Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 valopäivityksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ne on huomattavasti B6 xenon+:iakin paremmat imnsho.

    Comment


      #32
      Saattaa olla hölmö kysymys, mutta kysyn jokatapauksessa. Eli onko nuo Ad-tuning:n valot näitä Depo umpioita?

      Comment


        #33
        Ei näytä siltä. Voihan se olla että ovat Depon tekeleitä myös, mutta itse en ainakaan tarkoittanut noita.

        Vaan noita;

        http://www.piritek.com/product_details.php?p=48
        http://www.piritek.com/product_details.php?p=493

        Siinä vähän kuvia tekniikasta kiinnostuneille;

        http://penti.org/~harald/audi/xenon/

        Comment


          #34
          Tarvinee katsella jostain ilmansuunnasta jotku sarjat, kokeilemalla se selviää ;)

          Katsoin Harald noita sun kuvia, kuvittelinko vai näyttääkö noi sun valot todella alas?
          Sori OT teksti...

          Comment


            #35
            Ne on siinä kuvassa juuri lyöty keulille, ja aiemman mainitun korkeudensäätömoottoreiden kaulusten valinnan kanssa pähkäilyjen jälkeen ne olivat erittäin alhaalla. Tuossa mallissa homma hoitui sitten kuusiokoloavaimella joutuisaan. Nykyisessä pitää sitten kaivella jo tietokonetta esille.

            Comment


            • #36
              Tuossa toisen umpion irrotin autosta ja pähkäilin jonkin aikaa tuota korkeudensäätömoottorin irrotusta. Joku ohje oli, että käännetään toiseen suuntaan ja sitten kallistetaan moottoria, mutta en sitä kuitenkaan irti vielä saanut kun en tiedä kuinka kovaa sitä uskaltaa repiä irti.

              Uudessa umpiossa oli jonkinlaisia tukitankoja, ne kuuluu ilmeisesti ottaa pois koska se muovi umpion taakse ei niiden kanssa mahdu paikoilleen?

              Joku ohjekuva tuossa uudessa umpiossa oli myös säädöstä vasemman- ja oikeanpuoleista liikennettä varten, jota en vielä varmasti ole löytänyt, ja xenon-polttimokin tuntuu sopivan paikoilleen kahdella eri tavalla, joista en tiedä kumpi on oikea vai onko sillä edes väliä.

              Olisko mahdollisesti Tampereen seudulla kukaan näiden kanssa aiemmin pähkäillyt joka voisi korvausta vastaan hieman avittaa, kun tuntuu näitä kysymyksiä nousevan ilmaan enemmänkin. :)

              Comment


              • #37
                Ensin pyöräytät sitä säätömoottoria vastapäivään n. 90 astetta ja sen jälkeen sitä pitää hiukan taivuttaa, koska moottorista menee metallitanko umpion sisällä olevaan hahloon. Siitäpä se sit lähtee irti.

                Comment


                • #38
                  Lähtihän se sitten helposti irti, en vain ensin ollut kääntänyt sitä tarpeeksi jotta olisi irronnut.

                  Säädin valojen ohjekuvan mukaan ne oikeanpuoleiselle liikenteelle, mutta ainakin vasen valo näytti tällöin ylemmäs vasemmasta reunasta kuin keskeltä, joten väärin meni ainakin se säätö. Ei olisi pitänyt koskea koko säätöön. :) Sen verran myös kokeilin, että pitkille vaihdettaessa myös lyhyet jäävät palamaan, vaikka en tuosta valoviiksestä itse ole mitään johtoa vaihtanut toiseen paikkaan.

                  Comment


                  • #39
                    Umpiot vaihdettu.
                    ja ei nyt mielestäni mitään heurekaa voi alkaa huudella. lähinnä valotehojen osalta.
                    tietty kun mulla oli tuo toinen umpio halaki, niin tulos on kiitettävä.
                    ja mielissään tuosta amis 6oook lookista ,)) guuuurrnn

                    Aikaa purkuun meni ehkä 20 min, otin lunkisti ;)
                    koko valoasennus homma vei noin 4 tuntia. (amatöööri)
                    1 lamppu kerrallaan, jos vaikka tarvii jotain johdotuksia arpoa, niin toiselta pulelta saisi apuja., mutta eipä tuossa kummemmin tarvinnut, muuta kuin tuon korkeuden säätömoottorin osalta tehdä vertailua umpiossa.

                    Umpiot DEPO ja sopis heittämällä, kun vaan katsoi että hahlot ja nupit on kohdillaan. paikalleen laittamisessa ei mitään ongelmaa,
                    oikeesti kuitenkin aluksi väärin. (

                    mukana tuli 2 kpl lampun korkeuden säädölle olevaa korotuskiekkoa. ja jotenkin kiinasta käännetyissä ohjeissa ei ihan 100% vastausta tullut joten pikkusen testaamalla sain sopimaan
                    vaihtoehtona oli ei koroketta, noin 1cm koroke , noin 2 cm koroke. ja sopiva oli testaamalla 1 cm koroke. ( testaamalla ihan siis että moottori kiinni ja miten moottori likkuu, kun kojetaulusta säätelee. ((tähän pakko heittää että englanniksi käännetyssä suositus oli kait korkein korotus.

                    Liittimet sopis heittämällä.
                    umpion takakanteen kuitenkin yksi 16mm läåivienti josta johdot. kun johdot läpi, umpeen sikamassalla.

                    Polttimoiksi + ballastisteiksi tuli jokut 35 w ja 6ooo k olevat
                    mukavaa oli päästä testaamaan valottomalle tielle, oli ihan siistin oloista ja fiilarit liki katossa, mutta tosiaan ei noi tehot noilla nyt mitään ällistyttävää ollut. Mutta ehkä jollian 50W näkymät eriluokkaa ???

                    Valoisuus nyt oli kyllä OK, vaikka monet hehkuttelevat 4300k ja 5000k , niin paremmasta kun en tiedä, niin tuo 6oook on mieleinen. amich

                    Pitkille valoille pitää vielä laittaa joku night breaker polttimo, niin on sävysävyyn ja tietty nuo parkit.

                    Kuviakin otin laitan näytille kun saan kamerasta ulos.
                    (hiiaaanoo on ;) guuuurrnn

                    Vielä pesuria umpiollle, niin on bueno.

                    Comment


                      #40
                      Kysäisenpä B5 facelift orkkis valoista, et mitä tolla toisella kuusiokolo ruuvilla säädetään.
                      Toisesta säätyy korkeussuunnan säätö, mutta toisesta ei tapahdu mitään vaik kuin kääntää? Onk se rikki vai?

                      Comment


                      • #41
                        Nyt viimein sai otettua muutaman kuvankin valoista. Samalla huomasin oudon jutun takavaloista, kun auto on käynnissä takavaloista pari yläriviä palaa mutta himmemmin kuin valot päällä tilassa. Hassua :)

                        http://caspera.kuvat.fi/kuvat/sekalaisia%20oooo/

                        Hieman kakkinen ja jäinen auto mutta jotain näkee kuitenkin.

                        Comment


                        • #42
                          Mites jos laittaa tuohon B5 pre-faceliftiin nuo S4 umpiot, niin miten käytännössä saa noi valot toimimaan, kun nyt on H7 ja se D2S liitin oli sitten niin ihan erinäköinen?

                          Sit toinen homma, että kun nyt on sumarit noissa samoissa umpioissa, niin saako jostain netistä tilattua noi sumarit tuonne alas? Siis semmoset ritilät, missä olis sumareille paikat. Linkkiä?

                          EDIT: tai mitä maksaa originaaliritilät, joihin sit väkertelis ite sumareilla paikat?

                          Eli ilmeisesti:
                          8D0807345J: air guide grille left / 6 cylinder: TDI
                          8D0807346G: air guide grille right /
                          Viimeksi muokannut valtsu; 26.1.2010, 18:14.

                          Comment


                          • #43
                            Miten lie löytyy prefaceliftiin niitä puskurin ritilöitä sumarin reijillä kun niitä ei euromalleissa ole, jenkkilässä kylläkin.

                            Ja eikai niillä sumareilla edes mitään käyttöä ole.

                            Comment


                            • #44
                              Kovasti olisi ollut sumareille ennen joulua pitkin viikkoja käyttöä. Sumua monta sataa kilometriä ja lumisateita :)

                              Comment


                              • #45
                                Depon Pre-facelift d2s xenon umpiot asennettu eilen ja hyvältä ne vaikuttaa kyllä. Laatu oli ihan eri maailmasta verrattuna Dectane/Sonar DevilEyes umpioihin. Ballastit ei tosin takakanteen ihan sopinut suoraan, mutta asettui hyvin "nurinpäin" yhdellä ruuvilla ja nippusiteellä ilman sitä omaa kiinnityspantaa. Ilmeisesti ballastit pitäisi olla ilman omia kiinnityspisteitä ja sisääntulevan virran liitin pystyasennossa. Nippusidettä varten porasin pienen reiän tuon pannan kiinnityskohtaan.

                                D2S polttimoa varten sitten tuollaiset D2S adapteripätkät, kun ballastissa ei ollut omaa D2S liitintä. Ehkä jopa fiksumpi näin, sillä kannessa on luukku josta johto ohjataan sisään ja nyt johdossa on erilliset liittimet jotka sai läpivientikumilla läpi. Luultavasti jäisi avoimeksi, jos ballastissa olisi suoraan D2S liitin (joku voi korjata jos muuta ratkaisua tietää..).

                                Sivuvilkkujen kiinnityksessä oli vähän ongelmia, ne kyllä sai lopulta naksahtamaan kiinni, mutta ruuvimeisselillä käännettävä "lukitustappi" on mielestäni vähän heikko ja jos vilkku ei ole kunnolla kiinni tai kiinnityskohdan valussa on vähän ylimääräistä niin tuo tappi lentää kääntäessä irti ja sitä saikin pimeässä etsiä auton pohjamuovin välistä kolmekin kertaa, kunnes sivusta talttapäisellä meisselillä vähän avusti kääntäessä.

                                Suuntaus taitaa olla vähän pielessä vielä, mutta muuten kyllä loisto umpiot. Säätömoottoreita ei vielä tullut asennettua.

                                Comment


                                • #46
                                  Nuo säätömoottorithan on todella helppo laittaa sillon kun umpiot on pöydällä. Eli paikalleen vaan ennenkun alkaa asentamaan. Säästyy sit purkamisen vaivalta myöhemmin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    onkohan kellään kokemusta noista slamit.net verkkkokaupas myynnis olevista tummista angel eyes xenon umpioista?tuli vaan mieleen että mahtaakohan tuo angel eye rinkula olla tuollainen kirkas vai sitten keltainen jos jollain on tietoa,ja muutenkin jos on sopinu hyvin ja onko hyvät. Olisi aikeissa ostaa mustaan audi s4 farkkuun. kiitoksia jo etukäteen :D

                                    http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=5894

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                                      Nuo säätömoottorithan on todella helppo laittaa sillon kun umpiot on pöydällä. Eli paikalleen vaan ennenkun alkaa asentamaan. Säästyy sit purkamisen vaivalta myöhemmin.
                                      Joo, valitettavasti moottoreita ei ole mitä asentaisi, ja niillä ei nyt niin väliä kun ei katsastukseen kyseisessä autossa tarvita.

                                      Comment


                                        #49
                                        Jos auto tyyppikatsastettu 1.1.1994 tai auton käyttöön ottopäivä on 1.1.1995 (tai sen jälkeen) niin korkeuden säätö moottorit on pakolliset.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ainakin ensimmäiset A4 B5:t on tyyppikatsastettu valmistajan toimesta ennen 1.1.1994, joten pakolliset vasta 1.7.1995 käyttöönottopäivästä lähtien. Omani sattuu juuri tuolle alkuvuodelle. Eräänlainen siirtymäajan porsaanreikä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Onko muuten joku löytäny mitään kivan näkösiä S6 tyylisä ledi valoja B5 mitkä istuis ja sopisi autoon ? Tai jos jollain on S6 ledit B5:ssa voisitko laittaa kuvaa ?
                                            Revin sumarit välijäähyen eestä pois ja tekis mieli laittaa nätit ledit tilalle mitkä ei haittaa ilmavirtausta.

                                            Comment


                                              #52
                                              Ainakin ensimmäiset A4 B5:t on tyyppikatsastettu valmistajan toimesta ennen 1.1.1994, joten pakolliset vasta 1.7.1995 käyttöönottopäivästä lähtien. Omani sattuu juuri tuolle alkuvuodelle. Eräänlainen siirtymäajan porsaanreikä.
                                              Jos noin on niin kannattaa ottaa dokumenttia mukaan katsastukseen. Tuo mun teksti oli melkein suora kopio katsastajan käsikirjasta, joten saattaa nillitystä tulla melko varmasti.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Aken teksteissähän tuo on:

                                                ? Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
                                                ? Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa [COLOR="Green"](ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien)[/COLOR].

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kertauksena hidasälyiselle: Jos ostan nuo Depon kaksiosaiset umpiot, niin niiden pitäisi mennä ihan 'plug and play' tyyliin paikalleen pre-facelift mallin keulalle (jossa vakioumpio on mallia sumarit sisällä umpiossa)?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Menee suoraan. Vilkkujen kanssa voi joutua vähän säätämään, että menee paikalleen, mutta ei siinä soveltamaan tarvitse. Liekkö vähän valojen asennosta kiinni, että meneeko miten. Se sivuvilkun lukitus on vähän vaikea ja pariin kertaan se "lukko" lensi itsellä ja sai kaivella pohjapanssarin päältä.. En tiedä kuinka tuo noissa alkuperäisissä on, mutta liekkö samanlainen.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Itseäkin tuo yhteensopivuus H7+H7+H1 -> H7+H7 umpioiden välillä kiinnostaa. Sumarin liittimeen joutuu ilmeisesti laittamaan jonkun vastuksen tjsp. jottei sumarien nappi hohda kojelaudassa?
                                                      Eikös tuo muuten ole pre-facelift S4:n umpion replica?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Aihetta sivuten: Rupesin vaihtamaan b5 avantintakavaloja, kun tuli ongelma. Yksi lamppua autossa kiinnipitävistä neljästä mutterista ei vain irtoa, pyörii tyhjää. Eli todenäköisesti valoumpiossa olevan "pulttiosan" kierteet paskana (ja tämähän on tottakai se ahtaimmassa raossa oleva siellä alhaalla sisäpuolella oleva). Neuvoja kaivattaisiin, miten tuon saisi auki rikkomatta koko umpiota?

                                                        tässä vielä kuva selventämään
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Joni_R; 27.4.2010, 20:49. Perustelu: Kuva

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ota ne kaikki muut irti, ja sitten koita pyörittää sitä kiinni olevaa auki. Se aukeaa joko mutterista, tai sitten umpiosta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ahaa, kiitos tiedosta. Tuota kyllä kokeilinkin, mutta en hoksannut, että se irtoaisi sieltä umpion päästä. Uusi yritys siis. Onko siinä orkkisumpiossa samalla tavalla 10mm mutterilla nuo tapit, kuin tuossa laittamassani kuvassa?

                                                            Pirullista. Kun ei lähde, niin ei lähde. Se pyörii iloisesti tyhjää vaikka tunnin. Koetin kammeta sitä umpiota niin, että siihen kohtaan tulisi vetoa samalla kun sitä pyörittää, mutta ei. Joko en saa tarpeeksi painetta sille mutterille tai sitten se ei vaan auta... Muira vinkkejä? Alkaa konstit loppumaan meikäläisen pakista,,,
                                                            Viimeksi muokannut okkim; 28.4.2010, 09:53. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Siinä kierteessä taisi olla reilusti ylimääräistä, pistä pari mutteria siihen päähän (saat lukittua ne kierteen päähän, sormi tiukkuus pitäs riittää) ja pidät siitä kiinni tuota kierretappiaa avaimella, kun kierrät kiinni pitävän mutterin auki. Tai sitten vain pihdeillä kiinni.

                                                              Viimenen keino voisi olla mutterin särkijä, esim. Biltemasta löytyy. Se laitetaan mutterin päälle ja sitten siinä on terä mikä kierretään mutterin kyljestä sisään ja halkaisee mutterin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X