Onko kokemuksia jarrusatuloiden maalauttamisesta pk-seudulla, missä kannattaisi teettää että tulee kunnolla tehtyä...ja minkälaisia hintoja ovat ottaneet?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrusatuloiden maalaus
Collapse
X
-
Ota satulat irti, putsaa eka esim. Biltemam vannecleanerilla ja tinnerillä. Hio käsipelissä irtomaali/lakka pois. Toinen vaihtoehto on hiekkapuhaltaa ja maalaus ihan normi automaalilla ja kestää. Pohjamaaliksi kunnon primer tai happoväri, jos VOC-directiivi ei rajoita.
Sylinterien suojakumit, jarrunesteliitännät, ilmausruuvien päät ja liukusysteemit kannattaa suojata hyvin ennen ko toimenpiteitä. Kerran tein ex autooni ja vielä 5 vuotta senkin jälkeen jarrut pelasi moitteetta ja maali pysyi kiinni. Ainut Opelin brakesystem "setup", joka on pelannut moitteettomasti.Viimeksi muokannut RS2; 10.5.2009, 00:33.
-
Itse maalasin rs2-satulan kunnostuksen jälkeen sävytetyllä kilikalilla. Parin viikon päästä siitä radalle ja siitä lähtien maalattu satula on ollut lähempänä mustaa kuin punaista.
Ei siis ole ihan sama millä ne värjää, jos meinaa ratailla.
Comment
-
Haulla löytyy noita jarrusatulan maalaus -ketjuja vaikka kuinka.
Miranolilakin siellä oli vedetty ja vasaralakkaa päälle, kuulemma ihan tarpeeks hyvä ja kestävä tulos tulee. Ite aattelin kesällä tehdä omaani noin jos se tulee halvemmaksi. Noissa muissa ketjuissa oli juttua, että nuo valmiit jarrusatulamaalit eivät välttämättä tuota edes niin hyvää lopputulosta kuin tuo vaihtoehto.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kotzi Näytä viestiHaulla löytyy noita jarrusatulan maalaus -ketjuja vaikka kuinka.
Miranolilakin siellä oli vedetty ja vasaralakkaa päälle, kuulemma ihan tarpeeks hyvä ja kestävä tulos tulee. Ite aattelin kesällä tehdä omaani noin jos se tulee halvemmaksi. Noissa muissa ketjuissa oli juttua, että nuo valmiit jarrusatulamaalit eivät välttämättä tuota edes niin hyvää lopputulosta kuin tuo vaihtoehto.
Comment
-
Voisin kanssa kuvitella, että hammerite/miranol/vasaralakka-osasto ei ratailua kestä. Normiajossa voi pelata hyvinkin. Itse maalasin omat takasatulani jollakin tuuninki-jarrusatulamaalilla, olikohan motip-merkkistä. Toistaiseksi kestänyt ihan ok.
Comment
-
Mustalla hammeritella olen satulat maalannu hiekkapuhalletulle pinnalle ja normi ajossa maali kestää hyvin!
Comment
-
Noniin, ois toi brembon junior GT-kitin satulat maalattava ennen takaisin asennusta. Edellinen omistaja on vetänyt jollakin teollisuusmaalilla keltaiseksi, tosi epätasainen pinta. Ajattelin ottaa maalinpoistoaineella vanhan värin pois ja maalata uudelleen. Nyt vaan pitäisi päättää väri.
Oma ajatus olisi vetäistä mustalla ja hifistellä brembo teksi valkoisella tai keltaisella. Mielipiteitä? Auton värihän on keltainen.
Vaihtoehdot: Musta, Keltainen, Punainen tai joku muu mikä?
Comment
-
ja autonväristä.
Ilmeisesti tämä näkönen ollut ennen?
http://photos-f.ak.fbcdn.net/photos-...53_7192515.jpg ?
Punainen taitaa olla Brembon väri. Ja musta RS? Itse laittaisin vanteiden/levyn väriin mätsäävän, eli joku hopeinen? Toisaalta pitäähän siellä "hameen" alla vilahdella vähän jotain punaista tai pinkkiä :)Viimeksi muokannut _jone_; 9.7.2009, 18:36.
Comment
-
Musta jos haluat käytännöllisyyttä, ei näy pöly ja lika.
Keltainen, jos auto on keltainen, ja jaksat hinkata satuloita puhtaaksi vähän väliä.
Comment
-
Sitä tarkkaa sävyä ei sieltä vanteen varjosta ja jarrupölystä erota. Tärkeämpää on löytää riittävän lähelle sävyä ja lämmönkestävä maali.
Comment
-
Tossa on joku kuva(ei hyvä) keltaisesta autosta punaisilla satuloilla Octavia RS.
Mun mielestä sopii ihan hyvin, mutta toihan on mun mielipide ja auto johon ne tulee ei ole mun ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jronkainen Näytä viestiTossa on joku kuva(ei hyvä) keltaisesta autosta punaisilla satuloilla Octavia RS.
Mun mielestä sopii ihan hyvin, mutta toihan on mun mielipide ja auto johon ne tulee ei ole mun ;)
Comment
Comment