Kysy Janilta kanssa, eli js-tuning. Itse huomioin noissa depon umpioissa sen ballastin asennuksen olevan vähän haasteellinen, jos ballasti ei ole ihan oikeanlainen. Piti asentaa nurinpäin omaan ja totesin, että paras sellainen ballasti, mihin tarvitsee D2S adapterit polttimoille. Silloin johdon läpivientiä ei tarvitse jättää auki, kun johdot saa läpivientikumilla ballastin takana olevasta luukusta (porasin siihen reiän läpivientikumia varten) ja adapteri johdon sitten umpion sisään kokonaan. Vähemmän avointa tilaa mistä kosteus menisi sisään. Suoraan jos ballastista tulee D2S liitin, niin sitä on vaikea saada läpivientikumiin, ellei kovin massalla liimaile..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 valopäivityksiä
Collapse
X
-
Myös Depon Pre-facelift d2s xenon umpiot asennettu. Mutta vaivaa vähän kun vasen xenon näyttää vähän liikaa vasemmalle ja umpio kyllä säädetty silleen että ei pitäis näyttää. Ja valokuviot on vähän erinlaiset. Niihin liikennesuuntauksiin en koskenut ollenkaan. Toivottavasti ne oli jo valmiina oikeassa kun ei oikein menny jakeluun kummassa asennossa ne pitäis olla. :)
Alla kuva. Liekko sitten normaalia tämä minun tilanne.. Kirkkausero ei ole ihan nuin älytön, riippuu sijainnista mistä kattoo.
E: Onko tuo toinen ruuvi tuossa umpiossa sivusuunnan säätö? Ei oo oikeestaan mistään autosta tarvinut säätää valoja niin yleissivistys vähän hukassa. :)Viimeksi muokannut bonus; 28.10.2010, 23:35.
Comment
-
kannattaisko listaan lisätä mitä mtt-trading tarjoaa
Monesti firmaa käyttäneenä voin sanoa että tavara on hintaan nähden laadukasta ja toimitus nopeaa.
Ja tuossa listassa olevat ad-tuning "Angel eyes B chrom" ja "Angel eyes B black", niin noita kannattaa välttää kuin ruttoa. Valot värisee pienistäkin töyssyistä, valokuvio on aivan hanurista kuten valotehokin, pitkät valot näyttää lyhyemmälle kuin lyhyet ja ulkopinnan muoviin tulee itestään säröjä. Referenssilukukin tais olla peräti 10 :D
Comment
-
Se ulommainen säätöruuvi on sivuttaissäätö. Sitä sai ainakin mulla ruuvailla aika paljon ennenkuin alkoi näkymään missään. En ihan niitä molempia saanut täydellisesti suoraan näyttämään, irtos korkeudensäätömoottorin tappi kun liian hyväks yritin saada ja piti purkaa umpio pois. Mutta ei kovin paljon kieroon katso. Noi "nousut" noissa valokuvioissa on ainakin oikein päin siten miten ne oli valmiiksikin, itse yritin ensin tulkita niitä ohjeita ja vaihdoin ne väärinpäin. :)
Kun noi aikoinaan asensin ajattelin käydä oikein pajalla ne suuntauttamassa että tulis sit oikeen, sen jälkeen molemmat näytti ihan liian alas ja toinen sivuun vaikka kävin toiseen kertaankin siellä kysymässä asiasta. Suuntasin sitten itse ihan sillä 1cm/m kaavalla, ja piti ihan reilusti nostaa molempia valoja ylöspäin, mutta nyt näkeekin jo jotain.
Comment
-
Just sain toisen depon umpion laitettua. Lyhyissä d2s xenon ja pitkissä h7 xenon. Kaikki meni hyvin alkuperäisiin liittimiinsä.
Mutta miksi sumarin valokytkimessä palaa valo kokoajan?
Johtoja en ole siirtänyt viiksestä mutta lyhyet ja pitkän paloivat samaan aikaan.
Edit: Sumarin piuhathan menee umpioon vielä siintä pyöreästi liittimestä. Ilmeisesti pitää ottaa johto sieltä auki? Mutta mikä?
Entäs sitten nuo korotusrenkaat? Kokeilin eilen korkeella renkaalla ja näytti todella alas. Tänään vaihdoin molemmat mataliin ja nyt tuntuu että näyttää taivaaseen.
Jostain toisesta ketjusta luin että noita pystyisi säätämään käsineenkin?
Ja edelleen palaa tuo sumuvalon kytkimenvalo?Viimeksi muokannut LilJon; 7.2.2011, 22:17.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LilJon Näytä viesti
Entäs sitten nuo korotusrenkaat? Kokeilin eilen korkeella renkaalla ja näytti todella alas. Tänään vaihdoin molemmat mataliin ja nyt tuntuu että näyttää taivaaseen.
Jostain toisesta ketjusta luin että noita pystyisi säätämään käsineenkin?
Ja edelleen palaa tuo sumuvalon kytkimenvalo?
Itte kun asentelin, niin huomasin kans että se pitkä on liian pitkä ja säätömoottori ottaa kaiken lisäksi imuputkeen kiinni. Lyhyt taas aivan liian matala ja sillä ei saanu sädettyä mitenkään kohdalleen. Niin ratkasin tuon siten, että laitoin ne lyhyet ja otin sopivan sopivan pätkän pois säätömoottorien varsista. Sillai että ne varret tulee nyt yhtä pitkälle, kuin niissä kuljetusta varten olevissa systeemeissä. Ja ne varret lyhensin vaan raakasti sahaamalla keskeltä pätkän pois ja porasin sit kumpaankin puoliskoon reijät ja kierretapilla ne takas yhteen.
Ja vielä valojen säädöstä sen verran että jos ei oo katsastusasemilta tuttua säätölaitetta käytössä, niin kannattaa merkata vaikka maalarin teipillä seinään raja mihin lyhyet näyttää edellisillä valoilla (jotka katsastuksessa on katottu olevan kohdallaan). Kun sitten uudet laittaa takas kiinni, niin voi ne säätää näyttämään samaan kohtaan-
Comment
-
No nyt sai säädettyä ne tarpeeksi alas.
Ilmeisesti ne pitää säätää siten ettei niitä saa nostettua sähkösäädöstä niin korkealle että häikäsee.
Jotenkin tuntuu että kuskinpuolimmainen näyttää liikaa vastaantulijan puolelle vaikka säätää sivuttais säädön äärimmilleen? Ja valojen keskelle jää ikäänkuin pimeä kohta.. Muilla samaa havainto?
Sitten vielä ne pesurit pitäisi laittaa. Puskurissa ei ole paikkoja valmiina. Jos löytyy siistejä toteutuksia niin laittakaa vaikka kuvia?
Comment
-
Onko noi pirtiteki myymät depo umpiot Angel eyes valot? Onko tässä
kyseessä sama depo umpio mitä porukka on kehuskellu?
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=645
Comment
-
ELi tarkoitetaanko depoilla nyt sit xenon umpioita vai onko se vaa valmistaja?.. Meinaa haussa ois halogeenille sopivat umpiot , kun ei pesureita autosta löydy. Onko noi mtt:n tarjoomat samat ku nää? http://www.piritek.com/product_details.php?p=47
Comment
-
No sitten varmaan kannattaa unohtaa noi halogeeni versiot ja siirtyy facelifti umpioihi..
Vai onko joku noiden depon umpioiden kehujista tarkoittanut sit halogeeni versioita. Pitäis kuitenkin saada tuota valoa vähän enemmän kuin nykyisissä H4 sarjoissa on.
Pesurien asennus kuulostaa hiukan hankalalta :/
Comment
-
Tällaiset laitettiin itelle paikalleen: http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=644
Depon valmistavat ne on nuokin ja suurta eroa facelift mallin depoihin ei ole. Runko, vilkku ja "lasi" ovat kummassakin samat. Ainostaan tuo sisempi osa on erilainen.
Valokuvioltaan ja -teholtaan nuo ovat erittäin hyvät ja löytyy noista DC-merkintäkin, joten saa xenonitkin laittaa. Paikalleen istuvuus yhtä hyvä kuin alkuperäisvaloissakin ja muutenkin laadukkaan oloiset varsinkin tuohon hintaa. Ainoa miinus on kun joutuu säätömoottorien kanssa kikkailemaan ja enkelinsilmiä varten joutuu laittamaan relesarjan.
Itselle ei kuitenkaan laitettu sitä, koska hehkupolttimot vaihdettiin ledeihin:
Ja tuossa näkyy myös ballastin paikka:
Comment
-
Depon xenoneissa on DC merkinnät, oli ne nuo enkelit tai "normaalit", myöskin ballastille on paikka. Ilmeisesti nuo ei-xenon mallit on käytännössä samat, polttimon kanta vain eri ja merkinnät edessä. Molemmissahan (xenon ja ei-xenon) tuo pitkä on H7 kannalla ja lyhyessä linssillä. Ainakin tuo halogeenimalli Depon vastaavista tuossa meidän Ford Focuksessa oli ihan pätevä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viestiDepon xenoneissa on DC merkinnät, oli ne nuo enkelit tai "normaalit", myöskin ballastille on paikka. Ilmeisesti nuo ei-xenon mallit on käytännössä samat, polttimon kanta vain eri ja merkinnät edessä. Molemmissahan (xenon ja ei-xenon) tuo pitkä on H7 kannalla ja lyhyessä linssillä. Ainakin tuo halogeenimalli Depon vastaavista tuossa meidän Ford Focuksessa oli ihan pätevä.
Comment
-
Mielenkiintoista, jos näin tosiaan on että depon halogeeniversiossa on DC/HC HR merkintä. Pitää tarkistaa nuo Focuksen valot mitkä merkinnät. Xenon A4:n valoissa en kyllä muista kuin DC HR merkinnät nähneeni - toki kanta on vain xenoneille lyhyissä ja polttimotkin mahtuu sisään helposti.
Comment
-
Noniin nyt vinkkejä asennuksiin eilen kävin matkahuollosta kyseiset osat:
Depo valot
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=646
D2s xenonit
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=971
Oon yrittäny tätä topiccia lueskella ja jotain neuvoja löytänytkin..
Eli todennäköisesti nuo valot asennettuani: Etusumareiden merkkivalo jää palamaan..
Eli mitä noille kuuluisi tehdä?
Ja korkeudensäätömoottorin asennuksen kanssa voi tulla pientä nokkapokkaa :D
Mites vakio valoista lähtee tuo sivuvilkku irti, Onks siinä joku lukitus vai pitääkö painaa jostain vai? Noissa uusissa valoissa näyttäs vilkkujen kohdalla olevan joku ruuvi lukitus systeemi..Viimeksi muokannut J3cc3; 19.2.2011, 16:41.
Comment
-
Itellä ainakin jäi etusumareiden valo palamaan. Muut ei ole ainakaan myöntäneet että niin on käynyt? :D
Sitä en ole vielä ehtinyt pähkäillä miten otan sen pois.
Pitkät kun laittaa päälle niin se sammuu mutta silti lyhkäset palaa. Sammuukohan parkkipoltin kun pitkät on päällä?
Jostain menee siis "heräte" että milloin sumarit saa toimia joka siis nyt toimii väärin..
Korkeudensäätömoottorit on helppo laittaa kun umpiot on pöydällä ja niihin löytyy foorumilta aika hyvät ohjeetkin. Ite käytin sitä korkeempaa korotuspalikkaa. Hetken kun pyörittelee käsissä ja tutkii niin ymmärtää miten ne toimii ;)
Etuvilkun polttimonvaihtoon/irroitukseen on tossa ohjeet.
Comment
-
Mitäs tuossa mun tekstissä ylhäällä lukee? ;) Ja muistaakseni kaikki muutkin mitä tästä ketjusta luin niin ovat käyttäneet korkeempaa..
Kannattaa lukea koko tää ketju läpi alusta alkaen. Suurin osa ketjusta käsittelee kuitenkin juurikin noita Depoja...
Missä sulla on sumarit? Vanhassa umpiossa vai erillinen alhaalla puskurissa?Viimeksi muokannut LilJon; 19.2.2011, 21:48.
Comment
-
Oon mie tän ketjun muutaman kerran lukenu läpi :D
Mulla on sumarit noissa umpioiden sisällä!
Mites tuo ballasti kannattaa sijoittaa tohon umpion taakse, ei se miulla ainakaan sovi siihen kuin nenä päähän :D
Kannattaako se johdotuksen läpivienti tehdä siitä neliöpalan kohdalta joka lähtee muutenkin irti? Porais siihen reijän että se xenonin piuha mahtuu läpi, ja tiivistäs sen jollain?Viimeksi muokannut J3cc3; 20.2.2011, 11:25.
Comment
-
Korotuspalaa varten paketissa tulee ohjelappu (huonolla englannilla) missä on säätömoottoreiden numeroita ja mitä korotuspalaa tulisi käyttää. Liekkö tapin pituuden mukaan laitettu.
Itse porasin siihen läpivientineliöpalaan reiän ja pistin läpivientikumilla johdon läpi. Tuota ei voi suoraan käyttää jos ballastista lähtee d2s suoraan, liitin kun on niin iso. Omaani laitoin adapterilla, kun oli h7 ballasti alunperin. Ehkä siitä voisi reunasta johdolle riittävän kolon tehdä ja pujotella tiiviste takaisin siihen. Mahdollisesti sikamassalla tiivistää vielä.
Comment
-
no ei vaan meikäläiselle sattunu tulemaan minkäännäköistä ohjelappuu :D ees huonolla englannilla !
On miulla liitin siinä välissä, tuossa piuhan välissä on vaan hirvee mötikkä en tiiä mihin sen sijoittas, vois varmaan jättää siihen ballastin taakse pieneen tilaan mikäli se siihen mahtuu..
Comment
-
Laitoin juuri MTT-tradingin 119 euron Depo, perus/kromi facelift lyhdyt 300tkm ajettuun B5:een ja umpioista ulos tulevan valon määrä yli kaksinkertaistui samoilla polttimoilla. "Hiukan" taisi olla tummuneet ja kuluneet nuo orggikset. Sopivuus oli täydellinen, polttimonvaihtokupit on ehkä hiukan turhan tiukat ainakin näin alkuun kun tiiviisteet ovat vielä kimmoisat, mutta eipä pääse niiden välistä kosteus sisään.
Minua ainakin harmitti orggis-Valeoissa kohtalaisen suuri korkeusero kaukovalojen ja lyhyiden välillä. Eli kun lyhyet oli säädetty optimaalisesti, kaukovalot valaisivat kuusenlatvoja. Näissä näyttäisi kaukovalotkin olevan lähempänä vaakatasoa.
Valokuvio on suht hyvä, hajavalon kanssa pystyy elämään ja valoa ainakin seinästä katseltuna näyttäisi tulevan suht oikeisiin paikkoihin. Pimeää tietä ei ole vielä tullut vastaan. Hinta/laatu suhde on ainakin kohdallaan. :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiEtusumareitten katkaisijan valon saa sammumaan ottamalla sulakkeen pois. Takasumari pitäisi olla eri sulakkeen takana, joten sen toimintaan ei vaikuta. Kannattaa kuitenkin tarkistaa...
Koskee ainakin B5 pre-faceliftia H7+H7+H1 valoilla.
Sulake nro36?
Ja ei muuten sammunu valokaan katkaisijasta...
Comment
Comment