Alkuperäinen kirjoittaja mikk3
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 valopäivityksiä
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viestiPiti laittaa vastukset sinne, niin hävisi se pitkien merkkivalo. http://www.js-tuning.com/xenon.htm <--- Tuolta tilasin tuon "relesarja vastuksilla".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jouniiKatselin kaavioita ja ainut miten tuo merkkivalo voi palaa ilman valokatkasijasta pitkiä kytkemättä on se, että ballastissa on jotain konkkia mitkä päästää virtaa takaisinpäin mittaristolle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jouniiTiedä sitten minkälaisia jännitepiikkejä iskee takaisin.
Sitten kun laitto relesarjat lyhyisiin ja pitkiin (pitkiin ne vastukselliset), niin loppui nuo häröilyt.
En usko että A3sessakaan on mitään ongelmia pyyhkijöiden kanssa jos laittaa nuo relesarjat.
Comment
-
Noni nyt olis ihan pikkunen ongelma. Viikko sitten hain auton virosta joka oli sveitsin tuonti. Rekisteröintikatsastuksessa tuli ihan pikkunen merkintä puuttuvasta ajovalojenkorkeussäädöstä. purkaamolta kysäsin ja sattui olemaan samaa vuosimallia oleva purkuauto josta lähettivät sitten kummatki umpiot ja sisälle tulevan säätimen. moottorit ja johtosarjan otin niistä tulleista umpioista ja laitoin paikalleen. sitten menikin koko nyrkki suuhun..
Osaisiko joku kertoa mihin alan johtoja veteleen kun alkuperäisissä johdoissa ei tule piuhoja moottorille..?
Eli alkuperäisistä johdoista puuttuu 3 pihaa kummaltakin umpiolta. ja itse säätimessäkin on paikat kuudelle joholle...
Vai olisiko vain helponta ottaa akulta suoraa virta moottoreille/säätimelle?
ei oo helppoo turistille.
ja autohan oli audi a4 q vm.00 2,4 v6
Comment
-
Erikoista jos johtoja ei ole alkuperäisissä. Kai sitten aika karvalakkijohdotukset ja tehdas säästänyt muutamat metrit johtoja..
Virran voinet ottaa ajovalojen piuhasta manuaalisessa korkeuden säädössä. Yksi moottorin nasta on maa ja kolmas säätösignaali (ymmärtääkseni säädin vain ajaa eri jännitteitä läpi). Kaavion mukaan vasen moottori on suoraan rinnakkain oikean kanssa ja oikean kautta johdot säätimelle. Ainakin automaattisessa korkeuden säädössä.
Varmaan yksinkertaisin jälkiasennus olisi siten, että virrat ajovalojen piuhoista ja maihin ajovaloista. Sitten vetää ohjauspiuha toiselta moottorilta toiselle ja sisälokasuojan kautta sisälle ohjauskytkimelle. Ohjauskytkimelle sitten maa löytyy kyllä helposti ja valaistukselle piuhakin löytynee vaikka tupakansytyttimestä tai toisesta kytkimestä vierellä.
Nastanumeroista en osaa nyt suoraan sanoa.
Ainiin, sellainen vielä tuli mieleen, että kerta nyt jälkiasennus on, niin yksivaihtoehto toki olisi ollut joku Hellan automaattinenkorkeudensäätöpaketti. Siinä tulee ultraäänisensori korkeudelle, moottorit ja ohjausboksi ja muut johtosarjat. Ei tarvitse kabiiniin mitään sitten.
Comment
-
Nyt olisi ongelma A4 B5 facelift pitkissä, xenon muunnossarja 50 w vilkkuu, uudelleen sytyttämisen jälkeen, missä vika voisi olla?
Lyhyissä 35 w muunnossarja ja parkeissa ledit, ne toimivat hyvin. Auto ei herjaa mistään eikä mitään varoitusvaloja pala.
Tässä lyhyt vikakuvaus:
Sarja kiinni audiin, pitkiin valoihin, syttyy kylmästä hyvin ja palaa moitteetta. Sitten pois 5 sekunniksi ja päälle, syttyy hyvin, vilkkuminen/väreily alkaa muutaman sekunnin kuluttua ja jatkuu. Pois ja heti päälle, sama homma, vilkkuminen alkaa sekunnin-muutaman sekunnin kuluttua. Sama homma molemmissa polttimoissa. Välillä saattaa jäädä lämpimänäkin palamaan ilman vilkkumista.
Mitäs nyt, relesarjaa kokeiltu, luulin itsekin että jännite ei riitä, (paksut johdot akulta ja heräte pitkistä) joten virrasta se ei ole kiinni, vilkkuminen jatkui? Onko muilla ollut vastaavaa?
Ballastit ovat olleet edellisessä autossa käytössä 1,5 vuotta ja toimivat hyvin, viimeksi 2 viikkoa sitten kun otin ne pois. Tämä tukisi sitä, että ballastit ovat kunnossa. Ballastit ovat sopivat polttimoihin, samaa sarjaa, tämä varmistettu ballastien ja polttimoiden myyjältä xenonkaupasta.
Comment
-
Nyt tarvis vähän lisä infoa. Autona on b5 farkku tdi vm 1998. Johon asennettu faceliftin depot h7+h7 ja xenon muutos sarja. Eli tulee pimeä, kun vaihtaa pitkiltä lyhyille, lyhyt sammuu kun pitkä syttyy. Miten saan tuon lyhyen palamaan kokoajan? Lueskelin tämän jutun alusta asti, mutta ei vielä selvinnyt. Kävin jo kurkkaamassa tuota valokatkaisijan liitintä, mutta ei oikeen selvinnyt mikä johto ja mihin. Se liitinhän on 14napainen, olisko vaikka kuvaa jollakin antaa, itellä olisi siitä liittimestä kuva, mutta en nyt saa sitä, kun tätä puhelimella kirjoitan. Kiitoksia jo etukäteen.
Comment
-
-
Onkos kenelläkään kokemusta näistä valoista? Tulisi siis alkuperäisten (facelift) xenoneiden tilalle. Ajattelin vain, että tekeekö noilla pitkillä mitään, kun tuo heijastin on paljon pienempi kuin aluperäisissä ja onko noissa muuten laatu minkälaista?
http://global.ebay.com/FK-Angel-Eyes...925539325/item
Comment
-
Tuollaiset takavalot tilasin aikanaan ja heitin sinne sitten ledipolttimot vastuksien kanssa takavaloille/jarruvaloille. No ne vastukset ei loppupeleissä olleet kovin pitkäikäiset ja alkoivat muutenki temppuilemaan. Jos sinne tilalle laittaa normaalit (mukana tulleet) punaiseksi värjätyt polttimot on se valo lähes oranssi. Lisäksi kokeilin yhtiä toisiakin punaiseksi värjättyjä polttimoita, niin nekin haalistuivat oranssiksi tosi nopeasti.
Eli kysymys kuuluu, mistä tuollaisia laadukkaita punaisia polttimoita voisi löytää, jossa samassa parkki ja jarruvalo koska noiden ledien kanssa en ala enää tappelemaan. Olen kolunnut motonetit yms kaupat ja netin läpi, mutta ei vaan löydy.
http://www.ebay.de/itm/AUDI-A4-B5-AV...ht_1437wt_1396
Comment
-
Tilasin depon halogeenisarjan, joka olis tulossa H4:lla olevien umpioden tilalle, mimmonen revohka olis tiedossa, että saa valot kunnolla paikalle/toimimaan. Johtosarjassa pitää johtoa siirtää, mutta onko muita kujeita tiedossa? Käykö se pistoke suoraan, vai pitääkö hommata uusi johtosarja? Ajattelin mahollisesti laittaa xenonit lyhkäsille, joten onko siihen liittyen mitään ihmeellistä?
Auto siis B5q vm 98, onko tämä nyt prefacelift vai mikä?
Tattis!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hanukkale
ei mikään pöllömpi idea. Kyseessä siis depot. Muistatko mitkä nämä piuhat oli? Kävikö korkeudensäätö moottorit hyvin? Illalla pitää rueta kattelemaan noita valoja...
Korkeudensäätömoottoreita en ole vielä laittanut paikoilleen. Tarkoitus olisi niillekkin tehdä adapteri, jottei tarvitse tuhota auton johtosarjaa.
Faceliftin valoja laittaessa on hyvä muistaa, että joutuu sen pellin palasen leikkaamaan loksusta.
Tämä modihan on kyllä 'must' ensimmäisiin b5:iin. Itse olen mokoman tehnyt kolmeen autoon. :)
Comment
Comment