Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4/S4 B5 Rengas/vanne sopivuudesta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
    Miten 8,5x18" ET30 istuu S4 B5 pyöränkaariin? Tuleeko jo pystylinjasta? Rengastus olisi 225/40.
    Kyllä niitä aika ulos saa tuoda ennen kuin rupeaa tulemaan ahdasta. :) 8,5x18 ET35 + 13mm spaceri välissä edessä ja takana, kumit 225/40.
    Attached Files

    Comment


    • Siis onko Tomilla todellakin "ET22" noiden spacereiden kanssa? Ei kyllä näytä tulevan sen ulommaksi kuin tuossa Riston autossakaan. Sikäli nuo kuvat mitä netistä kaivanut hämäävät vähän kun toisessa ET35 näyttää tulevan ulommaksi kuin toisen ET30 vaikka vanneleveys on sama.

      No mutta noiden kuvien perusteella sanoisin, että tuli tilattua ihan oikeat vanteet 8,5x18" ET30. Noi nykyiset (tai jo entiset) 8x17" ET35 ultraleggeratkin tulee kyllä hyvin lähelle kaaren reunaa.

      Comment


      • Ei helvata voi olla ET22 ja 8,5" vanne ja suunnilleen lokarin reunan tasalla. En usko ennenkuin tulee todiste! :)

        Comment


        • Tuossa on 8,5x18" ET30. Joten komppaan Mikkoa että tuo ET22 tuntuu mahdottomalta.
          Pokkaus ei ole mankeloitu. 215/40 kumilla pyörii moitteetta. 225/40 kumi rapsi kaareen.
          Viimeksi muokannut MikaSS; 25.11.2011, 06:11.

          Comment


          • En usko minäkään, itselläni on ET35+10mm lätkä ja 8x18". Eikä ole noin matala koska muuten raapii lokariin pienimmässäkin notkelmassa. Sama rengas. Onko kaaren pokkaus mankeloitu?

            Comment


            • Takapäälle ei ole tehty mitään, edestä puukotettu sisälokariin reikä. Jonkun vannekokeilun yhteydessä koitettiin kaverin kanssa kaaria "mankeloida" putkea hyväksikäyttäen mutta rupesi hirvittämään ja jätettiin leikki kesken, ei saatu kuin naarmuja ja lohjennutta maalia aikaseksi.
              Viimeksi muokannut Noize; 7.4.2013, 16:33.

              Comment


              • Näyttäähän se ulos sieltä tulevan. Meinaatko ettei muka ota kiinni kaariin joustossa?

                Comment


                • Unohtakaa ne rengaskauppiaiden suosittelemat pullakumit niin ei raavi niin herkästi vaikka ois vähän leveempikin vanne ;) Tässä 8,5x18" et18 + 215/35 kumi beefemmassa. Ei raavi yhtään (edessä).

                  Takana 9" levee et19 samalla kumilla kuin edessä ja raapiihan se kun on kottikärryakseli :(

                  Comment


                  • Kun tässä puhutaan vaan vannekoon isontamisesta, mutta itellä olisi halu isontaa pyörintäkehää (==maavaraa), mitkä on isoimmat kumit mitkä sopii pyörimään esim. 15" ja 16" vanteella? Haaveena tietty olis jotku 215/65r16 renkaat vakio 205/55 tilalle. Takaa näyttää vaan ahtaalta se sisäpuolen "tukivarsimikälie". Quattro siis kyseessä..

                    Comment


                    • Jaa järkevää se on käyttää jotain hävyttöntä alikoon kumia? Sehän näyttääkin hassulta kaarissa kun puolet on tyhjää. ;) Välityksetkin huononee. :)

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                        Jaa järkevää se on käyttää jotain hävyttöntä alikoon kumia? Sehän näyttääkin hassulta kaarissa kun puolet on tyhjää. ;)
                        Heh ei voinut vastustaa...
                        http://jdmaddiction.files.wordpress....etch.jpg?w=300

                        Comment


                        • Vai että puolet tyhjää: kuva?

                          Takuulla ainakin fiksumman näköstä kun 215/65-16 kumit.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                            Näyttäähän se ulos sieltä tulevan. Meinaatko ettei muka ota kiinni kaariin joustossa?
                            Ei ota kiinni missään tilanteessa kadulla eikä radalla. KW1, H&R ja powerflexit vaikuttanee joustomatkaankin aika paljon.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja tomiii Näytä viesti
                              Vai että puolet tyhjää: kuva?

                              Takuulla ainakin fiksumman näköstä kun 215/65-16 kumit.
                              Juuri noista kuvista katoin et ompa tyhmännäöistä. Jos ottaa huomioon et 235/40/18 on oikea rengaskoko, niin 215/35/18 on hyvin paljon pienempi.

                              Comment


                              • Sehän on just sopivasti pienempi ;)

                                No mutta makunsa kullakin, kaikki ei tykkää traktoriautoista.

                                Comment


                                • Nojuu, omassa on tolla rengastuksella jo se allroadin 5cm maavara, et en kyl hirveemmin haluiskaan alemmas. Makuasiahan tuo siis. ;)

                                  Comment


                                  • Joku kaivoi tässä taannoin toiseen ketjuun kuvat jossa näkyi B6 ja B7 A4sien akseleiden leveydet. Löytyisikö samanlaiset kuvat B5 S4sta ja B5 RS4sta tai faktatieto onko molemmissa samanlevyiset akselit edessä ja takana. Jos ei, niin erotukset kiinnostaisi tässä vaiheessa kovasti, kiitos.

                                    Comment


                                    • Mikä on isoin kumi/vanne B5 koriin taakse?
                                      Mika .S oli takana ainakin 9.5" vanteella 245/35/18 ET oli 32 tai 45? Oli kahta eri ET lukua eri viesteissä.

                                      Ajatuksena olisi laittaa taakse 9,5" vanteelle 255/35/18. Saako kulutuspintaa kaaren sisään millään ET:llä?
                                      Vai joutuuko kaaria rullaamaan... Vanteet tulee ET 45, mut lätyillä sitä voi sitten hioa kohillen.

                                      Jos ei niin pitää tyytyä 245 leveyteen. Alustana on RS4:sen vakio alusta. Jotain 40mm matalampi kuin vakio A4.
                                      Viimeksi muokannut ozzz; 12.12.2011, 21:35.

                                      Comment


                                      • Oli unohtunut korjata se ET luku joihinkin viesteihin. Se oli ET32. Oli virheellistä tietoa koska 8,5" vanne oli huulella levitetty ja siinä oli alunperin ollut ET45. Oikea luku on siis ET32.
                                        Omassa oli yhden kesän tuolla takavanteella 255/35 kumi. Tuli aika muhkun näkönen. Ois saanu olla vähä sisemmässä kuin tuo ET32.
                                        Kaaria ei tarvitse takaa rullata. Laita jotku 8-10mm lätyt väliin takavanteisiin. Riippuu kyllä myös jonkinverran rengasvalmistajasta se miten venyy.
                                        Viimeksi muokannut MikaSS; 13.12.2011, 09:02.

                                        Comment


                                        • kiitoksia suuresti :) Eli 255/35/18 menee taakse :) JES
                                          Falkenin kumit meinasin siihen hommata.

                                          Eteen 8,5" vanteet 225/40/18 kumeilla ja taakse 9,5" vanteet 255/35/18 kumeilla.

                                          Itse pidän enemmän muhkusta :) Ainakin vielä.....

                                          Comment


                                          • Äkkiseltää en löytäny mutta mahtuuko ässään taakse 10" et28 235/40 kumella vai pitäskö olla kapeempi notta mahtus rappaamata ?

                                            Comment


                                            • 9" menee taakse ET23. Ja siitä työntyy reuna ulos jo jonkun verran. 225/40 kumilla menee. Mutta vähän epäilen tuota 10" taakse mahtumista noilla spekseillä. Tai voihan sitä kokeilla vaikka 225/40 kumilla. Epäilys on kuitenkin suuri.

                                              Comment


                                              • Onkohan turha haaveilla että sais tontitettuun b5 farkkuun puorimään 19" kesäksi.

                                                Eteen 8,5" et33 225/35 kumilla.

                                                Taakse 9" et27 235/35 kumilla

                                                Comment


                                                • Riippuu paljon tontittaa, mut ite laittaisin taaksekin 225 kumin, kerta toi et on noin ulkona. ET30 9" ruapii aika hyvin kaareen 235 kumila.

                                                  Comment


                                                  • Mulla on S4:ssa 19" 235 35 kumit edessä ja takana, alustana H&R -30mm. Eipä ongelmia ja vanne taisi olla 8.5 muistaakseni.

                                                    Comment


                                                    • Niin mut jos on enempi tyyliin -70mm tms alusta, niin meinaa tolla ET:lla varmasti ottaa kiinni.

                                                      Comment


                                                      • Toki jos riittävästi madaltaa :) En tiedä mihin mataluuteen tuo oma ässä osuu perus A4:n kanssa ?

                                                        Comment


                                                        • Mikähä lie A4:n vakio korkeus vanteen keskikupin keskeltä kaareen?

                                                          Comment


                                                          • Minulla tais olla normaali alustalla jotain 390mm luokkaa.

                                                            Comment


                                                            • Jösses. :D Mul oli 270mm tos kesällä parhaimillaan, mut kuorman kanssa meinas olla ongelmia, joten about 300mm näytti hyvältä. 235/35/19 gummilla :D

                                                              Katsastukseen ja talveksi piti pari senttii nostaa-> 330 tuli papruihin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X