Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 valopäivityksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuohon sumari ongelmaan, niin onko niissä umpiossa joissa on sumuvalot sama pyöreä 5-napainen liitin, kuin ilman sumuvaloja olevissa? (prefacelift)

    Kun noissa enkelinsilmä versiossa oli kytketty parkit kumpaankin niistä pienemmistä nastoista, joista toinen on alunperin ylimääräsenä ilman sumuvaloja olevissa umpioissa. Niin jos tuota ylimäärästä nastaa käytetään sumuvaloille, niin silloin virta kiertäisi parkeilta siihen sumuvalojen nastaan ja sitä kautta sytyttää merkkivalon.

    Tämä on siis täysin mutua, mutta tuli vaan mieleen noita merkkivalo ongelmia lukiessa. Vaan jos noin on, niin ongelma ratkeaa katkaisemalle sen ylimääräsen piuhan umpion sisältä.

    Comment


      Katos joo. Muistelin että toi olis jollain toiminu?

      Kokeile ottaa sumareitten rele pois, se on siinä kuskin jalkatilassa olevassa kehikossa paikassa 7, eli alarivissä eka vasemmalta. Pieni kutina olis että takasumarit ei ole tuon saman releen varassa...

      Comment


      • Juu sama pyöreä liitin on. Jotain tuollaista meinasin itsekin.

        Taidan ottaa vaan sumarinpiuhat irti kun kuitenkin tulossa faceliftin sumarit alas...

        Tai voisin kyllä ihan mielenkiinnosta tutkia asiaa kun tulen mökiltä pois...


        En kyllä kokeillu että toimiiko takasumari mutta audin ohjekirjassa luki että on samassa. Jos joku viittii vielä tarkistaa ku oma ohjekirja on berliininmurretta??

        Comment


        • Pitää varmaan katsoa omista umpioistakin tuo, kun ne seuraavan kerran on irti.. sellaisen tuosta Xenon mallista voisin mainita, että se polttimokanta voi olla vähän löysä ja aiheutti itsellä valon värinää. Tuon voi korjata helposti pihdeillä vääntämällä umpion kannasta alempaa tukikieltä sisäänpäin niin poltto istuu tukevasti ja sitten muovinen rengas vain pitää polttimon sisässä. Ei ole nyt kuvaa, mutta helppo ymmärtää, kun näkee tuon.

          Comment


          • Juu oon huomannu saman että nuo lyhyet D2S tärisee jonkin verran. Pitää koittaa kiristellä kun otan auki..

            Comment


            • Nyt kun löysin tuon lapun.. ei ole skanneria joten saa tämä kelvata :) Eli noiden Depon valojen mukana tuli itselle tälläinen ohje mukaan noista valonsäätömoottoreista.
              Attached Files

              Comment


              • Tuli itellenikin asennettua nyt nuo Depon valot, homma oli ihan helppo.. Korkeudensäätömoottoritkin meni nätisti paikoilleen ja toimivatkin tarvittaessa!

                Ainut ongelma oli vilkun lukitus "ruuvin" kanssa, toinen tippu auton pohjapanssarin päälle ja toinen jäi suosiolla laittamatta, heti kun käänti sen ruuvin lukitus asentoon niin se pomppas urastaan ja hävis johonkin auton pohjalle..
                Pitää keksii siihen joku toinen systeemi millä se kestäs hyvin paikallaan! Ehdotuksia?

                Toinen mikä on niin etusumareiden katkasija valo jää palamaan, mitä sille nyt täytyy oikein tehdä että se valo sammuu?

                Rele pois, Sulake pois?
                Ei tuo nyt sinäänsä hirveesti häiritse mutta turhaanhan se siinä palaa :D

                Itelleni kävi ainakin noihin valoihin se korkeampi kaulus (noin 2cm) niihin korkeudensäätömoottoreihin!

                Comment


                • Sulakkeen poisto ei auttanu.
                  En oo ite vielä ehtiny mut mä koittasin tota releen pois ottamista seuraavaksi.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja J3cc3 Näytä viesti
                    Ainut ongelma oli vilkun lukitus "ruuvin" kanssa, toinen tippu auton pohjapanssarin päälle ja toinen jäi suosiolla laittamatta, heti kun käänti sen ruuvin lukitus asentoon niin se pomppas urastaan ja hävis johonkin auton pohjalle..
                    Pitää keksii siihen joku toinen systeemi millä se kestäs hyvin paikallaan! Ehdotuksia?
                    Se vilkun lukitus on tosiaan vähän kenkku. Se vilkku pitäisi saada riittävän syvälle, jolloin se lukitus nousee ylös. Jos ei ole kohdillaan niin käy juuri noin kuin sinulle. Paras on vielä isolla talttaruuvarilla pitää lukitusta päädystä kiinni ja ristipäällä kääntää varovasti. En tiedä millanen tuo on alkuperäsessä vilkussa, että onko järkevämpi systeemi.

                    Comment


                    • Alkuperäsessä on sellanen klipsi mikä painetaan kiinni.

                      Joo multakin tippu pohjamuoveihin toinen lukitusruuvi, mut tuntuu pysyvän ilmankin sitä :D

                      Comment


                        Ite kangotin sitä lärpäkettä metalliviivottimella ni sai nätisti käännettynä lukkoon.

                        Comment


                        • tuli pikku ongelma itsellä fk led takavalojen kohdella....
                          ei kellään sattuis olemaan asennus ohjetta?
                          siinä mukana tuli selvä kytkentä kaava....
                          edelliset takavalot myin ne tosin ei ollu led mut toimi moitteetta taisin kytkeä ne samoin miten edelliset oli.
                          fk valoista kyse....
                          vilkun laittaa päälle myös samaan aikaan niin parkit vilkkuu samaan aikaa....
                          tarkka malli oli "FKRLXLAI007" autona b5 korimallillinen audi a4 1.8t

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja LilJon
                            Taidan ottaa vaan sumarinpiuhat irti kun kuitenkin tulossa faceliftin sumarit alas...
                            Mistähän tommoset voisi hommata? Itteäki kiinnostanu noi facelift sumarit, jos samalla laittelis noi depot.

                            Comment


                            • Vai olikohan ne "jenkkimallin" sumarit mitkä tuohon pre-faceliftiin käy.. Joskus ollut puhetta niistä mut en nyt löytäny enää juttua.

                              Edit: Löyty se keskustelu.
                              Sehän on näköjää sun alottama topicki.
                              Viimeksi muokannut LilJon; 2.3.2011, 14:56.

                              Comment


                              • No niinpäs onkin, kylläpä nyt hävettää...
                                Puolustukseksi voin sanoa, että vastauksen saaminen näköjään kesti 3kk, joten tuo on mennyt multa täysin ohi! :)

                                Comment


                                • Nyt tuli kokeiltua tota relehommaa.

                                  Ongelma oli että depon xenonumpioiden asennuksen jälkeen sumuvalojen merkkivalo jäi palamaan. Alkuperäiset valot oli mallia: sumarit samassa umpiossa. H7+H7+H1

                                  -97vm A4 2.8 30v avantissa oli alla olevan kuvan mukainen reletaulu.
                                  Reletaulusta numero 10 sulake pois niin sumuvalojen merkkivalo sammuu.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Onko kukaan kokeillu ottaa noista b5 faceliftin takavaloista sitä keltaista vilkun kupua pois? joka näkyy heti kun ottaa sen polttimo taulun pois..

                                    Laittas tilalle semmosen kromi vilkun polttimon niin olis paljon paremman näkönen, eikä näkyis enää yhtään keltainen läpi...

                                    Mistähän mahtaa johtua että välillä valot laittaessa päälle vain toinen xenoni syttyy? mut välillä taas syttyyvät ihan normaalisti..
                                    Viimeksi muokannut J3cc3; 5.3.2011, 01:58.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja J3cc3
                                      Mistähän mahtaa johtua että välillä valot laittaessa päälle vain toinen xenoni syttyy? mut välillä taas syttyyvät ihan normaalisti..
                                      Mulla teki tommosta kun oli maadoitusongelmia, eli sillontällön jätti syttymättä. Pakkasella siitten ei syttynyt vasemmanpuoleinen enää ollenkaan. Noh sitten tilailin uuden xenonsatsin, kun luulin että ballasti sano sopimuksen irti ja ei palanu vieläkään.

                                      Vedin sitten akun miinuksesta paksun johdon yhteen pultinkantaan, jonne laitoin kaikki releitten maapiuhat ja sen jälkeen on pelannut molemmat loistavasti. Jäipähän tuo ylimääränen xenonsatsi sitten varaosiksi.
                                      Viimeksi muokannut valtsu; 5.3.2011, 13:19.

                                      Comment


                                      • Oma tekee välillä ihan samaa, mut mulla ei oo releitä välissä vaan menee ihan suoraan auton omista piuhoista.
                                        Pitää koittaa vedellä paremmat maat.
                                        Meinasin jo Sahlmanille kiukuta viallisesta polttimosta :D

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja LilJon Näytä viesti
                                          Alkuperäsessä on sellanen klipsi mikä painetaan kiinni.

                                          Joo multakin tippu pohjamuoveihin toinen lukitusruuvi, mut tuntuu pysyvän ilmankin sitä :D
                                          Huollossa ei olleet saaneet noita pidikkeitä kiinni ja ne oli lentäneet jonnekin. Löysin lopulta hallin lattialta yhden :) Kyllähän nuo ilmankin jossain määrin pysyy, mutta jäin pohtimaan jotain helpompaa tapaa. Päädyin ratkaisuun missä leikkasin sopivan paksusta solukumilevystä pienet palaset, pistin ne siihen kiinnikkeen väliin. Ne antavan sen verran periksi, että vilkun saa painettua paikalleen, mutta toimivat kuitenkin "jousina" ja pitävät kiinnityksen ylhäällä. Helppo irroittaa ja kiinnittää. Melkein olisi saanut olla noin alunperin :)

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja LilJon Näytä viesti
                                            Nyt tuli kokeiltua tota relehommaa.

                                            Ongelma oli että depon xenonumpioiden asennuksen jälkeen sumuvalojen merkkivalo jäi palamaan. Alkuperäiset valot oli mallia: sumarit samassa umpiossa. H7+H7+H1

                                            -97vm A4 2.8 30v avantissa oli alla olevan kuvan mukainen reletaulu.
                                            Reletaulusta numero 10 sulake pois niin sumuvalojen merkkivalo sammuu.
                                            Eikös tuo reletaulu lyödy siitä kuskinpuolelta kojelaudan reunasta/sivusta lähellä ovea?

                                            Comment


                                            • Juu löytyy.

                                              Comment


                                              • Itellä ei ainakaan B5 ole korkeudensäätöä, auto on otettu käyttöön 1.1.1995. Saksalainen vehe ja ois tuo maahantuontikatsastus, jotku ihan oudot umpiot paikallaan pitää katsoa kai ne moottorit kuitenkin on vakiona.
                                                http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2501235_n.jpg

                                                Comment


                                                • Eikös nuo ole faceliftin valot?

                                                  Comment


                                                    Kyllähän ne siltä näyttää.

                                                    Comment


                                                    • Tuli nyt hetken mielijohteesta tilattua jomi punavalkoset leditakavalot ja kirkkaat devils eyet. Pittää laittaa kuvvaa näyttääkö ne miltää kuha ens lomilla ehtii lykätä paikalleen.

                                                      Comment


                                                      • Saako alkuperäis umpioihin heijastin osaa erikseen marmori tiskiltä?
                                                        Nuo minun valot ovat Valeon umpiot ilman sumuvaloja. Auto on A4 1.8 -96.
                                                        Jos saa niin viitsiikö joku katsoa ETKAsta varaosa numeron niin helpottais kovasti kommunikointia tuolla Audin liikkeessä.
                                                        Edit. vasemman puolen umpio kyseessä.

                                                        Comment


                                                        • Henk.koht. suosittelen tuossa tapauksessa vaihtamaan Depon valoihin suoraan.

                                                          Comment


                                                            Itellä ei ainakaan B5 ole korkeudensäätöä, auto on otettu käyttöön 1.1.1995.
                                                            Korkeussäätö pakollinen vasta 14.6.1995 alkaen käyttöönotetuissa.

                                                            Comment


                                                            • Pitääkö todella paikkaansa itellä semmone muistikuva että juuri 1.1.95 alkaen pakolliset. Itellä juuri tuolloin käyttöönotettu, moottorit vain puuttuu. Ei tekis mieli ostaa maahantuontikatastukseen turhaan kun ei niillä muuten mitään tee.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X