Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 Vm.98 tärisee jarruttaessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 Vm.98 tärisee jarruttaessa

    Moi.

    Ostin kyseisen auton pari päivää sitten niin jo nyt olen huomannut seuraavaa, jarrupolin tärisee kevyesti jarruttaessa ja vähän kovemmin jarruttaessa tärinä loppuu. Joskus ajaessa hieman epätasaisella pinnalla etupäästä kuuluu kolahdus, mikä viittaisi johonkin väljyyteen? Tänään pari tuntia tutkiskelin alustaa mutta mitään väljää en kyllä löytänyt. Mikähän sen tärinän aiheuttaa?
    Jarrulevytkin on vaihdettu vähän aikaa sitten joka nurkkaan.

  • #2
    Viittaa vahvasti kieroon jarrulevyyn.

    Comment


    • #3
      Täältäkin ääni jarrulevylle. Ja se kolina nimismiehenkiharoissa tulee 99% varmuudella tukivarsista. Osta koko sarja vaikkapa Motonetista tai Slamitilta 300? hintaan ja vaihda KAIKKI kerralla.

      Itselläni menossa neljäs A-sarjalainen ja neljäs tukivarsisarja...

      Comment


      • #4
        Väljät raidetangon päät on myös noita tärinöitä jarruttaessa aiheuttanut. Levykin voipi olla kiero tai satula jumittelee yms.

        Comment


        • #5
          Itse vaihdoin taannoin Passattiin jarrulevyt tärinän vuoksi, mutta sepä ei poistanut vikaa. Sitä en enää muista, korjaantuiko raidetangonpään vaihdolla vai poistuiko vapina vasta koko nivelistön uusinnan yhteydessä.

          Comment


          • #6
            Joo pitää tilata koko tukivarsisarja niin loppuu se kolahtelu.
            Huomasin vielä, että vetonivelen suojakumi on mennyt rikki ja vetari pitää pientä naksutusta kääntäessä.
            Kyselin merkkiliikkeestä vetoniveltä niin sitä ei kuulema saa vaan pitää ostaa koko akseli kerralla ja maksaa 400?
            Onko se totta, että niveltä ei saa erikseen?

            Comment


            • #7
              Itselläni oli just sama vika joka viikko sitten vain paheni ja paheni. Jarrylevyt ja palat vaihdettiin niin syyksi paljastui juttunut/kiinniruostunut jarrusatulan liukutappi. Eli levyt oli varmaan suorat mutta jarrut "jarrutti vinosti". Neljä palaa/rengas järjestelmässä se on mahdollista koska satula on niin "pitkä".

              Comment


              • #8
                Minusta tuo on se ulompi vetonivel.

                wheel shaft, outer with joint, rotor and assembly parts
                4D0498099 X RADWELLE 154 Euro.

                Ilman X:ä sama osa noin satasen kalliimpi. Nämä tiedot VAG-Catin mukaan, eli saksa-hintoja.

                Comment


                • #9
                  X tarkoittaa vaihto-osaa, eli hyvitys vanhasta lienee se satasen hintaero.

                  Liity kerhoon ja pyydä Tepolta tarjous

                  Comment

                  Working...
                  X