                Tässä pari kuvaa entisestä kiesistä eri kuvakulmista jos antaa jotain osviittaa.
                                Eli rengastus on 235/35/19. Vanneleveys on 8.5" ja ET takana 38 ja edessä 43. Madallus aika runsas eibachin sportline 50/40. ET35 ei tekisi vielä edes tiukkaa :)
                                Attached Files

                                Comment


                                  #76
                                  Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                                  Joo mut ota huomioon, et orkkisvanne on 6.5" tai 7" levee. :)
                                  Toki, mutta eihän se vanteen leveys raideväliin vaikuta :P Lähinnä sillä, että raidevälin muuttaminen muuttaa jonkun verran ajo-ominaisuuksia, joten ET45:llä ollaan mahd. lähellä orkkista.

                                  Ottamatta nyt kantaa siihen, raapiiko se leveämpi vanne sisälokaria.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Itsellä myös 225/40-18 ET35 ja etupäässä raapi muoveihin kunnes näytin niille mattopuukkoa. Ei raavi enää. Samalla kertaa mankeloitiin kaaria hivenen mutta saattaa olla, että muovien puukotus olisi riittänyt. Madallusta on sen verta reilusti, että takapäästä piti myös suikaloida muovit veks. Nyt pitäs laittaa taakse 235 kumit. Toivottavasti eivät raavi.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Meneekö tuommoseen B5 nelikkoon 9"x19" et35 ja renkaiksi aatelin 235/35 19. Tarviiko rueta kaarien mankelointiin ja jos tarvii nii selviääkö ilman maalausta siitä hommasta? Nii ja autua on madallettu 40mm.

                                      Comment


                                        #79
                                        Pääsiäisen aikaan tuli kesärenkaat ruuvailtua alle. Vanteet on kokoa 8,5x18" ja ET adaptereilla 32. Renkaat on kokoa 225/40R18. Madallusta -30 mm. Ko. ET:llä osuu mielestäni juuri sopivasti kaariin. Ei luulisi katsastusmiehelläkään olevan juputtamista. Pitäisi kai käydä muutoskatsastamassa..

                                        Tähän mennessä ei ole raapinut kiinni. Ainakaan en ole huomannut. En kyllä kaariin ole kurkkinut. Syletti vaan mökkitieltä möyriä pois, kun oli rospuutto iskenyt ja joutu kyntämään melkein pohjaa myöten soravellissä. Yllättäen vanteisiin syntyi muutama naarmu (grrh). Pikitielle päästyä ihmettelin, että mitäs se nyt näin ravistaa. Vanteiden kehille oli kertynyt parin sentin kerros soraa :)
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #80
                                          Nonii nyt on ruuvvattu uus setti alle et 35 225/40 r 18. Madallus n 45-50m edestä ja takaa n 30mm Eibach jouset ja vakio sash sport alusta. Sen verta pehmeet alkaa olla että pikkase ku rengas linkussa ja keula niiaa Ni kyllä ottaa. Pahin taitaa olla se sisäloksun iso ruuvi. Lähti oikee renkaasta slaissi pois ku osu siihen. Onks tässä muuta vaihtoehtoa ku leikellä sisäloksuista ns turhat pois ja kaventaa sirä ruuvia rällälällä, tai mankeloittaa. Ai että kyllä ärsyttää. Edelliset vanteet oli samoilla spekseillä mutta et 40. Kummasti se 5mm vaikuttaa prk...

                                          Comment


                                          • #81
                                            Arvaappa millasta on samoilla renkailla ja ET35 +10mm spaceri =ET25? Eipä kelvannutkaan mun uusien vanteiden puolien muoto ässän vammasen isoille jarrusatuloille niin pakko käyttää välilaikkoja. Keskiöstä lokarin kaareen 340mm on viimeisin mihin voi tiputtaa kun muuten ottaa kiinni.

                                            Meinasin kans kaventaa sitä ruuvia ja ehkä silputa sisälokaria mattopuukolla.

                                            Comment


                                              #82
                                              Kuinka leveellä renkaalla 9.5" vanne mahtuu pyörimään B5ssä takana? Sopivalla madalluksella. 255/30/19?

                                              Comment


                                                #83
                                                mun tekis mieli laittaa noi tohon omaan s4,seen tommoiset vanteet mutta ei taida mahtua tuo 9,5" takavanne millään ilveellä kaarien sisään....

                                                en halua german lookkia missä vanne on reilusti ulkona lokasuojasta.......


                                                http://www.kiiltovaunu.org/images/lenso_pd1_818.jpg

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tänään tuli kotiovelle sarja 225/40 18" renkaita sekä RS4 replica-vanteet (18 x 8). ET noissa on 35. Autossani (B5 S4 Avant -00) on 40mm madallus vuoden vanhoilla H&R:n jousilla. Edessä rengas mahtuu muuten kääntymään ja pyörimään vapaasti, mutta on erittäin lähellä helmakaaren yläosaa (renkaan kello 12). Välistä mahtuu juuri ja juuri etusormi. Muoveja voisi tietysti puukottaa, mutta rengas todennäköisesti silti osuu töyssyssä peltiin. ET45 olisi varmasti helpottanut ongelmaa, mutta sitten vanne olisi melko varmasti osunut jarrusatulaan (RS4 etujarrut). Pitänee vissiin korottaa 10-20mm uusilla jousilla, jotta tilanne paranee... Onko tiedossa hyviä myyjiä tai parempia ehdotuksia? Helmojen mankelointiin en viittis kuitenkaan lähteä.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Laitoin tuossa eilen A4 B5 quattroon alle 18"x8" vanteet ET 32 renkaana on 225/40 18 ja hyvin mahtuu ja tulee juuri sopivan ulos nuo vanteet eikä oo ainakaan vielä ottanu kiinni mihinkään missään ja madallettukki on se -40mm..

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Itsellä faceliftissä sama rengastus kuin Juhalla ja Antilla, 8x18 ET35 vanteella ja madallusta jonkin verran enemmän kuin 40mm. Hyvin mahtuu pyörimään, sisälokasuoja on hieman ottanut kipeää kummallakin puolella ylimmästä kohdastaan lähellä lokasuojan reunaa. Eli ei Juha kuin kovaa ajoa, älä nyt ainakaan nostamaan sitä ala... :)

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        mahtuukohan 10" leveet 17 vanteet pyöriin mihinkään suuntaan jos madallettu 60mm eestä ja takaa 40mm ET vanteissa 20 !!?? kaaret ainaki tulee vastaan montuissa mut rupeeko se ottaan sieltä toiseltä puolen vastaan?
                                                        Viimeksi muokannut jake-; 10.5.2010, 16:55.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Meni jo, ehdin tehdä kevyen "anti-kentätyksen". Nostin autoa 20mm uusilla jousilla ja laitoin tänään renkaat alle. Nyt mahtuu pyörät pyörimään hyvin enkä kyllä voi sanoa, että nosto olisi vaikuttanut negatiivisesti ulkonäköön. Renkaan kaaren ja helman kaaren väli pysyy tasaisena n.klo 10-2 kokoisella sektorilla, mikä on ihan hyvä. Toki kauneushan on aina katsojan silmissä, mutta väitän että edes naapuri ei huomaa eroa. =) Niin joo, ja nyt olis sitten yhdet ylimääräiset H&R:n vuoden ajetut 40mm madallusjouset.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Todennäköisesti mahdotonta, mutta kysytään silti. Eli onko etuveto B5:een (pre-facelift) mitää mahdollisuutta saada vanteita alle spekseillä 8,5x17 ET20 eteen ja 9,5x17 ET28 taakse? :/ On niin hemmetin pienen kuuloiset ET:t, että taitaa tulla pahasti vakiokaarista ulos. Jarrujen kanssa saattaa myös olla ongelmia vannepuoliin osumisessa?

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Kyllähän ne aika paljon ulos tulee, varsinkin edessä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X