meneekö b5 quattro sedanissa taakse 10" vanne et44 ja renkaana ois joko 225/40 tai 245/35??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4/S4 B5 Rengas/vanne sopivuudesta.
Collapse
X
-
Itselläni on b5 etuveto avantissa -40 madaltava jousisarja "vakio tolpissa" ja alla 9x17 ET30 vanteet. Renkaina 225/45/17 ja tolppien väliin jää noin 5mm. Vanteen reuna tulee kaaresta ulos, mutta renkaan kulutuspinta jää kaaren sisään juuri ja juuri. Mielestäni tuo on maksimi mitä alle saa laitettua niin edessä kuin takanakin. Tolla setupilla ei ota mistään kiinni missään olosuhteissa. Takaa on kerran tai kaksi pyyhkinyt isolla kuormalla jossain maantien heitossa pölyt renkaan kyljestä. Tosta isommaks ja tulee ongelmia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JS1984 Näytä viestiHeitäpä Mikko tuomio, kun olet kuitenkin taas apteekin hyllyn vieressä ;)
Eteen 9x17 ET44 ja taakse 9,5x17 ET50?! (B5 etuveto sedan)
Tuppaako ottamaan takaa kiinni tuonne jonnekin tolppien suunnalle? Edessä ehkä myös samaa vikaa?
Comment
-
Nyt voin omalta osaltani heittää päätöksen vannerumballeni. Eilen pistin alle ostamani Rialin Daytona Racet. 8,5x18 joka kulmassa ja ET30. Edessä 225/40 kumit ja takana 255/35 (vaihtuu 225 leveisiin). Ei minkään näköisiä ongelmia sopivuuden suhteen, joskaan ei ollut odotettavissakaan. Edessä tulee aika nätisti kaareen, ehkä himpun verran yli, mutta kulutuspinta ainakin on kaaren sisässä. Takana hämää vielä tuo pullea kumi, mutta tänään saan kapeammat tilalle. Madalluksesta en osaa sanoa tällä hetkellä, KW:n ykkönen on alla ja onhan se vakiota matalammalla. Lisää pitäis vielä tiputtaa. Kuva löytyy tuolta projektiosiosta cactus green topicista. Parempia kuvia tulossa.
Comment
-
Mulla oli vanhassa autossa 9x19" ET50 vanteella lautaseen väliä 1-2mm kumilla kun spacerit myöhästyivät. Aina kääntäessä kovemmassa vauhissa otti kumi kiinni lautaseen. Ainakaan katsastuksessa ei mitään väljää takaa huomanneet sillon. Kait se kumi sen verran kumminkin pehmeenä aineena antaa periksi kurviin?
Comment
-
-
Hieman OT. Kävin tänään muutoskatastaa kesäpyörät. 48 (!) euroa ottivat lystistä X) Vuosikatsatuksen yhteyteen ei osu kun joulu-maaliskuun aikana pitää leimata. Eipä se paljon halvemmaksi olisi siinäkään tullut. Reilu vuosi sitten taisi olla alustan muutos vuosikatsatuksen yhteydessä n. 35 e.
Vanteista vein TÜVin mukana niin sitä silmäili, kävi kattomassa rengaskoon ja ajo ympyrät varmistaakseen ettei ota mistään kiinni. Katsoi vielä kirjasta, vastaako kehä lähelle alkuperäistä. Ei ongelmia. Pyörien koko on 225/40R18, 18x8.5" ET32.
Onpahan nyt pykälien mukaan toimittu, jos vaikka tulisi joskus vakuutusyhtiön kanssa kiistaa.
Comment
-
Laitetaanpas nyt itsekkin kysymystä kehiin.
Olen laittamassa omaan B5 etuvetoon uutta vannesettiä, autossa on FK:n säädettävä alusta joten madallus laitetaan vanteiden mukaan sopivaksi.
Vanteiden koot mitä olen miettinyt ovat
9.5"x17" ET25 joka nurkkaan.
Toinen vaihtoehto on
8.5"x17" ET35 eteen ja 9,5"x17" ET25 taakse.
kumeja en ole vielä miettinyt mutta todennäköisesti saa venyttää.
Eli kysyisin että olisiko mahdotonta laittaa eteen myös 9.5"x17" ET25?
Comment
-
Mahtaisikohan mahtua pyörimään vajaaveto A4 B5:ssa 9"x17" 225/45 ET45 luvulla olevat kiekot raapimatta minnekkään? Lähinnä mietityttää meneekö liian syvälle, että ottaa tolppien puolella jonnekkin kiinni? FK High Sport-alustasarja niin korkeuden saisi kyllä säädettyä kohdilleen.
Comment
-
Huomatkaas kun puhutte ET:sta niin siihen vaikuttaa myös vanteen kokonaisleveys. Takana 8,5x18 ET30 jää n. 10mm sisään lokarin reunasta. (Hmm. vai liekö mun lokarinreuna siirtynyt n. 10mm ulospäin..) Tarjolla oli 8,5x18 ET15 ja vähän jäi harmittamaan etten ostanu vaikka edessä ne ei olis varmaan mahtunu pyörimään ilman pommia tai kirvestä.
Sisälokarit saa rauhassa lämmittämällä ja märällä rätillä painamalla ihan siihen lokarin sisäpintaan kiinni jos riittää kärsivällisyyttä. Ja jos ei riitä, ne voi leikata pois. Tai antaa kulua.
Comment
-
http://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/1017002
Tuossapa kuva, toisessa kuvassa näkyy puolien sijainti ja paksuus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viestiMikäs rengastus Diffakselle tuli sitte iha ajoon? Siis noihin 9x18" Rialeihin.
(molempiin suuntiin selaamalla lisää kuvia)
Vaikka vanne mahtui 215 kumilla suoraan istumaan eteen, niin otin varmuuden vuoksi 3mm spacerilla 235 kumeilla edestä hieman ulospäin.
Takana sit 10mm spaceri.
Comment
-
A4 B5 rengas-vanne sopivuus
ensin "pakollinen anteeksi". onhan täällä hyrymykke faktaa ja fiktiota sopivuuksista, mutta...
eli ostoslistalla A4 B5 malliin uudet kesä vanteet/renkaat
sopivuudesta kyse
Madallusta on jokusen verran
Eibach sarja ja rekisteriote kertoilee:
Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaa: edessä 370mm, takana 365mm.
Tällaista ois ajatus
Vanne 8 x 18" et 35
renkaat 235- 40 -18
Jousitus luultavimmin on nyt ihan OK.
ja sitä ei ole tarkoitus lähteä uusimaan.
tuossa vaan se että miten mahtuu pyörimään, kun satunnaisesti tulee venettä ja extramatkustajia sekä peräluukussa roinaa kuljetettua.
mahtuuko tuollaiset puörimään kivutta vai onko tyytyminen muuhun ?
(nyt on 17" 225-45 kumit et 35.)
tällä 17 setillä kyllä mahtuu "loistavastikin" pyörimään.
eli ono se käytännössä että tuo yhden tuuman isonnus on suoraan lisättävissä. eli jos sisälokasuojassa yms. on tilaa tuo 1 tuuma, niin ostamaan vaan, vai onko muuttuvia tekijöitä muitakin.
edessä vissiin mahtuu liikkumaan vaivatta?
vanne ois vaan niin herkullisen näköinen -Barzetta Granturismo- ja tahtoo isompaa kiekkoo ;)
Comment
-
Jokusen kerran näitä on tullut rullattua ja kun oikeaa vastausta ei tuolta mielestäni löytynyt, niin siksipä kysymään.
Sen verran on omasta mielestäni muutuvia tekijöitä.
mutta kyllähän siellä on porukat laitelleet. ja jokseenkin aika erilaista settiä
ET 32, 35,45 ym eri madalluksilla jne.
ja itselläni ehkä "erikoisuuten" veneen veto ja extra painot, siksipä läxin kyselmään pientä varmistusta.
Toki turvallisempaa aina on ostaa uudet17" ja mennä niilä ,mutta vaan polttelis 18" ja uutta gummii.
ehkä sitten lähden tuonne
Vanne 8 x 18" et 35
renkaat 225- 40 -18
eli tuosta leveydestä tingitään ripaus, jotta ei ongelmaa ehkä ainakaan.
Comment
Comment